Ei tää voi olla näin vaikeeta!

@Juliet92 joo, IBS oireilua on ollut myös. Kuvittelen että tunnistan eron näiden välillä kuitenkin, vaikka mistä sitä tietää todellisuudessa ilman että avaa ja katsoo 😆 mutta se tuntuu mun mielestä erilaiselta, eikä oo ollu vatsa erityisemmin sekasin ny. Voi harmi että sulla alkaa taas ahdistus nousta 😔 tää on kyllä raskasta puuhaa.
Mä en kyl yhtään erota noit mahakipui mikä o mitäki🙈🤣 paitsi pari kertaa ollu semmosii järkkyi kipukohtauksia kun reagoinu voimaakkaammin syömisii. Esikoisen raskausaikana siedin hyvin kaikkee, raskaus tekee monelle hyvää jos ibs😁 paitsi suht alussa reagoi kyllä kukkakaalisosekeittoon aika voimakkaasti, mut esim. Vehnää siedin hyvin ku normaalisti huomaan, et usein pasta ruuat ärsyttää.
 
Tää korona tappaa mut. Ei muuta raportoitavaa 💩
Voi ei, pikaista paranemista! ❤️

En tiedä, lohduttaako, mutta ainakin sinulla on vastustuskyky koronaan ivf:n alkaessa, eikä tarvitse miettiä rokotetta sitten KUN olet raskaana, ainakaan aluksi.

Toivottavasti vain tauti pysyy sen verran maltillisena että et tarvitse sairaalaan apua. Jos yhtään epäilet tarvitsevasi, mene!
 
Mikäs vointi tällä hetkellä @Tonninseteli ?

Dpo12 ja ei tapahtunu ihmettä. Täysin puhdas negahan se siellä. Ja lämmöt laskusuunnassa. En nyt sit ota enää lugeja, toivottavasti alkais vuoto pian.

Hei te joil kokemust lugeist ni onko odotettavissa runsaampaa vuotoa?
 
On kyllä kumma tauti. Eilen olin 100% varma kuolemasta, varsinkin kun mies lähtee tänään taas kahdeksi viikkoa Irkkuihin. Aamuyöstä heräsin jäätävään silmäkipuun, mutta nappasin migreeninenäsumutteen ja se auttoi 😳 Seuraavaksi heräsinkin nälkään, mikä sekin oli outoa, koska eilen maistui vaan kaksi ananassuklaata 😅 Juonut ihan sikana, hyvin irtoo tatina keuhkoista. EHKÄ tää tästä... Toivotaan.

Törkeesti ollut kaikkia alavatsatuntemuksia, mutta korona se siellä vaan temppuilee, testit negaa. Dpo 11.
 
On kyllä kumma tauti. Eilen olin 100% varma kuolemasta, varsinkin kun mies lähtee tänään taas kahdeksi viikkoa Irkkuihin. Aamuyöstä heräsin jäätävään silmäkipuun, mutta nappasin migreeninenäsumutteen ja se auttoi 😳 Seuraavaksi heräsinkin nälkään, mikä sekin oli outoa, koska eilen maistui vaan kaksi ananassuklaata 😅 Juonut ihan sikana, hyvin irtoo tatina keuhkoista. EHKÄ tää tästä... Toivotaan.

Törkeesti ollut kaikkia alavatsatuntemuksia, mutta korona se siellä vaan temppuilee, testit negaa. Dpo 11.
Mukava kuulla, ettei tauti oo saanu yliotetta siellä. Pikaista paranemista❤
 
Pikaisia paranemisia täältälin tonnille!

Päätin tänään sitten ottaa ihan taksin tänne tilkkaan punktioon, meinaan eilisestä alkaen ollut aika tukalat fiilikset alavatsalla. Mies tulee perästä päin antaa näytteen, koska hän vie lapsen ensin päiväkotiin. Ja minäpä sitten päätin varmistaa että oon kans ajoissa, varsinkin sen edellisen kokemuksen jälkeen kun seisottiin hyvät 30min ruuhkassa ja meinattiin myöhästyä ivf aloituskeskustelusta. Mut en mä nyt kuvitellut saavani elämäni nopeinta kyytiä tänne.. liikennettä ei ollut lähes yhtään, taksikuski saattoi ajaa pientä ylinopeutta ja nyt mä oon tällä tasan TUNNIN etuajassa 😅 onneksi tääl ala aulassa on tuoleja, ei tonne yläkertaan ees varnaan pääse vielä 😂
 
Jännää @siska ! Täällä ihan täpinöissään odotellaan että mikä tulos! Ei ihme jos on tukala olo, kun taisit mainita et melkonen määrä oli kypsymässä 😅 mä tuppaan kans olee todella aikasin siellä Tilkassa aina, kun matkalla oleva ruuhka on täysin tuntematon.
 
Täältäkin tonnille pikaista paranemista ja @siska lle hurjasti tsemppiä punktioon!

Viime viikko oli itsellä sellainen prosessointi viikko. Nyt kun loman jälkeen saatiin arkikin rullaamaan niin sitä ehti vasta kunnolla prosessoida kaikkea tähän keskenmenoon liittyen ja tekemään sitä surutyötä. Huomaa myös kuinka oma mieliala on ollut riippuvainen tästä kehontoiminnasta. Eilen tuli vuosisadan limat ja tosiaankin mies oli ollut humputtelemassa koko viikonlopun niin voitte kuvitella kuinka innoissaan aluksi se kaks yötä valvonut krapulainen mies oli kun sanoin sille että pienet päikkärit saat ottaa mut sit on velvollisuuksia 😂 tänään ovistesti oli viittävaille plussa ja huomaan taas olevani ihan erilaisella mielialalla varustettu, kun keho alkaa toimimaan. Ei oo siis kahta kysymystä siitä mitä meillä tehdään alkuviikko 😅
 
Parempi ajoissa @siska kuin myöhässä tai viime tipassa edes :smiling-eyes: Mä ainakin inhoan olla viime tipassa liikenteessä sellaisten asioiden suhteen, jotka muutenkin aiheuttaa stressiä riittävästi. Mutta toivottavasti punktio meni hyvin, kuulumisia odotellaan täällä silmä kovana porukalla 👏:Upside Down Face:

@Tonninseteli, koronan ajoitus kyllä hyvä, jos siitä taudista jotain positiivista koittaa repiä. Toivottavasti alkaa jo vähitellen helpottaa ja ettei sotke kiertoa pahasti. Mä luulen sairastaneeni koronan alkukesällä (testiin en plussaa saanut, mutta en juuri jaksanut testaillakaan, oli niin selvät oireet ja kovat sellaiset olikin) ja mulla siis alkoi jo heti siinä sairastaessa tiputtelu ihan keskellä kiertoa. Seuraavissa parissa kierrossa oli sit myös loppukierron tiputtelua riesana, joka on mulle ihan uusi vaiva. Uskon ja toivon, että nyt alkaa olla se vaikutus kiertoon käytetty. Toisaalta lyhensi kyllä kätevästi mun megakiertoja, joten kaikessa on puolensa...

Tsempit @Onnenomena ja @Juliet92 ja muut, palailen toisella kertaa paremmalla ajalla. Mutta niin samaistun siihen, että tuo Raskaaksi-ketju on välillä vähän liikaa oma tilanne huomioiden, kun siellä porukka käy kääntymässä ja raskautuu kädenkäänteessä. Onneksi on tää vertaistukiketju! :red-heart:
 
@siska Mulla on täällä pannu kahvia tulilla ja odotan kans lisätietoja miten meni 🤓

@Mrs Willow just tossa romplasin kun dpo 12, niin tutusti alkaa tiputtaa. Keskiviikkona pitäisi menkat alkaakin. Ite kans olin huolissani vaikutuksesta kiertoihin, mutta sit totesin, että paskatko sillä väliä jos IVF:ää aletaan kuitenkin pitkällä kaavalla vääntämään, niin lääkkeillähän se kierto vedetään uuteen uskoon joka tapauksessa 🤔

Kivasti muuten auttaa oloja kun lähti keltarauhasen lämpövaikutus laskuun. Aamulla mittarissa enää 36,95.
 
@Tonninseteli aivan, teillähän oli pitkä kaava suunnitteilla. No eipä tarvii sitten stressata siitä, että kierron mahdollinen sekoaminen vaikuttaisi hirveesti hoitoihin. Sittenhän tuo korona tähän paikkaan on melkoinen täysosuma. Jospa lähitulevaisuudessa sitten saisit plussan vähän toivotummanlaiseen tikkuun kuin siihen koronatestiin... 🤞
 
Siis selvisi kyllä miksi olin eilen ja tänään aamusta niin kipee - vasemmalta kerättiin 29 ja oikealta 16 rakkulaa, osa toki oli pieniä, nestettä löytyi vähän myös vissiin kohtuontelosta. Keräys meni ihan kivasti. Sain suoneen pari kertaa humautuksen, kun keräys kesti vähän kauemmin, kun oli tota kerättävää. Keräysneula ei tuntunut kauheasti, enemmänkin munasarjan asento ja sen anturin kääntely teki hutaa - mut ei tarvittu onneksi ketään painamaan munasarjaa tms. Oikealla oli aika kivutonta, kun se oli paremmin esillä ja vähemmän kerättävää.

Pari pussia nestettä onneksi tiputtelivat, että minimoituisi hyperi ongelmat.

Just sain panadolia kans tipasta ja sain kuulla että keräyksessä saatiin 29 munasolua! Kovasti se lääkäri varoitteli että vaikka kerättiin paljo rakkuloita, niin tuskin on enempää kuin puolessa - mutta kyllä sieltä vaan 29 munasolua löytyi! Nyt vaan toivotaan et saadaan ne hedelmöittymään ja sopiva määrä hyvä laatuisia alkioita 🥰

Siska kuittaa - kipeä oon edelleen ja tolla rakkula määrällä saattaa mennä tovi että helpottaakin! Mut jee -- 29! 😍
 
Siis selvisi kyllä miksi olin eilen ja tänään aamusta niin kipee - vasemmalta kerättiin 29 ja oikealta 16 rakkulaa, osa toki oli pieniä, nestettä löytyi vähän myös vissiin kohtuontelosta. Keräys meni ihan kivasti. Sain suoneen pari kertaa humautuksen, kun keräys kesti vähän kauemmin, kun oli tota kerättävää. Keräysneula ei tuntunut kauheasti, enemmänkin munasarjan asento ja sen anturin kääntely teki hutaa - mut ei tarvittu onneksi ketään painamaan munasarjaa tms. Oikealla oli aika kivutonta, kun se oli paremmin esillä ja vähemmän kerättävää.

Pari pussia nestettä onneksi tiputtelivat, että minimoituisi hyperi ongelmat.

Just sain panadolia kans tipasta ja sain kuulla että keräyksessä saatiin 29 munasolua! Kovasti se lääkäri varoitteli että vaikka kerättiin paljo rakkuloita, niin tuskin on enempää kuin puolessa - mutta kyllä sieltä vaan 29 munasolua löytyi! Nyt vaan toivotaan et saadaan ne hedelmöittymään ja sopiva määrä hyvä laatuisia alkioita 🥰

Siska kuittaa - kipeä oon edelleen ja tolla rakkula määrällä saattaa mennä tovi että helpottaakin! Mut jee -- 29! 😍
Ihanaa! Tosi iso saalis jee! 😍 Toivotaan yhtä hyvää tulosta jatkoon
 
Ihanaa! Tosi iso saalis jee! 😍 Toivotaan yhtä hyvää tulosta jatkoon
Aivan hullu määrä, onnea! 😍 Oliko vielä tietoa kuinka moni oli kypsiä? Muistelen lukeneeni, että optimimäärä on ~15, koska siitä ylöspäin lähtee laatu heikkenemään. Mutta kyl nyt jos on 29 niin siellä on pakko olla vaikka kuinka monta hyvälaatuistakin!!

Edit: Hups, kiireessä väärää viestiä lainasin 😆 @siska llehan tämä tietysti oli!
 
Muokattu viimeksi:
@Maakku voi ei, tuo on kyllä niin tympeää, että toiveet ehtii herätä :disappointed-face: Tsempit sinne, todella tiedän tunteen. Minne tämän ketjun plussat nyt on oikein eksyneet, kysynpä vaan! Alkais olla aika, että näitä pidemmän linjan yrittäjiä saatais täältä vähitellen myös paremmille viestiketjuille eteenpäin. :Clapping Hands Sign:
 
Siis selvisi kyllä miksi olin eilen ja tänään aamusta niin kipee - vasemmalta kerättiin 29 ja oikealta 16 rakkulaa, osa toki oli pieniä, nestettä löytyi vähän myös vissiin kohtuontelosta. Keräys meni ihan kivasti. Sain suoneen pari kertaa humautuksen, kun keräys kesti vähän kauemmin, kun oli tota kerättävää. Keräysneula ei tuntunut kauheasti, enemmänkin munasarjan asento ja sen anturin kääntely teki hutaa - mut ei tarvittu onneksi ketään painamaan munasarjaa tms. Oikealla oli aika kivutonta, kun se oli paremmin esillä ja vähemmän kerättävää.

Pari pussia nestettä onneksi tiputtelivat, että minimoituisi hyperi ongelmat.

Just sain panadolia kans tipasta ja sain kuulla että keräyksessä saatiin 29 munasolua! Kovasti se lääkäri varoitteli että vaikka kerättiin paljo rakkuloita, niin tuskin on enempää kuin puolessa - mutta kyllä sieltä vaan 29 munasolua löytyi! Nyt vaan toivotaan et saadaan ne hedelmöittymään ja sopiva määrä hyvä laatuisia alkioita 🥰

Siska kuittaa - kipeä oon edelleen ja tolla rakkula määrällä saattaa mennä tovi että helpottaakin! Mut jee -- 29! 😍
siis härrestuudel mikä saalis! Onnittelut! Nyt sitten vain rauhaksiin toipumaan. :red-heart:
 
Siis selvisi kyllä miksi olin eilen ja tänään aamusta niin kipee - vasemmalta kerättiin 29 ja oikealta 16 rakkulaa, osa toki oli pieniä, nestettä löytyi vähän myös vissiin kohtuontelosta. Keräys meni ihan kivasti. Sain suoneen pari kertaa humautuksen, kun keräys kesti vähän kauemmin, kun oli tota kerättävää. Keräysneula ei tuntunut kauheasti, enemmänkin munasarjan asento ja sen anturin kääntely teki hutaa - mut ei tarvittu onneksi ketään painamaan munasarjaa tms. Oikealla oli aika kivutonta, kun se oli paremmin esillä ja vähemmän kerättävää.

Pari pussia nestettä onneksi tiputtelivat, että minimoituisi hyperi ongelmat.

Just sain panadolia kans tipasta ja sain kuulla että keräyksessä saatiin 29 munasolua! Kovasti se lääkäri varoitteli että vaikka kerättiin paljo rakkuloita, niin tuskin on enempää kuin puolessa - mutta kyllä sieltä vaan 29 munasolua löytyi! Nyt vaan toivotaan et saadaan ne hedelmöittymään ja sopiva määrä hyvä laatuisia alkioita 🥰

Siska kuittaa - kipeä oon edelleen ja tolla rakkula määrällä saattaa mennä tovi että helpottaakin! Mut jee -- 29!
Jummijammi, mikä saalis!! :Grinning Face: Onnittelut!
Nyt vaan lepoa ja nesteytystä ja toivotaan nopeaa toipumista.
 
Takaisin
Top