Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Minni2, Meillä on käytössä preseed liukkari ja on kyllä tosi hyvää ja erittäin riittosaa liukkaria,pieni tippa riittää ja ei kuivu kesken kaiken joten sitä ei tarvii lisäillä kesken puuhien :happy: Larissalla oli myös positiivisa kokemuksia tosta liukkarista ja tais muillakin olla, eli vaikka on hintavaa niin on todellakin hintansa väärti :)
 
Pahoittelut menkoista ja negoista! Seuraava kierto olkoon THE kierto!! :)

Onnea R- ja O- plussista! :)

Myylle, hyviä vointeja ja toipumisia leikkauksesta :) Eiköhän se pikkuinne tartu matkaan kun on kroppa kunnossa :)

Oli vaikka mitä kommentoitavaa mutta enää en muista että mitä ja kelle :sorry:


ON: Luulin että ovisplussa ja ovis ois tässä kierrossa ajoissa mutta paskanmarjat, ei oo vieläkään tullu ovisplussaa :mad: Tarkottanee sitä että tää on turha kierto kun lutis jää liian lyhyeks :sad001
 
Junttura, eikä sun kp 1!! Oisin niin uskonu sun plussaavan!

Ja Titem, sullakin oli niin lupaavia oireita. Pahoittelut kummallekin.

Muurahainen, toivotaaaaaaaan parasta!!!!! :) Nippailut on aina niin jännittäviä. Näpyt ei niin kivoja. Itellä tuli pillerien lopettamisen jälkeen ihan jokapäiväiseksi riesaksi näppy siellä toinen täällä. Jopa yläselkään, jossa mulla ei oo koskaan ennen ollu ongelmaa. Onneks on pieniä. :) Ainakin jotkut hormonit vissiin jyllää. Lisäks jos tulee kasvojen reuna-alueille ni se kertoo hormonitoiminnasta (ohimot ja leuka). Niitäkin riittää, onneks about yks kerrallaan mut ku edellisestä pääsee eroon ni uus jonossa.

Kyfi, sullako näpyt hävinneet. Mahtavaa! Päinvastainen vaikutus. :) Ja mulla ei ainakaan aiheuttanu (tiettävästi) rintojen kasvua noi gelee royalet.

Nessu kyseli poppaskonsteja niin mulla kans geleen lisäks foolihapot ja nyt kolmas primolut-kuuri kiertojen tasaamiseen. Lisäks preseed korkattu! :)

Vastaus siis Minninkin kysymykseen että testattu on preseed. Sika kallista kyllä ja hävyttömän pieni purkki. Mut kaikki keinot käyttöön. Viime kierrossa kyselinki just samasta aiheesta ku epäilin et menikö simpat kankkulan kaivoon ku oli normi liukkaria käytössä kerran. Tuskin nekään nyt EHKÄISEE mutta evät edistäkään... Kokeiluun vain! Mut turhaan maksaa myös ne asetit mun mielestä. Voi kun vois tilata ilman niitä.

Onnea Beislalle gynen puheluun. Toivotaan että on hyvä puhelu joka vie hommaa eteenpäin. :) Ja plussatuulia.

Piinailijoille pitkää pinnaa. Ja onnea oviksen metsästykseen!

ON. Tilasin nyt siis netistä noita o-testejä. Raskauskeijulta tuli onestepiä. Niitä r-testejä on ainakin haukuttu mut entä noi o-testit, onko niihin luottaminen? Saankohan testikuvia laitettua ku lähdetään ens viikoks reissuun just otolliseen aikaan! Osaankohan mä ollenkaan tulkita niitä?! Ohjetta vaan tarkkaan syyniin. :)

Kierron alkupäivät tuntuu niiiiiiin pitkiltä. Onneks täti just paikkailee kamansa. :)

Maggie 4/27-28
 
joo minulla alko näppyjä nousemaan vähän joka paikkaan kun vehnistä aloin ottamaan ja yläselkä pientä näppyä täys mutta nyt kun tuota geleeta ottanu ni hävis, mikä toisaalta on hassua kun siinäkin sitä vehnistä :think005 joka tapauksessa en valita, nii ja en ite tuota rintojen kasvua oo huomannu mut mies niin väitti, tiiä sitten:grin
 
Kiitos vastauksista, ehkä uskallan tämän kierron jälkeen tilailla jos tarvis :)
Maggie, mulla on toiminut täysin ainakin ne raskauskeijun ovistestit. Teen niin, että ensin tikulla, sittenkun tulee plussa niin varmistan digillä, ei tule niin kalliiksi, mutta saa varmuuden :) Eipä mulla niistä r- testeistäkään ole huonoa sanottavaa, paitsi ei ole antanut plussaa mulle :D Ne on hieman uudistunut enkä saa niihin viivanpaikkojakaan.
 
Hahaa, tunnistan tuon miesten asenteen täysin. Meillä just pari päivää sitten miehelle avauduin siitä, että onpa kiva, kun viimein alkaa hormonihoidot ja niiden seurannat ja saa taas toivoa. Ja purnasin, että on ihan perseestä, kun jotkut vaan rykäisee lapsia tuosta noin vain, kun taas itse joutuu kuukaudesta toiseen pettymään ja masistelemaan lapsettomuuttaan.

Niin arvaattekos, mitä se totesi?! Että "sä varmaan stressaat vaan liikaa siitä asiasta, että ehkä sun pitäis olla miettimättä sitä niin paljon".

Käsittämätöntä. No, selitin sille, että naisella on hieman eri suhtautuminen ehkä asiaan, kun tosiaan joka kuukausi seuraa kehon merkkejä ja kierron vaiheita, huolehtii, että hedelmälliset päivät hyödynnetään, syö terveellisesti jne. Ja sitten lopulta taas viikon pari piinailee ja on jo satavarma raskaudesta, kunnes taas pettyy.

Kovasti se nyökytteli, mutta tuskin meni edelleenkään jakeluun - vaikka ihana mies onkin noin muuten. Ärsyttävää.

Muuten, hain tänään vehnistä purkin ja otettiin miehen kans molemmat teelusikallinen. Olisin ostanut myös Geleetä, mutta oli kahdesta paikasta loppu! Ihmekös tuo, kun täälläkin kaikki käyttää :D

Hain lisäksi Clomifen-satsin. Hyvät hyssykät, miten kalliita! Melkein 70 euroa 20 tablettia. Huomenna eka.

Olen taas toiveikas, kuten joka kuukausi viimeiset pari vuotta :D
 
Oon taas taustaillu täällä vaikkakin kaikki viestit kyllä lukenut ja elänyt mukana, mutta sen verran lahopää olen, ettei enää jääny kommentoitavia asioita mieleen :(

Luckylle ainki piti toivottaa tsemppiä, jaksamista ja rohkeutta hakea tukea tuohon raskaaseen ja pelottavaan tilanteeseen❤

Myös tuohon "kun miehet eivät tue niinkuin naiset" -keskusteluun on pakko liittyä :D
Meillä on samankaltainen tilanne ku monella muullakin näkyi olevan tuon tukemisen kanssa. Mie saan menkkojen alettua (yllätyyys :D ) hillittömän itkupotkuraivarikohtauksen, jolloin vaan siis itken ja vihaan ja syytän itseäni siitä etten tuu raskaaks. Mies kattoo hölmistyneenä (edelleenkin) vierestä ett mikä miulla on, muttei kysy tai sano mitään. Kysyn itkun lomasta ett "kuinka paljon sie tahdot lasta?" ja vastaukseksi saan hiukan ymmärtäväisemmän katseen ja vastauksen ett "tahdon kovasti". Mietin ett kuinka kauan siinä kestää? Johon mies vastaa aina samalla tavalla; "tulee kun on tullakseen, ja taatusti tulee vielä". Entä jos ei tule? Mies vastaa tyynen rauhallisesti ett "jos ei tule, niin me nautitaan loppu elämämme toisistamme, pääasia ett ollaan yhdessä".
Totta. Niin totta ja oon ehkä vähän kateellinen miehelle, koska hän pystyy ottamaan joka kuukausi saman pettymyksen yhtä rauhallisesti ja jaksaa odottaa ihmettä. Miks mie en jaksa? Kunniaa annan miehelle koska vaikka tuntuu ettei häntä kiinnosta niin paljoa tämä, ei olisi niin tärkeää hänelle, hän kuitenkin on aina miun kanssa vaikka otankin tosi raskaasti takapakit ja pettymykset. Hän on jokatapauksessa miun kanssa vaikka tämä projekti veisi 20vuotta, tai ei päättyisi ikinä ja jäisimme lapsettomiksi. Mies tavallaan rauhallisuudellaan myös tukee "pahinta mahdollista" tulevaa varten :)
Rakastan tuota höppänää niin mahdottomasti, ilman häntä en varmasti olisi tässä❤

Pikainen omanapailu; tänään siis käyty verikokeissa ja gynellä, viikko menee tuloksissa eli yritän saada varattua ajan puolentoista viikon päähän lääkärille :)
 
Mimmu, ihan oikeesti vitosen? Ei ole todellista. Tää Suomen systeemi on kyllä käsittämätön. Apteekkarikin yhtyi mun kummasteluihin lääkkeen hinnasta ja totesi, että se on järjetön. Kela on kuulemma jokin aika sitten lopettanut korvaamasta mitään hormonilääkkeitä. Hirmu kiva.
 
Nessu oikeasti? Koskeeko tuo Kelan päätös myös pistettäviä hormoneita, joita esimerkiksi ivf-hoidoissa käytetään? Nehän maksavat monta sataa euroa hoitokertaa kohti... :eek:
 
Starling, en tiedä, ovatko tosiaan absoluuttisesti ihan kaikki hormonilääkkeet nykyään Kela-korvausta vailla. Ainakin nuo suun kautta nautittavat apteekkarin mukaan ovat. Musta tuo lähes 70 euron hinta kyllä tuntui suht suolaiselta parin kuukauden satsista tavaraa, jonka tehosta ei ole mitään takeita. Toisaalta, kaikkeni haluan yrittää.

Laskin huvikseni, paljonko meillä on tähän mennessä kulunut rahaa erilaisiin tutkimusmaksuihin, lääkkeisiin, vitamiineihin, testeihin jne. - ja summa alkaa olla jo jossain 600-700 euron paikkeilla, vaikka hoidot vasta alkavat nyt, ja julkisella on tehty kaikki mahdollinen.

Ei ole lapsen yrittäminen mitään halpaa huvia, jos siihen tarttee apuja ulkopuolelta. Varmasti moni jättää avun hakematta myös rahasyistä, mikä tuntuu myös tosi epäreilulta :(
 
Meillä tosiaan reseptilääkkeistä maksetaan "reseptimaksu" 5,- ja paikallinen kela maksaa loput. Eli ihan sama mistä lääkkeestä on kyse, kunhan lääkäri määrää.

Mutta kyllä esim ultratkin on täällä myös halpoja. Mä maksan folliultrasta 40.- viimeksi sain paljousalea ja maksoin 30.- Kun olin raskaana niin 4d ultra olisi muistaakseni jostain satasen pintaan.
 
Nessu, taitaa olla ihan valmistekohtaista mitä Kela korvaa. Ivf:ään kun menee niin lääkkeiden vuosikatto tulee täyteen, että heilahtaa. Meillä on mennyt yksittäisissä lääkkeissä eniten rahaa lugesteroniin, kun vetää maksimiannoksella. Lisäksi maksetaan tietenkin kaikki munasolun luovuttajan kulut, lääkkeet ja toimenpiteet ilman Kelan korvausta. Itselleni tehdyistä tutkimuksista saan muutaman euron takaisin. Me ollaan Väestöliitossa, johon ajauduimme alunperin naistenklinikalta, kun niillä ei ollut resursseja koeputkihoitoihin.

Ja huomenna sitten juttelemme lääkärin kanssa, että mitä jatkossa keksitään. Mieheni saanee uuden työsopparin, joten meillä on mahdollisuudet kuroa jostain se seuraava kymppitonni tulevina kuukausina, jos tarve vaatii.
 
Titem: juu oon kertonut. . Hän onkin oikein huumori miehiä ja mä oon vaan tosikko jolla ei ole yhtään huumorin tajua...ja se on sen mielestä vika. En osaa mitään muuta ku valittaa. Sit on puolustus... hänkin kokee kaiken lyttäävänä tai aina on samalla lailla vastasin mitä vaan... sellanen kunnioitus kumpaakin kohtaan on tällä hetkellä täysin nolla..liekkö sitä sen puolelta koskaan ollutkaan. Meijän piti niitä maaleja lähtee hakee ni autoon päästiin kaikki työllä ja vaivalla parin tunnin kiukuttelun jälkeen. Ni siellä sellasta arvostelua alko tulee ni käskin ukon ulos autosta ku en lähe sen kans kyl kauppaan enää tappelee tai kuuntelemaan sitä sen vittuilua. Varmaan ootti multa pahempaa reaktiota mutta hämmästy totaalisesti etten kiehunu yli ku monesti kieltäyty nousemasta pois. Sanoin vaan et meet pois. Mun auto tai sit joudun kutsumaan jonku ottaa pois autosta. Sit lähti. Katto vähä sillee et ei helvata ku oli pakko antaa periksi... Poika kysy vaan että miks isi kiusas sua... tuumasin että se on väsyny ja lähettiin pojan kans ruoka kauppaan, ostettiin jätskit ja ruokaa. sit kerättiin koiran kakkoja pihalta ja pestiin maalausta varten jo ulko seiniä. :D pakko oli tehä jotai koko aika etten vaivu siihen synkkyyteen ja meillä oli pojan kans tosi kivaa. :D ukko makas sisällä. Ei ees tullu pojalle hyvää yötä sanoo. Eikä poika halunnu sen viekkuu vaikka yleensä on tosi ikävä ollu. Yritin kyllä että mee iskän kainaloon ni ei. Ukko ei oikein koko päivänä huomioinu poikaa mitenkään... huomenna lupas lähtee uimaan sen kaa...jos ei rannalle ni sit halliin. Ja mä lähen poimii mustikoita :D koiran kans mettään kahdestaan! Ah niin rauhallista. ..siellä saa rauhassa mietiskellä.

Te ootte mun ainoa tuki verkosto yhden kaverin lisäksi. Mulla on tasan 3 kaveria. Josta yhdelle voin itkeä ja puhua mutta muille en vaan kehtaa sanoa millasessa asemassa olen oikeasti... Hävettää nii pirusti tämän hetkinen tilanne. Töissä vähän työ kaverille vihjaillu että tekis mieli yksin lähtee lomalle jne. Mut sieltä tulee että huonoja hetkiä o kaikilla ja meillä on asiat hyvin ym. Mutta ku eivät tiedä koko totuutta todellakaan. Tietää vaan sen että saatan olla ahdistunut, pelkään tulevaa talvea onko pahempi ku viime talvi etten nukkunu n. Kk...tietävät että saan töistä voimavaroja joitten avulla sitkutan eteenpäin. Saan niinku muuta aateltavaa...

Ja teille olen iki kiitollinen kaikesta tuesta! Ei oo ollu pelkkää lähe menee kannustusta.. lähtisin jos ei olisi poikaa, lähtisin jos ei olisi taloa ja lainaa, lähtisin jos.... blaa blaa blaa lähtisin jos pystyisin.. ja kyllä se niin päin on että toivoisin että se ihana mies löytäis minut ja sillä olisi jotai tolkkua päässä jotta tietää ja ymmärtää naista ja sellasta viel jolla välillä viiraa ja pahasti, mies joka osaa asettua välillä niihinki toisen tossuihin ja kattoo peiliin...mutta kai mä oon tarpeeksi rasittava jotta näinköhän kukaan uskaltaa mut elämäänsä ottaa... mutta iso kiitos teille... T. Minä taas suoja kuoreni sisällä...

Niin ja vauva kuume ei katoa mihinkää... koirakuumekki on.. jos ottaisin kysymättä lupaa ja kouluttaisin siitä mun henkivartijan...tuosta pikku sintistä ei oo oikein mihinkään.
 
Muokattu viimeksi:
Katjusha, hui, siis paljonko teillä on jo tähän mennessä suhahtanut rahaa lapsettomuuden hoitoon? Siis jos saa kysyä. Jos utelen liiaksi, ei tarvitse vastata.

Vähän kyllä tuntuu erikoiselta, miten lapsettomuudella rahastetaan. Toki on kaikenlaisia sairauksia jne. joiden hoitamiseen ihmisiltä kuluu hirveitä summia rahaa, mutta voisi kuvitella, että koko yhteiskunta hyötyisi siitä, että tänne syntyy "uusia veronmaksajia".

Aargh. No, onni että on töitä ja saa maksettua koko lystin, jolla mekin täällä apuja tarvitsevat toivon mukaan saadaan ittemme tiineiksi ja äideiksi :D
 
Luckylle kyllä paljon voimia kotona olevaan tilanteeseen! ♡ Älä usko, itsestäsi kaikkea mitä miehesi sanoo. Et ole huono ihminen, etkä varmasti hullu. Tulee se hetki, jolloin saat jostakin paljon voimia ja rohkeutta tehdä päätöksen joka on sinulle ja lapsellesi paras. Toivon sinulle ja pojallesi kaikkea hyvää. Ansaitsette kodin jossa ei tarvitse pelätä tai tuntea itseään arvottomaksi.

Murkku olisipa tämä se teidän kierto, Jännään sun ensi viikon testiä
 
Soma: kyllä sitä kuitenkin vaan jostain syystä toivon että tuo pystyis muuttamaan itse itseään... ja jatkettais loppu elämä yhdessä. ..no aika aikaa kutakin...

Ah outlander! Se niin romanttinen ihana sarja! Ei parempaa sarjaa ole. Täällä itkee noitten rakkaudelle :')
 
Lucky, <3 voimia sinne! Yhdyn kyllä Soman sanoihin. Mukavaa mustikkametsää sulle! :)

Soma, kiitos, alkaa tässä taas Itsekkin jänskättää...

On: itkuherkkyys saapui tänne, puolisen tuntia tässä illalla niiskutellut. Telkkarista tuli ohjelmaa joulusta ja se aukas hanat, mies tossa yritti lohdutella ja ihmetteli, että miten Mä nyt tolleen itkeskelen. Oisko väsymystä vaan?
 
Takaisin
Top