Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Meillä meni ihan samoin tuo, että ekassa inssissä sanottiin että jos seuraavalla kerralla on yhtä alhaset, mennään IVF jonoon. Sit tokassa inssisä oli yhtä alhaset, mutta lääkäri oli sitä mieltä että "miks ei tehtäs vielä kolmatta, oot niin nuori" (=34v 🤔). Mut onni oli että pistin sit jonkun kysymyksen omapolun kautta, johon vastasi eri lääkäri. Tämä oli perehtyny meidän historiaan ja kyseli, että miks edes ollaan tekemässä näillä määrillä kolmatta inssiä? Kerroin, että lääkäri oli todennu, että "miks ei" ja "oot niin nuori". Niin tää lääkäri totes että tais käydä erikoistuvalla lääkärillä siinä virhearvio, hän pistää teidät nyt heti takautuvasti IVF jonoon. Se oli niin ihana tunne kuulla tuo!

Jäi sellanen olo, että ehdottomasti kannattaa laittaa viestiä ja vaikka pyytää, että saako toisen lääkärin mielipiteen myös, jos yhtään jää kaivelemaan joku juttu! Kun on tosiaan niin vahvasti lääkäristä kiinni nää!
Mullekin osa lääkäreistä on hokenut tuota "kun olet vielä nuori" :Grinning Face With Smiling Eyes: Toki ajattelen, että onneksi meillä on tilanne niin päin, että olen 32 ja mies se vanhempi osapuoli, sinällään on biologia armollisempi. Mieheni ei muuten ole juurikaan ikäkriiseillyt, mutta tässä viime aikoina on hänelläkin alkanut hieman ikä mietityttää. Mieheni on siis 43v. Ollaan joskus leikitelty ajatuksella, että jos nyt saataisiinkin vaikka ensi vuonna vauva syyliin asti, niin kyllähän se miehen ikä alkaa uhkaavasti olla lähempänä 50v, jos vielä sisaruksia toivoisi. Ja vaikka se biologisesti olisi mahdollista, niin jaksaako sitä muuten. On mieheni sen ilmaissut, ettei tämä hänen iän puolesta mikään optimitilanne todellakaan ole, vaikka minä olenkin "vielä nuori". Ja pakko myöntää, ettei ole kovin suuri luotto siihen tällä hetkellä, että syli täyttyisi vielä ensi vuonnakaan. Mutta toivotaan. :red-heart:

Miten sieltä saamarin omapolulta saa lääkärin kiinni? Mulla vastaa aina hoitaja :tears: Ja aina joku Sinikka-yltiöpositiivinen, joka ei tiedä meidän historiasta mitään ja viime viikonloppuun osuneen oviksen kohdalla oli kirjoittanut "Mutta teillä on varmasti myös oikein hyvät mahdollisuudet onnistua ajoitetuilla yhdynnöillä" kyllä, just siksihän me täällä hoidoissa ollaan, kun tää vaan on niin kivaa, vaikka ilmankin onnistuttais 🥳
Anteeksi, hörähdin :tears: Niin osuvasti kirjoitettu! Yltiöpositiivisuus on rasittavaa. Vaikka joo sillä varmasti tarkoitetaan hyvää, niin joskus vaan kaipaisi mieluummin kuulla ihan ne rehelliset realiteetit. Nekin voi kuitenkin ilmaista ystävällisesti, ylioptimistisuuden tai tylyyden sijaan.

Mullekin osa lääkäreistä on hokenut tuota "kun olet vielä nuori" :Grinning Face With Smiling Eyes: Toki ajattelen, että onneksi meillä on tilanne niin päin, että olen 32 ja mies se vanhempi osapuoli, sinällään on biologia armollisempi. Mieheni ei muuten ole juurikaan ikäkriiseillyt, mutta tässä viime aikoina on hänelläkin alkanut hieman ikä mietityttää. Mieheni on siis 43v. Ollaan joskus leikitelty ajatuksella, että jos nyt saataisiinkin vaikka ensi vuonna vauva syyliin asti, niin kyllähän se miehen ikä alkaa uhkaavasti olla lähempänä 50v, jos vielä sisaruksia toivoisi. Ja vaikka se biologisesti olisi mahdollista, niin jaksaako sitä muuten. On mieheni sen ilmaissut, ettei tämä hänen iän puolesta mikään optimitilanne todellakaan ole, vaikka minä olenkin "vielä nuori". Ja pakko myöntää, ettei ole kovin suuri luotto siihen tällä hetkellä, että syli täyttyisi vielä ensi vuonnakaan. Mutta toivotaan. :red-heart:
Meillä ihan sama homma, suurin piirtein samanlainen ikäero, samaan suuntaan! Ite oon aatellu esimerkiks, että jos tässä jossain välissä tuliskin sitä jälkikasvua, niin voitais koittaa ottaa vähän elämän realiteetteja huomioon, esim että mun varmaan on fyysisesti vähemmän kivuliasta valvoa, jne. Että ei mennä sellasella kiveen hakatulla hommien kahtiajolla. Mutta vähän nyt keulin tällästen ajatusten kanssa. 😆

@Tonninseteli no näin just 😆😆 mulla on yleensä tullu lääkäri hätiin sillon, kun oon esittäny sellasia kysymyksiä mihin hoitaja ei osaa / saa vastata! Mut uskon, että niiden hoitajien tehtävä on koittaa filtteröidä niin että mahollisimman vähän kysymyksiä päätyy lääkäreitä kuormittamaan 😆 Edit: yks hyvä on: "Haluaisin tiedustella lääkäriltä /keskustella lääkärin kanssa aiheesta --"!

Siis voi apua, mulla on kaveri ja sen pieni kuukauden ikäinen vauva kylässä ja siis sen itku.. mun tissejä siis vihloo kun se parkuu! Mitä täällä tapahtuu.. :Weary Cat Face: Jos oikeesti tää on tyyliin vaan PMS oire niin mä oon niin pettynyt :loudlycrying:

Apua 😱 toivotaan, että ois nyt tärppi viimein käynyt eikä vaan hirveetä huijausta!

Täällä taas aamulla yksi nega testattu - että eipä tää mun tissikipuilu ja todella kipeät nännit nyt mitään sitten vissiin tarkoittanutkaan.. Vähän jo iski optimismi päälle.. leuka rintaan ja odotellaan jospa ne mankat jostain keksisi ilmestyä :sad-face: ei meinaan mene sitten enää peitonheiluttelut yksiin sen suhteen, et viittis enää plussa toiveita elätellä..

Täällä taas aamulla yksi nega testattu - että eipä tää mun tissikipuilu ja todella kipeät nännit nyt mitään sitten vissiin tarkoittanutkaan.. Vähän jo iski optimismi päälle.. leuka rintaan ja odotellaan jospa ne mankat jostain keksisi ilmestyä :sad-face: ei meinaan mene sitten enää peitonheiluttelut yksiin sen suhteen, et viittis enää plussa toiveita elätellä..
Voi ei, minä jo myös ajattelin että nyt se on sinulla tärpännyt! 😢

Kp24 ja dpo jotain 9-10-11 väliltä ja tiputtelee! 🩸 God, alkaispa menkat ajoissa! Sit se ovis siirtyisi itekseen pois viikonlopulta :folded:

TÄN ON PAKKO OLLA KIINNITTYMISEEN LIITTYVÄÄ (noin, nyt on manattu ja ne menkat on PAKKO alkaa :tears:)

Jospa kierto muuttuisi, mutta toisaalta jos olisi kiinnittyminen, niin vielä parempi!!! Paukutitko noitarumpua samalla kun näppäilit viestiäsi?

Repesin taas kun luin tän ja uudestaan, kun katsoin sun uutta profiilikuvaa tarkemmin! 😂

Niin väärin 😟 Julmaa miten voi kroppa hämätä niin raa'asti.

Jospa kierto muuttuisi, mutta toisaalta jos olisi kiinnittyminen, niin vielä parempi!!! Paukutitko noitarumpua samalla kun näppäilit viestiäsi?

Repesin taas kun luin tän ja uudestaan, kun katsoin sun uutta profiilikuvaa tarkemmin! 😂

Paukutin noitarumpua, syljin vasemman olan yli ja rapsutin mustaa kissaa vastakarvaan!

Rakastuin tohon profiilikuvaan, tässä vaiheessa epätoivoa tuo kuvaa tilannetta paremmin kuin ennen yrityksen alkua ollut rento Pariisin matka :tears:

Noitarummut, sylkemiset ja kissat tuntuu tehoavan! Tosin eipä ole menkat IKINÄ alkaneet näin oudosti. Eilen tosiaan alkoi tämä ruskea tiputtelu ja vuoto, jota eilen tuli vain pyyhkiessä. Yöllä ei tullut suojaan asti mitään ja eilen olleet jäätävät menkkakivut loppuivat. Tänään taas vuotanut ruskeaa ja selkää särkenyt.

Siis se edellinen raskaus oli ihan yks yhteen näiden oireiden kanssa. Ja sehän ei siis viikkoa 5+2 pidemmälle mennyt. Siinä ehdin saada herkkään testiin plussan ja sitten CB:n testiin plussan ja samana hiton plussapäivänä (dpo14) alkoi tällainen samanlainen ruskea vuoto ja kivut oli jäätävät menkkakivut. Silloin vuoto kesti noin neljä päivää. Oon onnellinen, ettei kämpässä ole kuin digitestit ja niitä en tähän lystiin tuhlaa :Grinning Face With Smiling Eyes:

Jahas, josko ronkkisi vaikka tuota kohdunsuuta, vähän vauhdittaisi niitä menkkoja :Face With Tears Of Joy: Jos tänään olisi kp1, olisi teoreettinen mahdollisuus keskiviikko-ovikselle tai jos huomenna kp1, tietty torstai-ovikselle!

Omanapailen täällä keskenäni. Kävin hakemassa 10mlU testin, koska tilaamani on vielä postissa, ja kyllä siihen perkele viiva piirtyi. Miten tässä taas käy näin?! Tai taas ja taas, ihan peräti vuoden välein onnistutaan ja heti menee kesken :Pouting Cat Face:

Nyt arvon tässä, että pitäiskö tästä ilmoittaa Tilkkaan vai ei..? Pelkään, että jos ilmoitan, ne ainakin haluaa jatkaa inssejä maailman tappiin (vaikka tää nyt olikin välikierrosta onnistunut) mutta sit jos en ilmoita, niin näitä ei ikinä aleta tutkiin mistä johtuvat... Ideas..?

Omanapailen täällä keskenäni. Kävin hakemassa 10mlU testin, koska tilaamani on vielä postissa, ja kyllä siihen perkele viiva piirtyi. Miten tässä taas käy näin?! Tai taas ja taas, ihan peräti vuoden välein onnistutaan ja heti menee kesken :Pouting Cat Face:

Nyt arvon tässä, että pitäiskö tästä ilmoittaa Tilkkaan vai ei..? Pelkään, että jos ilmoitan, ne ainakin haluaa jatkaa inssejä maailman tappiin (vaikka tää nyt olikin välikierrosta onnistunut) mutta sit jos en ilmoita, niin näitä ei ikinä aleta tutkiin mistä johtuvat... Ideas..?
No huhhuh!! Eka ajatus on, että ootko siis satavarma et kesken menee, ettei vaan sattuis nyt olee pidempiaikanen juttu?

Mulla ennen inssejä olleessa kierrossa tuli haamuja testeihin. Sillon alko menkat pari päivää myöhässä. Mä ilmotin sillon sen sinne tilkkaan ja halusin puhuu lääkärin kans. Lääkäri sano että noi varhasta keskenmenoo ei heillä luokitella keskenmenoks, eli ei vaikuta mihkään. Mutta että hienoa, jos sukusolut reagoi keskenään! (Jälkikäteen en enää tiiä mitä aatella niist haamuista, oliko ne haamuja vai viallisia testejä, en tiiä!)

No huhhuh!! Eka ajatus on, että ootko siis satavarma et kesken menee, ettei vaan sattuis nyt olee pidempiaikanen juttu?

Mulla ennen inssejä olleessa kierrossa tuli haamuja testeihin. Sillon alko menkat pari päivää myöhässä. Mä ilmotin sillon sen sinne tilkkaan ja halusin puhuu lääkärin kans. Lääkäri sano että noi varhasta keskenmenoo ei heillä luokitella keskenmenoks, eli ei vaikuta mihkään. Mutta että hienoa, jos sukusolut reagoi keskenään! (Jälkikäteen en enää tiiä mitä aatella niist haamuista, oliko ne haamuja vai viallisia testejä, en tiiä!)

Onneks täällä oli joku paikalla ja Nurppu tietenkin :loudlycrying: Kyllä tää on ihan samalla kaavalla kun viimeksi, valitettavasti. Ensin tuhrutti vaan pyyhittäessä ruskeaa ja nyt taas kun uskalsi kakkosella pinnistellä pöntöllä, niin tuttuja verivanoja valui valkoista pytyn reunaa. Ei se nyt niin voi mennä, että koko raskausaikana voi uskaltaa paskalla käydä kun pelkää vuotoa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mietin myös, että nyt kun tämä alkoi ja loppui näin aikaisin ja se edellinen tosiaan 5+2, niin ei varmaan kyllä vielä kiinnosta ketään lääketieteellisessä mielessä. Epäonnistuneita kiinnittymisiä vaan. Noh, suren puserooni, itkeä vollotetaan miehen kanssa (sillekin näytin testin, eli hulluksi en ole tulossa) ja jahka alkaa kunnon vuoto, ilmoittaudutaan toivottavasti vikaan inssiin :Hundred Points Symbol:

Onneks täällä oli joku paikalla ja Nurppu tietenkin :loudlycrying: Kyllä tää on ihan samalla kaavalla kun viimeksi, valitettavasti. Ensin tuhrutti vaan pyyhittäessä ruskeaa ja nyt taas kun uskalsi kakkosella pinnistellä pöntöllä, niin tuttuja verivanoja valui valkoista pytyn reunaa. Ei se nyt niin voi mennä, että koko raskausaikana voi uskaltaa paskalla käydä kun pelkää vuotoa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mietin myös, että nyt kun tämä alkoi ja loppui näin aikaisin ja se edellinen tosiaan 5+2, niin ei varmaan kyllä vielä kiinnosta ketään lääketieteellisessä mielessä. Epäonnistuneita kiinnittymisiä vaan. Noh, suren puserooni, itkeä vollotetaan miehen kanssa (sillekin näytin testin, eli hulluksi en ole tulossa) ja jahka alkaa kunnon vuoto, ilmoittaudutaan toivottavasti vikaan inssiin :Hundred Points Symbol:
Voi että ihan hirvee tilanne. 😔 oon tosi pahoillani. Ei mulla mitää neuvoja tai ajatuksia muuten oo, halusin vaa sanoo et oot ajatuksissa. Voimia ❤️

Voi eikä Tonni 😞😞 mäki tulin nyt vaan nopeasti lähettämään voimia ja virtuaalihaleja ❤️ on tämä vaan välillä niin paskaa.

Joo, kyllä jos siellä olis onnistunu kiinnittyminen ni ei se kakkosen tiristäminen sitä sieltä irrota 😬

On kyllä ihan perseestä! 😞

Mä tuun tänne vielä tsemppaamaan, jospa se viiva sieltä vahvistuisi ja vuoto olisi harmitonta :red-heart: Mä oon maailman ärsyttävin esimerkki siitä, et vuotelusta ei aina voi päätellä mitään. Esikoisesta vuoteli, ei ongelmia. Tuulimunasta vuoteli myös. Ekasta varhaisesta tuhrutti viikon ennen kuin hanat aukes ja viiva haaleni. Kkm ei mitään vuotoja. Toka varhainen niin viiva haaleni pois aamulla, illalla alkoi vuoto. Mun saldo toki on masentava, et näit epäonnistuneita on enemmän - esikoisesta ja tuulimunasta vuotelut osui ihan samoihin aikoihinkin, raskaudet oli siis oireineen päivineen suht samanlaiset, ja se ultra uutinen oli aika iso shokki.. että ei se samanlaisuuskaan aina ole se mistä voi päätellä :sad-face:

Ja siis tilkasta tuli mieleen, että eikö niillä ollut joku uusi ohje siitä plussasta ilmoittamisesta? Koska mä ilmoitin tyyliin dpo 14 sillon ja ne varas ultrat yms. Ja sit jouduin peruun sen viikkoa myöhemmin, koska se inssi plussa menikin kesken, sen jälkeen tuli joku ohje, että tyyliin ilmoitetaan se plussa tosi myöhään.. (varmaan ettei tuu näitä turhia varailuja, kuten mullakin tuli)..

Takaisin