Ei tää voi olla näin vaikeeta!

@Nurppu voinko tulla nuoleen jotain teidän ovenkahvaa..? Alan tän koronankin kanssa oleen epätoivoinen kun se ei ole vielä iskenyt. Ihan 100% varmuudella iskee sitten tyyliin siinä ekassa IVF:ssä ja pilaa kaiken. Ensin pelkäsin et se pilaa inssit ja ei. Sit tässä on kuitenkin matkustettu ja koko ajan laskettu suojausta ja silti ei... Sisko on sairaanhoitaja ja sillä kans ei ole vielä ollut, vaikka kaikki työkaverit käyny läpi. Just puhuttiin et sit kun se iskee meihin, ollaan jossain elinsiirtojonossa henkitoreissa kuitenkin :Grimacing Face: Mut joo, stressi vähenisi jos sen saisi "alta pois" ennen IVF:ää. Hyvin on vielä aikaa koko syksy!

Viime syksynä joskus marraskuussa sain jonku kaameen räkätaudin ja olin jo varma et nyt se iski! No, kotitestit negaa, mutta olo oli niin kamala vielä puolentoista viikon jälkeen et saikkuja piti koko ajan hakea niin menin sit työterveyteen. Ja koska korona oireita, piti mennä infoon ja sanoa taikasanat "korona oireita." Hoitaja kiikutti takasi pihalle, käski kävellä katua eteenpäin seuraavaan porttikongiin ja soittaa ovikelloa. Salakerhon ovista infektiovastaanotolle. Lääkäri ei enää jaksanu koko koronaa ilmeisesti kun sillä oli vaan kirurginmaski :tears: Sit tuli hoitaja ufopuvussa ottamaan labrat ja pääsin kotio. Ei ollu korona...

@Tonninseteli hahah 🤣 ehkä oot jotenki geneettisesti puolustuskykynen! Mulla alko miedoilla oireilla jo 16.-17.7 ja tein vaik kui mont nega kotitestiä täs välissä ja yhen virallisen nega labranki viikko sit. Ny tänään tuli vihdoin virallisessa testissä positiivinen. Mies teki tosiaa eilen positiivisen meijän vikalla kotitestillä. Todettii et hyvä sen tehä välillä ku mä sain pelkkiä negoja. Mies veti samantien sellasen värinryöstäjäpositiivisen. Tuli vähän sellanen olo et joo just, ylläri että tässäkin saan pelkkiä negoja ku naapuri vetää heti megaplussan 😌 ihan "kiva" siis että tuli sit mullekki virallinen plussa :P mäkin olin muuten hämmentyny et lääkärillä oli pelkkä maski eikä muuta (oli kyl ffp2 eikä kirurgin mut kuitenki). Hoitajat oli kans kunnon ufokamppeissa :D

@Tonninseteli hahah 🤣 ehkä oot jotenki geneettisesti puolustuskykynen! Mulla alko miedoilla oireilla jo 16.-17.7 ja tein vaik kui mont nega kotitestiä täs välissä ja yhen virallisen nega labranki viikko sit. Ny tänään tuli vihdoin virallisessa testissä positiivinen. Mies teki tosiaa eilen positiivisen meijän vikalla kotitestillä. Todettii et hyvä sen tehä välillä ku mä sain pelkkiä negoja. Mies veti samantien sellasen värinryöstäjäpositiivisen. Tuli vähän sellanen olo et joo just, ylläri että tässäkin saan pelkkiä negoja ku naapuri vetää heti megaplussan 😌 ihan "kiva" siis että tuli sit mullekki virallinen plussa :P mäkin olin muuten hämmentyny et lääkärillä oli pelkkä maski eikä muuta (oli kyl ffp2 eikä kirurgin mut kuitenki). Hoitajat oli kans kunnon ufokamppeissa :D
"Kiva" että sullekin tuli sit se positiivinen lopulta! Jännä miten sulla kesti siinä niin pitkään jos oireet alko jo noin aikasin 🧐 on se kumma virus! Mulle se tarttui tosi nopee ja kurkkukipu alkoi 2pv altistumisesta, silloin ei kotitesti ollu vielä positiivinen mut sit 2pv siitä tein uusiksi (viime su) niin testiviiva räjähti samantien melkein mustaksi kun näyte ylitti kasetissa oikeen kohdan 😆

@Tonninseteli eka asia jota mietin kun tieto altistumisesta tuli viime viikolla, oli se että JES jos se tulee nyt ennen ivf aloitusta 😂 olin siis kans jännittänyt etukäteen koronaa ja hoitojen aloitusta, et kuitenki iskee heti silloin sotkemaan kaikki kun on vältytty tähän asti!
Mut tajusin vasta jälkikäteen että ei tämäkään mikään priima ajoitus oo kun meidän kaverin häät olis tulevana vklp 😭

Täällä odotellaan vuodon alkua. Hcg kontrollissa arvo oli laskenut yli puolella, 58:n 😔 tänään testasin vielä ja testissä ei näy enää mitään, eli varmaan piekoin alkaa. Lopetin maanantaina tukilääkkeet, kun tulos tuli. Jotenkin ei tullut yllätyksenä kun viivat pysyi vaan samana, mut eipä se pettymystä poista. Ei lohduta edes se syyskuun ivf aika.. mut eiköhän täältä taas nousta..

Täällä odotellaan vuodon alkua. Hcg kontrollissa arvo oli laskenut yli puolella, 58:n 😔 tänään testasin vielä ja testissä ei näy enää mitään, eli varmaan piekoin alkaa. Lopetin maanantaina tukilääkkeet, kun tulos tuli. Jotenkin ei tullut yllätyksenä kun viivat pysyi vaan samana, mut eipä se pettymystä poista. Ei lohduta edes se syyskuun ivf aika.. mut eiköhän täältä taas nousta..
Voi ei. Oon niin pahoillani ❤️ teillä on kyllä aivan liian monta surua kohdattu. Voimia ❤️ kyllä varmasti jossain kohtaa taas nouset! Mut ei sille vielä oo kiire. Nyt suret ensin kunnolla. Ja päästät kaikki muutki tunteet pintaan, kyl sitä muuta kerkee sit taas myöhemmin 💕

@Nurppu voinko tulla nuoleen jotain teidän ovenkahvaa..? Alan tän koronankin kanssa oleen epätoivoinen kun se ei ole vielä iskenyt. Ihan 100% varmuudella iskee sitten tyyliin siinä ekassa IVF:ssä ja pilaa kaiken. Ensin pelkäsin et se pilaa inssit ja ei. Sit tässä on kuitenkin matkustettu ja koko ajan laskettu suojausta ja silti ei... Sisko on sairaanhoitaja ja sillä kans ei ole vielä ollut, vaikka kaikki työkaverit käyny läpi. Just puhuttiin et sit kun se iskee meihin, ollaan jossain elinsiirtojonossa henkitoreissa kuitenkin :Grimacing Face: Mut joo, stressi vähenisi jos sen saisi "alta pois" ennen IVF:ää. Hyvin on vielä aikaa koko syksy!

Viime syksynä joskus marraskuussa sain jonku kaameen räkätaudin ja olin jo varma et nyt se iski! No, kotitestit negaa, mutta olo oli niin kamala vielä puolentoista viikon jälkeen et saikkuja piti koko ajan hakea niin menin sit työterveyteen. Ja koska korona oireita, piti mennä infoon ja sanoa taikasanat "korona oireita." Hoitaja kiikutti takasi pihalle, käski kävellä katua eteenpäin seuraavaan porttikongiin ja soittaa ovikelloa. Salakerhon ovista infektiovastaanotolle. Lääkäri ei enää jaksanu koko koronaa ilmeisesti kun sillä oli vaan kirurginmaski :tears: Sit tuli hoitaja ufopuvussa ottamaan labrat ja pääsin kotio. Ei ollu korona...
Mulla on ollut ihan sama koronapelko et se iskee varmasti sit just ennen meidän häitä tai sit kun päästään häämatkakohteeseen joten oli tavallaan helpotus että se tuli nyt vaikkei ihan lievillä oireilla päästykään. Mä sain kans sellasen leffaviivan heti samana päivänä kun alkoi oireet. Tehtiin testi ja mies haki mulle lasin vettä ja kun se tuli takas ja vilkas testiä niin ei jäänyt kyllä enää mitään epäselvyyksiä 😂

@siska lle pahoittelut ❤️

@siska Paska, että pitikin mennä kysymään :side_tear: Ajatuksissa oli hyvät uutiset ja tsempit muille. Tiedän ettei varmasti lämmitä se syyskuun IVF, mutta yritä nähdä se mahdollisuutena.

Vitsit kun joskus tulisi se päivä, että saisi tikkuun plussan ja siitä voisi iloita. Musta tuntuu, että tää helkkarin lapsettomuus on vienyt sen riemun kokonaan pois. "Normaalit" ihmiset kun plussaa, ne on et jeeee 9kk päästä meillä on vauva! Ite kun plussaa, miettii et kauankohan meillä on "vauva."

Mikähän tätä mun ruotoo vauvaa, kun nyt taas ilman Letroja tekemässä todella aikaista ovista :Grimacing Face: Letroilla se on venynyt johonkin kp17 ja nyt ovistesti viittä vaille plus näin kp11. Limoja ja himoja tässä ihmetellytkin.

Sama juttu edellisessä Letrottomassa mutta silloin paluun teki myös sidekick Tiputtelu.

Liitteet

• 20220727_173132.jpg
    20220727_173132.jpg
    837.4 KB · Katsottu: 56
Kyllä se ovistesti oli ihan real deal. Nimimerkillä ihan lanssikamaa koko muija ⚰️ Vasen puoli päätti ovuloida ensimmäistä kertaa herranaikaan ja LUOJA, että meinaan sattuu. Alamaha, persaus, joka paikkaan 😵

Ainoa hyvä puoli on, että sain ennen kipuja ukon takasin kalareissulta ja saatiin aikataulutetut jyystöt tehtyä 😏 Romanttista.

Kyllä se ovistesti oli ihan real deal. Nimimerkillä ihan lanssikamaa koko muija ⚰️ Vasen puoli päätti ovuloida ensimmäistä kertaa herranaikaan ja LUOJA, että meinaan sattuu. Alamaha, persaus, joka paikkaan 😵

Ainoa hyvä puoli on, että sain ennen kipuja ukon takasin kalareissulta ja saatiin aikataulutetut jyystöt tehtyä 😏 Romanttista.

Noni, josko sieltä irtos nyt SE munasolu, jota on jo kauan odoteltu🤞🤩

Naurahdin tolle viestin loppuosalle😅 täälläkin kalamies ja välillä hyvinkin aikataulutettua jyystöä.

Täällä tuntuu kasvukipuja kans vasemmalla puolella. Ovis ei ihan parin päivän sisään onneks oo ovistikkujen mukaan, mut lupaavasti jo vähän limailee ja testit tummuu. Vkl ovisplus olis kova, kattellaa millo pärähtää.

Jatkan jorinoitani keskenäni 😏 Sattuu meinaan myös alavattan oikealle puolelle nyt ⚰️ Toivottavasti huomenna on jo ihmismäisempi fiilis.

Ihan unohdin siis mainita, että heräsin aamulla Omapolun tekstariin, jossa ilmoitettiin, että IVF suunnitteluaikaa joudutaan siirtämään! Onneksi pari päivää aikaisemmaksi. Mutta anyhow, kiva kun siirtely alkaa jo nyt ja miehen kuitenkin pitäisi sitten ostaa ne lentoliput Suomeen inasen etukäteen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tuntuu, et tästä tulee vielä mielenkiintoista...

Jatkan jorinoitani keskenäni 😏 Sattuu meinaan myös alavattan oikealle puolelle nyt ⚰️ Toivottavasti huomenna on jo ihmismäisempi fiilis.

Ihan unohdin siis mainita, että heräsin aamulla Omapolun tekstariin, jossa ilmoitettiin, että IVF suunnitteluaikaa joudutaan siirtämään! Onneksi pari päivää aikaisemmaksi. Mutta anyhow, kiva kun siirtely alkaa jo nyt ja miehen kuitenkin pitäisi sitten ostaa ne lentoliput Suomeen inasen etukäteen :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tuntuu, et tästä tulee vielä mielenkiintoista...
Jos sieltä irtoo kaks munasoluu😜 itse en hyvin tunnista kyllä, et kummalt puolelt irtoo ku vihlooo usein must kummaltakin puolelta. Ehkä enemmän kuitenkin vasemmalla nippailua. Kauan nää kasvukivut oikee kestää. Usein tuntuu et ovis kipuilee jopa viikon verran.

Toivottavasti eivät sitten enää siirtele aika🙈

Mulla oli edellisessä kierrossa sama et ensin oli aivan jäätävä kipu vasemmalla ja sit oikealla ja mies jo totesi siihen kun vaikertelin kipujani, että ”eii, me ollaan tilattu vain yksi lapsi”😂

Takaisin