Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Oivoi, mä oon nyt yritysaikana yhen kerran pitäny pientä vauvaa sylissä. Se oli aika alkuvaiheessa. Ehdin pitää sitä vähän pidempään. Koko elimistö huus loppupäivän että missä se lämmin käärö nyt on, mihin se meni, tästä puuttuu jotain! 😞

Meillä taitaa nyt peruuntua huominen suunnittelukäynti 😭 viime viikon keskiviikkona oli korona-altistus, ja mulla on ollu ny pari päivää vähän kurkkukipua ja lievää yskää, tänään vielä kipeempi olo. Kuumetta ei oo ollu ja kaikki koronakotitestit ollu negatiivisia (vaikka oon yrittäny tehä sellasia nenä-kurkku-nenä kikkailuja mistä oon lukenu että antaa tehokkaammin plussia). Laitoin polille tänään viestin missä selitin tän ja kysyin pitääkö siirtää. Mut ihan varmasti pitää kun oireita on 😞💔 voikun ei menis ihan kauheen kauas 😔
Onneks ei siirtynyt kauas, vaikka todella harmi että siirtyi. Mä oon altistunut lauantaina koronalle ja tänään nousi kuume. No onneks on kp 4 ja toivotaan, ettei kierto mee sekaisin tästä.

Kiitos kysymästä @Nurppu , mä oon enemp tuolla km kokeneiden ryhmässä nyt purkanut. Mutta täällä testit kyllä vahvistuu. Tänään dpo 13. Toissapäivänä ja eilen kuitenkin oli semmosta ruskeaa tuhrua pyyhkiessä, leikö kiinnittymisvuotoa vai mitä 😬 no sit pistin tilkkaan viestiä, eikä sieltä herunut mitään muuta kuin että saatais varhaisultra, kun ovat keskenmenotutkimukset tehneet. Ei hcg seurantaa, progen mittausta tai mitään tukilääkkeitä - ei edes meidän taustalla.. no tänään soittelin yksityiselle ja määräsi pari hcg koetta ja tod näk tulee vielä ainakin lugesteron resepti (hän konsultoi vielä toista lääkäriä meidän tilanteesta, et miten ois fiksuin toimia). Eipä siitä suurta apua ollut, tiesin itsekin että eihän näille juuri voi mitään jos kesken on menossa - mut jos jostain (kuten tukilääkkeestä) ei oo haittakaan, niin miksepä sitä sit kokeilisi.

Joka tapauksessa oon varovaisen toiveikas, huomenna eka hcg mittaus 🌈 pistän tän aamun testikuvan liitteeksi :)

Liitteet

• IMG_20220719_073812_1.jpg
    IMG_20220719_073812_1.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 80
Hei kaikki tutut ja tuntemattomat! Täällä taas :) olin ennen Toiveissa- nimimerkillä ja sit myöhemmin tällä nimellä kun unohin salasanat ja kaikki.
Taustaa: oon yrittänyt lasta ensimmäisen miehen kanssa pari vuotta. Sitten tulin raskaaksi mut sain keskenmenon viikolla 12. Se kokemus oli kamala hoitovirheineen ja komplikaatioineen-> kohtutulehdus ja tyhjennys...
Sitten erosin, elin jonkin aikaa sinkkuna ja nyt oon ollu uuden miehen kanssa reilun vuoden yhdessä.
Nyt heinäkuussa jätin minipillerit pois ja päätimme yrittää lasta. Pelottaa ihan hulluna keskenmenot ja kaikki :( tässä on heti endometrioosikin nostanut päätään ku pillerit jäi pois ja hermoheikkoisena kuumeilijana kuvittelen tietenki heti olevani raskaana!

Tilannepäivitystä :
-pillerit vex kuun alkuun
-ei tyhjennysvuotoa ollenkaan
-seksiä harrastettu
-viime pe (4vrk sitten) jäi pieni vaaleanpunainen hailura paperiin josta ajattelin tietenki et kiinnittymisvuoto :D
-menkkoja ei näy, mahaa nippailee ja turvottaa
-milloin uskaltais testata!?

-km päättynyt raskaus alkoi juuri näin. Ei mitään menkkoja ja plussaa sai odottaa melko pitkälle. Ensin epäiltiin kohdunulkoista mut löytyiki sitte kohdun sisältä ja sitä seurattiin viikolle 9+ ja kaikki näytti hyvältä... Nyt pelottaa et sama rumba edessä.

Tuntui siltä että kaipaan vertaistukea. Ihana olla taas täällä <3

Tervetuloa joukkoon @Lakritsa0201 ja toivotaan että siellä olis heti tärpännyt! Toivottavasti se ei oo sit vaan se endo joka oireilee.. tiedätkö yhtään millon ovis olis voinut olla, siitähän uskaltaisi vähän arvioida milloin testata.. Itsellä kun esikoista yrittäessä oli semmosia kiertoa, et ne heitti 28 ja yli 42 välillä niin testasin tyyliin kerta viikkoon kun kierto alkoi venyä, tavallaan epätoivo päissäni ihan varuiks, et jos olis jotain tapahtunutkin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tänään hcg verikokeeseen, heräsin aamulla klo 5 siihen että oon ihan varma, et nyt ne mankat alkoi.. mut ei, ei mitään, en tiiä näinkö unta vai mistä se fiilis iski.. nyt en saa enää unta, vaikka tänään on vapaapäivä :No Evil Monkey:

Tänään taas siskan r-testi vertailussa huomattu jo oma aikaisempi havainto. Pc:n testi näyttää aikaisemmin plussaa kuin rfsu, mutta rfsun testi tummuu lopulta nopeammin. Nyt dpo 14, rfsu on ottanut sen pc:n kiinni vahvuudessa, pc taas näyttää ihan samalta kuin eilenkin. Sikäli mun tietämyksellä tämmösten testien "luotettava" testialue on loppupeleissä aika kapea, et se toimii parhaiten tietyllä alueella. Tähän perustuu myös se, että jos raskaus onkin pidemmällä ja saattaakin saada nega tuloksen, kun hormoni taso onkin testille ihan liikaa (tosin tässä puhuttais jo jostain ensimmäisen kolmanneksen lopusta).

Huomenna aattelin että testaan kaapin pohjalle unohtuneen normal kaupan r-testin (itseasiassa niitä taitaa olla useampi). Mulla pitäisi myös olla jossain vino pino niitä raskauskeijun one-steppejä, mutta en löydä niitä..

Heippa! 👋Tämä ketju alkaa olla ajankohtainen nyt, kun yritystä on jo vuosi takana. Kävin esittäytymässä jo tuolla yli kolmekymppisten ensiyrittäjien ketjussa, mutta meillä siis miehen kanssa vuosi yritystä takana ilman tärpin tärppiä. Miehen spermanäytteessä normaaleiden siittiöiden osuus oli hieman alentunut, mutta lausunnon mukaan määrä ja liikkuvuus yms. olivat viiterajoissa tai yli ja kompensoivat näytettä. Mitään muuta selitystä ei tilanteelle (ainakaan vielä) ole. Oma kierto pyörii normaalisti, testit näyttävät ovulaatiota säännöllisesti yms.

Viikon päästä on ensikäynti yksityisellä, josta olisi tarkoitus saada lähete julkiselle. Samalla tehdään aukkari, joka jännittää jo aika paljon 😳 Muita tutkimuksia ei olla varailtu, kun ei tehnyt mieli tyhjentää koko lompakkoa heti alkuun klinikalle. En saanut oikein mistään tietoa siitä, mitä perustutkimuksia julkisella tehdään ja saako ne tehtyä kenties ennen ensikäyntiä. Naistentautien poliklinikaltakin kehotettiin kysymään terveysasemalta tai työterveydestä...Oma terveysasema on normaalistikin tukossa, mutta varsinkin kesällä tilanne on aika toivoton ja juuri nyt en ole työterveydenkään piirissä. Mahtaako täällä siis olla tietoa siitä, mitä tutkimuksia julkisella tehdään ennen ensikäyntiä, jos lähete on saatu yksityiseltä? Pitääkö ne tehdä kaikki yksityisellä vai "siirretäänkö" asiakkuus julkiselle? Jotenkin sitä haluaisi hyödyntää ajan ennen ensikäyntiä, jos sitä joutuu odottelemaan pitkään. Nimim. en mitenkään kärsimätön ole 😆

Heippa! 👋Tämä ketju alkaa olla ajankohtainen nyt, kun yritystä on jo vuosi takana. Kävin esittäytymässä jo tuolla yli kolmekymppisten ensiyrittäjien ketjussa, mutta meillä siis miehen kanssa vuosi yritystä takana ilman tärpin tärppiä. Miehen spermanäytteessä normaaleiden siittiöiden osuus oli hieman alentunut, mutta lausunnon mukaan määrä ja liikkuvuus yms. olivat viiterajoissa tai yli ja kompensoivat näytettä. Mitään muuta selitystä ei tilanteelle (ainakaan vielä) ole. Oma kierto pyörii normaalisti, testit näyttävät ovulaatiota säännöllisesti yms.

Viikon päästä on ensikäynti yksityisellä, josta olisi tarkoitus saada lähete julkiselle. Samalla tehdään aukkari, joka jännittää jo aika paljon 😳 Muita tutkimuksia ei olla varailtu, kun ei tehnyt mieli tyhjentää koko lompakkoa heti alkuun klinikalle. En saanut oikein mistään tietoa siitä, mitä perustutkimuksia julkisella tehdään ja saako ne tehtyä kenties ennen ensikäyntiä. Naistentautien poliklinikaltakin kehotettiin kysymään terveysasemalta tai työterveydestä...Oma terveysasema on normaalistikin tukossa, mutta varsinkin kesällä tilanne on aika toivoton ja juuri nyt en ole työterveydenkään piirissä. Mahtaako täällä siis olla tietoa siitä, mitä tutkimuksia julkisella tehdään ennen ensikäyntiä, jos lähete on saatu yksityiseltä? Pitääkö ne tehdä kaikki yksityisellä vai "siirretäänkö" asiakkuus julkiselle? Jotenkin sitä haluaisi hyödyntää ajan ennen ensikäyntiä, jos sitä joutuu odottelemaan pitkään. Nimim. en mitenkään kärsimätön ole 😆
En osaa vastata lopun kysymykseesi, mutta me saatiin lähete julkiselta ja minun piti käydä verikokeissa ennen ensikäyntiä. Verikokeessa mitattiin prolaktiini ja kilpirauhasarvot. Miehen piti käydä antamassa siemennestenäyte.

Itse kävin aukkarissa yksityisellä, julkisella se tehdään vain, jos on ilmeinen syy siihen, että tuubat olisivat tukossa. Minuakin jännitti hurjasti, kun mies ei vielä päässyt kädestä pitämään (hän piti myöhemmin kainalossa, kunnes kehooni kertynyt stressi oli purkautunut). Mutta voin lohduttaa, että aukkari ei lopulta satu paljon, mikäli tukoksia ei ole. Kyllä se hetken aikaa pariin otteeseen ikävältä tuntui, kun vettä pumpattiin paineella kohtuun, mutta helpotti nopeasti ja lopulta koko tutkimus oli hyvin nopeasti ohi.

Tsemppiä!

Kiitos kaikille sympatiasta! ❤️ Kp3. Nappasin tänään letron. Julkisen puolelta on lupa syödä tällä annoksella ultraamatta ja yksityiselläkin lääkäri mietti, että letron vastetta limakalvoon voisi kokeilla nyt polyypin poiston jälkeen. Joten vaikka kumpikin pulju on kiinni, uskalsin nappasta paketin lääkekaapista ja aloittaa kuurin itsenäisesti. Viimeksi olen syönyt letroja ehkä helmikuussa tai jotain. Sen jälkeen on ollut kahdessa kierrossa Menopur-pistokset ja sitten on ollut lääkkeettömiä kiertoja hysteroskopian ja ihan mielen levon vuoksi. Nyt tuntuu, että jaksaa taas jotain yrittää. Ehkä menemme inssiin yksityiselle, riippuen miten o-plussa ajoittuu.

En osaa vastata lopun kysymykseesi, mutta me saatiin lähete julkiselta ja minun piti käydä verikokeissa ennen ensikäyntiä. Verikokeessa mitattiin prolaktiini ja kilpirauhasarvot. Miehen piti käydä antamassa siemennestenäyte.

Itse kävin aukkarissa yksityisellä, julkisella se tehdään vain, jos on ilmeinen syy siihen, että tuubat olisivat tukossa. Minuakin jännitti hurjasti, kun mies ei vielä päässyt kädestä pitämään (hän piti myöhemmin kainalossa, kunnes kehooni kertynyt stressi oli purkautunut). Mutta voin lohduttaa, että aukkari ei lopulta satu paljon, mikäli tukoksia ei ole. Kyllä se hetken aikaa pariin otteeseen ikävältä tuntui, kun vettä pumpattiin paineella kohtuun, mutta helpotti nopeasti ja lopulta koko tutkimus oli hyvin nopeasti ohi.

Tsemppiä!
Helpottavaa kuulla, ettei se ole välttämättä ole paha rasti 😌 Toivotaan, ettei tukoksia löydy. Ihmetyttää vähän miksi aukkaria ei tehdä automaattisesti julkisella, kun eikö esim. inseminaation edellytys ole auki olevat munajohtimet? Ilmeisesti tukokset eivät ole kuitenkaan kauhean yleisiä, eli onkohan siinä kyse vaan todennäköisyyksien optimoinnista 🤔 Tuntuisi kuitenkin oudolta, jos hoidot menisi "hukkaan" tukossa olevien munajohtimien takia.

Helpottavaa kuulla, ettei se ole välttämättä ole paha rasti 😌 Toivotaan, ettei tukoksia löydy. Ihmetyttää vähän miksi aukkaria ei tehdä automaattisesti julkisella, kun eikö esim. inseminaation edellytys ole auki olevat munajohtimet? Ilmeisesti tukokset eivät ole kuitenkaan kauhean yleisiä, eli onkohan siinä kyse vaan todennäköisyyksien optimoinnista 🤔 Tuntuisi kuitenkin oudolta, jos hoidot menisi "hukkaan" tukossa olevien munajohtimien takia.
Varmaan johtuu just ihan vaan rahan säästöstä. Ei tehdä mitää "ylimääräistä" 😬 meillä tutkittiin etukäteen sperma ja multa otettiin paljon paljon verikokeita sekä jotai muita näytteitä. Klamydia vissii ainaki katottii. Meillä ei kyl lähete tullu yksityiseltä. Sit ku mentii ensikäynnillä lapsettomuuspolille nii mulle määrättiin vielä verikokeita, piti mitata verenpainetta kotona (lääkärissä hyppää aina kattoo) ja kävin viel sokerirasituksessa pcos takia. Lääkäri pohti kirjottaako mulle viel jonku diabetes lääkkeen raskaustoiveen tueksi mut sokerirasitus oli nii hyvä et siltä säästyttiin.

En tainnu täällä kertoo, mut mulla oli viime viikolla neuvolalääkäri käynti ja hän kirjottaa lähetteen eteenpäin lapsettomuushoitoihin. Jeee 🤩 käynti jännitti etukäteen (aikaisemmin huonot kokemukset kyseisestä lääkäristä) mut nyt meniki tosi hyvi ☺️

Mitäs porukoille? Oon tässä lomalla kahlaillut tota 2016 aloitettua IVF/ICSI pinoa läpi, jo jossain sivulla 90, mutta sivuja on se melkein 800, eli vähän on vielä tekemistä :tears: Ihan kun lukis jotain romaania, kun saa sitten tietää miten kenellekin kävi! Ja vaikeeta kun muistaa, että ei oo kommentoitavaa näihin kohta 7 vuotta vanhoihin tapahtumiin.

Täällä tosiaan lomailtu ja mietitty tulevaa IVF rupeamaa. Aloittelen elokuussa taas ketoilua ja palaan tanssiharkkoihin ja aloitan kuntonyrkkeilyn. Jos sais vähän muuta ajateltavaa. Kp10 ja mies tulee huomenna lapista takas. Kai tässä nyt on luomustikin kokeiltava, vaikka taas ei oo mitään takeita mihin ovis parkkeeraa... edellisessä luomukierrossa tais olla jo kp11-12.

@siska miten menee?

Mitäs porukoille? Oon tässä lomalla kahlaillut tota 2016 aloitettua IVF/ICSI pinoa läpi, jo jossain sivulla 90, mutta sivuja on se melkein 800, eli vähän on vielä tekemistä :tears: Ihan kun lukis jotain romaania, kun saa sitten tietää miten kenellekin kävi! Ja vaikeeta kun muistaa, että ei oo kommentoitavaa näihin kohta 7 vuotta vanhoihin tapahtumiin.

Täällä tosiaan lomailtu ja mietitty tulevaa IVF rupeamaa. Aloittelen elokuussa taas ketoilua ja palaan tanssiharkkoihin ja aloitan kuntonyrkkeilyn. Jos sais vähän muuta ajateltavaa. Kp10 ja mies tulee huomenna lapista takas. Kai tässä nyt on luomustikin kokeiltava, vaikka taas ei oo mitään takeita mihin ovis parkkeeraa... edellisessä luomukierrossa tais olla jo kp11-12.

@siska miten menee?
Hah, mä kanssa alotin lukee noita vanhoja IVF keskusteluja jossain vaiheessa ja tosiaan oli ku jotain kirjaa lukis 😆 siellä vaan oli vähän spoilereita ne ihmisten tagit mitkä paljasti että millon on tärpänny. Näki että voi hitsi, tällä tyypillä tärppäs vasta vuotta myöhemmin, tai että jännää, tässä kierrossa tällä tyypillä tärppää! Jäi mulla jossain vaiheessa kesken kun hukkasin sen tabin 😆

Mä täällä koronan kourissa piikittelen verenohennusta mahamakkaroihin. Pääsin vähän treenaa piikittelyä hoitoja odotellessa. Pohdiskelen että kui paljon vaikuttaa ovikseen ny tää korona ja buranat mitä otin. Ja se viime kierron varhanen keskenmeno.

Kaikki on epäselvää mutta myös ei just ny tuo niin mietitytä ku ei oikeen aivot toimi kunnolla kuumeen takia 😌 tänään piti käyä lääkärissä vastaanotolla, ja nauratti vähän kaikki. Terkkarilla oli lappu "LE-WC" (ranskalaisia potilaita varten varmaan käännetty...!). Lääkäri käski mennä toiseen toimipisteeseen verikokeeseen ja anto käteen paperisen lapun mihin oli kirjottanu "korona + potilas" ja käski näyttää sitä vahtimestarille. Menin sinne ja sanoin vahtimestarille että "labraan oon tulossa mut lääkäri käski näyttää sulle tätä lappua". Sit vahtimestari katto lappua ja oli et "aivan. Mee tonne käytävälle, koputa oveen A5 ja näytä sille tota lappua ja sano että mä lähetin sut." Ihan ku joku outo salakerho 😆 ja sit siellä "infektiolaboratorio" oli sellanen yks syvennys siinä käytävällä joka oli eristetty sermillä johon oli teipattu lappu "laboratorio". Mulla oli hauskaa kuumehoureissani 😆

Takaisin