Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Juu ei tällä yrityshommalla ole mitään tekemistä reilun pelin kanssa. Tässä viikolla on taas uusia vaunujen työntelijöitä tullut vastaan, mikä konkretisoi hyvin tätä ajan kulumista.. vastahan ne alkoi odottaa ja vastahan kuulin että noillekin on tulossa.. ja itse pyristellään vielä lähtöruudussa. Nyt taas luteaalissa kieriskellään että mitä jos taas kohta uuteen kiertoon. Tänään dpo 7 eikä minkäänlaista fiilistä että oltais nytkään onnistuttu.

Täälläkin samaistyn fiiliksiin, vaikkei itsellä yhtä pitkää taipaletta olekkaan ja yks lapsi on jo. Alkaa vuosi täyttymään ilman pysyvää plussaa ja 6kk jo keskenmenostakin ilman ainuttakaan haamua. @Tonninseteli ja @siska olittekin raskaaksi 2020 samaa aikaa yrittämässä munkaa. Välillä tuntuu vähän syylliseltäkin valitella täällä kun välissä saanut yhden. Kestäis varmaan jotenki paremmin viel jos eees vois jatkaa sitä luomuyritystä, mutkun se jopa kielletää sen miehen lääkkeen takia. Ja kevyemmät hoidot ei oikeen taida tulla kyseeseen tuoreen tavaran puuttuessa. Sekin säilöttävä tavara pitää tampereelle mennää jättää (asutaan porissa) ja inssiin ei viittis paukkuja tuhlata. Puhun varmaan kaikkien suulla, et vaikka lopputulos se tärkein on, niin helpommalla olis päässy luomuplussalla.

Katkerana mietin myös, et miks toisille kasaantuu niin paljon esteitä ja vaikeuksia (meil riittää niitä monella saralla) ja toisil sit tuntuu kaikki menevän ku strömsös kaikessa. Ja ihmiset, jotka ei halua lapsia raskautuu.... kaikille sattuu vahinkoja ja ehkäsykin voi pettää, mut tietoset ja toistuvat "hupiabortit" jäytää kyl...

Ollaanko me itseasiassa sitä vielä parempaa vuoden 2019 vuosikertaa :rolling: En ainakaan itse oo siinä -20 ryhmässä kirjoitellut, mutta kyllä julietin jostain ryhmästä muistan.. --- jossain varmaan on edelleen se ticker joka pyörii meidän odotustaipaleelta - oltaisko me jo siinä 3,5 vuotta.. ei ees itse välillä ymmärrä kuin hiton pitkä aika se on - jos tässä yrittämisessä ainakin itselleni on hyvää, niin se kuinka tässä hetkessä elämistä tää on.. Meinaan vaikka fiilikset muuttuukin, niin se ero esim 2 vuoden ja 3,5 vuden välillä on jo muuttunut tosi häilyväksi.. muuten sit vihaankin siinä sitä sykli elämää, eikä saa semmosta irtiotta koko touhusta oikein millään.

Lisäyksenä vielä: että vaikka meitä "paremman vuosikerran" yrittäjiä tässä ketjussa onkin, niin todellakin sympatiat kaikille niillekin joilla on se eka vuosi vasta täynnä - mä sanoisin että se on monessa mielessä paljon vaikeampi vaihe ja itse ainakin kaipasin vielä enempi vertaisseuraa. Että rohkeesti vaan juttelemaan - ei me ainakaan tarkoituksella ketään haluta jöröillä (@Indi ä lainaten) ulkopuolelle! Samalla lailla kun itsenikin vuoksi toivon, että me joilla jo lapsi on entuudestaan mahdutaan näihin lapsettomuus keskusteluihin mukaan, koska on tää sekundaarinenkin lapsettomuus aivan hanurista.

Ollaanko me itseasiassa sitä vielä parempaa vuoden 2019 vuosikertaa :rolling: En ainakaan itse oo siinä -20 ryhmässä kirjoitellut, mutta kyllä julietin jostain ryhmästä muistan.. --- jossain varmaan on edelleen se ticker joka pyörii meidän odotustaipaleelta - oltaisko me jo siinä 3,5 vuotta.. ei ees itse välillä ymmärrä kuin hiton pitkä aika se on - jos tässä yrittämisessä ainakin itselleni on hyvää, niin se kuinka tässä hetkessä elämistä tää on.. Meinaan vaikka fiilikset muuttuukin, niin se ero esim 2 vuoden ja 3,5 vuden välillä on jo muuttunut tosi häilyväksi.. muuten sit vihaankin siinä sitä sykli elämää, eikä saa semmosta irtiotta koko touhusta oikein millään.

Lisäyksenä vielä: että vaikka meitä "paremman vuosikerran" yrittäjiä tässä ketjussa onkin, niin todellakin sympatiat kaikille niillekin joilla on se eka vuosi vasta täynnä - mä sanoisin että se on monessa mielessä paljon vaikeampi vaihe ja itse ainakin kaipasin vielä enempi vertaisseuraa. Että rohkeesti vaan juttelemaan - ei me ainakaan tarkoituksella ketään haluta jöröillä (@Indi ä lainaten) ulkopuolelle! Samalla lailla kun itsenikin vuoksi toivon, että me joilla jo lapsi on entuudestaan mahdutaan näihin lapsettomuus keskusteluihin mukaan, koska on tää sekundaarinenkin lapsettomuus aivan hanurista.
Aaa oli oletus tuo raskaaksi 2020 ryhmä. Taisit pyörähtää tuolla heinäkuiset 2021 surullisin lopputuloksin😔 tää sekundäärinen tuntuu itsestä melkeen pahemmalle ja yrityskin venynyt pidemmäksi kuin esikoisesta. Esikoisesta tammikuun lopulla 2020 minipillerit 6v jälkeen pois, ekat menkat toukokuussa ja tärppi lokakuun kierrosta. Silloin sekin tuntui pitkältä kun oli vuosikausia haaveillut lapsesta, mutta nyt sarkastisesti huvittaa, että lyhyt aikahan se lopulta oli. Seuraavasta kierrosta olisin mennyt yksityiselle gynelle ruinaamaan keltarauhastukea lyhyeeseen luteliaalin, mutta ei tarvinnutkaan.

Hah, joo! Mä aloitin tuolta 2019 ryhmästä. Siellä oli silloin Nipanderi, johon samaistuin ylimääräisten vuoteluiden takia. Nipakin sai jo sen toisen pienen :red-heart: Että aika kiintokaluste olen täällä palstoilla. Aina se kirpasee yhtä lujaa kun perustetaan uusi "Raskaaksi 20XX" ryhmä, jonne raahautuu ja katselee niitä nopeita pyrähdyksiä, joita muut tulevat sinne tekemään. Siitä syystä olenkin siirtynyt jo enemmän tänne "epätoivo-osaston" vakionaamaksi :Face With Tears Of Joy::Sign Of The Horns:

Hah, joo! Mä aloitin tuolta 2019 ryhmästä. Siellä oli silloin Nipanderi, johon samaistuin ylimääräisten vuoteluiden takia. Nipakin sai jo sen toisen pienen :red-heart: Että aika kiintokaluste olen täällä palstoilla. Aina se kirpasee yhtä lujaa kun perustetaan uusi "Raskaaksi 20XX" ryhmä, jonne raahautuu ja katselee niitä nopeita pyrähdyksiä, joita muut tulevat sinne tekemään. Siitä syystä olenkin siirtynyt jo enemmän tänne "epätoivo-osaston" vakionaamaksi :Face With Tears Of Joy::Sign Of The Horns:
Mä taas samaistun suhun esikkoa yrittäes jollain tasolla ku sullakin vissii ollut lyhyehköä luteliaalia? Voin vaan kuvitella miltä toi tuntuu seurata aina uuden vyoden raskaaksi ryhmää. Itekin vasta tos kesäkuus palasin takas foorumille, vaikka syyskuusta asti yritetty.

Siis voihan jännitysnäytelmää. Mies kerto just, et VISSIIN saatas ainakin yks yrityskierto vielä lisää❤ ei ilmeisesti ainakaan kuukauden sisään tiputeta vielä sitä lääkettä, kun tarvii joku maksusitoumus kelaan siitä talletushommasta? vaikken usko tilannetta muuttavan, mut mielen kannalta tuntuu jotenkin mielettömältä, et olis viel yks tsäänssi tän kierron jälkee

Samaistun tähän, että uudet yritysketjujen vuosikerrat kyllä madaltaa mieltä aina melkoisesti, kun itse on vuodesta toiseen roikkumassa enemmän tai vähemmän aktiivisesti mukana. Välillä tuntuu, että palstat vaan pahentaa asiaa, mutta onhan se vertaistukikin tosi arvokasta. Mutta vähän mielialojen mukaan mulla menee nää palstailut. Kesällä olin päättänyt pitää vähän taukoa ja teki kyllä päälle hyvää. Oviksetkin jopa löytyi pariin kiertoon kesällä ihan oppikirja-aikaan, mikä on todella harvinaista mulle. Mut eipä tullut tulosta niistäkään :disappointed-face: Että ei kun kohti uusia pettymyksiä vaan...

Julietilla on kyllä lisäjännitystä miehen tilanteen takia tässä mukana. Toivottavasti nyt teille osuis onnenpotku tähän kohtaan ja tärppäisi ennen kuin tulee yrityskielto :Person With Folded Hands:

Lyhyt luteaali oli mainittu. Mitkä on olleet toimivimmat vippaskonstit siihen? Mulla ei oo sitä ongelmaa ennen ollut, mutta eikös sekin saada nyt lisätä listaan... Terolutit löytyy kyllä, mut mistä luontaistuotteista tms. on ollut apua?

No piti se nyt vielä tänään uudelleen testata ja tämmönen pärähti kaikesta epäuskosta huolimatta kp 37 😂 toiveaattelin kyllä sitä plussaa siihen r-testiin..

Liitteet

• IMG_20220902_125448_1.jpg
    IMG_20220902_125448_1.jpg
    501.2 KB · Katsottu: 73
Nooh, en tiiä hyödynnetäänkö vai ei.. jos tää on nyt ihan oikea ovis, niin päästään sit varmaan suoraan IVF ensikäynniltä aloittaa pistelyt, koska se aika on 15pv, ja menkat alkanee samana päivänä tai pikkasen sen jälkeen - tuntuupa hassulta ajatukselta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Nooh, en tiiä hyödynnetäänkö vai ei.. jos tää on nyt ihan oikea ovis, niin päästään sit varmaan suoraan IVF ensikäynniltä aloittaa pistelyt, koska se aika on 15pv, ja menkat alkanee samana päivänä tai pikkasen sen jälkeen - tuntuupa hassulta ajatukselta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

🌈🌈🌈
Meillä onkin muuten sit hoidot melkein synkassa! Uuden kierron pitäisi alkaa täällä arviolta 13.-15.9 🤗

Jaaha sun limat olikin ovista😁 olisha se r-plussa ollu tietty viel ihanempi! Sullahan sattuu sit se aika sopivasti menkkojen suhteen, ellei nyt oo se THE OVIS.

Mul taas jatkuu hyvin eggismäiset limailut, märkä olo, turpea seksituntuma toosas. Ja lämmötkin ylempänä mitä yleensä. Mul ei kyl kysees voi ol ovis kun selvät luteliaalilämmöt ollu ja niiden mukaa dpo8. Kieltämättä vähän toiveet alkas nousta, mut sit noi häpyluu/toosatuikkasut pelottaa et menkat tekee tuloaan ja pettyy taas🙈

@Indi teillä vissiin mennään nyt lyhyellä kaavalla? Kiva kun ei sen koronan takia sen pidempään tarvinnutkaan odotella!

@Juliet92 , uu lupailevia oireita. Täällä nyt sormet ja varpaat ristissä että noi lupailisi plussaa 🌈🤞

@Indi teillä vissiin mennään nyt lyhyellä kaavalla? Kiva kun ei sen koronan takia sen pidempään tarvinnutkaan odotella!

@Juliet92 , uu lupailevia oireita. Täällä nyt sormet ja varpaat ristissä että noi lupailisi plussaa 🌈🤞

Joo lyhyellä kaavalla mennään 😊 Olisi tarkoitus aloittaa pistelyt kp 2. Hieman kyllä jännittää, vaikuttaako koronaoireiden kesto hoitoihin. 😖 Mulla korona oli lieväoireinen, mutta jouduin olemaan töistä jälkioireiden vuoksi pois melkein kaksi viikkoa.. Miehellä oli pientä lämpöilyäkin 2-3 päivää ja muut oireet hellittäneet vasta tällä viikolla. 😁 Olisi kai pitänyt kysyä lääkäriltä, kuinka tarkkoja näissä ollaan. Mutta kätilö silloin aiemmin puhelimessa sanoi, että näitä ollaan mietitty tapauskohtaisesti. Eli nyt vaan täytyy toivoa, ettei siellä joku päätäkin torpata meiltä seuraavakin kiertoa ja päästäisiin nyt hoitoja jatkamaan. 🤞🏻🤞🏻
Oliko teille vielä väläytelty lyhyttä vai pitkää kaavaa ivf-hoitoihin? 😊

Joo lyhyellä kaavalla mennään 😊 Olisi tarkoitus aloittaa pistelyt kp 2. Hieman kyllä jännittää, vaikuttaako koronaoireiden kesto hoitoihin. 😖 Mulla korona oli lieväoireinen, mutta jouduin olemaan töistä jälkioireiden vuoksi pois melkein kaksi viikkoa.. Miehellä oli pientä lämpöilyäkin 2-3 päivää ja muut oireet hellittäneet vasta tällä viikolla. 😁 Olisi kai pitänyt kysyä lääkäriltä, kuinka tarkkoja näissä ollaan. Mutta kätilö silloin aiemmin puhelimessa sanoi, että näitä ollaan mietitty tapauskohtaisesti. Eli nyt vaan täytyy toivoa, ettei siellä joku päätäkin torpata meiltä seuraavakin kiertoa ja päästäisiin nyt hoitoja jatkamaan. 🤞🏻🤞🏻
Oliko teille vielä väläytelty lyhyttä vai pitkää kaavaa ivf-hoitoihin? 😊
En ole kunnolla kommentoinut juttujasi pitkään aikaan, mutta olen ajatuksella lukenut ja kovasti toivon, että pääsette hoitoon ja että korona ei ole vaikuttanut mihinkään! ❤️ Tosiaan, ihan pian te saatatte olla jo vauhdissa! 🌈

@siska Sinulle myös samat sanat kuin Indille! ❤️ Kyllä uskon myös sekundaarisen lapsettomuuden olevan kipeää ja turhauttavaa. Ja vaikka itse ajattelen että kun saisi edes yhden, niin kyllä sitten varmasti kovasti toivoisin toista ja jopa kolmatta!

Meillä kaikilla on sama ongelma ja suru, koska jokainen kaipaa pientä itselleen riippumatta siitä, onko lapsia ennestään.

Joo, minäkin aloitin 2019-ryhmässä, tosin vasta keskenmenon jälkeen vuoden 2020 puolella.

Allekirjoitan tämän saman kuin moni muu, että uuden vuoden yritysryhmää tuntuu hiukkasen masentavalta katsoa sivusta... Kuitenkaan en kenellekään toivo tätä samaa tilannetta, surua ja pettymysten sarjaa. Joten en halua sitä onnea keneltäkään pois missään nimessä. Tuntuu kuitenkin kuin katsoisin kaukaa vierestä tuota iloisena rupattelevaa onnekkaiden ryhmää, johon minulla ei ole ollut asiaa, ja kääntyisin ja kävelisin pois.

Minulla ei ole ollut voimia kirjoitella kunnolla täällä, vaikka olen jutut käynyt lukemassa, mutta tänään tuntuu virkeältä.

@Nurppu Mitä sinulle kuuluu juuri nyt? ❤️

Minulla ei ole ollut voimia kirjoitella kunnolla täällä, vaikka olen jutut käynyt lukemassa, mutta tänään tuntuu virkeältä.

@Nurppu Mitä sinulle kuuluu juuri nyt? ❤️
Kiitos kysymästä, täällä on nyt kai dpo 5 menossa :) vähän epäselvyyttä oli ovulaation suhteen, mutta lämpöjen perusteella näyttäis siltä että se mun täälläkin mainitsema kipukohtaus oli tosiaan se megaovis. Just nyt ei pyöri nää jutut niin paljon mielessä, kun ostettiin miehen kanssa uus auto 😅 ollaan pitkään painittu sen kanssa että uus tarvittas, mutta että minkälainen. Ajateltu että venytetään ostoa siihen kun "tiedetään enemmän" (eli tarvitaanko 7-paikkanen). No eihän tää lapsettomuus niin toimi, että kohta tiedetään enemmän, vaan tässä ollaan ikuisessa tietämättömyydessä. Joten päädyttiin ostamaan sit ihana ja liian kallis 5-paikkanen sen järkevän 7-paikkasen sijaan. Mä oon ihan rakastunu tuohon autoon ja googletan kokoajan kaikkea siihen liittyen ja haluisin kokoajan keksiä jonkun syyn lähteä ajelee 😅 eli pysyy ainakin ajatukset nyt muualla!

Tiesin tässä kierrossa ovulaation menneen kun oli niin "luteaaninen olo". Jotenkin hauska. Viime kierrossa tulkitsin tän saman olon raskausoloks. Mutta koska en sillon ollu raskaana, niin nyt ei tunnu raskaana olevalta, tuntuu vaan "luteaaniselta" 😄

Missäs vaiheessa sulla @Onnenomena on kierto nyt? Mitä muuta kuuluu arkeen? :)

Muokattu viimeksi:
Kiitos kysymästä, täällä on nyt kai dpon5 menossa :) vähän epäselvyyttä oli ovulaation suhteen, mutta lämpöjen perusteella näyttäis siltä että se mun täälläkin mainitsema kipukohtaus oli tosiaan se megaovis. Just nyt ei pyöri nää jutut niin paljon mielessä, kun ostettiin miehen kanssa uus auto 😅 ollaan pitkään painittu sen kanssa että uus tarvittas, mutta että minkälainen. Ajateltu että venytetään ostoa siihen kun "tiedetään enemmän" (eli tarvitaanko 7-paikkanen). No eihän tää lapsettomuus niin toimi, että kohta tiedetään enemmän, vaan tässä ollaan ikuisessa tietämättömyydessä. Joten päädyttiin ostamaan sit ihana ja liian kallis 5-paikkanen sen järkevän 7-paikkasen sijaan. Mä oon ihan rakastunu tuohon autoon ja googletan kokoajan kaikkea siihen liittyen ja haluisin kokoajan keksiä jonkun syyn lähteä ajelee 😅 eli pysyy ainakin ajatukset nyt muualla!

Tiesin tässä kierrossa ovulaation menneen kun oli niin "luteaalinen olo". Jotenkin hauska. Viime kierrossa tulkitsin tän saman olon raskausoloks. Mutta koska en sillon ollu raskaana, niin nyt ei tunnu raskaana olevalta, tuntuu vaan "luteaaniselta" 😄

Missäs vaiheessa sulla @Onnenomena on kierto nyt? Mitä muuta kuuluu arkeen? :)
Kiva että iloitset siitä uudesta autosta, on se varmasti sitten oikea päätös! Monet tuttuni ovat oikein hyvin pärjänneet 5-paikkaisella vielä kahden lapsen kanssa. Kannattaa vain testata vaunuja ostaessa, että ne mahtuvat takakonttiin. 🤗

Uusi termi syntynyt! Luteaaninen! 🥳 On muuten kuvaava! Toivottavasti olisi tärpännyt, eikös teillä pian olleet hoidot alkamassa?

Minä olen nykyisin vähän sekaisin täällä "tutumpienkin" kuulumisista, vaikka olen viestit ajatuksella lukenut, ennen muistin lähes tarkasti kaikkien tilanteet.

Täällä kp13. Letrot monta päivää sitten syöty ja tänään aloitettiin tallettelut. Vielä cb violetillä ei ole tullut vilkkuvaa hymynaamaa, vaikka monesti jo kp11-12. Keho alkaa "herätä" ovulaation lähestymiseen kuitenkin pikkuhiljaa, huomaan.

Lääkäri suositteli pientä taukoa klinikalla ravaamiseen, pelkillä letroilla mennään pari kiertoa.

Kiitos kysymästä, arkena töitä ja viikonloppuisin mökillä. Ollaan molemmat mökki-ihmisiä, kai sitä harrastukseksi voi sanoa. 😄 Nautin olla luonnossa. Tiedossa myös naisten viikonloppu vanhalla kaveriporukalla ensi viikolla. Onneksi ovis ehtii olla ennen sitä, vaikka myöhästyisi. Vähän stressasin kun sovittiin aikaa, ilmoitin muille että tämä viikonloppu ei käy.

Takaisin