Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Teitkö @Onnenomena testiä tänään? Toivottavasti saat lääkäristä apuja flunssan selättämiseen!

Täällä on ollut oman pään kanssa tekemistä, kun viikonloppuna tavattiin ystävän vauvaa ja tänään olin meidän vauvan (joka täytti siis 5 v) kanssa neuvolassa ja siellähän niitä oikeita vauvoja sitten tietenkin oli koko käytävän täydeltä :disappointed-face: Kyllä sitä paljon mietin siinä istuessani, että vieläkö itse joskus saisi uuden kierroksen sitä neuvolasirkusta vai onko meillä edessä enää yksi käynti kuusivuotiaan kanssa ja sitten se vaihe elämästä oli siinä. Eikä sillä, ei siellä neuvolassa käynti nyt niiin kiinnostavaa ole, kyse siis toki näissä pohdinnoissa vauvankaipuusta eikä mistään neuvolasta. Kaikkiin tällaisiin vaan konkretisoituu oma tilanne jotenkin niin selkeästi.

Endopohdintoihin liittyen, olen itse myös sen mahdollisuutta joskus pohtinut. Epäsäännölliset kierrot ja runsas rakkuloiden määrä viittaisivat siihen, muita oireita mulla ei juuri enää ole. Menkat oli nuorena tosi kivuliaat, mutta enää en särkylääkkeitä yleensä koskaan tarvitse. Toivottavasti @Monni92 saa apua ja osaava hoitotaho löytyy!

Tsempit @siska piinapäiviin! Ihmettä toivoessa sinne :folded:

Täällä kp ehkä 10 tai jotain. Ovista odotellessa siis. Viime kierrossa tais olla kyllä vasta tyyliin kp 19 ja aina en bongaa lainkaan, joten saa nähdä mikä on tilanne tällä kertaa. En oikein tiedä myöskään, että pitäiskö ottaa Terolutit tässä kierrossa vai ei. Viimeksi otin, mutta tiputteli loppukierrosta siitä huolimatta. Kierron säännöllistämiseen/katkaisemiseen siis mulla noita on, mutta tiedä sitten onko parempi olla ilman vai ottaa 🤔 Onko oman elämänsä asiantuntijoilla mielipiteitä tähän? :smiling-eyes:

En muistanut tehdä testia aamulla vessassa. 🙈Ei sen puoleen että olisin ollut kovin innokas sitä tekemään... Inhoan sitä armotonta yhtä viivaa. Mutta lääkäriin pääsen vasta huomenna, niin sitten ehkä aamulla täytyy testata, vaikka en lupaa
😅 Sehän on jo dpo10 sitten. Mieluummin odottaisin vähintään dpo12. Aikainen testaus vie minut hulluuden partaalle.

En muistanut tehdä testia aamulla vessassa. 🙈Ei sen puoleen että olisin ollut kovin innokas sitä tekemään... Inhoan sitä armotonta yhtä viivaa. Mutta lääkäriin pääsen vasta huomenna, niin sitten ehkä aamulla täytyy testata, vaikka en lupaa
😅 Sehän on jo dpo10 sitten. Mieluummin odottaisin vähintään dpo12. Aikainen testaus vie minut hulluuden partaalle.
Ehkä et vaan testaa, ja sanot että mahdollisuus on :) mäkin oon esim viisaudenhampaan leikkauksessa sanonut että mahdollisuus on vaikka testit ollu negaa. Skipattiin sit buranat ja mentiin pelkäl paracetamolilla.

Ymmärrän fiiliksen. Ahdistavia ne yhen viivan testit ja sit ku niit pitää viel käännellä ja väännellä miljoona kertaa, et näkyykö haamua ees

Me juu saatiin nyt bonuskierto vielä. Ei voida tiputtaa kuukauteen sitä sytostaattia. Päivän oli miehel 38 asteen kuume, toivotaa, ettei kauheest oo simppoi ahdistanu🙈

Muokattu viimeksi:
@Mrs Willow täällä itseasiassa istun neuvolan käytävällä kun lapsi tekee tehtäviä 4 v neuvolassa (joskin aika reilusti venynyt tää neuvola). Täällä näkynyt lähinnä jo pitkälle raskaana olevia, tuijottelen kovasti muualle mielummin. Mies on hoitanu näitä neuvolapuolen juttuja useamman kerran, et oon taitanut olla täällä viimeksi kun oli eka neuvola ennen kkm.. mut joo.. onhan nää tämmösiä missä huomaa et kirpaisee välillä oma tilanne..

Erinäisiä pohdintoja osa 358. Kp 3 menossa, jotenkin nyt odottaa sitä IVF suunnittelukäyntiä ihan tapissa... Miehellekin totesin, että mitä jos kokeillaankin yksi lyhyellä kaavalla (ei siis mitään järkeä!), mutta mies oli opiskellut ennakkomateriaalit ja totesi, että pitkää ne laittavat. Kysyi vaan, että tässäkö vaiheessa melkein kolmen vuoden odottamisen jälkeen sitten alan hosumaan 😅 Öö, joo..?

Haluis vaan vipinää pyttyyn ja toimintaa. Oman AMH:nsa tuntien jne. pitkällä kaavalla ehdottomasti kannattaisi. Havittelen vaan jo niitä lääkkeitä jne, että saa tämän vuoden kulukattoon. Ajatukset taas yhtään hetkessä selkeästi. Kirosin kun näin uudet lainan korot. Miettikää mihin kaikkeen tää lapsettomuus ja yrittäminen vaikuttaa! En voi edes duunin vaihtoa parempipalkkaiseen alkaa harkitsemaan kun tässä nykyisessä on niin joustavat työolot muuten 😖

@Tonninseteli ymmärrän hyvin tarpeen hoppuilla 🙈 kyl mäki heti halusin lyhyen kaavan, kun me saatiin ite valita. Kumpaan nyt ikinä päädyttekään niin toivotaan mahdollisimman lyhyttä hoitopolkua :) harmihan se olis pidentää hoitoja sillä että valitsikin väkisin hoitomuodon joka tuotti liian huonon tuloksen, ja joutuu sen takia sit odottaa taas seuraavaa kierrosta. Hankalia hommia nää.

Mä täällä dpo13 hoppuilen että alkaisko menkat sittenkin tänään eikä huomenna?! Lämmöt laski jo menkkatasolle ja lupaavaa nippailua alavatsassa. Nyt oon joka kerta vessaan mennessä pettyny kun ei vielä alkanu 😆 haaveilen siis että pääsiskin jo tänään ilmottautumaan IVF:ään! Eihän tää mitenkään päivän päälle oo mut eipä nää jutut kauheen järjellä aina mee 😆 tulis jo menkat!!

@Mrs Willow täällä itseasiassa istun neuvolan käytävällä kun lapsi tekee tehtäviä 4 v neuvolassa (joskin aika reilusti venynyt tää neuvola). Täällä näkynyt lähinnä jo pitkälle raskaana olevia, tuijottelen kovasti muualle mielummin. Mies on hoitanu näitä neuvolapuolen juttuja useamman kerran, et oon taitanut olla täällä viimeksi kun oli eka neuvola ennen kkm.. mut joo.. onhan nää tämmösiä missä huomaa et kirpaisee välillä oma tilanne..
Joo siis samassa tilanteessa se kirpaisi muakin, kun lapsi oli tekemässä tehtäviä neuvolan naisen kanssa ja itse odottelin käytävällä. Meillä onneksi äitiysneuvola eri kerroksessa tuolla, mutta kyllähän silti niihin vatsa pystyssä olijoihinkin törmäsi ihan riittävästi mennen tullen plus sitten ne monennella kierroksella olevat odottajat, jotka olivat vanhempien lastensa kanssa neuvolakäynnillä. Ja ne vauvat. :loudlycrying:

Ymmärrän kyllä todella hyvin @Tonninseteli kiireen tässä kohtaa. Toisin päin kääntäen, jos on jo odoteltu riittävästi niin eikö nyt sit vois olla mahdollisimman sujuvaa ja nopeaa... :smiling-eyes: Mutta joo, ei varmasti silti kannata valita ei-optimaalista hoitotapaa, jos tulos voisi todennäköisemmin olla toivottu pidemmällä kaavalla. Oliko teillä jo se IVF-suunnittelukäynnin aika tiedossa? 🤔 Nyt en millään muista. Toivottavasti pääsette pian tositoimiin!

@Nurppu sinne siis toiveissa pikainen kp 1 🤞:smiling-eyes: Tottakai tää on päivän päälle siinä vaiheessa kun odottavan aika todella muuttuu pitkäksi...

Klikkasin sitten itseni Iltalehden sivuille, jossa silmille hyppi juttu Temptation Island -Vilmasta, joka harrasti jäähyväisseksiä ex-miehensä kanssa ja on siitä raskaana. Kerta seksiä puoleen vuoteen ja näin kävi. Joo, ei mulla muuta. 😫
Mulla on ottanut tuommoisten uutisten lisäksi kunnolla pannuun Johanna Tukiainen + se lapsiparka -uutiset.

Joo siis samassa tilanteessa se kirpaisi muakin, kun lapsi oli tekemässä tehtäviä neuvolan naisen kanssa ja itse odottelin käytävällä. Meillä onneksi äitiysneuvola eri kerroksessa tuolla, mutta kyllähän silti niihin vatsa pystyssä olijoihinkin törmäsi ihan riittävästi mennen tullen plus sitten ne monennella kierroksella olevat odottajat, jotka olivat vanhempien lastensa kanssa neuvolakäynnillä. Ja ne vauvat. :loudlycrying:

Ymmärrän kyllä todella hyvin @Tonninseteli kiireen tässä kohtaa. Toisin päin kääntäen, jos on jo odoteltu riittävästi niin eikö nyt sit vois olla mahdollisimman sujuvaa ja nopeaa... :smiling-eyes: Mutta joo, ei varmasti silti kannata valita ei-optimaalista hoitotapaa, jos tulos voisi todennäköisemmin olla toivottu pidemmällä kaavalla. Oliko teillä jo se IVF-suunnittelukäynnin aika tiedossa? 🤔 Nyt en millään muista. Toivottavasti pääsette pian tositoimiin!

@Nurppu sinne siis toiveissa pikainen kp 1 🤞:smiling-eyes: Tottakai tää on päivän päälle siinä vaiheessa kun odottavan aika todella muuttuu pitkäksi...

Joooooo, meillä on suunnittelukäynti 29.11. 🤓

Joooooo, meillä on suunnittelukäynti 29.11. 🤓
Kyl mun täytyy olla kiitollinen siit, ettei Husin alueel asu (eikös sul hus oo?). Kauheen kauan joutuu kaikkea odottamaan. Melko epäreilua, et niin erilaiset odotusajat eri sairaanhoitopiirien alueella. Oltais ite päästy ivf suunnitteluu jo täs kuus, mut mennään joulukuus ku hoitokin vasta tammikuus lääkekaton takia. Jos ei olis rahal nii välii, ni olis saattanu jo joulukuun menkoista hoitoon päästä. Pointtina siis ei oo elvistellä, vaan tunnen avoimesti pahaa mieltä niiden puolesta, jotka varsinkin Husin alueella joutuvat odottelemaan.

@Mrs Willow joo tommoset pistää kyl mielen matalaks. Eroseksistä raskaaks... huoh oliski noin helppoa.

Täällä odottelen menkkoja. Luulis huomenna alkavan, viimestää perjantaina. Viime viikolla oli viel paljonki mahatuntemuksia, mut nyt monta päivää ollu aika hiljasta. Toivottavasti korona ei nyt kauheesti kroppaa sekota. Ainaki podettu sit täs kohtaa eikä kesken hoitojen👌

Onneks mä en enää lue iltalehteä enkä iltasanomia.. en ees tienyt että tuksukin on saanut lapsen.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mulle riittää että mä avaan fb:n ja tuntuu et kaikki on raskaana, tai saanut lapsen jne. Eniten kirpaisee eräs joka päivittelee todella usein lapsestaan kuvia joka syntyi samaan aikaan kuin mun ekan keskenmenon laskettu olis ollut. Sillain, jaa hän on jo ton kokoinen ja päiväkodissa.. että niin, tää aika kuluu.. mulla vois olla tosiaan nyt tollanen samanlainen 2,5 vuotias, puhumattakaan siitä liudasta millä tätä voisi jatkaa kun näitä keskenmenoja on ollut :Grimacing Face:

Ps. Lapsi muuten piirteli sielä neuvolassa omakuvansa, kirjoitti nimensä ja hänelle ensin yhden pikkusiskon ja lopulta sitten niitä pikkusiskoja oli jo 5 hänen kaverina :loudlycrying:

Edit: Pps. Jossain vaiheessa hän halusi isosikon, nyt haluaa pikkusiskon - alkaa tuntua että kummankaan toteuttaminen ei ehkä onnistu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: pikkusisko ehkä kuitenkin todennäköisemmin kuin iso.. :tears:

Edit 2; Jaa! Tällänen tää tuksu show olikin - kamalaa! Näin pihalla mä oon :tears:

Onneks mä en enää lue iltalehteä enkä iltasanomia.. en ees tienyt että tuksukin on saanut lapsen.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mulle riittää että mä avaan fb:n ja tuntuu et kaikki on raskaana, tai saanut lapsen jne. Eniten kirpaisee eräs joka päivittelee todella usein lapsestaan kuvia joka syntyi samaan aikaan kuin mun ekan keskenmenon laskettu olis ollut. Sillain, jaa hän on jo ton kokoinen ja päiväkodissa.. että niin, tää aika kuluu.. mulla vois olla tosiaan nyt tollanen samanlainen 2,5 vuotias, puhumattakaan siitä liudasta millä tätä voisi jatkaa kun näitä keskenmenoja on ollut :Grimacing Face:

Ps. Lapsi muuten piirteli sielä neuvolassa omakuvansa, kirjoitti nimensä ja hänelle ensin yhden pikkusiskon ja lopulta sitten niitä pikkusiskoja oli jo 5 hänen kaverina :loudlycrying:

Edit: Pps. Jossain vaiheessa hän halusi isosikon, nyt haluaa pikkusiskon - alkaa tuntua että kummankaan toteuttaminen ei ehkä onnistu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: pikkusisko ehkä kuitenkin todennäköisemmin kuin iso.. :tears:

Edit 2; Jaa! Tällänen tää tuksu show olikin - kamalaa! Näin pihalla mä oon :tears:

Jos keksit miten toteuttaa toi isosisko, niin kerro mullekin! 😂

Mä en kans oo vuosiin enää lukenu iltasanomia ja iltalehteä tai muita vastaavia, on kyllä parantanu elämänlaatua 😄 mä en myöskään tiennyt Tukiaisen lapsesta enkä taida kommenttien perusteella tutustuakaan aiheeseen 😆

Innostuksesta huolimatta menkat ei alkanu eilen - toisaalta kiva että luteaali ei ollut yhtäkkiä lyhentynyt! Äsken alkoi, ja ilmottauduin taas hoitoon. Jos ei jostain syystä taaskaan päästä, pitää keksiä joku megameditaatiojuttu tms millä vältän hermoromahduksen 😅 pitääkö sit siirtyä hoitoon jonnekki Tampereelle ja ajaa aina sinne sit mieluummin? 😆

Mä en kans oo vuosiin enää lukenu iltasanomia ja iltalehteä tai muita vastaavia, on kyllä parantanu elämänlaatua 😄 mä en myöskään tiennyt Tukiaisen lapsesta enkä taida kommenttien perusteella tutustuakaan aiheeseen 😆

Innostuksesta huolimatta menkat ei alkanu eilen - toisaalta kiva että luteaali ei ollut yhtäkkiä lyhentynyt! Äsken alkoi, ja ilmottauduin taas hoitoon. Jos ei jostain syystä taaskaan päästä, pitää keksiä joku megameditaatiojuttu tms millä vältän hermoromahduksen 😅 pitääkö sit siirtyä hoitoon jonnekki Tampereelle ja ajaa aina sinne sit mieluummin? 😆
Oi Nurppu, pakko sun on nyt mahtua kun punktioaikakin on varattu! 🌈

@Tonninseteli tsemppiä ja hermoja kestää pitempi kaava, ymmärrän tuon lyhyen kaavan houkutuksen täysin, itse myös toivon pääseväni siihen. Meillä on muuten ivf-info samana päivänä kuin sinulla suunnittelukäynti!

Liitän tähän tsemppaavan mietelauseen, josta uskon teidän molempien pitävän ja joka toivottavasti tuo seesteisyyttä tilanteeseen! Koska mietelauseet ja viisaat neuvot - niitä me tässä ryhmässä rakastamme!

Liitteet

• facebook_1667032142731_6992039584386676323.jpg
    facebook_1667032142731_6992039584386676323.jpg
    57.9 KB · Katsottu: 76
Moi pitkästä aikaa! Oon täällä kirjoitellut viimeksi ehkä keväällä ja nyt tuli taas tarve päästä lueskelemaan muidenkin juttuja ja kirjoittaa omasta tilanteesta.

Me ollaan siis ensimmäistä toivottu jo useampi vuosi ja hoidot käynnissä. Nyt on tehty kolme inssiä, joista viimeisimmästä juuri tänään menkat alkoi. Yhtään plussaa ei olla vielä saatu. Nyt olisi edessä IVF-hoitoihin siirtyminen, tänään soitin polille menkoista ja lääkäri soittaa myöhemmin jatkosta. Jännittäähän se vähän ja muutenkin monenlaisia tunteita ja ajatuksia mielessä. Lisäksi hoidot siirtyvät eri kaupunkiin, vajaan 200km päähän, kun täällä ei IVF-hoitoja tehdä, niin sekin tuottaa jonkin verran miettimistä. Ainiin ja taustaa sen verran, että mitään isompaa häikkää ei ole löytynyt, minulla hieman epäsäännöllinen kierto, johon letrot olleet käytössä. Miehellä siittiöt normaalin viitearvoissa, liikkuvuudessa kuitenkin vähän parantamisen varaa, A-laatuisia ei viimeksi ollut yhtään, B-laatuisia kyllä reilusti. Ikää minulla 32v, mies 5 vuotta vanhempi.

Koitan muistaa kirjoitella, yleensä vaan ei tule niin usein vastailtua, vaikka luenkin viestit 😄

Tervetuloa takaisin @Minzku! Toivottavasti IVF:n avulla saataisiin teille sitten se apu ja toivottu lopputulos yritykselle. Ja toivottavasti ei oo hirveän pitkät jonot teidän hoitopaikkakunnalla.

Täällä tuntuu nyt olevan monella kova tohina päällä hoitojen kanssa, toivottavasti sieltä sitten tulis kunnon plussa-aalto tähän ketjuun. Kovin hiljaista on ollut sillä saralla viime aikoina 🤔

Takaisin