Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Ps. Meillä on vuosipäivä.. 9 vuotta tuli täyteen yhdessä. Valitettavasti ei tänään kyllä olla ehditty talletteleen. Tekis kyl mieli, mut kehtaako miehen herättää kun mun kädet on ihan öljyssä ja siliconsprayssä (ja joo, kyllä huollan klo 23 fillaria ja vaunuja parvekkeella) ja sen pitäis herätä ennen viittä :tears:
Onnea vuosipäivästä jälkikäteen! 😍

Täällä sama. Cb:n violetti ovistesti vilkutti 12 aamua hymynaama ja tänä aamuna totesin, että ei se hymyile, turha tuhlata testipäitä. Eggikset on kyllä ollu jo alkuviikosta ja keskiviikkona viimeksi muistaakseni. Kerkesin jo hehkuttaa toisessa ryhmässä alkuviikosta, että sentään ovistestit toimii mulla ja antaa plussia, kun oli jo lähes tasavahvat viivat ja odotin plussaa vuorokauden sisällä. Ei tullut... Testasin kuitenkin niin kuin ennenkin ja pari kertaa vuorokaudessa. Sitä paitsi mulla Lh-huippu on ollut aina niin pitkä, että se näkyy kahden päivän aikana testeissä, ei ole koskaan mennyt äkkiä ohi.

Eka kerta koskaan kahden vuoden aikana, etten ole saanut ovista kiinni. (Toisaalta olen iloinen, että yleensä sen saan.) Kp21 täällä nyt ja viiva on haalennut.

Luultavasti ovista ei ehkä ollutkaan... Stressi töissä on ollut järkyttävä viimeisen kuukauden, ihan ennen kokematon. Nyt ainakin tiedän, että aiemmin stressi ei ole vaikuttanut kiertoihini, aina ovisplus on tullut.

Ajattelin kuitenkin testata halvemmilla testeillä edelleen, että jos se plussa tosiaan vielä tulee.

Mikä siellä Siska on nyt tilanne?

Mulla on joo kans ihan outo tilanne, ovislimat tuli, ja sitä jatkui kolme päivää. Testailin nelisen testiä, ei ovis plussaa.. edelleen pyyhkiessä semmosta kuin vois olla hedelmällistä, mut testit pysyy saman näköisinä, mut eipä noita cb:n testitikkuja oikein voi arvioida. Samaan aikaan outoja alavatsa kipuja mm seksin aikana, joten oisko joku kysta? TAI toiveajatuksissa tietty et nyt on tärppi käynyt, et estrogeeni tasot nousussa ja siitä nää eggikset ja muut.. mutta mutta.. meillä ei oo kyl ollut seksiä edes sillain että nää ajoittuis loogisesti, tai voi olla jos jotenkin ihan uskomaton munkki olis käynyt. Ota tästä selvää :Eyes:

Tänä aamuna testiviiva taas tummentunut... Voisiko tosiaan olla, että se ovis tulee nyt, kun stressi väheni?

Liitteet

• IMG_20220605_115957.jpg
    IMG_20220605_115957.jpg
    3.7 MB · Katsottu: 67
Tänä aamuna testiviiva taas tummentunut... Voisiko tosiaan olla, että se ovis tulee nyt, kun stressi väheni?
Mulla oli viime syksynä niin! Metsästelin ovista siihen hetkeen kun olis pitäny tulla, mut töissä kans ihan käsittämätön stressi, niin ei testit tummunu kunnolla. Sit stressi helpotti ja ovis tuli noin viikon myöhässä! Oli hämmentävän selvää se että voimakas stressi esti ovulaation! 😮

Kiitos kokemuksen jakamisesta, Nurppu!

Maakku, ihanaa ja romanttista huomista hääpäivää!

Tämä minun kierto siis niin tämän ketjun otsikon mukainen! Tein uuden testin nyt illalla 3,5 h pidätyksellä, ihan haalea. Kuvassa aamuinen testi ja nyt illan haaleampi. Aamulla vielä teen yhden ja sitten saa olla. Miehen kanssa sovittiin että rakastetaan kun siltä tuntuu ja antaa tämän yrityksen olla tämän kierron osalta. Vähän kyllä mietin, onnistunko pysymään tässä sopimuksessa.

Liitteet

• IMG_20220605_222406.jpg
    IMG_20220605_222406.jpg
    2 MB · Katsottu: 59
Sitä ei kyllä kukaan muu voi käsittää, miten syö, kun noin 20. kerran tulee nega, kuin sellainen, joka on siinä samassa tilanteessa ollut! Se tunne, että voidaanko me ikinä saada lasta...

Varmaa on vain se, että siinä ei ole henkilön omilla ansioilla mitään tekemistä. Itselle on täysi mysteeri, että miten kerran tulin raskaaksi ja miten en sen jälkeen enää ole tullut. Ja miten nuo toiset tulevat raskaiksi ja miten ne saavat lapsensa pysymään hengissä.

Pahoittelut vielä toisen kerran negasta, Maakku. Liian pitkä taival teilläkin ollut...

Itselläni masentaa jo ennen ovista... Jouduin taas Buranaa ottamaan migreeniin juuri oviksen alla. Toivottavasti yksittäisellä annoksella ei ole merkitystä. Ärsyttää sellaiset artikkelit, joissa sanotaan, että se VOI estää ovulaation. Missään ei sanota, millä todennäköisyydellä. 2%? 50%?98%?

Joka kierrossa joudun ottamaan Buranaa. Muut lääkkeet eivät aina auta, vaikka yritän ensin niillä.

Ei riitä mullakaan ymmärrys meidän tilanteeseen. Muutama vuosi sitten tulin neljä, siis oikeasti 4!!, kertaa raskaaksi ensimmäisestä tai viimeistään toisesta kierrosta, näistä tosin 3×km ja yksi lapsi. Viimeisin km vuodenvaihteessa 19/20, päädyttiin pitämään hetki (no, lopulta 1,5v) taukoa ja aloitettiin yritys uusiksi viime kesänä. Nyt tulee ihan kohta tässä kuussa vuosi täyteen yritystä, eikä yhtäainutta raskautta. Siis mitä ihmettä??? 😳🤨🤔

Mä sain kanssa sairaalasta neuvon välttää buranaa ovulaation lähettyvillä mikäli vain mahdollista. Muistaakseni ei puhuttu estävän ovulaatiota vaan voi ehkä olla jotain haittaa kiinnittymiselle/kehitykselle alkuvaiheessa. Mä en ole nyt tuon tammikuun -20 jälkeen syönyt montaa buranaa, onneks panadol tehoaa yleensä riittävästi.

@Onnenomena äh miten turhauttavaa! Mietin tässä, että ei oo tullu koskaan tehtyä ovistestejä enää selvästi oviksen jälkeen. Eli et onko ne testit esim aina tosi vaaleita luteaalissa vai aaltoileeko se LH sillonkin. Jos olis aina luteaalissa haaleita, niin vois ainakin noin tummista testeistä päätellä että vielä ei oo ovulaatio menny... Mutta joka tapauksessa, tosi turhauttavaa tollanen, oon pahoillani sun puolesta ❤️

Aattelin mainita nyt kun vielä muistan: hysteroskopian jälkeen oli hyvin minimaalista ruskeaa vuotoa (n. kerran päivässä ihan vähän tuhrua siteessä) noin neljän päivän ajan. Sen lisäks oli hyvin lievää menkkakipumaista nipistelyä (ei tarvinnu särkylääkettä) ehkä noin 5-6 päivää! Eli aika lievät jälkituntemukset oli :)

Sen sijaan oon aika ulalla nyt ovulaation ajankohdasta! Olin matkoilla sen aikaan, joten ei tullu testeillä vahvistettua. Ja lämpötiloissa oli kans matkan takia sellasta heittelyä just siinä oletetun ovulaation aikaan, että en nyt tiiä millon se olis ollu :D mutta lämpöjen perusteella näyttäis joka tapauksessa tapahtuneen :) nyt siis jotain väliltä dpo2-dpo5!

Onpas huippua, että hysteroskopian jälkeen meni noin hyvin toipuminen! Ja tuo on näppärää, kun osaat noita lämpöjä seurata. Toivottavasti pian tärppää! ❤️

Kuvassa ylimpänä eilisaamu, keskellä ilta ja alimpana tämä aamu. Ei se vielä plussa ole. Mutta jännä juttu kun minulla näkyy aamuisin vahvempana o-testi, yleensä suositellaan sitä iltapäivällä testaamista. Yleensä minulla näyttää plussaa iltapäivällä vain, jos aamulla on tullut plussa.

Joka tapauksessa mies suositteli testaamisen lopettamista ja varmastikin hän on oikeassa tässä asiassa. Olemme molemmat lomalla, joten eiköhän tässä jossain kohtaa onnistu varmistelut. Siis tule sellainen fiilis.

Liitteet

• IMG_20220606_091708.jpg
    IMG_20220606_091708.jpg
    2.9 MB · Katsottu: 65
Onpas huippua, että hysteroskopian jälkeen meni noin hyvin toipuminen! Ja tuo on näppärää, kun osaat noita lämpöjä seurata. Toivottavasti pian tärppää! ❤️

Kuvassa ylimpänä eilisaamu, keskellä ilta ja alimpana tämä aamu. Ei se vielä plussa ole. Mutta jännä juttu kun minulla näkyy aamuisin vahvempana o-testi, yleensä suositellaan sitä iltapäivällä testaamista. Yleensä minulla näyttää plussaa iltapäivällä vain, jos aamulla on tullut plussa.

Joka tapauksessa mies suositteli testaamisen lopettamista ja varmastikin hän on oikeassa tässä asiassa. Olemme molemmat lomalla, joten eiköhän tässä jossain kohtaa onnistu varmistelut. Siis tule sellainen fiilis.
Joo, kuulostaa minustakin fiksulta lopettaa nyt testailu ja koittaa unohtaa koko homma niin pitkälle kun mitenkään mahdollista :) ihanaa lomaa! 💕

Hyvää ja rentouttavaa lomaa Omppu! 😊

Kuinkahan meitin käy, jännätään nyt koronatestiä.. nyt vois huolia niitä negoja kiitos! Jos meinaa ovista testailla niin pitäisi aloitella, vähän kyllä ajattelin että antasko mennä tuntemusten mukaan ja talletellaan jos jaksetaan. Kipeinä siis ollaan molemmat 😑 Flo ennustaa ovista perjantaille, et jos jaksaisi pari kertaa tällä viikolla niin hyvä niin 🤞

Outoa tuhrua oli menkkojen jälkeen pari päivää, mistäköhän nyt mahtoi tuulla.. tein varmistukseni raskaustestinkin kun ajattelin että oiskohan tässä joku huijaus ollut meneillään 😆

Kiitos, Maakku! Ihana olla lomalla.

Toivottavasti tulee nega siitä testistä, mistä se on toivottavaa!

Tuo on muuten inhimillistä. Sitä toivoo niin paljon. Itsekin joskus testaan menkkojen alkuvaiheessa, kun vasta tuhruttaa, että jis tämä sittenkin...

Joo, mä kans joskus testasin menkkojen jälkeenkin, kun oli outoja oireita :D kun mulla joskus röntgenlääkäri totes mun "en oo raskaana, just oli menkat" kommenttiin että "no eihän se mitään merkitse, voit olla silti raskaana", niin siitä kyllä sai hetkeks sit vielä lisäkuvitelmia kun kerran lääkäri oikeen sanoi :P mutta sori, röntgenlääkäri, kyllä mä nyt oon hyväksyny sen että jos mulla on menkat ni en oo raskaana! Hullukshan sitä tulee jos kokoajan kuvittelee olevansa mahdollisesti raskaana vaikka olis menkat normaalisti 😬

Joo siis teen minäki raskaustestejä aina välillä vaikka mulla ei oo ees kiertoo ollenkaan täl hetkellä. Aina välillä silti saan päähäni et nyt tuntuu kyl oudolta mahassa et jos oon vaikka sittenki ovuloinu, et ehkä kyl pari viikkoo sit tuntu jotain semmosta 😅

Kreikka oli ihana :red-heart: Ja aivan mahtavaa, että sai lomaa näistä kaikista lääkkeistä ja testeistä ja ja ja. Hotelli oli ainoastaan aikuisille ja kukaan ollut edes raskaana :tears: Mutta kiva oli kyllä tulla kotiinkin.

Piti ihan sovelluksesta tarkistaa, eletään kp 18 nyt, lääkkeetön kierto menossa. Limoja ja haluja oli, mutta tosiaan ei selkeitä ovulaatiokipuja, joilla saisin mahdollisesti olleen ovulaation lyötyä kartalle. Oman arvion mukaan dpo 4-5 menossa.

Hyvää ja rentouttavaa lomaa Omppu! 😊

Kuinkahan meitin käy, jännätään nyt koronatestiä.. nyt vois huolia niitä negoja kiitos! Jos meinaa ovista testailla niin pitäisi aloitella, vähän kyllä ajattelin että antasko mennä tuntemusten mukaan ja talletellaan jos jaksetaan. Kipeinä siis ollaan molemmat 😑 Flo ennustaa ovista perjantaille, et jos jaksaisi pari kertaa tällä viikolla niin hyvä niin 🤞

Outoa tuhrua oli menkkojen jälkeen pari päivää, mistäköhän nyt mahtoi tuulla.. tein varmistukseni raskaustestinkin kun ajattelin että oiskohan tässä joku huijaus ollut meneillään 😆
Miten voit ja oliko korona?

Miten voit ja oliko korona?

Kiitos kysymästä hyvin, eikä ollu korona 😊 ei yhtään hassumpaa niitä negoja kattella!

Jäi tässä kierrossa ovis tikuttamatta, mutta tuntemukset oli aika selvät. Leiskuteltiin lempeäkin aika sopivasti joten ihan hyvillä mielillä piinäpäiville.. suorastaan optimistinen olo. Voi kumpa tää fiiiliksen mukaan meneminen tois toiveille tulosta 💕

Itselläni masentaa jo ennen ovista... Jouduin taas Buranaa ottamaan migreeniin juuri oviksen alla. Toivottavasti yksittäisellä annoksella ei ole merkitystä. Ärsyttää sellaiset artikkelit, joissa sanotaan, että se VOI estää ovulaation. Missään ei sanota, millä todennäköisyydellä. 2%? 50%?98%?

Joka kierrossa joudun ottamaan Buranaa. Muut lääkkeet eivät aina auta, vaikka yritän ensin niillä.
Tähän liittyen: ei ihan sama asia, mutta just löysin vuodelta 2003 yhden tutkimuksen jossa todettiin että jos hedelmöittymisen aikaan oli joutunut syömään tulehduskipulääkettä kuten buranaa, oli henkilöllä 35% riski varhaiseen keskenmenoon. Ja jos oli raskauden aikana joutunut viikon tai yli syömään, niin varhaisen keskenmenon riski oli jo 52%. Vastaavaa, mutta hieman alhaisempaa riskiä oli aspiriinin käytöllä. Paracetamolista ei löytynyt vastaavaa vaikutusta (ymmärrän että ei mieltä helpota jos/kun paracetamoli ei auta kipuun 😞). Mutta ajattelin että tässä on edes jotain oikeita numeroita liittyen riskeihin. Onhan tuo jo vanhahko tutkimus, en nyt osaa sanoa onko tuon tuloksia sittemmin vahvistettu tai kumottu...

Tässä linkki: https://www.bmj.com/content/327/7411/368

Takaisin