Kiitos.Ihanaa! Onneks olkoon tosi paljon. tsemppiä ultraan. Onneks se on jo kohta, vaikka nuo päivät voi kyl tuntuu toooodella pitkiltä.
Mä oon vähän ihmetellyt itteeni kuin tyynesti oon jaksanu tota ultraa odottaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kiitos.Ihanaa! Onneks olkoon tosi paljon. tsemppiä ultraan. Onneks se on jo kohta, vaikka nuo päivät voi kyl tuntuu toooodella pitkiltä.
Meillä oli ensimmäinen PAS huhtikuussa. Oltiin onnekkaita ja se tuotti plussan. Varhaisultra on ens viikolla. La menee ihan vuoden viimeisille päiville.
Vaikea tätä on uskoa 2,5v yrityksen jälkeen.
Meillä oli ensimmäinen PAS huhtikuussa. Oltiin onnekkaita ja se tuotti plussan. Varhaisultra on ens viikolla. La menee ihan vuoden viimeisille päiville.
Vaikea tätä on uskoa 2,5v yrityksen jälkeen.
Teillä on kyllä tuskallisen huono tuuri käyny hoitojen kanssa ei oo reiluutta mukana tässä reissussa.Heei "kivaa" lapsettomien lauantaita kaikille. Itellä on koko päivä mennyt itkeskellessä ja instaa selaillessa. Postasin itsekin kuvasarjan, jossa oli myös viimeisen keskenmenon digitestikuva ja onnistuin saamaan siihen onnittelut virolaiselta kollegalta... Siihen sit selitteleen et ei ei, ei tässä raskaana olla
Mut siis asiaan, taas tähän vaikeaan asiaan. Arvon ovistesti päätti siis tässä kierrossa muuttua positiiviseksi vasta kp16 ja näin lauantaina. Ei siis inssiä meille. Gaaaah niin oletin, että tää olis nyt se vika inssi ja sit päästäisiin IVF jonoon, vaan ei. Noh, keskenämme taas touhuiltiin, vaikka tulosta taida tullakaan.
Tässä ollu stressiä kun työpaikan vaihto mielessä. Se hyvä puoli koko farssissa on, että jos nyt elokuussa päästään tekeen se vika inssi (ens kuussa ansaitulla lomalla oviksen aikaan ja heinäkuussa putiikki kiinni), niin sen jälkeen jos syyskuussa pääsee siihen kuuluisaan 6kk jonoon niin ei tässä ihan heti tarvitsisi uudessa duunissa äitiyslomasta ainakaan ilmoittaa Tällaista tänne, mites muut tahkoajat?
Heei "kivaa" lapsettomien lauantaita kaikille. Itellä on koko päivä mennyt itkeskellessä ja instaa selaillessa. Postasin itsekin kuvasarjan, jossa oli myös viimeisen keskenmenon digitestikuva ja onnistuin saamaan siihen onnittelut virolaiselta kollegalta... Siihen sit selitteleen et ei ei, ei tässä raskaana olla
Mut siis asiaan, taas tähän vaikeaan asiaan. Arvon ovistesti päätti siis tässä kierrossa muuttua positiiviseksi vasta kp16 ja näin lauantaina. Ei siis inssiä meille. Gaaaah niin oletin, että tää olis nyt se vika inssi ja sit päästäisiin IVF jonoon, vaan ei. Noh, keskenämme taas touhuiltiin, vaikka tulosta taida tullakaan.
Tässä ollu stressiä kun työpaikan vaihto mielessä. Se hyvä puoli koko farssissa on, että jos nyt elokuussa päästään tekeen se vika inssi (ens kuussa ansaitulla lomalla oviksen aikaan ja heinäkuussa putiikki kiinni), niin sen jälkeen jos syyskuussa pääsee siihen kuuluisaan 6kk jonoon niin ei tässä ihan heti tarvitsisi uudessa duunissa äitiyslomasta ainakaan ilmoittaa Tällaista tänne, mites muut tahkoajat?
Heei "kivaa" lapsettomien lauantaita kaikille. Itellä on koko päivä mennyt itkeskellessä ja instaa selaillessa. Postasin itsekin kuvasarjan, jossa oli myös viimeisen keskenmenon digitestikuva ja onnistuin saamaan siihen onnittelut virolaiselta kollegalta... Siihen sit selitteleen et ei ei, ei tässä raskaana olla
Täällä tuntuu olevan nyt useampi ivf odottelevia, niin kirjoitanpa jatkoksi.. meillä nyt reilu 4kk tohon aikaan, tuntuu että samaan aikaan pitäisi vaan ottaa rennosti ja pistää aivot narikkaan. Toisaalta ahmin tietoa siitä miten voisin hyötykäyttää tän ajan.. mites muiden fiilikset ja mietteet?
Itse muutaman lisäravinne jutun ja extra vitamiinin ostelin, mutta esim ruokavalio muutoksiin ei oikein riitä innostusta.. syön sikäli aika terveellisesti, en juo tai polta, mutta ruokailurytmi on aina ollut retuperällään ja tunnustan korvaavani syömistä juomalla ihan liikaa mahdollisemman tummaa teetä. Joissain artikkeleissa on ollut totaali kielto kofeiinille, joka tuntuu vähän hassulle, koska suomen kahvin kulutuksella luulisi näkyvän aika selkeesti jos se todella vaikuttaisi niin merkittävästi munasolujen laatuun.
Toinen mikä mietityttää, on se että samaan aikaan toivoo että tärppäisi ennen ivf, toisaalta en missään nimessä haluaisi meidän keskenmenotaustalla, vaikken ihan rehellisesti tiedä tuleeko ivf laskemaan meidän keskenmenoriskiä mitenkään.. toivon kylläkin, vaikka aika karua luettavaa oli se, kuinka ivf hoito alkuisten raskauksien keskenmenoriski on kohonnut.
Ja tässä tärppi hommassa mietityttää myös se paradoksi, että jos tärppää tässä odotusaikana ja raskaus on onnistunut, niin me ei tulla enää saamaan hoitoja julkiselta, vaikka haluttais enemmän lapsia.. kun sit taas paradoksaalisesti jos meille ivf:n jälkeen jää pakkaseen alkioita, niin pas-hoitoja saa julkiselta niin kauan kun ne on käytetty, vaikka se tarkoittaisi kuinkaa montaa raskautta tahansa.. uutta ivf ei tietenkään enää tehä toisen lapsen jälkeen. Ei sillä että voisin tietää jäiskö meille sinne pakkaseen mitään, tai saisko niillä eleviä lapsia syliin asti.. tästä kivisestä tiestä huolimatta sitä edelleen kun jaksaa haaveilla siitä isosta perheestä aina vaan
Meillähän toi kolmas inssi päätettiin jättää välistä koska oli useampi kierto niin että ei päästy inssiin. Jos teille oli suunniteltu esim 3+3, niin kannattaa kysyä lääkärin mielipidettä jos teillä on vähintään se 6 letrokiertoa ollut. Meillä siis kun mentiin tokaan inssiin sillain että he luuli et se on 5. letrokierto ja totesin, että ei kun tää on jo kahdeksas niin lääkäri totesi, että eipä ne todennäköisyydet enää tässä nouse ja oli suunniteltukin vaan se 6 kiertoa, ennen ivf jonoa. Niin nyt sit odotellaan ivf, syyskuulle saatiin aika, itselle jotenkin iso helpotus ettei sitä kolmatta inssiä nyt yritetty.. olis muuten taas varmaan osunut ovis + lauantaille
Minä tajusin juuri, että olen noin vuoden lähes joka kierrossa syönyt jotakin hormonia, ensin usean kuukauden verran letroja ja nyt kaksi kiertoa pistänyt Menopuria. Alkaa tuntua nämä mielialanvaihtelut.... Ensi kierrossa pidän taukoa, juon vain greippimehua. Työkuviotkin ovat sellaisia, etten jaksa niiden päälle hoitokiertoa.
Ärsyttää, että useampi letrokierroista meni hukkaan, kun eihän se niihin kohdun vikoihin mitään voinut... Nyt vasta toinen varsinainen kierto hysteroskopian jälkeen, mutta ei enää millään jaksaisi odottaa, milloin se plussa tulee vai tuleeko ollenkaan.
Olen tänään ollut todella kiukkuinen ja allapäin... Yleensä olen aika hyväntuulinen. On todella kuluttavaa olla huonolla tuulella, mutta minkäs teet.
Välikierto voi tehdä ihan hyvää :) oon yllättynyt, että mun kroppa jopa toimi ihan itsenäisesti tässä kierrossa. Itsellä letrot ei niin vaikuttanut mielialoihin, mutta negatiivinen vaikutus migreeneihin, alapää tuntui saharalta (asia jota on yllättävän vaikea vaan ohitta ajatuksella että no, kyllä tää just ennen ovista helpottaa) ja vaihtelevasti nivelkipuja. Ja se flunssakierre! Mulla ei ollut tässä kuussa flunssaa! Oon aika vakuuttunut että letroilla oli sen kanssa tekemistä. Jos laskin oikein niin letro kiertoja kertyi 8..
Tietenkin toivotaan, ettei sulle tule välikiertoa vaan plussa testiin!