Ei tää voi olla näin vaikeeta!

kyl tänään mieli on kieltämättä koetuksella... päivänä jona olis kuulunu olla toisen lapsen laskettuaika saadaan soitto, et ens tiistaina pääsee mies tampereelle antaa ensimmäisen pakkastalletuksen, mahdollisesti toinen sit lyhyen ajan sisää. Tää kierto tosiaan aikaa luomusti yrittää. Oviksen jälkee sit varmaankin miehel tiputetaan se sytostaatti.

Mun pitäs olla ilonen et asiat "etenee", mut mä itken ja kiukuttelen, et mä en vaan haluis joutua niihin hoitoihin. Mut sit on kuitenki pakko haluta, mikäli toisen haluaa. Vaikeelta vaan tuntuu luopua ja pistäää sivuun haave jopa vuodeks.... yhtää osaa sanoa, kauan tossa rulianssissa jonoineen menee et pääsee hoitokiertoon.
Symppaan kyllä tuota, että olis mielellään välttäny hoidot. Niin luonnollinen asia pitäis olla, ja sitten se ei vaan... tapahdu. Hienoa että lääketiede pystyy vaikka mihin, mutta olisihan se ollut kiva onnistua ite niin kuin lukemattomat sukupolvet aiemmin. Toivotaan kovasti että tässä kierrossa teillä tärppäisi, ja jos ei, niin sitten että asiat etenisivät jouhevasti.

@Nurppu Juu-u, täällä edelleen ollaan vuotamatta. Siihenhän sitä on tähdätty, mutta ei ihan kuitenkaan näin, kun raskaustesti edelleen nega ja jotain kp48.

Olen syönyt Terolutteja kolme päivää. Seitsemän jäljellä. Ärsyttää kun siitäkin on stressi että muistaa ottaa tabletin joka aamu ja ilta. Sanoin miehelle, että lasken tämän kuurin yhdeksi kotityöksi, sen verran työlästä.

Minun maha on ihan pallo ja välillä oksettaa. Ilman noita testejä joskus 1800-luvulla (ja jopa 1980-luvulla!) luulisin varmasti olevani raskaana. Ehkä minulla on se sama kuin koirilla, valeraskaus. Vielä en ole alkanut jemmailla mitään pehmoleluja sänkyyn...

kyl tänään mieli on kieltämättä koetuksella... päivänä jona olis kuulunu olla toisen lapsen laskettuaika saadaan soitto, et ens tiistaina pääsee mies tampereelle antaa ensimmäisen pakkastalletuksen, mahdollisesti toinen sit lyhyen ajan sisää. Tää kierto tosiaan aikaa luomusti yrittää. Oviksen jälkee sit varmaankin miehel tiputetaan se sytostaatti.

Mun pitäs olla ilonen et asiat "etenee", mut mä itken ja kiukuttelen, et mä en vaan haluis joutua niihin hoitoihin. Mut sit on kuitenki pakko haluta, mikäli toisen haluaa. Vaikeelta vaan tuntuu luopua ja pistäää sivuun haave jopa vuodeks.... yhtää osaa sanoa, kauan tossa rulianssissa jonoineen menee et pääsee hoitokiertoon.
Voimia tilanteeseen! 🥺❤️

@Nurppu Juu-u, täällä edelleen ollaan vuotamatta. Siihenhän sitä on tähdätty, mutta ei ihan kuitenkaan näin, kun raskaustesti edelleen nega ja jotain kp48.

Olen syönyt Terolutteja kolme päivää. Seitsemän jäljellä. Ärsyttää kun siitäkin on stressi että muistaa ottaa tabletin joka aamu ja ilta. Sanoin miehelle, että lasken tämän kuurin yhdeksi kotityöksi, sen verran työlästä.

Minun maha on ihan pallo ja välillä oksettaa. Ilman noita testejä joskus 1800-luvulla (ja jopa 1980-luvulla!) luulisin varmasti olevani raskaana. Ehkä minulla on se sama kuin koirilla, valeraskaus. Vielä en ole alkanut jemmailla mitään pehmoleluja sänkyyn...
Äh miten ankeaa! ❤️ Mut silti sillee synkän koominen toi valeraskaus :D kerro sit jos alkaa tehdä mieli kantaa pehmoleluja mukana ja murista miehelle jos yrittää ottaa sen pois 😆 mulla oli joskus yrityksen alkuvaiheessa kun en vielä testaillu kans joku valeraskaus. Muka maha kasvo ja oli ihan raskaana oleva olo. Menkat melkee kaks viikkoa myöhässä ku tein hämmentyneenä negatestin 🤷🏼 kyllä ollu tosiaan melkosta sillon kun ei oo tällee voinu testailla! (Ja joo, yrityksen alkuvaiheessa olin kyllä varsin rento, ku jaksoin noin kauan odotella ilman että tein testiä 😆)

Täällä odotellaan malttamattomana että viikonloppuna alkaa menkat ja pääsee ilmottautuu IVF:n, jee! Arviolta dpo12 tänään, mutta täyttä varmuutta ei oo ku en testaillu. Ja viimeks tänään testattu nega, eli viimehetken yllätystärppi jäi tulematta. Entinen piikkikammonen täällä jo haaveilee että pääsee pian ahkerasti piikittelee!

@Juliet92 lle hurjasti tsemppejä ❤️ Minkälainen mieli on ollut tänään?
@Onnenomena aikamoinen kilometrikierto sulla on kyllä ollut :o toivotaan, että ne terolutit toimisi ja pääsisit kohti seuraavaa kiertoa. Itellä ainakin kaikki odottaminen on sitä kaikista raskainta.

ON: jälkitarkastuksessa käyty ja kaikki ok, tosin limakalvo oli erityisen paksu, mut lääkäri ei ottanut kantaa siihen että miksi. Oikea munasarja oli kohdun takana piilossa mutta mahdollisesti oli viitteitä ovulaatiosta. Jännä ovismainen kuuluminen jatkuu nyt jo kolmatta päivää mut tosiaankin munasarjat näytti hyviltä siltä osin kuin näkyivät.

Äh miten ankeaa! ❤️ Mut silti sillee synkän koominen toi valeraskaus :D kerro sit jos alkaa tehdä mieli kantaa pehmoleluja mukana ja murista miehelle jos yrittää ottaa sen pois 😆 mulla oli joskus yrityksen alkuvaiheessa kun en vielä testaillu kans joku valeraskaus. Muka maha kasvo ja oli ihan raskaana oleva olo. Menkat melkee kaks viikkoa myöhässä ku tein hämmentyneenä negatestin 🤷🏼 kyllä ollu tosiaan melkosta sillon kun ei oo tällee voinu testailla! (Ja joo, yrityksen alkuvaiheessa olin kyllä varsin rento, ku jaksoin noin kauan odotella ilman että tein testiä 😆)

Täällä odotellaan malttamattomana että viikonloppuna alkaa menkat ja pääsee ilmottautuu IVF:n, jee! Arviolta dpo12 tänään, mutta täyttä varmuutta ei oo ku en testaillu. Ja viimeks tänään testattu nega, eli viimehetken yllätystärppi jäi tulematta. Entinen piikkikammonen täällä jo haaveilee että pääsee pian ahkerasti piikittelee!
Hauska toi sun valeraskaus 😂 harvoissa on myös varmasti ne kerrat kun menkkoja odottaa mutta toivotaan todella et alkais viikonloppuna että pääsette sitten ilmoittautumaan!

Meillä taisi tulla nyt välikierto ensimmäistä kertaa yrityksen aikana, mikä on sinällään harmi, koska nyt olisi ollut viimeinen mahdollisuus luomutärppiin ennen hoitoja. Miehellä ollut nyt useamman viikon omituisia virtsatieoireita (selitystä ei ole vielä löytynyt), joita ei kyllä haluta minulle siirtää, etti mene hoidot häneksi. Mutta toisaalta tuo onnistumisen mahdollisuus on niin mini, kun todennäköisesti munasolu irtoaa huonolta puolelta, että eipä tuolla nyt niin väliä ole. Pitää keskittyä muiden kiertojen jännäämiseen tässä kuussa.

Jospa nuo miehen oireet kuitenkin kohta helpottaisivat. Sperma-analyysissa kaikki oli täydellisen normaalia, niin olisihan se nyt aikamoinen ajoitus, jos nyt tässä välissä tapahtuu jotain, mikä romahduttaa siittiötuotannon.

@Onnenomena tsemppiä sinneki ❤ ikävä odotella menkkoja alkavaks ja oireillakin tolla tavoin.
@Nurppu olisin suonu teille luomuihmeen ennen hoitoja❤ hyvän asian puolesta voi piikitellä joo, itse en ihan piikkikammoiseksi itseäni lue, mut ei ne kivojakaan oo🙈

@Kuuttituutti kiitos kysymästä❤ kai tää tästä. Mukava kuulla, että siellä kaikki hyvin ja limiskin hyvän paksunen👌

@Monni92 onpas ärsyttävä tilanne siellä❤ kyl tuntuu, et kaikille pitkän kaavan yrittäjille nyt jotai vastoinkäymist ollu liikkeel.

Joo täällä tosiaan mennään nyt sit tiistaina tampereelle antaa se spermatalletus pakkaseen, riippuen näytteen riittävyydestä niin ehkä myös toinen talletus tehdään. Tän kierron ovis tosiaan viel ootellaa ja sen jälkeen sit se sytostaattitiputus. Vaikka toiveet ei kovin korkeel oo, et just nyt lykästäis niin tiedän kyllä romahtavani loppukierrosta kun testailen tulosta. Mietin tässä malttaisko odottaa sinne dpo12 asti sit testausta niin ei tarttis sit negan jälkee enää pyöritellä ajatusta "et jos viel liian aikasta". Mulla kaks digiä kaapissa, ni jos dpo12 suoraa tekis semmosen sit ni ei tarvis tihrustel. Aika musertava vaan se "ei raskaana" sit. Mut niin se vitivalkonen liuskatestikin.

Oonkohan ihan pöhkö jos pistäsin sitä lugee kokeilumieles aamuin ja illoin? Määrätty siis 1x200mg, mut itse lääkkees lukee et käytettäis isompaa annosta keltarauhasen vajikseen ja mitä monest paikkaa lukenu ni moni isonpaa annost käyttäis. Ei kai siitä haittaakaa oo. Tosin alan itse epäillä et vikaa olis hedelmöittymisessä kun niitä haamujakaa ei oo näkyny. Eikä noi siihen auta. Toi 1×200mg piti vuodon kyl täydellisesti poissa, mut esim. Lämmöt lähti jo vähä laskusuuntaa enne lopetust.

Voi @Juliet92 😔 kyllä varmasti tuntuu tässä kierrossa vielä normaaliakin raskaammalta jos tulee nega. Teet sen millä uskot kestäväsi sen huonoimman tuloksen parhaiten. Jos tuo pidempi testaamattomuus auttaa siihen, niin sillä sit! Ja mulle on näköjään tulevissa hoitokierroissa merkattu lugejen annostukseksi että kolme kertaa päivässä 200mg 😱 inssien yhteydessä oli että kaksi kertaa päivässä. Samaa uskon että haittaa ei oo jos kokeilet aamuin illoin.

Mulla alkoi äsken menkat, ja päästiin ilmottautumaan ensimmäiseen IVF:ään! 😍 Nyt jännityksellä odotetaan että huomenna saadaan tietää mahdutaanko hoitoihin heti tästä kierrosta!
Voi miten jännää, toivottavasti mahdutte! 😍 Miten ihmeessä saat unta ensi yönä? 😱
Ps. Eikös sitten mahdu ainakin seuraavaan, jos nyt ei?

Voi @Juliet92 😔 kyllä varmasti tuntuu tässä kierrossa vielä normaaliakin raskaammalta jos tulee nega. Teet sen millä uskot kestäväsi sen huonoimman tuloksen parhaiten. Jos tuo pidempi testaamattomuus auttaa siihen, niin sillä sit! Ja mulle on näköjään tulevissa hoitokierroissa merkattu lugejen annostukseksi että kolme kertaa päivässä 200mg 😱 inssien yhteydessä oli että kaksi kertaa päivässä. Samaa uskon että haittaa ei oo jos kokeilet aamuin illoin.
Ihan mahdottomasti tsemppiä ja onnea sun ekaan hoitokiertoon❤ toivon sydämeni pohjasta, et saisitte nyt pitkän taipaleen jälkeen nyt tästä syliin pienen❤ mielenkiinnolla odotan raportteja teidän hoitotaipaleesta ja jännitän mukana❤ toivottavasti mahdutte nyt hoitoon.

Pitää sit kattoa loppupiinapäivistä mikä fiilis millo testata. Toisaalta jos ilmenee jotain epämääräsiä oloja niin ehkä sun taktiikka varhanen testaaminen just taas lievittäis pettymystä eikä nostais toiveita liian korkeelle. Miten se aamun luge muuten sit, et ehtiikö lääkeaine imeytyy, kun ei voi sit samal taval makoil ku yöl🤔 no kaipa ne siellä imeytyy eikä heti valahda, eikai niitä muuten ees määrättäis😁

@Onnenomena Toivotaan!! Ja katotaan miten sitä saa nukuttua, apua! 🙈 Se hoitoon pääsy oli muotoiltu jotenkin niin, että pisimpään jonossa olleet otetaan ensimmäisenä hoitoon. Riippuu siis siitä jonon koosta! Mutta luulis nyt että ei ne ihan niin isot voi olla, etteikö sit tokasta yrityksestä pääsis...!

@Juliet92 kiitos kovasti!! ❤️

Jännä miten heti menkkojen alettua iski ihan uudella voimalla jännitys ja toivo. Vaikka tiesi että tänään alkaa, niin silti iski vasta vuodon alettua. Tosiaan jo kauhulla odotan että miten kovaa se iskee sit jos vaikkapa ei saada yhtään kypsää solua tai ykskään ei hedelmöity, tai vaikka vaan ne negat sit kun tän takia on ihan uutta toivoa. 😬

@Juliet92 mulla ne luget aina jossain välissä tuli sellasena ällönä voidemaisena vuotona pois, mutta oon kuullu et lääke on siin vaiheessa kyllä jo imeytyny! Joskus sieltä tuli joku isompi knölli ja tungin sen takas 😆
Toi 1×200mg ei must kauheesti loppupeleis sutannu😅 tuli enimmät ulos aamulla. Mut just mietin jos aamul laittaa just toisen ni millai pysyy siel😅

@Nurppu ihan hurjasti tsemppiä! Täällä kanssa kaikki sormet ristissä että mahdutte mukaan ja hoitokierto onnistuu. Tulee varmasti hyvin monenlaisten tunteiden vuoristorata. Hyvin jännät viikot teille tulossa!

ON: mulla on perjantaina dpo 9 ja meinasin silloin testata. Ollaan viikonloppu muualla et seuraava mahdollisuus olis dpo 12.

Ei mahduttu. 😞💔

Hoitaja varasi kuitenkin ajan etukenossa seuraavalle kierrolle, sillä oletuksella että kierto olisi säännöllinen. Eli varasi punktion viikolle 46, marraskuun puoleen väliin.
Eikä 😞 onpa todella kurja. Voisko kuitenkin tosta varauksesta päätellä että seuraavalle kierrokselle sitten ainakin mahtuisitte?

Eikä 😞 onpa todella kurja. Voisko kuitenkin tosta varauksesta päätellä että seuraavalle kierrokselle sitten ainakin mahtuisitte?
Joo, jos kierto on säännöllinen.

Synkällä mielellä tässä sit tietysti oletan että eiköhän tässä saada joku ylläriongelma ovikselle mikä taas pilaa ton ajan. Tai ehkä joku uus kuumetauti? Sillä sais sen 3kk karenssin taas.

Ei mahduttu. 😞💔

Hoitaja varasi kuitenkin ajan etukenossa seuraavalle kierrolle, sillä oletuksella että kierto olisi säännöllinen. Eli varasi punktion viikolle 46, marraskuun puoleen väliin.
Jos sulla on keltarauhashormonia määrätty niin saisitko niiden kanssa vuodon alkamaan oikeaan aikaan

Takaisin