Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Äh, eikä! Onpa ikävä homma. Onkohan tauti vaikuttanu sitten jollain lailla ovikseenkin, kun noin paljon aikaisemmin oli. Tsemppiä!
Veikkaan että ennemmin se viime kierto (53pv), jonka stoppasin Terolutilla... Klinikalla sanoivat, että joskus pitkien kiertojen jälkeen ovis tulee aikaisemmin.

Veikkaan että ennemmin se viime kierto (53pv), jonka stoppasin Terolutilla... Klinikalla sanoivat, että joskus pitkien kiertojen jälkeen ovis tulee aikaisemmin.
Ahaa. The more you know. Menee nyt sit kiertojen pituudet vähän laidasta laitaan, koska tuo tietää varmaan aika lyhyttä kiertoa, ellei tärppiä käy.

Jo nyt vastustaa Onnenomenallakin, uskomattoman huono tuuri! Toivottavasti kotikeinoin tulisi ylläriplussa kaiken tämän sonnan jälkeen 🤞

Liityn valituskuoroon, täällä kp 3 menossa :disappointed-face: Ei sitä plussaa näytä tulevan sitten millään. Ja tässä viimeisimmässä kierrossa sitten puolestaan oli kolmena viimeisenä päivänä tiputteluvuotoa, joka alkoi siis jo dpo 8. Eli eihän siinä ole juuri varmasti mahdollisuuksia onnistua, jos kierto kestäävain dpo 10 saakka ja siitä viimeiset kolme päivää jo tiputtelee. Käytössä oli sitäpaitsi Terolutit, tiputteli siis niiden läpi. Että v*tut, sanon minä. Ei jaksaisi miettiä, että mistä kiikastaa ja mitä hittoa tässä tekisi, elämässä eteenpäin ja nämä haaveet mappi ö:hön? :loudlycrying::loudlycrying:

Olisko kellään mitään positiivisempaa raportoitavaa tähän sateiseen ja pimeään aamuun?

No voi nyt v*tut kaikkien kiertojen kanssa. Kyllä kiteytyy tän ryhmän ydinajatus - Ei todella voi olla näin hele*tin vaikeeta 😭😤

Täällä ei toistaiseksi uutta. Tänään dpo 10, en uskalla testata ja pettyä taas.. Nyt lauantaina ennustettu menkkojen alkua ja sittenhän tuon näkee kuinka meidän on tällä kertaa käynyt. Näin eilen tähdenlennon ja vaikka en yleensä näin usko niin ei varmaan kellekään yllätys mitä toivoin..

Minäkin testaan lauantaina, jos yllätys ois käyny. Mulla on jo kahet menkat tullu yllättäen ilman lääkkeitä, eli onko ehkä jopa ovulaatio tapahtunu ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen? Mut en usko et toi onni kestää vielä kolmannen kerran.

Miulla siis periaatteessa on iloinen juttu jos menkat alkaa, koska niin ei oo käyny noin viiteen vuoteen. Vaikka toki toivosi että alkaisi raskaus eikä menkat, mutta ei kai kaikkea voi saada 🤷‍♂️

Parin viikon päästä ensikäynti lapsettomuuspolilla. Toivottavasti voin heti aloittaa letrot ja ne toimis.

Täällä aika perusmeininki. Meillä oli siis välikierto niin ei ollu mitään jännättävää. Kuukautiset alko eilen ihan normaalisti Procrenista huolimatta. Toivottavasti se nyt kuitenkin jotain tekee, vaikka ei kyllä yhtään mitään oireita tunnu olevan. Harmittais jos pitäis kaikkee siirtää sen takia ettei lääke pure.

Uneton Seattlessa täällä huomenta. Taas heräsin siinä kolmen jälkeen ja siitä tunnin välein, kunnes kuudelta luovutin ja nousin ylös. Tää on sama homma joka luteaali. Mitä tein? Googlasin tietenkin!
Number one cause: vajaus progesteronissa! Täähän tietenkin olisi aivan loistava lisä listaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kerran on mitattu proget luteaalissa aiemmin ja silloin ne kyllä oli ihan siedettävällä tasolla. Tosin paljon on virrannut vettä Vantaassa sen jälkeen, eli taidan tästä mainita myös siellä IVF suunnittelussa. Epäinhimillisen huonolaatuiset unet kaksi viikkoa tekevät ihmisestä melko mörön.

@Tonninseteli täällä yks kukkujakaveri! Viime yönä heräsin joskus kahen jälkeen pissalle enkä vaan saanu moneen tuntiin unta uudestaan. Toissayönäkin piti herätä pissalle mut sillon nukahin viel uuestaan. Mullaki joskus luteaalissa näitä huonompia öitä mut ei yleensä näi huonoja. Lisäks aamulla ku heräsin ni oli (pahoittelut) vetistä ripulia 😶 nää oli molemmat mulla oireina siinä vkm kierrossa kans. Saatto tietysti olla sattumaa, ja joku vatsavaiva piti hereillä plus aiheutti aamun oireet. Tänään dpo7.

@Tonninseteli täällä yks kukkujakaveri! Viime yönä heräsin joskus kahen jälkeen pissalle enkä vaan saanu moneen tuntiin unta uudestaan. Toissayönäkin piti herätä pissalle mut sillon nukahin viel uuestaan. Mullaki joskus luteaalissa näitä huonompia öitä mut ei yleensä näi huonoja. Lisäks aamulla ku heräsin ni oli (pahoittelut) vetistä ripulia 😶 nää oli molemmat mulla oireina siinä vkm kierrossa kans. Saatto tietysti olla sattumaa, ja joku vatsavaiva piti hereillä plus aiheutti aamun oireet. Tänään dpo7.

Noni täähän on hyvin tuttua. En ole ajatellut että huonot unet ja pakki sekaisin on myös luteaalijuttua. Eli onko enää mitään, mikä ei johdu hormoneista? 🤯

Dpo 11 ja ihan puhdas nega. Turhaa kuvitella että on toivoa kunnes vuoto alkaa ja lässynlää, on tää niin moneen kertaan jo nähty ennenkin. Ei auttanut tähdenlennot eikä muut taiat 🤨 Noh, kohti uutta kierto sitten vaan, ainahan se voi olla uusi mahdollisuus hehhe.

Noni täähän on hyvin tuttua. En ole ajatellut että huonot unet ja pakki sekaisin on myös luteaalijuttua. Eli onko enää mitään, mikä ei johdu hormoneista? 🤯

Dpo 11 ja ihan puhdas nega. Turhaa kuvitella että on toivoa kunnes vuoto alkaa ja lässynlää, on tää niin moneen kertaan jo nähty ennenkin. Ei auttanut tähdenlennot eikä muut taiat 🤨 Noh, kohti uutta kierto sitten vaan, ainahan se voi olla uusi mahdollisuus hehhe.
Voi Maakku! 🥺💔

Sympatiat negasta Maakku!

Ja saako kaikkia kukkujia hiukan "kiusata" tälläisellä: meikäläisen alkuraskauden oireisiin on kuulunut katkonaiset unet, herääminen aamuyöstä ja ei saa unta (toki siis en ihan tarkkaan muista onko nää ollut näissä kaikissa kolmessa jotka mennyt kesken 5-6. rv:lla, mutta tuulimunassa ja kkm ainakin oireili tosi pahana - pitäisi selata omia arkistoja).. en tiiä mihin hormonin nousuun/heittoon tää liittyy, koska sama alkoi sit esikoisen kohdalla uudelleen loppuraskaudessa. Et aina voi olla toivoa siitä plussastakin - uskoo ken tahtoo tässä ketjussa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Sympatiat negasta Maakku!

Ja saako kaikkia kukkujia hiukan "kiusata" tälläisellä: meikäläisen alkuraskauden oireisiin on kuulunut katkonaiset unet, herääminen aamuyöstä ja ei saa unta (toki siis en ihan tarkkaan muista onko nää ollut näissä kaikissa kolmessa jotka mennyt kesken 5-6. rv:lla, mutta tuulimunassa ja kkm ainakin oireili tosi pahana - pitäisi selata omia arkistoja).. en tiiä mihin hormonin nousuun/heittoon tää liittyy, koska sama alkoi sit esikoisen kohdalla uudelleen loppuraskaudessa. Et aina voi olla toivoa siitä plussastakin - uskoo ken tahtoo tässä ketjussa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tämä on kyllä totta. Tai siis yökukkumista oli siinä omassa 7 viikolla karille kolahtaneessa ainokaisessa. Sitä vaan just mietin, että onko vaan näissä epäonnisissa alussa, jos oikeasti johtuu siitä progesteronin heikkenemisestä 🧐

Tämä on kyllä totta. Tai siis yökukkumista oli siinä omassa 7 viikolla karille kolahtaneessa ainokaisessa. Sitä vaan just mietin, että onko vaan näissä epäonnisissa alussa, jos oikeasti johtuu siitä progesteronin heikkenemisestä 🧐
Toi progetason mahd. heikkeneminen minua jo lupatulla-vaiheessa mietitytti. (Taustalla selittämätön km) Sain yks.gyneltä reseptit paikallisiin alapää kapseleihin. Aluksi tökin niitä sinne 8h välein. Niille tuli "virallinen" hyväksyntä sairaalan nt-ultrassa ja tulevat olemaan käytössä (illalla 1/24h) aina rv36+0.

No tässä viimeisessä mikä meni kesken mulla oli kyllä luget käytössä, ja eipä sillä oikein eroa ollut lopputulokseen.. luget lisäsi jopa kaikkia oireita.. ja tosiaan onnistuneessa raskaudessa oli kans samaa oiretta (en älynnyt sitä tossa mun viestissä sanoa tarkemmin), joten en usko että se progesteroniarvosta välttämättä kertoo..:Grimacing Face:

No tässä viimeisessä mikä meni kesken mulla oli kyllä luget käytössä, ja eipä sillä oikein eroa ollut lopputulokseen.. luget lisäsi jopa kaikkia oireita.. ja tosiaan onnistuneessa raskaudessa oli kans samaa oiretta (en älynnyt sitä tossa mun viestissä sanoa tarkemmin), joten en usko että se progesteroniarvosta välttämättä kertoo..:Grimacing Face:

Nooh, tälleen dpo 9 näyttää kyllä sitkeää negaa... Katellaan sitten lauantaina uudestaan. Jos sais nyt vaan nukkua :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Hain tänään influenssapiikin myös hoitoja ajatellen ja LUOJA että oon väsynyt 😴 Vielä kilpatanssin kisatreenit illalla (apua, tuleeko tänään Tempparit?!), suihku ja sit nukkuun.

Noi katkonaiset unet on kyl inhottavia🙈 itekin tulee heräiltyä jonkin verran, onneks nukahdan kuitenkin äkkiä uudellee.
Toissa yönä näin unta kirkuvan punasista leffaviivoista raskaustestissä😔 mä kun en saa edes koronatestiin posia🤣🙈

Julietin viestistä tuli mieleen, et en tiiä mitä hiton flunssia tässä taas on liikkeellä, mutta mies on nyt yksinyt viikon ja ollut saikulla. Itselläkin nyt ilmennyt kurkkukipua. Lapsi ollut räkäinen käytännössä koko kuun. Mies käynyt virallisessakin testissä nyt kai pariin otteeseen jo, mutta negaa näyttää - aika samalta tuo kuulostaa kuin sillon kun miehellä oli korona.. no jospa me sairasteltaisiin nää nyt pois alta ennen PAS:n pääsyä🤞 mulla taitaa alkaa oleen se 6kk koronan sarastamisesta.. en tiiä saisinko neljättä rokotettakaan, kun oon saanut 3 ja päälle sairastanut - kuulun kyllä johonkin riskiryhmä kiintiöön. Toisaalta tuntuu että aika kirjavat käytännöt nyt ollut siitä et kuinka pitkiä taukoja sairastetusta koronasta saa.. meillähän meni yksi inssi kierto sen koronan takia ihan pipariksi, vaikka ovis olis ollut yli sen 4vkoa oireiden loppumisesta (laskivat sillain, et 4vkoa ei ollut täynnä kun ilmottauduttiin kp1).

@siska ai että, teillä on kyllä nyt niin hyvä hetki kun on alkiot odottamassa pakkasessa eikä tarvi mitään ajoitettuja yhdyntöjä tai sukusoluja tuhoavia kuumetauteja miettiä!! Voi miten toivon että oltas pian samassa tilanteessa! Mun ymmärrys on että sitä koronakarenssia tulee siks että se voi vahingoittaa niitä sukusoluja, ja siks kuvittelen että ei samalla lailla vaikuta PASiin, mutta ei mulla tästä varmuutta oo.

Mä stressaan kokoajan että saadaanko vielä tauti ennen hoitoja. Sain jonkun lievän trauman siitä miten pitkään karenssiin jouduttiin siitä koronasta. Kalenterin perusteella ens viikon torstaina alkais menkat eli viikon päästä jo saatais toivon mukaan tietoa hoidosta!

Sen lisäks on tässä kierrossa (dpo8) taas vaihteeks ihan raskautunu olo 😅 on kyllä tainnu olla sen vkm jälkeen melkeen joka kierrossa, se häiritsi mun tutkaa. Mut mä tosiaan testailen kyllä tässä joka päivä, koska en halua nostaa toivoa liian korkealle kun ei niihin testeihin kuitenkaan tuu toista viivaa.

Uusi kierto jälleen, sitähän se eilinen negatesti enteilikin. Aion pitää x-mittaisen tauon ja koitan prosessoida tilannetta muissa ympyröissä. Loppuvuosi on pelkkää perhejuhlaa toisensa jälkeen, mutta yksi kerrallaan niistäkin selvitään.

Hyvää syksyä kaikille ja plussatuulia jokaiselle!

Takaisin