Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Mä oon tehnyt kans tuon ferritiini kotitestin. Näytti silloin negaa ja kun kävin verikokeessa parin viikon päästä niin tulos oli 34. Eli voi se hyvinkin olla suuntaa antava.

Saapui testi tänään, tuli positiivinen, tosin hailakka. Paketissa luki että tätä on luotettavuus testattu 100, 30 ja 0 arvoilla.. joten luulen et vahva posi olis lähempänä sataa, hailakka lähempänä 30.. noh, varmaan syyskuussa pääsen vasta labraan tarkistuttaan tarkat arvot 😏

Sideralin syöjät, otatteko paketin ohjeen mukaan kerran päivässä vai tuplat joka toinen, tms?

Saapui testi tänään, tuli positiivinen, tosin hailakka. Paketissa luki että tätä on luotettavuus testattu 100, 30 ja 0 arvoilla.. joten luulen et vahva posi olis lähempänä sataa, hailakka lähempänä 30.. noh, varmaan syyskuussa pääsen vasta labraan tarkistuttaan tarkat arvot 😏
Hyvä että jotain viivaa antoi. Mielenkiinnosta olisin varmaan nyt ilman rautalisää, niin näkis sit syyskuussa mitä verikoe näyttää.

Oliko täällä jotain tulehdustietäjiä paikalla? :Face Without Mouth: En tiedä mikä on vikana, mutta joku on :Face With Tears Of Joy: Maanantaina oli ovulaatio ja nyt viimeyönä heräsin tosi kovaan kipuun, ihan kun joku olisi yrittänyt syödä tietään ulos mun mahasta. Ja nyt siitä lähtien sattunut tohon oikeaan munasarjaan, mistä myös ovis oli 🪦

Luteaalissa on kaikkia oireita tullut kerättyä, mutta tää "epämukavuus" on ihan uutta. Voisko olla joku kysta? Kuumetta ei ole, eikä vuotoja. En haluaisi vähiä roposia laittaa yksityiselle gynelle ja sit se nauraa mut ulos :Face With Tears Of Joy:

Oliko täällä jotain tulehdustietäjiä paikalla? :Face Without Mouth: En tiedä mikä on vikana, mutta joku on :Face With Tears Of Joy: Maanantaina oli ovulaatio ja nyt viimeyönä heräsin tosi kovaan kipuun, ihan kun joku olisi yrittänyt syödä tietään ulos mun mahasta. Ja nyt siitä lähtien sattunut tohon oikeaan munasarjaan, mistä myös ovis oli 🪦

Luteaalissa on kaikkia oireita tullut kerättyä, mutta tää "epämukavuus" on ihan uutta. Voisko olla joku kysta? Kuumetta ei ole, eikä vuotoja. En haluaisi vähiä roposia laittaa yksityiselle gynelle ja sit se nauraa mut ulos :Face With Tears Of Joy:
En tiedä tulehduksesta, mutta mulla on nykyään ovulaation aikaan (ja sen jälkeenkin) mitä erikoisempia kipuja ja oireita. Just tollasia "kipukohtauksia" ollut parissakin eri kierrossa. Kerran ovulaatiokipu jatkui seuraaviin menkkoihin asti ja toisissa kierroissa ei ole muuta kuin nipistelyä parina päivänä ovulaation aikaan. Välillä on ollut tärinäkipua yms., löytyy siis kipuja joka lähtöön 😂🥲 Hopeareunuksena täytyy todeta menkkakipujen vähäisyys, kun siitä selviää yleensä parin päivän epämukavuudella.

Eli summa summarum: voi varmaan olla ihan "normaaliakin" kiertoon kuuluvaa kipuilua ilman mitään tulehdusta. Tai mistä sen tietää, ehkä mullakin on tässä kropassa jotain isompaa häikkää! Ei nää mun ovulaatiokivut ole kyllä lääkäreitä koskaan huolestuttanut...

Täällä oli noista kivuliaista ovulaatiosta puhe ni jatkan aiheesta. Luulin "normaaleista" nippailuista ja lämmöistä että ovis oli la tai su. Tänään lämmöt meni taas alas. Ja aamusta ihan kauhee alavatsakipukohtaus. Samaan aikaan oli vatsa sekasin ja oksetti (ts. oli epäselvää kumpi pää kuuluis osottaa kohti pönttöä) ja alavatsa kipee. Makasin sit hetken kylmässä hiessä siel vessan lattiallaki. Mut tää meni sillee seminopee (20min?) ohi kyllä. Vastaava olotila on joskus menkkojen aikaan mutta se ei lopu ennen ku saa kipulääkkeitä tarpeeks naamaan ja ne alkaa vaikuttaa.

Eli liekö sit että tänään iski sit megaovulaatio vaik luulin että oli jo menny! Tai sit vaan random aiheeseen liittymätön vatsaoireilu 🤷🏼 en kyl muista millon on mistään syystä tollanen ollu viimeks, eli ei mikään perusoire.

Täällä oli noista kivuliaista ovulaatiosta puhe ni jatkan aiheesta. Luulin "normaaleista" nippailuista ja lämmöistä että ovis oli la tai su. Tänään lämmöt meni taas alas. Ja aamusta ihan kauhee alavatsakipukohtaus. Samaan aikaan oli vatsa sekasin ja oksetti (ts. oli epäselvää kumpi pää kuuluis osottaa kohti pönttöä) ja alavatsa kipee. Makasin sit hetken kylmässä hiessä siel vessan lattiallaki. Mut tää meni sillee seminopee (20min?) ohi kyllä. Vastaava olotila on joskus menkkojen aikaan mutta se ei lopu ennen ku saa kipulääkkeitä tarpeeks naamaan ja ne alkaa vaikuttaa.

Eli liekö sit että tänään iski sit megaovulaatio vaik luulin että oli jo menny! Tai sit vaan random aiheeseen liittymätön vatsaoireilu 🤷🏼 en kyl muista millon on mistään syystä tollanen ollu viimeks, eli ei mikään perusoire.
Ei hauskaa, mut nauratti "megaovulaatio" 😄

Vähän väliraporttia meidän tilanteeseen. Miehen saama lääke on siis solusalpaajaa ja vaikutusta ton siittiöihin. Ymmärtäväinen yksi hoitavista lääkäreistä onneks sano laittavansa spermapankkiin lähetteen. Eli vaikuttais siltä, et meiän tie vie hoitoihin myös. Mulla 10.10 se naistenpolin aika ja siel sit otan tämänkin asian puheeks. Kyllähän uskois, et niiden pitäs ottaa meiät tutkimuksiin ja hoitoihin sit samantein kun luomusti ei voida jatkaa yrityksiä. Ja tuoretalletuksien puuttuessa sit varmaanki suoraan ivf/icsi? Milläköhän aikatauluilla sit alkais rattaat pyörii, et mikäköhän on realistinen aika et pääsis hoitokierrokseen? Asutaan satakunnassa

@Juliet92 hassua ettei lääkäri ole tarkemmin selittänyt noista siittiöiden pakastamisista. Oon siinä käsityksessä että naisilla saatettais pakastaa munasolujen sijaan alkioina suoraan jos on kumppani, mutta miehen kohdalla toki eri asia, koko prosessi kun eri, ja sytostaatit päästään aloittaan nopeammin.

Mietin osaisiko @Yölento vastata tähän? Jos pahastut tägäyksestä, poistan osion tästä kyllä!

Mä omanapailen tähän perään, kun ollaan jännän äärellä - kp 35 ja pukkas "ovislimamaista", mikä on mulla edeltävissä plussa kieroissa ollut se eka mitä oon lykkässyt flo:n raskaus oireeksi. Tää vois olla myös ovis, koska en ole bongannut ovista, mut oishan tää sit jo omallakin mittakaavalla mega pitkä kierto.. huomenna vissiin molemmat testit pissaan aamulla 😅🤷 Ja tää on nyt ollut "taukokierto", en oo tikuttanut ja oltaisko me hurjasti jopa kerran heiluteltu peittoa - en edes muista milloin se oli, mies veikkasi noin 2vkoa sitten.. oletan että hän tietää paremmin - itseä ei oo viime kierron km takia oikeen kiinostellut jos ihan totta puhutaan 😬

Mut juu, huomenna testaillaan ja ollaan ehkä fiksumpia 😄

Mä omanapailen tähän perään, kun ollaan jännän äärellä - kp 35 ja pukkas "ovislimamaista", mikä on mulla edeltävissä plussa kieroissa ollut se eka mitä oon lykkässyt flo:n raskaus oireeksi. Tää vois olla myös ovis, koska en ole bongannut ovista, mut oishan tää sit jo omallakin mittakaavalla mega pitkä kierto.. huomenna vissiin molemmat testit pissaan aamulla 😅🤷 Ja tää on nyt ollut "taukokierto", en oo tikuttanut ja oltaisko me hurjasti jopa kerran heiluteltu peittoa - en edes muista milloin se oli, mies veikkasi noin 2vkoa sitten.. oletan että hän tietää paremmin - itseä ei oo viime kierron km takia oikeen kiinostellut jos ihan totta puhutaan 😬

Oho on kyl jännittävät hetket teillä! 😜 aamulla heti kertomaan tulokset kaikista testeistä!

Mun keho kuvittelee pitkästä aikaa raskausoireita. Eikä ees kunnon oireita vaan kuvittelen et tunnen kohdun 🙈 taapero hyppi mahan päällä ja varmasti se oli jotenki eri tuntuinen kuin yleensä.. 😅 Huoh. Varmaan oikeesti joku vatsatauti tulossa. No huomenna palataan kotii reissusta nii teen myös raskaustestin että ei tarvi mitä jos kuitenkin jotenki voisin sittenki olla raskaana jossitella.

Miehen lääkäri on nefrologi, munuaisiin erikoistunut lääkäri niin ei tarkemmin niihi sit perehtyny ja laittoi vaan lähetteen sinne spermapankkiin, kai tässä viikon sisää taas lisää selvii. Mutta kiitos puolesta huhuilusta😊 oon tässä ruvennu ja lueskelee enempi tutkimuksiin ja hoitoihin liittyviä juttuja. Jotain häikkää itselläkin selvästi, mikä olis suotavaa myöskin tutkia. Kummasti vaan just helmikuisen km jälkeen alkanu kroppa käyttäytyy oudosti, varsinkin noi viikko ennen menkkoja alkavat endotyyppiset kivut mietityttää🤔 mut mul ei tosiaan ennen km ollu tämmösiä.

Hei sulla on jännät paikat! Uutta toi et ovislimatyyppiset olis raskausoire. Itellä dpo6 ja semmost kans nyt välil näkyny ja ovis satavarmasti oli lämpöjen ja testien mukaa. Mut ite en jaksa innostuu. Olispa siel posi huomen😍
@Pikkupikkupikkunen naisen keho loppukierrost oloineen ja oireineen on nii epäreilu🙈 mut toivotaa, et olis jotai vatsatautia kivempaa😏

Joo tein testin ja ihan oletetusta oli negatiivinen 😅 ei tunnu pahalta onneks. Erikoisia kohtu tuntemuksia oli kyl koko eilisen. En sit tiiä mitä ne on/oli. Ihan uus "oire" mulle 🙈

Mulla on kyl siis kierto ihan kateissa et en usko raskeuteen ollenkaan. Odotellaan aikaa lapsettomuuspolille. Sieltä pitäis kuulua parin kuukauden sisällä!

@siska sun testejä oottelen ite 😍

@Pikkupikkupikkunen sympatiat negasta!

Täällä sekä ovistesti, että r-testi nega - ehdin jo vähän innostua, että tää kroppa vihdoin tekee ees jotain... :No Evil Monkey: joten eipä seljennyt tilanne.. Noo, jospa sitä uusisi sen r-testin jonkun ajan päästä, jos menkkoja ei ala näkyä. Kun se pieni toivon kipinä herää, niin ei se siitä kyllä heti kuole - seuraavaksi varmaan alan kans keksimään jotain raskausoireita ajan kuluksi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Sympatiat @Tonninseteli myös sulle!

Jotenkin taas vähän huvitti, kun avasin youtuben ja siellä taas lärvin eteen lätkähti yksi uusi pregnancy announcement video - että miten tuntuu, että joka negatestiä kohden on ainakin yksi uusi tämmönen.. tuntuu että kaikki youtuubaajatkin joita oon seurannut (jopa vuosia) on raskaana, tai jo tottakai jo saaneet lapsen tässä.. sama koskee myös monta instan puolella ja koska kun ikää on sen 32 niin fb:n ei edes uskalla kirjautua sisään huonona päivänä.. mut tätä tää yrittäminen pitkällä kaavalla vaan kai on :Upside Down Face:

Joo, eihän niiltä vauvauutisilta voi välttyä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Onhan täällä palstallakin porukkaa, jotka alkaneet mun jälkeen yrittää, saaneet yhden tai kaksi ja nyt tuskailee toisen tai kolmannen saamisen vaikeutta... Jep jep. Ja usea niistäkin onnistuu ja "kiilaa ohitte." Jotenkin todella vaikea asennoitua niin, että tässä lajissa ei ole sitä "reiluus" järjestystä, sitä loogista jonoa ja jatkumoa, että asiat menisi järjestyksessä.

Järjestys on mitä sattuu ja siinä ikävä kyllä aina jää joku nuolemaan näppejään. Vielä kamalinta ajatella, että osa lopullisesti.

Niin tutun kuuloisia fiiliksiä! Etenkin tällä viikolla samoja pohtinut, kun tässä neljän päivän sisään olen törmännyt neljään raskausuutiseen (tämän foorumin ulkopuolella siis). Miten ne aina tuleekin ryppäissä.. 🙄 Olen huomannut sen olevan hyvin vaihtelevaa, miten sietää muiden raskausuutisia. Pääosin tällä viikolla olen ajatellut silleen "jaa tuokin on raskaana" tai "noh tietenkin kaikki ovat raskaana, paitsi minä". Vaikka samalla tietää, että tällä pallolla tallaa monta muutakin pitkällä yritystaipaleella painivaa.. Mutta yhden pariskunnan fb-raskauspostaus hieman särähti, kun he kertoivat siitä muodossa; "iloksemme ilmoitamme, että saamme X kuussa vauvan" ja ensimmäinen ajatus itsellä oli, että en koskaan pystyisi kertomaan raskaudesta noin itsevarmasti. Tiedän myös, että heillä on yksi varhainen keskenmeno taustalla, kun heistä toinen osapuoli minulle tämän kertoi silloin, kun itse somessa kerroin keskenmenostani. Välillä tulee sellainen katkera jörö-olo.

Ja vaikka sen tietää, ettei tässä yrityksessä ole kyse ansaitsemisesta tai oikeudenmukaisuudesta, niin silti joskus koko yritys tuntuu kilpajuoksulta. Sitä pelkää, että mitä jos kuuluukin siihen porukaan, jotka eivät koskaan pääse maaliin asti.

Takaisin