Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Samaan syssyyn löyty vuodelta 2006 tutkimus missä oli syötetty naisille ibuprofeiinia ja katottu vaikuttaako ovulaatioon. Tulokset oli että vaan pienellä alijoukolla tutkituista näkyi että ovulaatio myöhästyi kun oli syöty ibuprofeiinia 10 päivän ajan, alkaen siitä ku follikkelin koko oli 16mm. Tutkittuja oli kyllä harmillisesti vaan 11. Mutta tuossa siis ibuprofeiinilla ovulaation myöhästymisen todennäkösyys oli 27% - ja placebolla myöhästymisen todennäkösyys oli 18%. Ja tutkimus loppusanoissaan totesi että tämä tulos toivottavasti rauhottaa niitä naisia joiden on pakko käyttää tulehduskipulääkkeitä noihin aikoihin ja pelkäävät että ovulaatio siks estyy.

Linkki: https://www.fertstert.org/article/S0015-0282(01)02829-1/fulltext

Kiitos, Nurppu! ❤️ Olet ihana, kiitos kun jaksoit nähdä vaivaa. On hyvä tietää faktoja ja vielä osa oli huojentavia! Ja osa myös siksi, että kerta-annoksiin ne minulla jää.

Mä en nyt taas ymmärrä mun ovulaatiojuttuja. Tähän asti olen kuvitellut ovuloivani, koska vuoto muuttuu hyvin sitkeäksi&venyväksi limaksi ja lievä vatsakipu, nykyisin tosin vuotoa 2-3vrk, kun ennen esikoista vuotu&kipu osui samalle päivää. Kohta tulee vuosi yritystä ja oon nyt parissa kierrossa yrittänyt tikuttaa ovista onnistumatta, nyt alkoi kolmas kerta oviksen metsästystä. 😳 Ekana&tokana ovisvuoto päivänä haaleaa haamua, sitten saattaa kolmantena/neljäntenä päivänä vähän tummentua, muttei lähellekään tarkastusviivan väriä, kunnes taas haalenee. Tänäänkin tuli oikein sitkeää limaista vuotoa, mutta testiin hyvin haalea haamu, kuvitelma siis oli, että ovulaatio olis nyt reilun vrk:n sisään, mutta eipä taida olla. 🤔 Nyt täytyy koittaa saada tikutettua säännöllisesti, että pystyis sanomaan tuleeko ovulaatiota, jos tässä vielä pääsis jonnekin tutkittavaksi. Ihan olen kuvitellut ovuloivani oireiden perusteella ja ajatellut, ettei sillä tarkalla ajankohdalla ole väliä, mutta nyt en sitten tiedäkään, että ovuloinko. 🙄

20220611_125721.jpg
No niin, tänään tulikin tällainen tulos ovulaatiotestistä, tulkitaanko tämä jo positiiviseksi jos pitäis olla yhtä tummat viivat? Ehkä mä viimeks testasin vaan huonosti, juonut liikaa tms, tai sitten se ovis oli vasta vähän myöhemmin. 🤔

View attachment 113655No niin, tänään tulikin tällainen tulos ovulaatiotestistä, tulkitaanko tämä jo positiiviseksi jos pitäis olla yhtä tummat viivat? Ehkä mä viimeks testasin vaan huonosti, juonut liikaa tms, tai sitten se ovis oli vasta vähän myöhemmin. 🤔
Joo, kyl tää must on selvä plussa! :) Hyvä että tulikin sit samana päivänä plussa, kun pohdit että missä se nyt luuhaa!

View attachment 113655No niin, tänään tulikin tällainen tulos ovulaatiotestistä, tulkitaanko tämä jo positiiviseksi jos pitäis olla yhtä tummat viivat? Ehkä mä viimeks testasin vaan huonosti, juonut liikaa tms, tai sitten se ovis oli vasta vähän myöhemmin. 🤔
Sanoisin kans plussaksi!

• Tykkään
Reaktiot: MM
Kiitos kaikille kommenteista. 😊 Voin siis luottaa ovulaation myös tapahtuvan silloin kun tunnen sen selvästi kropassani, eli yksi huolenaihe vähemmän.

Täällä kp 34, eilen testasin negan... Odotukset ei oo oikein korkeella, kun en tiiä oliko edes ovista. Testailin muutaman o-testin kun oli sopivat oireet, mutten saanut plussaa. Koko kierto on ollut outo, oireineen ja tuntemuksineen. Nytkin vaan mietin et onko vasta tyyliin kierron puolväli vai loppupuoli.. :Smirking Face: Eilen ja tänään on ollut nännit tosi kipeet, mut muuten ei juuri mitään, edelleen outoja kipuja alavatsalla mitä on ollut monta viikkoa, epäilin kystaakin jossain vaiheessa.

Sikäli on tässä paljon hyvääkin, jotenkin oon ottanut rennommin, en oo käynyt juuri täällä foorumillakaan. Oon pysynyt jotenkin reflektoimaan meidän tilannetta paremmin jne. Ristiriitaisesti toisaalta samaan aikaan hirveä tyhjän sylin tunne ja toisaalta hiipii fiilis, et ok jos tää on se meidän lopullinen perhekoko niin ehkä se sitten on vaan niin.. vaikka ivf onkin vasta edessä päin. Ehkä vaan tyyntä myrskyn edellä? Well who knows :Relieved Face:

Mites muiden tilanteisiin? :Hugging Face:

Täällä myös erikoinen kierto. Kp30, en saanut ovista kiinni. Olen merkinnyt tuntemusten perusteella kalenteriin kaksi eri kohtaa, jossa ovis on voinut olla. Nyt dpo5-Dpo13, jotain siltä väliltä. Todennäköisesti jotain dpo5 seutuja. Mutta en tiedä, eilen oli aamulla ummetusta ja sitten päivemmällä maha löysällä. Pari päivää on tuntunut kuin menkat alkaisivat ja miestä jo varoitin. Jos alkavat, toivon ettei siinä menisi kauan. Minulla on tässä kierrossa tavallisuudesta poikkeavia syitä toivoa tärppiä juuri nyt. Muun muassa sitten ei tarvitsisi enää pohtia talletteluaikatauluja loppukesästä, voisi aivan huoletta sopia reissuja... Vähän huono syy toivoa raskautta, mutta kun tämä on rajoittanut elämää jo pari vuotta, niin toivoisin että tämä laskeminen voisi loppua...

Täällä kp 34, eilen testasin negan... Odotukset ei oo oikein korkeella, kun en tiiä oliko edes ovista. Testailin muutaman o-testin kun oli sopivat oireet, mutten saanut plussaa. Koko kierto on ollut outo, oireineen ja tuntemuksineen. Nytkin vaan mietin et onko vasta tyyliin kierron puolväli vai loppupuoli.. :Smirking Face: Eilen ja tänään on ollut nännit tosi kipeet, mut muuten ei juuri mitään, edelleen outoja kipuja alavatsalla mitä on ollut monta viikkoa, epäilin kystaakin jossain vaiheessa.

Sikäli on tässä paljon hyvääkin, jotenkin oon ottanut rennommin, en oo käynyt juuri täällä foorumillakaan. Oon pysynyt jotenkin reflektoimaan meidän tilannetta paremmin jne. Ristiriitaisesti toisaalta samaan aikaan hirveä tyhjän sylin tunne ja toisaalta hiipii fiilis, et ok jos tää on se meidän lopullinen perhekoko niin ehkä se sitten on vaan niin.. vaikka ivf onkin vasta edessä päin. Ehkä vaan tyyntä myrskyn edellä? Well who knows :Relieved Face:
Äh, pahoittelut negasta ja ikävän epäselvästä kierrosta!

Täällä eletään dpo 7-9, todennäköisesti 8 (että muuten ottaa päähän kun ei tiedä tarkasti tai OLIKO edes koko ovista :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:, miten niin tullut perfektionistiksi näissä asioissa...) ja RFSU:n liuska ainakin aivan tyhjä. Ei sillä, ei tässä mitään oirettakaan ole.

Oikein hyvin komppaan Ompun fiiliksiä, olisi niin mahtavaa, jos tää laskeskelu loppuisi... Nyt kun viime kierrossa oli se ihmeen kp17 ovis(?!) niin Flo ennustaa ovikset helmikuulle 2023 saakka sunnuntaille joka ikisen. Mene siinä nyt inssiin sitten :tears: Täytyy myöntää, että hieman kateellisena tänään taas silmäilin "vihreämmälle kentälle" ja lueskelin tärpänneiden ultrakuulumisia. Surin omaa paskaa. Normisettiä siis :Cloud:

Mä liityn mystisten ovisten kerhoon! Lämmöt heitteli niillä main, enkä kerenny kiireeltä tekee testejä. Nyt ehkäpä jotain väliltä dpo 10-13. Mut lisäks hysteroskopia sekotti lämmöt niin että nyt ollu jo useemman päivän sellaset lämmöt millon yleensä alkaa menkat :D noh, vielä ei alkanu! Jännityksellä kyllä odotan menkkoja ja tietoa että mikä noista lämpöpisteistä nyt oli sit se ovulaatio! :D

Mä liityn mystisten ovisten kerhoon! Lämmöt heitteli niillä main, enkä kerenny kiireeltä tekee testejä. Nyt ehkäpä jotain väliltä dpo 10-13. Mut lisäks hysteroskopia sekotti lämmöt niin että nyt ollu jo useemman päivän sellaset lämmöt millon yleensä alkaa menkat :D noh, vielä ei alkanu! Jännityksellä kyllä odotan menkkoja ja tietoa että mikä noista lämpöpisteistä nyt oli sit se ovulaatio! :D
Se on kyllä totta, että menkoista sitten viimeistään tietää mihin se on osunut, jos on osunut... Testailun kannalta ei tietenkään optimi. Mutta toisaalta eipä sille testituloksellekaan ole kovin korkeat odotukset, bongasi oviksen tai ei :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Eli siis mihin meidän kaikkien ovikset on kadonneet! Toivotaan nyt että kaikilla olis kuitenkin olis ovis ollut ja osunut tallettelut kohdalleen :Eyes:
Ei löytynyt ovista täälläkään, tosin oltiin molemmat kiipeinä ettei siinä oletettuna aikana lemmetkään paljon leiskuneet 😑 Oon asennoitunut jo että enskierrossa taas kaivellaan kalenterit ja tikut esiin.. komppaan kypsymistä tähän kiertojen ennusteluun! Tuttavat vertaa kalentereita että mihkäs lähetään, mie että mitenkäs se seuraava ovis sattuu.. 🙈

Nyt elellään ehkä jotain dpo 3 tienoilla.

Takaisin