Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Toi on kyllä totta, että pitää nyt keskittyä nauttimaan siitä, että saa syödä ja juoda mitä vaan miettimättä, koska onhan se nyt ihanaa.

Ja pikkujoulukautta odotellessa todellakin. Katoin työpaikan kalenteria niin siellä on merkitty pikkujoulut samalle viikolle kuin se meidän punktio, ja mulle jäi vähän epäselväksi, että millon siirto on tarkotus tehä. Että tuota jooh. Vähän venkslaamista varmasti tulee, kun punktio tehdään tosiaan eri kaupungissa, enkä saa sit sen jälkeen ajaa, eikä miehellä oo korttia. Että tiedä vaikka olisin jumissa väärässä kaupungissa juhlien aikaan :D

Kelataksilla vaan suoraan pikkujouluihin :tears: No ei, kotiin kyllä menisin tai vielä parempi - hotelliin lepäämään! Jos siis sattuisi punktio oleen just perjantaina. Minuthan siis haki anoppi punktiosta koska mies oli lapsen kanssa nenä-korva-kurkku lääkrillä samaan aikaan kun itse olin punktiossa. Oli muuten kiva jännittää tarviiko ne poikkeuksellisesti toisen näytteen mieheltä. En tiiä miten se ois ikinä hoitunut - onneksi ei tarvinnut. Jos joskus vielä päädyn punktioon niin siirtäisin kyllä lapsen lääkärin - sitä vaan oli odoteltu niin kauan, että ei viittinyty siirtää. Ja anoppiakin kehtasi pyytää hakemaan vaan koska ei päästy tuoresiirtoon, koska ei haluttu sitä ns kisayleisöksi kyseleen et no joko tärppäs, koska ei aijota kertoa alkaneesta raskaudesta ennen kuin ollaan varmemmilla vesillä. Ja kyllä, anoppi osaisi laskea.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: en kyllä rehellisyyden nimessä ihan ymmärtänyt miksi en saanut poistua sieltä itse taksilla vaikka olis kotona ollut joku vastassa..

Kelataksilla vaan suoraan pikkujouluihin :tears: No ei, kotiin kyllä menisin tai vielä parempi - hotelliin lepäämään! Jos siis sattuisi punktio oleen just perjantaina. Minuthan siis haki anoppi punktiosta koska mies oli lapsen kanssa nenä-korva-kurkku lääkrillä samaan aikaan kun itse olin punktiossa. Oli muuten kiva jännittää tarviiko ne poikkeuksellisesti toisen näytteen mieheltä. En tiiä miten se ois ikinä hoitunut - onneksi ei tarvinnut. Jos joskus vielä päädyn punktioon niin siirtäisin kyllä lapsen lääkärin - sitä vaan oli odoteltu niin kauan, että ei viittinyty siirtää. Ja anoppiakin kehtasi pyytää hakemaan vaan koska ei päästy tuoresiirtoon, koska ei haluttu sitä ns kisayleisöksi kyseleen et no joko tärppäs, koska ei aijota kertoa alkaneesta raskaudesta ennen kuin ollaan varmemmilla vesillä. Ja kyllä, anoppi osaisi laskea.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: en kyllä rehellisyyden nimessä ihan ymmärtänyt miksi en saanut poistua sieltä itse taksilla vaikka olis kotona ollut joku vastassa..
Joo, mä luulen kans et lepo voi olla ihan kovaa valuuttaa sen jälkeen, et varmaan otetaan hotelli eikä kelataksia :tears: Kävin itse asiassa tällä viikolla yhdessä pikku leikkauksessa, ja sain rauhottavia ennen sitä, ja oon ymmärtäny et ennen punktiota niitä annetaan kans. Filmi pätkii aika totaalisesti niiden rauhottavien oton jälkeen, että ei kai sitä ihan täysissä järjissään niiden kanssa ole, eli en ehkä mielellään menis minnekään ihmisten ilmoille niiden vaikutuksen alaisena. Vaikka ihan hyvät pohjat toki nekin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Todennäköisesti punktio ja pikkujoulut ei osu samalle päivälle, koska lääkäri sano, et se on yleensä alkuviikosta, eli tässä tapauksessa maanantaina tai keskiviikkona, koska tiistai on itsenäisyyspäivä. Mutta poikkeuksiakin kuulemma on, että saapa nähdä. Meillähän on pikkujoulut aina torstaina jostain tuntemattomasta syystä :tears: Ehkä johto haluaa vähän jarrutella menoa, että ei voi ihan övereitä vetää ja sit pilata suhteita työkavereihin, kun seuraavana päivänä pitäis jaksaa mennä vielä töihin.

Mut on kyllä jännä että et ois saanu yksin poistua taksilla. Ymmärrän kyllä että ihan yksin hortoilemaan ne ei voi päästää, (eivät meinanneet minuakaan päästää yksin edes parkkipaikalle hakijan luokse leikkauksen jälkeen vaikka olin jo selvä) mutta onhan siinä se taksikuski. Ehkä anoppi on sairaalan mielestä luotettavampi vaihtoehto :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

53 päivää pitkä kierto ohi, kp1 on täällä! 💃

Yksityiseltä aikojakin varailin, tehdään vielä tuuba-yä:n kaltainen tutkimus, vettä kohtuun ja ultraus, että eiväthän kiinnikkeet ole uusineet. Jos kohtu laajenee, hyvältä vaikuttaa. Aargh, onneksi mies pääsee mukaan kädestä pitämään, viimeksi tuuba-uä ei ollut kiva, joskin kyllä sen kesti ja oli nopeasti ohi.

Ja sitten letroa naamaan lauantaista lähtien, yksityisellä inssi tässä kierrossa. Sitä varten tarkistusultra seuraavalla viikolla.

Yksityiseltä aikojakin varailin, tehdään vielä tuuba-yä:n kaltainen tutkimus, vettä kohtuun ja ultraus, että eiväthän kiinnikkeet ole uusineet. Jos kohtu laajenee, hyvältä vaikuttaa. Aargh, onneksi mies pääsee mukaan kädestä pitämään, viimeksi tuuba-uä ei ollut kiva, joskin kyllä sen kesti ja oli nopeasti ohi.

Ja sitten letroa naamaan lauantaista lähtien, yksityisellä inssi tässä kierrossa. Sitä varten tarkistusultra seuraavalla viikolla.
No kyllä sille sitten mittaa kertyi! Onnea kp1:stänne!

No Jes! Vihdoinkin! Tsemppiä uuteen kiertoon, inssi ja kaikkee :Two-hearts: Ite hain just apteekista antibiootit, korona potkaisi vielä takaisin poskiontelotulehduksella.

Tänään piti pistää itselle Procren mahaan. Vähän piti puhallella ensin, mutta onnistui kuitenkin. Oon joskus pentuna oksentanut verikoetta otettaessa, kun oon kattonu sitä pistämistä, ja sen jälkeen oon katellu lähinnä seinille tuollaisten operaatioiden aikana. Vähän jänskätti, että tuleeko tuosta pistämisestä mitään, kun ei sitä silmät kiinnikään oikein voi tehdä. Mutta onnistui eikä tullut edes mitenkään paha olo. :Flexed Biceps:

Vaihdevuosia siis odotellaan nyt.

Kaivoin jo jostain positiivista mieltä taas mut savuna ilmaan kun kuulin jo viikon sisään toisesta kaverista, joka raskautunu lyhyellä yrityksellä😭😔 haluisin olla ilonen toisten puolesta, mut nyt ei vaan pysty kun tän kierron jälkee menee tauolle koko yritys hoitoja odotelles ja sen tiputuksen myötä.

Jee. Vihdoin meille tuli aika lapsettomuuspolin ensikäynnille. Oon nii iloinen et kohta pääsee oikeesti yrittää. Periaatteessahan me ollaa vauvaa yritetty joulukuusta, mut ei se mun viallisella keholla onnistu. Toivotaan et letrot toimii yhtä hyvin ku viimeeksi.

Alotin työt elokuussa (koska rahat ei enää riittäny elämiseen, lainaan, remonttiin) ja vieläkin särkee sydäntä aatella et toi taapero on hoidossa, vaikka se oikeesti haluis olla vaa äitin ja isin kaa. Toivon niin kovasti et oisin raskaana myös sen takii et saisin ton mun ihanan pienen takas kotii. ❤️ Onneks puoliso on jäämässä isyysvapaalle alkuvuodesta.

Jee. Vihdoin meille tuli aika lapsettomuuspolin ensikäynnille. Oon nii iloinen et kohta pääsee oikeesti yrittää. Periaatteessahan me ollaa vauvaa yritetty joulukuusta, mut ei se mun viallisella keholla onnistu. Toivotaan et letrot toimii yhtä hyvin ku viimeeksi.

Alotin työt elokuussa (koska rahat ei enää riittäny elämiseen, lainaan, remonttiin) ja vieläkin särkee sydäntä aatella et toi taapero on hoidossa, vaikka se oikeesti haluis olla vaa äitin ja isin kaa. Toivon niin kovasti et oisin raskaana myös sen takii et saisin ton mun ihanan pienen takas kotii. ❤️ Onneks puoliso on jäämässä isyysvapaalle alkuvuodesta.
Jea! Siitä se etenee!

Hei vähänkö hienoa! Muutkin saaneet hyviä uutisia tälle päivälle! Toivottavasti lähtis nopeesti asiat etenee ja saisitte avun kautta nopeasti sen toisen syliin asti!

Täällä on ollu semmonen positiivisten uutisten ja positiivisen ovistestin päivä ettei tosikaa! Oon itkeny ihan ilosta. Vihdoin paistaa tähänkin risukasaan aurinko! Ensin soitettiin lapsettomuuspolilta ja asiaf lähteeki rullaamaa paljon odotettua aikasemmin. Keskiviikkona mulle soittelee hoitaja labroista ja ens viikon pe on jo ensikäynti polilla. Ja Tampereelta suoraa sanottii et ivf kannattaa suoraan ja lääkärin mukaan olis jo tyyliin tammikuusta mahdollisuus päästä hoitokiertoon😍 mä olin niin pelänny, et siihen menis paljon pidempään. Ilmeisesti Taysissa ihan eri tilanne ku esim. Husin alueella.

Ja mulle tarjottiin töitä😍 helpottais tähän rahalliseen tilanteesee ja sais muutaki ajateltavaa ku märehtiä kotona kaikkea. Mies olis sit esikon kanssa kotona siihen asti et hope so tammikuus sais päikkypaika.

Tähän ketjuun en vissiin olekaan kirjoittanut... Otin yhteyttä lapsettomuuspolille muutama päivä sitten.

Lapsettomuushoitaja soitti tänä aamuna varmistussoiton. "Voin laittaa teidät ivf-jonoon, jos haluatte", hän sanoi iloisesti.

"Joo", vastasin asiallisesti. "Eiii" , huusi ääni päässäni.

Nyt olemme ivf-jonossa.

En tahtoisi ivf:ää, tahtoisin raskautua luomusti tai kevyemmillä hoidoilla, mutta ikä alkaa painaa päälle, joten nyt on aika toimia. Muuten ehkä katuisin myöhemmin.

Joten on ehkä kuitenkin positiivinen asia, että tässä ollaan. Vähän epävarmalta tuntuu kyllä. Ehkä se on luonnollista.

Pieni ääni päässä sanoo, että pääseehän siitä jonosta pois. Toinen ääni sanoo, että tuskinpa olet siitä enää pois lähdössä, jollei raskautta tule muuten.

Niinpä.

Miehen kanssa keskusteltiin taas eilen. "Aattele, sun lapset on sitten pakastimessa", heitin. Mies katsoi minua hetken eikä sanonut mitään. Hän oli siinä minun vieressä ja yhdessä me tästä selvitään. Meidän suhteen aikana hän on oppinut puhumaan tunteistaan aika hyvin, mutta uudet aluevaltaukset ottavat joskus aikaa.

Tähän ketjuun en vissiin olekaan kirjoittanut... Otin yhteyttä lapsettomuuspolille muutama päivä sitten.

Lapsettomuushoitaja soitti tänä aamuna varmistussoiton. "Voin laittaa teidät ivf-jonoon, jos haluatte", hän sanoi iloisesti.

"Joo", vastasin asiallisesti. "Eiii" , huusi ääni päässäni.

Nyt olemme ivf-jonossa.

En tahtoisi ivf:ää, tahtoisin raskautua luomusti tai kevyemmillä hoidoilla, mutta ikä alkaa painaa päälle, joten nyt on aika toimia. Muuten ehkä katuisin myöhemmin.

Joten on ehkä kuitenkin positiivinen asia, että tässä ollaan. Vähän epävarmalta tuntuu kyllä. Ehkä se on luonnollista.

Pieni ääni päässä sanoo, että pääseehän siitä jonosta pois. Toinen ääni sanoo, että tuskinpa olet siitä enää pois lähdössä, jollei raskautta tule muuten.

Niinpä.

Miehen kanssa keskusteltiin taas eilen. "Aattele, sun lapset on sitten pakastimessa", heitin. Mies katsoi minua hetken eikä sanonut mitään. Hän oli siinä minun vieressä ja yhdessä me tästä selvitään. Meidän suhteen aikana hän on oppinut puhumaan tunteistaan aika hyvin, mutta uudet aluevaltaukset ottavat joskus aikaa.
Sivusta huutelen, että hieno juttu kun uskaltauduitte IVF-jonoon.❤
Itseä myös mietitytti siihen ryhtyä kun on jo kaks lasta ennestään. Toive kolmannesta oli kuitenkin niin kova, että siihen päädyttiin. Eniten mietitytti se että miten pystyn käymään ultrissa, punktiossa ja siirrossa niin ettei tarttis töissä kertoa. Lopulta kaikki meni hyvin vaihdoin vaan vuoroja.

Meillä kaikki kävi lopulta tosi nopeasti. Mentiin yksityiselle ensikäynnille kun mulla oli kp2. Lääkäri ehdotti, että haluutko jo tästä kierrosta alkaa piikittää (lyhyt kaava). Ensikäynnistä kului kaks kuukautta ja plussa oli testissä. Huomenna on jo 30+0.
Ennen IVF:ää yritystä oli letrojen kanssa 2,5v.

Tsemppiä ihan hirveesti teille ja myöskin muille pitkään yrittäneille.❤

@Onnenomena Pidän peukkuja pystyssä täällä, että vielä ehditte raskautua luomusti, kun odottelette IVF:ää. Tai voiko siinä odotellessa tehdä kevyempiä hoitoja? Meille ainakin tällaista mahdollisuutta myös tarjoteltiin, mutta ei sitten tartuttu siihen, kun tulikin niin nopeasti se IVF-aika eikä meidän tilanteessa kevyemmistä hoidoista olis välttämättä hirveesti hyötyä ollu.

@Onnenomena Pidän peukkuja pystyssä täällä, että vielä ehditte raskautua luomusti, kun odottelette IVF:ää. Tai voiko siinä odotellessa tehdä kevyempiä hoitoja? Meille ainakin tällaista mahdollisuutta myös tarjoteltiin, mutta ei sitten tartuttu siihen, kun tulikin niin nopeasti se IVF-aika eikä meidän tilanteessa kevyemmistä hoidoista olis välttämättä hirveesti hyötyä ollu.
Kiitos! ❤️ Kyllä, aiotaan käydä yksityisellä inseminaatioissa (Letrozol boostaamassa) jonossa ollessa. Mies toivoi tätä, vaikka simppanäyte on erinomainen. Ensi viikolla loppuviikosta luultavasti on ovis. Voi mennä viikonlopulle, mutta yksityisellä se ei haittaa, maksaa vain enemmän.

Meidän piti mennä yksityiselle inseminaatioon, mutta tulin kipeäksi, joten ei päästä. Ja tässä kierrossa tuli ovulaatioplussa monta päivää aiemmin kuin koskaan, eilen kp11. Jos olisi tullut normaaliin aikaan kp15-16, olisin ehtinyt parantua... Noh, itkuhan siinä tuli. Että se ilo meni siitä normaalien ihmisten aikaan tulleesta plussasta. Mutta kotihommilla mennään (taas).

Meidän piti mennä yksityiselle inseminaatioon, mutta tulin kipeäksi, joten ei päästä. Ja tässä kierrossa tuli ovulaatioplussa monta päivää aiemmin kuin koskaan, eilen kp11. Jos olisi tullut normaaliin aikaan kp15-16, olisin ehtinyt parantua... Noh, itkuhan siinä tuli. Että se ilo meni siitä normaalien ihmisten aikaan tulleesta plussasta. Mutta kotihommilla mennään (taas).

Tää viesti oli tämän ketjun nimen ruumiillistuma. Tsempit 😫

Äh, eikä! Onpa ikävä homma. Onkohan tauti vaikuttanu sitten jollain lailla ovikseenkin, kun noin paljon aikaisemmin oli. Tsemppiä!

Takaisin