Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Uusi kierto jälleen, sitähän se eilinen negatesti enteilikin. Aion pitää x-mittaisen tauon ja koitan prosessoida tilannetta muissa ympyröissä. Loppuvuosi on pelkkää perhejuhlaa toisensa jälkeen, mutta yksi kerrallaan niistäkin selvitään.

Hyvää syksyä kaikille ja plussatuulia jokaiselle!
Pahoittelut kp1😔 ymmärrän tauon tarpeen. Jaksamisia perhejuhliin! Hyvää syksyä sinnekin!

Ensikäynnillä käyty. Lääkäri kehui tuota 3.5 amh arvoa ja sanoi, et ei tarvii sit isoja annoksia pistellä. Ultras kans, missä näky toimiva keltarauhanen ja 8mm paksu limis. Itteä jäi mietityttämään, et onko vähän ohut limakalvo, kun viime kuussa naistenpolil just enne ovista oli 9mm ja ku lukenu paljon yli 10mm limakalvoista, mut sanoi et kiertoon nähden hyvänpaksuinen. Ja tosiaan sanoi, et ei voi täs kohtaa ultral sanoo suuntaa eikä toisee, et olisko tärppi käyny. Kp 3-5 käyn sut fsh labras. Joulukuussa on ivf suunnitteluaika ja mikäli oikein ymmärsin niin tammikuun kierrosta sit tosiaa pääsis jo hoitoo huvitti vähän kun oli sama lääkäri joka oli esikoisen synnytyksessä avustamassa imukupilla ja silloin annoin vähän palautetta kun tuntui, että vitkutteli sitä imukupin käyttöä. Mut siel synnärillä ollessa kyllä tuli mulle selittää selkeesti, et odotti, et vauva laskeutuu tarpeeks alas mun jalkovälin vaurioiden välttämiseks

Uusi kierto jälleen, sitähän se eilinen negatesti enteilikin. Aion pitää x-mittaisen tauon ja koitan prosessoida tilannetta muissa ympyröissä. Loppuvuosi on pelkkää perhejuhlaa toisensa jälkeen, mutta yksi kerrallaan niistäkin selvitään.

Erityiset pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! 😩💔

Kaikkea mahdollisimman hyvää syksyysi Maakku! ❤️ Tauko voi tehdä välillä hyvää.

Voi ei, isot pahottelut uudesta kierrosta 😞 joskus on hyvä ottaa vähän taukoa, hyvää syksyä sinnekin ja nähdään taas kun palailet takaisin!

@siska tsemppiä sairastuvalle! Sitä samaa täällä, koko viikon olen ollut kipeänä poissa töistä ja edelleen jatkuu, sitkeä on. Koronan oireet laajasti täälläkin, mutta testit näyttää negaa. Uskomattoman voipunut olo.

@Tonninseteli ja @Pikkupikkupikkunen Huomisia testailuja jännittäessä! ❤️

@Nurppu toivon luomuihmettä teille ja myös sitä, että vältätte taudit!

Noniin nyt on ensi käynnillä lapsettomuuspolilla oltu ja iha raiskaukselta tuntui se tutkimus kuin sattui niillä härvelillä ronklaaminen. Kauhulla odotan aukiolotutkimusta.
Kohdun limakalvo on ohut. Ei antanut siihen mitään lääkettä. En ymmärrä miksi hoidot toimisi, kun ei ole alkiolla mitään mihin tarttua.
Letrozolit määrättiin sitten ei seuraavasta vaan siitä seuraavasta kierrosta alkavaksi ja mennään silloin meidän ekaan inseminaatioon. Ellei aukiolo tutkimuksessa selviä jotain hälyttävää.
Toki seki, että miehen sperman laatu on paskaa voi olla esteenä jos pesun jälkeen selviää ettei niitä valioyksilöitä ole yhtään. Tässä on siis monta tekijää miksi ei ole nyt onnistunut luomuna ja mitkä on haittana myös hoitojen onnistumiselle. Plus vielä 9 vuotta vanha sektio apri joka on myös alkion kiinnittymisen esteenä kun on vähemmän tilaa mihin kiinnittyä.

Noniin nyt on ensi käynnillä lapsettomuuspolilla oltu ja iha raiskaukselta tuntui se tutkimus kuin sattui niillä härvelillä ronklaaminen. Kauhulla odotan aukiolotutkimusta.
Kohdun limakalvo on ohut. Ei antanut siihen mitään lääkettä. En ymmärrä miksi hoidot toimisi, kun ei ole alkiolla mitään mihin tarttua.
Letrozolit määrättiin sitten ei seuraavasta vaan siitä seuraavasta kierrosta alkavaksi ja mennään silloin meidän ekaan inseminaatioon. Ellei aukiolo tutkimuksessa selviä jotain hälyttävää.
Toki seki, että miehen sperman laatu on paskaa voi olla esteenä jos pesun jälkeen selviää ettei niitä valioyksilöitä ole yhtään. Tässä on siis monta tekijää miksi ei ole nyt onnistunut luomuna ja mitkä on haittana myös hoitojen onnistumiselle. Plus vielä 9 vuotta vanha sektio apri joka on myös alkion kiinnittymisen esteenä kun on vähemmän tilaa mihin kiinnittyä.

Kurja, että tutkimus ei käynyt helposti. Itsellä aukkari ei sattunut, mutta inssit teki kipeetä kun kohdunkaula piti saada pysymään paikallaan.

Hyvä nyt kuitenkin, että on suunnitelma millä lähdetään etenemään :Person With Folded Hands:

@Pikkupikkupikkunen ja @Tonninseteli pahoittelut negoista 😔 täällä kans dpo9 ja vitivalkonen testi. Mut itellä helpottaa se että häämöttää jo ensimmäisen IVF hoidon ovi taivaanrannassa!

@Jiin3s kylläpä kuulosti ikävältä kokemukseta tuo tutkimus :( mutta onneksi on nyt kuitenkin sielläkin ehkä vähän toivoa kun hoidot alkaa, parempi kai se on antaa ammattilaisten hoitaa. Miten koet itse tulevat hoidot?

Voi, pahoittelut ikävästä kokemuksesta! Nämä on niin kajoavia tutkimuksia... Välillä olen ollut katkerana että miksi minun pitää olla kerta toisensa jälkeen ronkittavana ja toiset raskautuvat tuosta vaan. 🥺

Ennen aukiolotutkimusta kannattaa ottaa 1 g parasetamolia + 800 mg ibuprofeenia. Itselläni aukkari meni yllättävän hyvin, kyllä siitä selviää, vaikka ei se hauskaa ollut. Ja inssit voivat mennä todella helpostikin, itselläni niissä on ollut pahinta se "ankka". Lapsettomien salaisella puolella on ketju Kokemuksia inseminaatiosta.

@Pikkupikkupikkunen ja @Tonninseteli pahoittelut negoista 😔 täällä kans dpo9 ja vitivalkonen testi. Mut itellä helpottaa se että häämöttää jo ensimmäisen IVF hoidon ovi taivaanrannassa!

@Jiin3s kylläpä kuulosti ikävältä kokemukseta tuo tutkimus :sad001 mutta onneksi on nyt kuitenkin sielläkin ehkä vähän toivoa kun hoidot alkaa, parempi kai se on antaa ammattilaisten hoitaa. Miten koet itse tulevat hoidot?

Vähä epäilyttää et toimiiko ne ku on nii ohut limakalvo kohdassa. Mut hienoa että saadaan tällainen mahdollisuus vielä kokeilla. Tavallaan siinä herää toivoa vaikka ei uskalla sen toivon tunteen aina tulla läpi kun on myös niin kovat pelot. Tosi ristiriitaiset olot.

Sympatiat ketjuun negoista ja uusiin kieroihin joutumisista.. ja isot tsemppaukset @Jiin3s , toivottavasti aukkari ja inssit sujuisi vähemmillä kivuilla. Itsellä kun on kohdunkaula tosi hassussa asennossa niin sitä yleensä etsitään aika pitkään, mutta saavat sen onneksi hyvin sitten pysymään. Kun sit taas jos se meinaa koko ajan karata näkyvitä niin se helposti tekee kipeää, jos lääkäri sillä ns ankannokalla koittaa sitä pitää paikallaan. Mulla inssit oli aika kivuttomia onneksi, sen sijaan munasarjojen ultrailut välillä on epämukavia, kun toinen on kohdun ja toinen suolen takana.

Täällä mennään kp 21 ja en usko että ovulaatiota tässä kierrossa on tulossa, mut ainahan se voi yllättää.. ihme menkkamaista jomottelua ollut eilen ja tänään uimahallissa oisin voinut sanoa että tuntui ihan supistuksilta! Teidä sit mitä tää kroppa nyt tekee... Pohdin josko yksi folli jota ei saatu millään punktiossa tyhjennettyä, et oisko se voinut jäädä sinne hillumaan kystana. Tai voiko se hyperi vielä vaikuttaa, sen oireet kyllä loppui kun menkat alkoi sen ivf:n jälkeen.

Oon myös kovasti miettinyt että olisiko ennen PAS:ja kuitenkin hyvä tutkituttaa mahdolliset kiinikkeet yms, koska oon ehkä viimeisen vuoden kärsinyt kaiken maailman oudoista tuntemuksista, ehkä häiritsevin on se että jonnekin vasemmalle alavatsalle sattuu aina kun kiihottuu.. yritä siinä sit keskittyä johonkin peitonheilotteluun, johon kiinnostus ilmankin vähän pohjamudissa tän yrittämisrumban takia :Grimacing Face: mut toisaalta eikö ne niistä kiinikkeistä tai muista olis saantu jotain haisua ultrissa? Tietääkö joku? En ees tiiä kuinka monta kertaa on tähän mennessä ultrattu. Toki aikaisemmin se isoin fokus on ollut sielä munasarjoissa.

Sympatiat ketjuun negoista ja uusiin kieroihin joutumisista.. ja isot tsemppaukset @Jiin3s , toivottavasti aukkari ja inssit sujuisi vähemmillä kivuilla. Itsellä kun on kohdunkaula tosi hassussa asennossa niin sitä yleensä etsitään aika pitkään, mutta saavat sen onneksi hyvin sitten pysymään. Kun sit taas jos se meinaa koko ajan karata näkyvitä niin se helposti tekee kipeää, jos lääkäri sillä ns ankannokalla koittaa sitä pitää paikallaan. Mulla inssit oli aika kivuttomia onneksi, sen sijaan munasarjojen ultrailut välillä on epämukavia, kun toinen on kohdun ja toinen suolen takana.

Täällä mennään kp 21 ja en usko että ovulaatiota tässä kierrossa on tulossa, mut ainahan se voi yllättää.. ihme menkkamaista jomottelua ollut eilen ja tänään uimahallissa oisin voinut sanoa että tuntui ihan supistuksilta! Teidä sit mitä tää kroppa nyt tekee... Pohdin josko yksi folli jota ei saatu millään punktiossa tyhjennettyä, et oisko se voinut jäädä sinne hillumaan kystana. Tai voiko se hyperi vielä vaikuttaa, sen oireet kyllä loppui kun menkat alkoi sen ivf:n jälkeen.

Oon myös kovasti miettinyt että olisiko ennen PAS:ja kuitenkin hyvä tutkituttaa mahdolliset kiinikkeet yms, koska oon ehkä viimeisen vuoden kärsinyt kaiken maailman oudoista tuntemuksista, ehkä häiritsevin on se että jonnekin vasemmalle alavatsalle sattuu aina kun kiihottuu.. yritä siinä sit keskittyä johonkin peitonheilotteluun, johon kiinnostus ilmankin vähän pohjamudissa tän yrittämisrumban takia :Grimacing Face: mut toisaalta eikö ne niistä kiinikkeistä tai muista olis saantu jotain haisua ultrissa? Tietääkö joku? En ees tiiä kuinka monta kertaa on tähän mennessä ultrattu. Toki aikaisemmin se isoin fokus on ollut sielä munasarjoissa.

Ultraus ei ole valitettavasti kiinnikkeisiin luotettava diagnostinen tapa, ellei muuta kohdun muuta anatomiaa ja sitä kautta voisi epäillä. Hysteroskopia eli kohdun tähystys on ainoa tapa nähdä ja samalla irroittaa myös ne.
Oliko sulla tutkittu endometrioosin mahdollisuutta? Kun mietin että munasarjat on tuolleen oudoissa paikoissa, voi olla endometrioosi adheesioilla kiinni.

@CherryRed nyt kun mainitsit endometrioosin, niin osaatko vinkata mitään hyvää tietolähdettä siihen liittyen? Muutkin saa siis vinkata! Mulle nuorena mainittiin sen mahdollisuus kun oli niin voimakkaat kuukautiskivut, mutta mitään siihen viittaavaa ei ole ikinä ultrassa tai edes hysteroskopiassa näkynyt. Kerran otettiin myös joku koepala kohdun seinästä eikä siinäkään ollut mitään epänormaalia. Mutta nyt esimerkiksi parissa viime kierrossa on luteaalin mailla ollut sen verran kaikenlaista nippailua että alkanut mietityttää että voisiko kuitenkin olla joku piilevä endometrioosi. Mullakin on joskus ollut vaikea ultrata toista munasarjaa kun on ollut jossain piilossa, tuo oli esimerkiksi mulle uusi juttu että se voisi olla yksi merkki. Haluaisin ymmärtää, että jos kerran ei hysteroskopiassa näkynyt mitään, kuinka todennäköistä se sitten on, ja kuinka pahasti voisi vaikuttaa lapsen hankintaan?

Minulla tehtiin ihan vasta nestetäyttö-uä, jissa keittosuolaliuosta laitettiin kohtuun ja katsottiin, että laajeneeko se. Tämä olisi varmaan yksknkertaisin keino saada osviittaa kiinnikkeistä. Minun kohtuni laajeni symmetrisesti, joten lääkärin mukaan kiinnikkeitä tuskin on.

Satunnaisesti minullakin jomottaa ja hysteroskopian (3/22) jälkeen on jomottanut vähemmän. Mutta jo ennen hysteroskopiassa käyntiä jomotukset vähenivät ihan kalevalaisella jäsenkorjauksella. Luulen, että osa jomotuksista tuli ihan vain jumissa olevista lantion syvistä lihaksista. Olisiko se jäsenkorjaus tai joku hermoratahieronta tms kokeilun arvoinen? Voisiko sinulla johtua ihan sellaisesta?

Täällä dpo12 ja puhdas nega. No eipä oireitakaan ollut. Tää oli sit meiän viimenen luomuyritys tälle vuodelle ja tammikuussa pitäs hope so alkaa ivf hoito. ei ollu odotukset korkeella, mut toivohan sitä ihmettä viimeseen asti.😔 mä jään taustailee, meillä kun ei jatku yritys tänä vuonna enää.

Plussatuulia muille❤

Katsoin omakannasta että kohdun limakalvo n 4mm vain. En tiedä mitä sen kuuluisi olla. Ja kyseessä siis ovulaation jälkeinen aika.
Juuri eilen luin tuolta lapsettomuudesta kärsivien salaiselta puolelta viestin, että eräs lääkäri oli maininnut että ohuin limakalvo mihin hän oli siirtänyt pakastealkion, ja josta oli tullut vauva syliin, oli juurikin 4mm. Eli se ei ole este raskaudelle!

Takaisin