Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Luckylle paljon voimia raskaaseen tilanteeseen. <3 Pakko kuitenkin yhtyä Murkun edelliseen viestiin. Itse elin pitkään parisuhteessa, jossa mies oli narsisti ja patologinen valehtelija. Maksoin sille kaiken (asumisen, puhelimen, bensaa autoon jne.) ja yritin auttaa ja vetää "kuiville" siitä suosta johon hän itse oli itsensä valheilla ajanut. En onnistunut ja jostain sain voimia heittää äijän pihalle. Paras ratkaisu ikinä! En sano, että sun pitäis tehdä samoin. Toivon kuitenkin, että jaksat tehdä ratkaisun, joka on parasta sulle itselle ja sun pojalle. Voimia se vaatii, oli ratkaisu sitten mikä hyvänsä.
 
Katjusha hui mitä summia.. Se on kyllä aivan väärin että lapsettomuudella rahastetaan kun sen pitäisi olla jokaisen perusoikeus :( ei meilläkään ole monia tuhansia laittaa ja olisi kyllä kamalaa jättää lapsen hankinta siihen että ei ole rahaa "tehdä" lasta.. Voimia teille ja toivottavasti teillä pian tärppäisi <3

Lucky jos et tilanteesta pysty lähtemään niin sitten täytyy vain yrittää löytää keinoja pärjätä esim tuo koiran ja pojan kanssa puuhailu ovat varmasti voimaa antavia aktiviteettejä. Ja muista että olet ihana ja arvokas ja korvaamaton ihminen <3 tsemppiä ja toivottavasti tilanne vielä korjaantuisi
 
Onhan se ihan mahdotonta rahan menoa. Julkisella puolella olisivat lähettäneet meidät kotiin neljä vuotta sitten tai jopa aiemmin, ymmärtäkää lopettaa hyvät ihmiset. Täälläkin sitä on sivuttu, että hyvä olis päättää, milloin lopettaa. Luonnolliset mahikset meillä lienevät realistisesti ajatellen miinusmerkkiset. En ole pystynyt tekemään niin isoa ratkaisua, että tämä oli sitten tässä = ei lapsia.
Olen kuullut, että normaalilla "kaupallisella" lapsettomuusklinikalla saa kulumaan kymppitonnin ihan omillakin sukusoluilla touhuten, jos alkututkimuksista aloittaa. Voisin kuvitella että lahjamunasoluhoito olisi myös kaksinkertaisen hintainen, mitä maksamme nyt. Meillä on siis takana pari tällaista kymppitonnin keikkaa ja sitä ennen kolme muutaman tonnin kierrosta.
Pikkuhiljaa alkaa tympäistä tämä rahanmeno, mutta ihan kohtuuttomalta tuntuu vielä luovuttaa. Vuosi vielä jatketaan, mutta sitten on jo mummoikä edessä. Oman todellisuutensa kanssa on vaan tultava toimeen ... Onneksi harva joutuu tällaiseen tilanteeseen, toiset tyytyvät siihen osaansa olla ne 20% jota ei voitu auttaa ja osa pareista eroaa.

Jep no niin sitten lopetetaan synkistely ja ollaan kiitollisia niistä mahdollisuuksista mitä on saatu :)

Baby dust to all!
 
Huh huh Katjusha! Ei voi muuta sanoa, kuin että vahva nainen olet! :hug013 Toivotaan, että teille vielä kuitenkin se oma käärö tulisi, kun kerta olet jo onnistunut raskautumaan vaikka vaikeaa on ollutkin.

Murkku, jospa ne hormonit vaan heittelee loppu kierrossa? Voi enteillä plussaa tai menkkoja. Plussaa toivotaan tietty :wink Mikä dpo sulla on nyt?

Napaa: Täällä olen vaan gooletellut onnistumistarinoita siitä, miten ihmiset on raskautuneet heti aukkarin jälkeen. Ja näinköhän sitä tiputaan tässäkin kierrossa kovaa ja korkealta... :grin

Larissa kp 5/29-33
 
Larissa, niinpä ne heittelee. :) tänään on dpo 7. Vielä viikko niin sitten testaan. Ja onneksi mulla ei ole edes testejä kotona, ni eipä tuu testattua liian aikaisin. :)

Muurahainen dpo 7, yk 19
 
Itse pistän tämän alkukierron masistelun myös hormonien piikkiin. Hormoneissahan tapahtuu iso romahdus, kun menkat alkaa ja sitten ne lähtee taas hitaaseen nousuun. Eli ei ihmekään, jos ketuttaa :grin

Murkku, iiks jännään sun puolesta jo nyt!!! Itse kulutin myös kaikki ne paskat viivanpaikkoja antavat one stepit viime kierrossa pois ja nyt on 2 pregcheckiä kaapissa jo oottelemassa tähän kiertoon :grin


Wuhuu! Tänään viimeinen työpäivä ennen kuin pomo tulee takaisin ja tuuraus loppuu! Ja ens viikolla enää 4 pv töitä ja sitten on ansaitut 9 pv KESÄLOMAA! Me so happy!!! :woot::wacky::grin:joyful:
 
Lucky missä päin asut?

Jei! Täällä paistaa aurinko taas pitkästä aikaa :) Ja perjantai :D Oon edelleenki koittanu unohtaa tämän raskaaksi tulon (huonolla menestyksellä), mutta yllättävän rennolla asenteella edelleen. Piinapäivät eessä.

Plussatuulia kaikille ja alkukierto masiksesta kärsiville tsemppejä.

mh- kp 20?/29
 
Vähä vaa napailen täältä mökkeilyn lomasta! :)

Tänää taitaa olla dpo 10 ja negatestin tein. Mies kävi eilen varmuudeks ostamassa paikallisesta apteekista mulle testin et vähä tietää uskaltaako saunajuomaa ottaa viikonloppuna :)
Ei tainnu dpo -2 ja -3 tallettelut tuottaa siis tulosta :/ pyh. Tätiä odotellessa sit kohti uusia pettymyksiä :"( tokihan vielä on aikaista mut mut...

Onkos muita testaamassa hetkeen? ;)

Uusille tervetuloa!! :)
 
Katjusha, huh, miten hurjasti olette joutuneet maksamaan saadaksenne apua! Toisaalta, tekisin itse varmasti samoin, jos olisin sun tilanteessa. Josko tuo vuosi nyt riittäisi, ja tulisit raskaaksi sekä saisit sen oman lapsukaisen. Jos maailmassa on mitään reiluutta, näin sen pitäisi mennä.

Larissa, mulle tehtiin aukkari toukokuussa. Samat googlailut oli itellä päällä silloin, ja olin satavarma, että sen ronkkimisen jälkeen tärppää. Etenkin, kun gyne vielä siinä muistutteli, että heilutelkaahan peittoja vimmatusti, ei olisi eka vauva, joka saa alkunsa aukkarista.

No, ei toiminut meidän kohdalla silleen, vaikka kaikki olikin kunnossa ja putket auki. Jos haluat lueskella, miten homma sujui mulla vaihe vaiheelta, rustailin blogiin tutkimuksesta sen jälkeen, kun se oli tehty. (http://www.lily.fi/blogit/pienet-vi...se-tuntuu-kauanko-kestaa-ja-entas-sen-jalkeen)
 
Täällä ei saatu ovista tikkuun kiinni mutta oloista ja kokonaan himmenneestä viivoista päätellen eilen dpo 0.

Tänään lennetään Suomeen lomalle, joten voi olla etten kerkeä kun käydä tykkäilemässä teidän viesteistä hetkeen. Mukavaa elokuun alkua!
 
Meritähti, pahoittelut negasta, voihan tuo vielä plussaksi muuttua :)

Mimmu, voihan se olla että ovis olisi ollut, mutta lh-huippu vaan niin nopea, ettei tikulle tullut? Mulla meni parissa kierrossa ovisplussa ohi, kun lieskoilla testasin, kerran testasin illalla, niin selkeä plussa pärähti, seuraavana aamuna oli taas jo hailakka. Mukavaa lomaa teille! Toivottavasti täällä ei sada koko reissun ajan. :)

Muurahainen dpo 7, yk 19
 
Meritähti pahoittelut negasta :( ehkä testasit vain liian aikaisin, testaa vielä siis parin päivän päästä uusiksi :) itse ajattelin ehkä tänään testailla kun menkat on jo pari vk myöhässä..
 
Mimmu, mulla on kans turhan toivotonta tuo ovistikkuun pissaus, mutta lämmöt oli eilen huippualhaalla ja nyt tänäaamuna puoli astetta ylempänä. No, olen iltapäivällä menossa ultraan - niin kuulen jotain uutisia (voihan olla että turhaa testailen tässä kuussa).

Mulla ei nuo raskaudetkaan ole oikein millään lailla näkynyt pissatikussa, ennenkuin 5-6 viikolla. että ehkä ne ei kaikille toimi. ehkäpä siis palailen tämän halpistestailun jälkeen CB-digeihin :) Niillä on joskus sentään plussia löytynyt.

Kivaa päivää kaikille, jännittäjille ja kierron alun kanssa eläville. Kyl tää tästä :)
 
Nessu, kiitti blogivinkistä. Hyvin kirjoitat!

Palaan vielä tohon mun ovistestikysymykseen niin mihin kellonaikaan ootte tikuttanu? Ohje sanoo klo 10-20 mut ootteko huomannu et esim. illalla ois selkeempää viivaa vai kandeeko yrittää aamupissasta? Ainakin ilmeisesti samaan kellonaikaan joka testipäivä olis suositeltavaa. Tai pari kertaa päivässä? Tuhlaantuu aika lailla noita liuskoja.

Harmi ettet Mimmi saanu ovista kiinni. Pöh!

Ja Meritähdellä varmaan liian aikainen testaus. Ihanaa ku miehet lähtee monella ostamaan testejä. Mun mies ei varmaan kehtais! Ahhahahaa :)

Täällä odotellaan ovista ensi viikolle. Jos sellaista mun kroppa koskaan edes tuottaa... :/ Yritin toissapäivänä apteekissakin käydä ostamassa Primot valmiiks ni oli joku e-reseptien käyttökatko!

Maggie 5/27-28
 
Nessu kyseli luontaistuotteista. Mulla on vähän sama kuin titemilla, että oikeastaan en usko niihin, mutta tässä vaiheessa olen jo valmis kokeilemaan. Ei se paljon ota jos ei annakaan. Vehnistä söin, öh, yhdessä tai kahdessa kierrossa. Sitä on vielä jäljellä, mutta en mökille viistinyt ottaa pulloa niin varmaan ensi kierrossa vedän loput. Tässä kierrossa käytössä ollut geleet, ja oli muuten eka kerta kun kävelin luontaistuotekauppaan. En vielä tiedä tuleeko toista kertaa. Ai ja verigreippejä oon syönyt, tosin en kovin säännöllisesti. Mä vaan pidän niistä.
Mut johan oli ehdotus sun mieheltä, "sä varmaan mietit sitä liikaa". Silläkö se miettiminen muka lähtee? Oikeesti...:rolleyes: En tiedä paljon huonompaa keinoa saada joku lopettamaan stressaaminen kuin sanoa vain että älä stressaa. En tarkoita ettei niin saisi sanoa, mutta yleensä siihen tarvitaan muutakin tueksi.

muurahainen jes, ainakaan finnejä ei voi kuvitella. :wink

lumihiutale, ehkä voisit tosiaan varalta testailla. Jos tulee nega vieläkin, niin melko varmasti oli ovuloimaton kierto. Ellei sitten ovis myöhästynyt pahasti jonkin stressin takia, siinä tapauksessa jos teillä on ollut puuhastelua säännöllisesti, voihan olla vielä mahis plussata. :)
Tosi hienoa että sun mies itse aktivoitui antamaan simppanäytteen!

Rosann, mulla ei kyllä gelee aikaistanut ovista. Mutta ymmärrän kun sulla käy kuukaudet vähiin, et varmaan halua ottaa riskiä.

titem, mäkin oon välillä käynyt kurkkimassa la-ryhmissä, tosin nyt yrityksen pitkittyessä yhä vähemmän. Pahoittelut tädistä. :sad001

PikkuMinski, tosi hienosti oot juossut! Mutta muistakaahan urheilla siellä makkarissakin. :wink

Junttura, vaikka harvinaista onkin, tuleehan joillekin ihan normi menkkavuoto vaikka oliskin raskaana.

Larissa, kuulostaa hyvältä sun pidentyneet menkat raskautumisen kannalta. Varmasti alkiolla on paremmat mahikset tarrata kiinni. :) Voimia masisoloihin. :hug013 Pian sun kesäloma koittaa!

Mimmu, no jo on kumma ettei ovis jäänyt tikkuun. Mutta viettäkää hauska loma!

mh, hyvä että sun mies on kuitenkin valmis tutkimuksiin, vaikka tosi harmi että sulla jo monilla muillakin puoliso ei osaa lohduttaa kunnolla. :sad001

Mami91, miksi arvelet että lutis jää liian lyhyeksi kun ovis ei ole vielä tullut? Kierron pituuden vaihteluhan (lähes aina) johtuu siitä että oviksen paikka muuttuu, mutta luteaalivaihe pysyy yhdellä naisella samana. Esim. jos lutis olis 14vrk ja ovis olis kp12, kierron vika päivä olis kp26. Mutta jos samalla naisella ovis myöhästyis viikolla ja tulis kp19, viimeinen kp olis 33.

Maggie kiitos, ja toivottavasti ovistestit toimii sulla hyvin. Mä oon tikuttanut kahdesti päivässä.

nennaa, hyvä että verikokeet ja gyne sujui hyvin. Ultrasko ne sua vielä, tai osasiko sanoa jotain?

Katjusha, johan teillä on hurjat kulut! Teillä tosin taitaa olla sama kuin meillä, että kela-korvauksia ei tule? Vai missä se ikäraja menikään? Joka tapauksessa naisparit eivät saa korvauksia, ellei todeta jotain vaivaa. Ja naispareilta/itsellisiltä naisilta vaaditaan klinikalla 12 inssiä ennen kuin tulee se "vuosi lapsettomuutta" täyteen. Mikä on ihan älytön rahasumma (vielä lahjasoluilla), plus harva lääkäri suosittelee tuollaista määrää inssejä ennen ivf:ää. Sitä en tiedä, mitä kela sanoo koti-insseistä. Mutta jos vuoteen päästään, aion kyllä tapella korvausten saamisesta.

Meritähti, toihan on tosi aikaista. En dpo10 negan perusteella kyllä uskaltais sanoa yhtään mitään vielä.
 
Maggie aina aamun tokasta pissistä olen saanut helpoiten selville oviksen :)

Äh oon tyhmä! Oli pakko mennä seilaileen odottajien ketjuja :( voi itku tekisin mitä vaan että voisin olla siellä yhtä positiivisena turisemassa oireista ja kertoilemassa ultrakuulumisia.

Kp 25 dpo 3 ja piina jatkuu...
 
Jee, meillä on vielä toivoa: follikkeli oli vasta 15 mm, eli voi irrota viikonlopun aikana :) jos ovikset saadaan osoitettua tikulla, niin se olis jatkohoitojen kanssa hyvä asia. Muutetaan vähän tuota hoitosuunnitelmaa, jos ne mahikset hiukan vielä paranisi.

Beisla, en tiedä ikarajoista, koska meillä tuli se 3 Ivf-yritystä täyteen kun olin 38. Väestöliitossa hoidetaan minunkin ikäisiä ihmisiä, ja itse asiassa päästiin munasolujonoon, vaikka vika kortti onkin katsomatta edellisestä satsista :) happy happy!! Eli tarkoittaa, että lääkärimne uskoo meidän mahdollisuuksiin :)

Onnea ja menestystä kaikille. Jospa niitä plussia saataisiin kehiin - ainakin jokainen täällä parhaansa tekee, että niin käy.
 
Heippa kaikki naiset :)
Meillä on nyt muutettu ja pitäis jaksaa alkaa purkamaan, hohhoijaa tätä tavaran määrää :o tänää ainoa vapaapäivä ja flunssaa meinaa pukkaa :(
Tänään kp 12 ja nyt alotan kp17 syömään toista kiertoa terolutia..Jää nähtäväksi kuinka tässä nyt käy että alkaako ne taas seuraavana päivänä ku kuuri loppuu vai miten, sais kyl alkaa ni sit pääsen kuiteki tonne kierto 28 melkee :P
Jotenki toiveikkain mielin oon mutta suapi nähä sit et miten kierto nyt tästä... Sen sanon et ekassa kierrossa kesti menkat yli viikon, ajattelin ettei ne koskaan lopu :(

Plussa tuulia ihanat! <3

Ps. Seurailen teitä kyllä täältä päivittäin :)

Mulla oli kp10 eli 2 päivää sitten hirveet alamaha kivut semmoset menkkamaiset, oiskoha ovulaatio??
Tikku ei kyllä vahvistunu...

Haikaranyytti
 
Takaisin
Top