Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Painaisin indi kaksi kertaa optimistisuus nappia jos voisin!! Toivotaan tärppiä!

Ääh, just pääsin sanomasta et letroton kierto toimii.. tai siis ovis tuli ajoissa jne, mut tänään dpo 13 ja siis verestävää vuotoa ja menkkajomot - voiks menkat nyt jo alkaa :Grimacing Face:

Testasin kyllä aamulla ihan negan ja pms oireet tulikin ajoissa jne, mutta ei mulla kyllä luteaali ikinä näin lyhyt ole ollut.. yleensä menkat alkaa dpo 16.. viime kierrossakin tosin tais menkat alkaa jo dpo 14... No saa nähdä onks tää nyt sit joku uus trendi. Oudolta kyllä tuntuu :Weary Cat Face:
Onneksi tuonkin mittainen luteaali on aivan riittävä. Letrot varmaan vaikuttavat? Joka tapauksessa tosi isot pahoittelut negasta. ❤️

Dpo11, vielä olen onnistunut pysymään aika rauhallisena... Tai oikeastaan olen ollut aika allapäin koko viikon, enkä ole välittänyt seurata oireita. Nämä vuoristoradan käännekohdat ovat niin henkisesti väsyttäviä... Yritän muistaa hysteroskopian vuoksi, että nyt on enemmän toivoa seuraavan puolen vuoden aikana kuin viimeisen kahden vuoden aikana. On vähän sellainen tappiomieliala, että miksi se tärppäisi, kun ei ennenkään. Yritän muistutella itselleni, että nyt on ihan eri tilanne kohdussa.

Yleensä olen hyväntuulinen ja yritän huonona päivänä vaikuttaa mielialaani ajatuksin. Yleensä se toimiikin. Tällä viikolla olen vain antanut olla. En ole jaksanut olla hyvällä tuulella.
Tutun kuuloisia fiiliksiä Onnenomena :red-heart: Halit!

Mulla aina tässä luteaalivaiheen puolessa välissä alkaa iskeä epätoivo tai sellainen kyynisyys. On vaikea jaksaa uskoa tärppiin, kun on jo niin monta negakiertoa taustalla. :(

Täällä tosiaan vuoto ja kivut oli ihan menkat, ja nyt elellään jo kp 4..

Jos edellinen kierto meni suht rennosti, mutta tää alkukierto on mennyt vähän turhan paljon ajatukset kiinni näissä yrittämis ajatuksissa ja ivf mietteissä. Mulla ois tässä hirveesti muutakin mietittävää, olisi ns ajankohtaisempiakin juttuja, mutta mä vaan mietin tätä. Että jos tärppäis tästä tai tuosta kierrosta niin laskettu olis x kuussa, tai jos päästään aloittaan ivf heti niin ehkä jo y kuussa.. ja miten kaikki ajoittuis jne. Ja siis kun tarkotan ajankohtaisempia asioita, niin työkuviot menossa uusiksi, sekä ollaan nyt alettu miettimään asuinpaikka kuvioita jne. Et ne olis ihan oikeita juuri nyt mietittäviä asioita, kun sit taas nää "jos tulen raskaaksi" mietinnöt on vähän turhia, kun ne ei ole mitenkään ennustettavia - ja tiedän sen tasan tarkkaan näin 3v:n yrittämisen jälkeen.. mut ei, mulla on vaan joku hyperfiksaatio nyt lapsi haave fantasiointiin :No Evil Monkey::No Evil Monkey:

Ja mä kun oon jo aikaa sit tullut siihen tulokseen että en enää mieti asioita sillain, että "jos/kun tuun raskaaksi", ja mietin asiat sen kautta. Toki siis muutto kuvioissa meitin toki, et minkä kokoinen asunto sen mukaan et JOS vielä saadaan lapsia (toisaalta aina sille tilalle jotain käyttöä keksii, vaikkei tulisi). Mutta tämän hetken haaste kai enempi se, etten siis edes mieti näitä mun muita kuvioita, vaikka pitäisi... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Siska, I feel you. Mulle soitettiin eilen, et en saanut havittelemaani työpaikkaa. En oikein tuntenut mitään. Toisaalta olisin paikan halunnut mutta toisaalta taas mietin pidentyvää työmatkaa, mahdollista äitiyslomaa ja äitiyspäivärahan määrää. Jeesus :tears:

Tässä on nyt sit mennyt käteen sekä tän kuun inssi, että tää työpaikka. Everything happens for a reason, vai miten se meni..?

Päivitän tännekin ketjuun tilanteen, dpo13 ja nega testattu.

Kunpa tosiaan voisi olla laskeskelematta! Minä olen myös myös miettinyt äitiyspäivärahan määrää ja loppuvuoden työkuvioita. Aika turhaa näillä näkymin...

Join the club.. töissä just haetaan henkilöä joka koulutettaisiin erityistehtävään ja multakin kysyttiin ihan suoraan että kiinnostaisko. Vuoden koulutus. Kiinnostaisi ihan hitokseen, mutta väkisin miettii että entäs jos sitten joudun ilmoittamaan äitiyslomasta just valmistuessa ja sitten ei ookkaan ketään muuta mun tilalle jne jne.. nainen ja ura, vaikea yhtälö toisinaan.

Piinapäivien puolelle siirryttyä on taas hetken optimistinen olo. Saatiin tallettelut aika sopivasti osumaan, mut eihän se ennenkään mikään tae ole ollut..

Ja nyt kp1. Sentään se hyvä puoli, että nyt mieliala tasoittuu. Minulla ei ole yleensä kovin paha PMS-potutus, mutta tässä kierrossa olen melkein hyppinyt seinille raivosta ja välillä itkenyt monta kertaa päivässä. Pistän ovulaatioinduktion piikkiin - kirjaimellisesti piikkiin.

Alkaa yk3 hysteroskopian jälkeen.

Niin samaistuttavia fiiliksiä.. Vaikka onkin oppinut enemmän elämään niin, ettei tee päätöksiä sen perusteella, että "entä jos olen silloin raskaana", niin kyllä sitä on silti vaikea olla huomioimatta. Eikä varmaan täysin tarvitsekaan. Itse teen esim sellaista, että kalenterista selailen milloin voisi olla eka ultra, milloin laskettu aika jne.. Joka tuntuu hieman hölmöltä, kun niin ne päivät vaan viuhuu ohi ja aina vaan alkaa menkat tai joku asia menee pyllylleen.

Jälleen kerran olin heti oviksen jälkeen toiveikkaampi tässä kierrossa ja oli jotain pieniä tuntemuksia mitkä lisäsivät toivoa, nyt ne on kaikki hävinneet, tämä sama kaava tuntuu toistuvan. Ja vaikka täällä olen sen itsekin todennut, ettei oireista tai oireettomuudesta voi päätellä mitään, niin en usko tärppiin. Tässä tilanteessa ei kauheasti lohduta vauvaunet. Näin tasan viikko sitten unta, että synnytin meille poikavauvan ja onnellisina hoidimme häntä mieheni kanssa. Nyt taas viime yönä näin unta, että meillä oli vauva ja oli tärpännyt juuri tästä kierrosta, kun inssissä jäljelle jäi vain 0.6 milj siittöitä pesun jälkeen matkaan laitettaviksi. Ylpeänä sanoin miehelleni, että "niinhän se on että se yksikin siittiö riittää". Herätessä mietin, että jaa taas tällainen uni.

Aina on toivoa, mutta olisi kiva kun välillä tapahtuisikin jotain eikä niin, että elää tällaisessa haaveilukuplassa kuukaudesta toiseen. Meidän yritystaipaleen alussa luulin, että tulisin suhteellisen helposti raskaaksi, mutta alkiot eivät vaan meinaa pysyä matkassa. No nyt on kokemusta molemmista, että ei pysy matkassa, mutta en tule helposti raskaaksikaan. Tähän tietty taitaa vaikuttaa myös miehen siittiötilanne. Enkä siis ajattele, että tulisipa vaikka sitten keskenmenoja, kunhan jotain tapahtuisi, ei tosiaan. Mutta kyllä turhauttaa jatkuvat negakierrotkin. :loudlycrying:

Täällä elellään dpo 9. Vitsit sentään mikä lintuinfluenssa / SARS / korona / hyppykuppa tässä on ollut viikon päällä. Eli usko raskaaksi tulemiseen tästä kierrosta täysi nolla :tears: Ensin inssi peruuntui lauantaioviksen takia ja sitten heti oviksen jälkeisestä päivästä tähän päivään tää jäätävä räkätauti. Kuumetta ei onneksi ole ollut, mutta olisi kiva saada lause lopetettua edes kerran tukehtumatta köhäänsä...

Mutta koitan pysyä positiivisena! On tässä kivoja juttuja tulossa, lätkän MM kisoihin on liput, kaverin häät on lauantaina ja alkaa Rodoksen aurinkoloma häämöttää parin viikon päässä myös :red-heart: Jostain se on riemunsa revittävä.

Tsempit jokaiselle omiin tilanteisiin! :Two-hearts:

Indin tavoin välillä toivois että jotain tapahtuis, mut toisaalta mua samaan aikaan masentaa jopa ajatus siitä et jotain tapahtuu - kun "keskenhän sekin menee" ajatus ei oikein enää lähde tuolta takaraivosta.

Mä tässä arvon tikuttaisko tätä kiertoa vai en.. jos ei olis noita 14kpl:tta jäljellä tuol kaapissa niin varmaan en edes miettis ja en tikuttais, mut kun niitä on, niin en osaa päättää :Grimacing Face:

Samaistun kyllä vahvasti tuohon "kesken se menee kuitenkin" -ajatteluun.
Itsellä hoidoista 2 ihan alussa kesken mennyttä raskautta. Nyt on ensimmäisen pakastealkion siirron piinapäivät ja mieli heittää kuperkeikkaa. Joka minuutti mieli ja ajatukset vaihtuu. Ensin pohdin oireita ja toivon että siellä olisi oikeasti tapahtumassa jotain, seuraavaksi pohdin että ei siellä mitään varmaan ole tapahtumassa ja kolmanneksi pohdin että vaikka jotain oiskin niin kesken se menee kuitenkin. Ja sama ajatusrumba uusiks.

Lannistava ajatusmaailma. :Grimacing Face:

Mulla oli tänään poikkeuksellinen päivä, kun ilostuin kuukautisten alkamisesta 😆 mulla aikaistettiin nyt siis Primolutilla kiertoa, että olis ens viikon hysteroskopiassa oikea kierron vaihe. Oli vähän jännitystä siinä ku sain kesken kuuria ovisplussan ja huolestuin, että kuukautiset totteliskin sit sitä eikä primolutia. Mut näyttäis siltä että ehkä sitä ovulaatiota ei tapahtunu ollenkaan vaikka tuli LH piikki, koska lämmöt lähti nätisti laskemaan ku Primolut loppu, ja tänään neljäntenä päivänä kuurin loppumisesta alko vuoto.

Haluun hehkuttaa että oli kyllä niiin rentouttava luteaali, kun pitkästä aikaa en oikeasti miettinyt yhtään että onko tärpänny vai ei! Ei käyny mielessäkään tehdä testejä! Ahh! Katotaan onko ens kierto samanlainen, kun eikös siinä hysteroskopian kierrossa yleensä oo muutenkin alentuneet mahikset :D kun sörkkivät niitä limakalvoja?

Mulla oli tänään poikkeuksellinen päivä, kun ilostuin kuukautisten alkamisesta 😆 mulla aikaistettiin nyt siis Primolutilla kiertoa, että olis ens viikon hysteroskopiassa oikea kierron vaihe. Oli vähän jännitystä siinä ku sain kesken kuuria ovisplussan ja huolestuin, että kuukautiset totteliskin sit sitä eikä primolutia. Mut näyttäis siltä että ehkä sitä ovulaatiota ei tapahtunu ollenkaan vaikka tuli LH piikki, koska lämmöt lähti nätisti laskemaan ku Primolut loppu, ja tänään neljäntenä päivänä kuurin loppumisesta alko vuoto.

Haluun hehkuttaa että oli kyllä niiin rentouttava luteaali, kun pitkästä aikaa en oikeasti miettinyt yhtään että onko tärpänny vai ei! Ei käyny mielessäkään tehdä testejä! Ahh! Katotaan onko ens kierto samanlainen, kun eikös siinä hysteroskopian kierrossa yleensä oo muutenkin alentuneet mahikset :D kun sörkkivät niitä limakalvoja?
Mulle ainakin sanoi lääkäri, että hysteroskopian kierrossa tuskin mitään tapahtuu. Mutta sen jälkeen meillä on peukut pystyssä!!! ❤️ Ihana, kun kierto alkoi nyt!

Mä en enää edes tiedä mihin valittaisin. Itellä kp1 ja tänään miehen kaverin häät, joissa mies on bestman. Siellähän siis on morsmaikku raskaana. Mies aamulla varoitti, että niillä on sit sellainen koostevideo, jossa tää raskauskin paljastetaan, siinä on jotain videoo positiivisesta testistä ja ekasta ultrasta. Mahtavaa.

Eniten tässä nyppii se, että tää "kaveri" soitti meille kun tää raskaus tuli ilmi ja lesoili et eihän tää lisääntyminen ottanut kun kerran, miten se teillä on ottanut jo päältä kaks vuotta?! Niiden oli siis tarkoitus mennä naimisiin syksyllä, mutta kuulemma "Meistä oppineina" jättivät ehkäisyn pois tammikuussa ja helmikuussa jo huomattiin, et ollaankin paksuna -,- Mun intressit näiden ihmisten häitä kohtaan on täysin nolla. Koska sitä viinaa saa..?

Mä en enää edes tiedä mihin valittaisin. Itellä kp1 ja tänään miehen kaverin häät, joissa mies on bestman. Siellähän siis on morsmaikku raskaana. Mies aamulla varoitti, että niillä on sit sellainen koostevideo, jossa tää raskauskin paljastetaan, siinä on jotain videoo positiivisesta testistä ja ekasta ultrasta. Mahtavaa.

Eniten tässä nyppii se, että tää "kaveri" soitti meille kun tää raskaus tuli ilmi ja lesoili et eihän tää lisääntyminen ottanut kun kerran, miten se teillä on ottanut jo päältä kaks vuotta?! Niiden oli siis tarkoitus mennä naimisiin syksyllä, mutta kuulemma "Meistä oppineina" jättivät ehkäisyn pois tammikuussa ja helmikuussa jo huomattiin, et ollaankin paksuna -,- Mun intressit näiden ihmisten häitä kohtaan on täysin nolla. Koska sitä viinaa saa..?
Siis apua! Miten joku kehtaa olla noin törkee. Oikein pistää vihaksi et joku on noin tökerö ja sanoo tollasta ääneen. 😡 Oon todella pahoillani et oot joutunu kuuntelee tommosta. En yhtää ihmettele ettei juhlat kiinnosta. Tsemppiä kuitemkin ❤️

Siis miten kukaan voi olla noin paskamaisen-idiootti-tunneälykääpiö-lesoilija-törppö!!! :smiley-angry016 :smiley-angry016 :smiley-angry016

Niin kovasti raivostuin puolestasi,että tuli sen verran rumia ajatuksia, ettei niitä voi kirjoittaakaan tänne.

Voimia sinne häihin, Tonni. ❤️

Täällä kp7. Tässä kierrossa vain greippimehua. En jaksanut muuta hoitoa/lääkitystä,koska eilen palasin koko viikon työmatkalta. Ei hajuakaan, milloin ovis tulossa, koska lääkkeetön kierto pitkästä aikaa.

Helatorstain viikonloppuna olisi sukua kokoontumassa kotiseudulla. Jurppii, kun luultavasti silloin se ovis on. Ei siellä pysty rauhassa tallettelemaan. Pakko siis olla menemättä jollain tekosyyllä. Tää lapsen yritys rajoittaa elämää jo. Ihan syvältä.

Pakko siis olla menemättä jollain tekosyyllä. Tää lapsen yritys rajoittaa elämää jo. Ihan syvältä.
Tämä! Kaikenlaista tämä yritys teettää.. kalenterin kanssa saa jatkuvasti laskeskella ja pohtia missä vaiheessa kiertoa kulloinkin on. Ja vaikka kuinka rentona koittaa elää, niin vaikee on olla ajottamatta menojaan niin ettei ovis-aikaikkuna mene ohi.

Oon pahoillani Tonni, maailmaan mahtuu turhan paljon ajattelemattomia kanssakulkijoita 😫
Voin kuvitella miten p*skalla fiiliksellä täytyy lähteä kattelemaan päivän päätähtiä, joilla tuplasti onnen aihetta (häät ja vauvauutisia). Itellä vois olla aika tsemppaaminen, että osais käyttäytyä vastaavassa tilanteessa vaikka niin turhaa on alkaa purkaa omaa pahaa oloaan.. rutkasti siis voimia 🤗 nauti tarjoiluista hyvällä omallatunnolla.

Siis... Mitä?!? Veti aivan sanattomaksi tollanen 🤯🤯🤯 ei kyllä voi mitenkään ollenkaan yhtään tajuta että joku oikeasti kokee että nyt on hyvä idea päästää tälläsiä sanoja suusta. Toi ei kyllä mitenkään mene edes pelkän ajattelemattomuuden piikkiin - kuulostaa siltä, että henkilöllä voi olla joku muu syy kokea kateutta/riittämättömyyttä kun vertaa itseään teihin, ja siks piti lesotella, että tällä saralla voitettiin. Mutta ei kyllä oikeuta tollasta pikkumaisuutta. Oon tosi pahoillani 😐 nauti tarjoiluista täysin rinnoin!

Takaisin