Ei tää voi olla näin vaikeeta!

@siska siis vitsi mikä saalis! Ei ihme, et teki kipeetä. Toivotaan paljon hyvin kehittyviä alkioita sinne!

@Maakku pahoittelut kp1 sinne!

Mä odotan nyt kerrankin innolla, et menkat alkais mahdollisimman nopee. Vika luge laitettu la iltana, lämmöt ollu kolme päivää laskussa, ei vielä merkkiäkää menkoista, kai siin muutama päivä lugejen jälkee menee et alkaa. On vaan kummallisen hyvä olo eikä mitään kipuilujakaan oo.
 
Siis selvisi kyllä miksi olin eilen ja tänään aamusta niin kipee - vasemmalta kerättiin 29 ja oikealta 16 rakkulaa, osa toki oli pieniä, nestettä löytyi vähän myös vissiin kohtuontelosta. Keräys meni ihan kivasti. Sain suoneen pari kertaa humautuksen, kun keräys kesti vähän kauemmin, kun oli tota kerättävää. Keräysneula ei tuntunut kauheasti, enemmänkin munasarjan asento ja sen anturin kääntely teki hutaa - mut ei tarvittu onneksi ketään painamaan munasarjaa tms. Oikealla oli aika kivutonta, kun se oli paremmin esillä ja vähemmän kerättävää.

Pari pussia nestettä onneksi tiputtelivat, että minimoituisi hyperi ongelmat.

Just sain panadolia kans tipasta ja sain kuulla että keräyksessä saatiin 29 munasolua! Kovasti se lääkäri varoitteli että vaikka kerättiin paljo rakkuloita, niin tuskin on enempää kuin puolessa - mutta kyllä sieltä vaan 29 munasolua löytyi! Nyt vaan toivotaan et saadaan ne hedelmöittymään ja sopiva määrä hyvä laatuisia alkioita 🥰

Siska kuittaa - kipeä oon edelleen ja tolla rakkula määrällä saattaa mennä tovi että helpottaakin! Mut jee -- 29! 😍

What the actual fuck woman 😳 Myy mulle pari 😅 Viitsi, vitsi. Hei hienoo!

Täällä koronarutto laittoi hommiin vauhtia ja taitaakin jo huomenna olla kp 1.
 
Kiitos kaikille :Two-hearts: täällä vatsa edelleen aika hellänä, ja taisin sammahtaa koskus klo 18 aikaan ja heräsin tällein kukonlaulun aikaan. Saa nähdä mitä tästä nesteen tankkauksesta tulee, vesi ainakin tuntuu vaan tulevan läpi, tai ei kyllä maistukaan. En hölmönä ollut varannut mitään mehuja tms kaappiin, kun en niitä yleensä juo. Mahtaakohan rooibos tee olla enemmän diureetti kuten musta tee 🧐

@Nurppu en tiedä vielä kuin moni oli kypsiä, pelkästään tuon tiedon sain. Itse epäilen että aika iso kato tulee noista käymään. Itseasiassa melkeen pelkään enemmän, et saadaan iso liuta hyvä laatuisia ja mikään ei taaskaan tunnu selittävän meidän toistuvia keskenmenoja.. tai jotenkin ehkä koen, että jos sieltä tulee iso määrä hedelmöittyneitä, mutta ei sit kuitenkaan vaikka pakastamiskelpoisia, niin se selittänisi meidän tilannetta paremmin. No niin tai näin, sen näkee sitten :Grimacing Face: Ymmärsin, että terveyskylään saattaa tulla välitietoja, mutta saattoi olla että niitä tuli vain niille jotka oli menossa tuoresiirtoon. Mulle itselleni lääkäri soittelee ensi viikon puolella jatkoista, se kyllä jo selviisi että tarkoitus olisi letro tuettuun kiertoon siirrellä, kun ne on mulla hyvin toimineet, sen sit näkee että haluavatko sit yhdistää esim irrotuspiikin siihen, koska mulla oli aika paljon hajontaa oi ja inssi kierroissa siinä millon se ovis sit tuli..

@Tonninseteli Mun sisko totesi et nyt mulla ois niitä vaikka naapureillekin jakaa -- lääkäri taas sielä keräyksessä totesi että saivatpahan biologit hommia, kun niitä oli vielä poikkeuksellisesti kaksi samaan aikaan töissä :tears:
 
Sori mä jatkan törkeetä omanapailua vaan: Niistä 29:stä kypsiä oli hurjat 25, ja niistä hedelmöittyi normaalisti 21! 🤩 En tiiä saadaanko millon tietää, että mitä pakastavat ja milloin. Olen siinä käsityksessä että jos saadaan vaan pakastettavaa niin pari pakastettaisiin parin päivän ikäisinä ja loput 5-6 päiväisinä.. tuolla omapolulla on kyllä biologille oma taulukko niille, että ehkä on odotettavissa jotain väliaikatietoja.
 
Sori mä jatkan törkeetä omanapailua vaan: Niistä 29:stä kypsiä oli hurjat 25, ja niistä hedelmöittyi normaalisti 21! 🤩 En tiiä saadaanko millon tietää, että mitä pakastavat ja milloin. Olen siinä käsityksessä että jos saadaan vaan pakastettavaa niin pari pakastettaisiin parin päivän ikäisinä ja loput 5-6 päiväisinä.. tuolla omapolulla on kyllä biologille oma taulukko niille, että ehkä on odotettavissa jotain väliaikatietoja.
Siis ihan huikeeta! Aivan mahtavaa 😍 kaikki sormet ristissä että mahdollisimman paljon saisitte pakkaseen asti.
 
Sori mä jatkan törkeetä omanapailua vaan: Niistä 29:stä kypsiä oli hurjat 25, ja niistä hedelmöittyi normaalisti 21! 🤩 En tiiä saadaanko millon tietää, että mitä pakastavat ja milloin. Olen siinä käsityksessä että jos saadaan vaan pakastettavaa niin pari pakastettaisiin parin päivän ikäisinä ja loput 5-6 päiväisinä.. tuolla omapolulla on kyllä biologille oma taulukko niille, että ehkä on odotettavissa jotain väliaikatietoja.
Ihan mahtava tulos! En kyllä hetkeen muista kuulleeni tällaisesta, että kypsiä olisi noin paljon. Toivottavasti jatkavat kasvua hyvin ja päätyvät priimana pakkaseen asti 🤞 🤞
 
Sori mä jatkan törkeetä omanapailua vaan: Niistä 29:stä kypsiä oli hurjat 25, ja niistä hedelmöittyi normaalisti 21! 🤩 En tiiä saadaanko millon tietää, että mitä pakastavat ja milloin. Olen siinä käsityksessä että jos saadaan vaan pakastettavaa niin pari pakastettaisiin parin päivän ikäisinä ja loput 5-6 päiväisinä.. tuolla omapolulla on kyllä biologille oma taulukko niille, että ehkä on odotettavissa jotain väliaikatietoja.
Ihan mahtavaa 😍
 
Sori mä jatkan törkeetä omanapailua vaan: Niistä 29:stä kypsiä oli hurjat 25, ja niistä hedelmöittyi normaalisti 21! 🤩 En tiiä saadaanko millon tietää, että mitä pakastavat ja milloin. Olen siinä käsityksessä että jos saadaan vaan pakastettavaa niin pari pakastettaisiin parin päivän ikäisinä ja loput 5-6 päiväisinä.. tuolla omapolulla on kyllä biologille oma taulukko niille, että ehkä on odotettavissa jotain väliaikatietoja.
Vau miten ihanaa!!! Ihan hullu setti! Onnea niin paljon! 😍
 
Sori mä jatkan törkeetä omanapailua vaan: Niistä 29:stä kypsiä oli hurjat 25, ja niistä hedelmöittyi normaalisti 21! 🤩 En tiiä saadaanko millon tietää, että mitä pakastavat ja milloin. Olen siinä käsityksessä että jos saadaan vaan pakastettavaa niin pari pakastettaisiin parin päivän ikäisinä ja loput 5-6 päiväisinä.. tuolla omapolulla on kyllä biologille oma taulukko niille, että ehkä on odotettavissa jotain väliaikatietoja.
Ihanaa kuulla kyllä tällasesta onnistumisesta! Vitsi miten huikeeta. Jos nyt vihdoin saisitte joidenkin noiden avulla toisen syliin asti😍
 
Voisin hiippailla myös tähän ryhmään, kun yritystä on takana jo ihan kiitettävästi. 2021 toukokuussa aloitettiin, ja yrityskertoja on suunnilleen niin monta kuin tuohon kuukausia mahtuu, eli öö, 17. Herregud. Enpä ole pitkään aikaan laskenut. Vuoden yrityksen jälkeen laitettiin heti pyörät pyörimään julkisella lapsettomuushoitojen suhteen, sillä tiedossa oli, että hitaasti ne pyörivät, ja aika verkkaisesti ovat asiat edenneet tähän asti. Mutta nyt minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy (olkaa hyvä korvamadostanne), ja syyskuisen pariskunta-ajan jälkeen olen käynyt jo aukiolotutkimuksessa ja punktioaika olisi jo joulukuussa itsenäisyyspäiväviikolla! Enää pari kuukautta!

Endometrioosi tuolla pariskuntakäynnillä todettiin, ja vaikka se ei yllättänyt yhtään, eikä heti diagnoosin jälkeen tuntunut oikein missään, niin nyt on alkanut pelottaa, että pelastaako meitä sen takia edes IVF-hoidot. Luomuraskauden mahdollisuus on olemassa, koska vasemmassa munatorvessa ei näkynyt endometrioosia ja aukikin se oli. Mistä päästäänkin sitten siihen, että auttaako hoidot, jos raskaus ei vain ala, vaikka mahdollisuus on.

Mutta. Aion olla optimisti kunnes toisin todistetaan. Ehdin masennella sitten myöhemmin, jos pelot osoittautuvatkin todeksi. Nyt mieluummin innoissani odotan hoitoja, kun kuitenkin suurin osa lapsen lopulta saa.

PS. Ihan mahtavaa, @siska, millaisen saaliin olette saaneet! Tuossahan on jo koululuokallinen!
 
Tervetuloa kyytiin @Monni92 :) nauroin ääneen tuolle, että @siska:lla on koululuokallinen kasassa 😆 mäkin mietin että mahtaako tuo hipoa jo jotain ennätyksiä!

@Kuuttituutti osanotot kivuliaasta ovulaatiosta! Mä voin kertoa et inssikierroissa mukamas tiesin yksipuolisista kivuista kummalta puolelta ovulaatio on tulossa, ja sit olikin tulossa just eri puolelta kuin missä kivut oli! Muistelen että joku muu täällä mainitsi lääkärin todenneen, että ne munasarjojen kivut herkästi heijastuu sinne toiseen, tai jotain. Mutta ite opin siitä että en enää päättele omalla kohdalla tuntemuksista sitä että miltä puolelta sitä solua pukkaa 😅

Täällä dpo10, testit negaa, ja eilen ja tänään tullu vähäistä rusehtavaa vuotoa. Oli kans alkuluteaalissa vatsakipuja. Nyt sit oletan vahvasti näiden perusteella että polyyppi on uusinu. Mutta toivon että se paljastuu ens kierrossa sit samalla kun ollaan IVF:ssä :) voi kunpa mahduttaisiin heti hoitoihin! Ens viikonloppuna pitäis alkaa uus kierto ja olla edessä ilmottautuminen! :)
 
@Kuuttituutti oon mä kai tavallaan selvinnyt..? Tai siis oonkin, mut silleen outo olo vielä 😅 Vähä niinku hiki koko ajan ja silmät seurailee hitaasti, mikä on tosi kivaa vaikka auton ratissa. Ja nyt kollega on ilmeisesti influenssassa, että se sit tähän putkeen seuraavaks mun tuurilla 😂
 
Tervetuloa kyytiin @Monni92 :) nauroin ääneen tuolle, että @siska:lla on koululuokallinen kasassa 😆 mäkin mietin että mahtaako tuo hipoa jo jotain ennätyksiä!

@Kuuttituutti osanotot kivuliaasta ovulaatiosta! Mä voin kertoa et inssikierroissa mukamas tiesin yksipuolisista kivuista kummalta puolelta ovulaatio on tulossa, ja sit olikin tulossa just eri puolelta kuin missä kivut oli! Muistelen että joku muu täällä mainitsi lääkärin todenneen, että ne munasarjojen kivut herkästi heijastuu sinne toiseen, tai jotain. Mutta ite opin siitä että en enää päättele omalla kohdalla tuntemuksista sitä että miltä puolelta sitä solua pukkaa 😅

Täällä dpo10, testit negaa, ja eilen ja tänään tullu vähäistä rusehtavaa vuotoa. Oli kans alkuluteaalissa vatsakipuja. Nyt sit oletan vahvasti näiden perusteella että polyyppi on uusinu. Mutta toivon että se paljastuu ens kierrossa sit samalla kun ollaan IVF:ssä :) voi kunpa mahduttaisiin heti hoitoihin! Ens viikonloppuna pitäis alkaa uus kierto ja olla edessä ilmottautuminen! :)
Mulla on ollut aiemmin ultrausta ovulaation tienoilla ja silloin osunut aina tuntemukset ja ultrahavainnot samaan mut hyvä pointti sulta ja eihän näistä koskaan tiedä 😅
 
@Kuuttituutti oon mä kai tavallaan selvinnyt..? Tai siis oonkin, mut silleen outo olo vielä 😅 Vähä niinku hiki koko ajan ja silmät seurailee hitaasti, mikä on tosi kivaa vaikka auton ratissa. Ja nyt kollega on ilmeisesti influenssassa, että se sit tähän putkeen seuraavaks mun tuurilla 😂
Voi ei 😅 toivotaan ettei se influenssa sit heti perään tulis tai jos tulis niin jos sit ois sairastelut sairasteltu että pysyisit sit hoitojen aikana mahdollisimman terveenä. Hitaat silmät ja autolla ajaminen kuulostaa mielenkiintoiselta kombolta 😅
 
Tervetuloa @Monni92 mukaan!

@Tonninseteli oi hyi influenssa ja korona combo kuulostais ihan hirveeltä. Yhdellä kaverilla tais olla angiina ja korona samaan aikaan, tais joutua johkin osastolle hetkeksi sillä yhdistelmällä.

@Nurppu toivottavasti mahdutte heti mukaan! Ja sympatiat negatestistä.

Omaa napaa: Soitin tilkkaan näistä mun hyperi oireista. Eipä sieltä oikeen muuta irronnut kuin sympatiaa ja kehotuksen soittaa päivsystykseen jos tilanne pahenee. Tai no ohjeisti mut liikkumaan enemmän, jospa vaikka tää että oireet pahenee iltaa myöden johtuisi siitä, ettei veri ja nesteet pääse kunnolla liikkeelle. Itse epäilin että koska syön ja juon pitkin päivää niin illasta oon ihan pallo ja sit kuivahdan vähän yöllä niin se helpottaa, kun vatsa on tyhjä.. no niin tai näin, olin kyl illalla ihan tatti ottassa täällä, kun liikkuminen sattu ja vatsa vaivasi.. :Grimacing Face: Mut en mä tosiaan kyllä ole lähelläkään päivystyskamaa, mikä on ihan plussaa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: ja toivon että ei tilanne pahenekaan kyllä siihen pisteeseen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
kyl tänään mieli on kieltämättä koetuksella... päivänä jona olis kuulunu olla toisen lapsen laskettuaika saadaan soitto, et ens tiistaina pääsee mies tampereelle antaa ensimmäisen pakkastalletuksen, mahdollisesti toinen sit lyhyen ajan sisää. Tää kierto tosiaan aikaa luomusti yrittää. Oviksen jälkee sit varmaankin miehel tiputetaan se sytostaatti.

Mun pitäs olla ilonen et asiat "etenee", mut mä itken ja kiukuttelen, et mä en vaan haluis joutua niihin hoitoihin. Mut sit on kuitenki pakko haluta, mikäli toisen haluaa. Vaikeelta vaan tuntuu luopua ja pistäää sivuun haave jopa vuodeks.... yhtää osaa sanoa, kauan tossa rulianssissa jonoineen menee et pääsee hoitokiertoon.
 
Takaisin
Top