Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Jee, äsken tuli tollaseen liuskaovistestiin selvä plussa :) ohje oli että pitää tehdä aamulla clearblue digital testi, nyt mietin et eiks toi ny riittäis ja voisin ilmota ny jo :D mutta ei siitä nyt haittaa ole että huomenna aamulla senki teen. Hyvä ajoitus, ehdittiin hoitaa ultra alta pois ja silti viel ehditään inssiin ennen viikonloppua! Kiitos munasarjat :folded:

Tää jatkuva yrittäminen on niin syvältä jostakin! Ihan sama miten hyvin ajoitus on kohdillaan, tai onko oireeton vai kaikki raskausoireet; lopputulos on aina sama.

Eilen illalla siis meni maha sekaisin ja tänään aamulla lämmöt niin alhaalla et menkat alkaa takuulla hetkenä millä hyvänsä. Eipä sillä, että plussaan olisin missään vaiheessa kiertoa edes uskonut, vaikka joulun ihmettä salaa toivoinkin.

Samaa mieltä. Ei tullut joulun ihmettä täälläkään. Kierto venyi tavallista pidemmäksi, oli lopulta 33 päivää. Ehti toivo nousta monta kertaa, vaikka raskaustestit näyttivät negaa koko ajan.

Ja mulla oli siis ennen ekaa rokotusta mm. kellontarkka kierto, vähäiset menkkakivut eikä mikään järkyttävä vuoto. Ekan piikin jälkeen mitään noista ei ole näkynyt ja välillä oon luullut kuolevani kramppeihin ja kipuihin tai vuotavani kuiviin.

En osaa sanoa, onko tästä apua, mutta yksi ystävä vinkkasi minulle tämän muutama viikko sitten. Video ei ole enää katsottavissa, mutta kun selaat sivua alas, siellä on lueteltu asioita, joilla rokotteen sotkeman kierron voi saada ennalleen. Tuo tyyppi on siis sairaanhoitaja, joka on itse kärsinyt lapsettomuudesta. Lääkkeet eivät olleet tuottaneet hänelle vastetta, joten hän oli alkanut selvitellä muita keinoja hormonitoiminnan tukemiseksi. Ja hänellä on nyt kolme lasta.

https://terveyssummit.fi/jennika-salmela-naisten-hormonitoiminta-hedelmallisyys-ja-pcos/?wlfrom=/ohjelma-2021-syksy/Jennika-Salmela-Naisten-hormonitoiminta-hedelmallisyys-ja-PCOS/?utm_source=ActiveCampaign&utm_medium=email&utm_content=Tervetuloa+TerveysSummitin+ensimm%C3%A4iseen+p%C3%A4iv%C3%A4%C3%A4n&utm_campaign=TerveysSummit+2021+SYKSY+on+alkanut+rekister%C3%B6ityneille

Lisäys: videolla puhuttiin paljon myös hormonaalisen ehkäisyn haitoista ja miten niitäkin voi korjata.

Muokattu viimeksi:
Samaa mieltä. Ei tullut joulun ihmettä täälläkään. Kierto venyi tavallista pidemmäksi, oli lopulta 33 päivää. Ehti toivo nousta monta kertaa, vaikka raskaustestit näyttivät negaa koko ajan.
Äääh, olisin niin toivonut että olis ollu plussa siellä myöhästymisen syy :loudlycrying: otan osaa uudesta kierrosta :( :red-heart:

En osaa sanoa, onko tästä apua, mutta yksi ystävä vinkkasi minulle tämän muutama viikko sitten. Video ei ole enää katsottavissa, mutta kun selaat sivua alas, siellä on lueteltu asioita, joilla rokotteen sotkeman kierron voi saada ennalleen. Tuo tyyppi on siis sairaanhoitaja, joka on itse kärsinyt lapsettomuudesta. Lääkkeet eivät olleet tuottaneet hänelle vastetta, joten hän oli alkanut selvitellä muita keinoja hormonitoiminnan tukemiseksi. Ja hänellä on nyt kolme lasta.

https://terveyssummit.fi/jennika-salmela-naisten-hormonitoiminta-hedelmallisyys-ja-pcos/?wlfrom=/ohjelma-2021-syksy/Jennika-Salmela-Naisten-hormonitoiminta-hedelmallisyys-ja-PCOS/?utm_source=ActiveCampaign&utm_medium=email&utm_content=Tervetuloa+TerveysSummitin+ensimm%C3%A4iseen+p%C3%A4iv%C3%A4%C3%A4n&utm_campaign=TerveysSummit+2021+SYKSY+on+alkanut+rekister%C3%B6ityneille

Lisäys: videolla puhuttiin paljon myös hormonaalisen ehkäisyn haitoista ja miten niitäkin voi korjata.

Kyllä tässä vielä mielellään kaikki vinkit katsoo eli kiitos vinkistä! Täytyy ehdottomasti käydä lukemassa. Ja olen pahoillani, ettei teillekään sitä joulun ihmettä suotu ❤️

Onkos teillä jotain hyviä vinkkejä minkä oisitte kuulleen edesauttavan hedelmöittymistä tai kiinnittymistä? Mä oon lukenu tutkimuksesta, missä IVF:ssä olleille naisille annettiin nauruterapiaa, ja sillä oli tilastollisesti merkityksellinen positiivinen vaikutus tuloksiin. Eli nauraa kannattais :D ja ibuprofeiinia ei kannata syödä, siitä jopa kysyessäni lääkäri myöns että kannattaa vältellä tietyllä hetkellä (sanottuaan ensin että "ei se mikään ehkäisymenetelmä ole"). En vaan muista oliko ovulaatio/hedelmöittyminen/kiinnittyminen, niin päätin vältellä kokonaan :Eyes:

Onkos teillä jotain hyviä vinkkejä minkä oisitte kuulleen edesauttavan hedelmöittymistä tai kiinnittymistä? Mä oon lukenu tutkimuksesta, missä IVF:ssä olleille naisille annettiin nauruterapiaa, ja sillä oli tilastollisesti merkityksellinen positiivinen vaikutus tuloksiin. Eli nauraa kannattais :D ja ibuprofeiinia ei kannata syödä, siitä jopa kysyessäni lääkäri myöns että kannattaa vältellä tietyllä hetkellä (sanottuaan ensin että "ei se mikään ehkäisymenetelmä ole"). En vaan muista oliko ovulaatio/hedelmöittyminen/kiinnittyminen, niin päätin vältellä kokonaan :Eyes:

Punaviinin nimeen vannon itse. Meillä yhtä lasta lukuun ottamatta kaikki lapset saaneet alkunsa kierrosta, jossa oviksen jälkeen juonut lasin punaviiniä ja valtaosa vielä kierroista joissa punaviiniä useampana päivänä se lasillinen. Käsittääkseni myös holtiton käy.

Punaviinin nimeen vannon itse. Meillä yhtä lasta lukuun ottamatta kaikki lapset saaneet alkunsa kierrosta, jossa oviksen jälkeen juonut lasin punaviiniä ja valtaosa vielä kierroista joissa punaviiniä useampana päivänä se lasillinen. Käsittääkseni myös holtiton käy.
Ui jes, kyllä kelpaa :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: kiitos, muistan tuosta kuulleenikin mutta unohdin jo :D

Ibuprofeiinia kannattaa käsittääkseni vältellä noin muutenkin, mutta erityisesti just ennen ovista ja kinnittymisen aikoihin (ja jälkeen). Myös runsas alkoholi tekee saman efektin, että ei sitäkään. Mutta oon kuullut kans että se punaviinilasillinen toimisi jotenkin verenkiertoa lisäävänä ja voisi auttaa kiinnittymisessä.

Meillä ei oo kikkakolmosia ollut ton suhteen käytössä, mutta särkylääkkeiden kanssa oon tarkka. En myöskään syö naprokseenia sisältäviä varmuuden vuoksi, kun on saman kaltainen kuin ibuprofeiini.

Alkionsiirroissa on todettu, että paremmat onnistumisprosentit on pariskunnilla, jotka harrastaa seksiä siirron jälkeen. Olisiko verenkierron lisääntyminen ja rentous syynä, kuten naurussakin? Hyvänolon hormonit?

Meillä ainakin tuli parin päivän seksikielto niin punktion kuin alkionsiirron jälkeen!

Jossain suositellaan kohdun pitämistä lämpimänä siirron jälkeen.

Olikohan ne japanilaiset vai ketkä, jotka luottavat villasukkien voimaan. Liittyy varmaan juuri tuohon lämpimänä pysymiseen.

Tummaa suklaata pari palaa päivässä muuten myös muistan kuulleeni avuksi kiinnittymiseen. Liekö sitten samaa vaikutusta naurun kanssa?

Meillä ainakin tuli parin päivän seksikielto niin punktion kuin alkionsiirron jälkeen!

Jossain suositellaan kohdun pitämistä lämpimänä siirron jälkeen.
joo punktion jälkeen oli meilläkin viiden päivän seksikielto. PASin jälkeen ei ollut mitään.

Meillä on tuttavaperhe japanissa ja tää lämpimänä pysymisjuttu on ylipäätään tälläinen uskomus jota suositellaan raskautta yrittäville ja raskaana oleville.

Muistelisin että eräs vuosi saamaani uudenvuoden ennustus lappuun sisältyi ihan oma osio, jossa oli suositus raskaana oleville. Ja juurikin omassani suositeltiin erityisesti pysymään lämpimänä raskauden turvaamiseksi. Tätä ei ollut esim puolisoni ennustuksessa, vaikka siis nää on semmoisia yleisiä syntymäpäivän mukaan meneviä (samat naisille ja miehille). Samassa kohtaa ennustettiin mun mielestä todennäköistä sukupuolta jne. En muista mitä sukupuolta meille povattiin, sen muistan että molemmille ennustettiin samaa ja japani perhe piti tätä sitten merkkinä siitä että saadaan lapsi (lapsi saikin alkunsa sinä vuonna, syntyi vasta seuraavana).

Sit oon kuullut että kiinnittymisen jälkeen ei pitäisi harrastaa seksiä, koska siittiöissä on jotain mikä voi aiheuttaa supistelua (sama logiikka kuin että seksillä saisi synnytyksen käynnistymään). Tiedä siitä sitten, ei meillä SSS ainakaan toiminut siinä hommassa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ainiin, tuon japanilaisen villasukkaviisaudenkin olin kuullut mutta unohtanut. Tälläkin hetkellä varpaat ihan jäässä, että ei olis tyhmin idea.

Meillä oli melkonen yllätys siemennestenäytteessä inssissä. Pesun jälkeen eteenpäin liikkuvia 0,68milj/ml. Lääkäri sanoi että toivoisivat että olis yli 2milj/ml. Syksyllä näytteessä kaikki oli loistavasti. Ei mitään käsitystä, miksi näin iso ero, mutta kyllä tuollaisella määrällä jo selittyy se, että raskautuminen kestää.

Mä oon ihan ulalla näistä kun ei ole ennen tarvinnut perehtyä. Eikö tuollaisella määrällä jo jopa skipata IVF ja mennään suoraan ICSI? Oon ihan hämilläni. Toki pitää sanoa tähän kohtaan se perinteinen "yksikin siittiö riittää!"

Löytyi tutkimus, missä analysoitiin inssien onnistumisprosentteja. Siinä nyt kun oli alle 1milj/ml eteenpäin liikkuvia siittiöitä pesun jälkeen, oli onnistumisprosentti 1,92. Sanovat myös, että onnistuminen on suoraan verrannollinen pesun jälkeen eteenpäin liikkuvien siittiöiden määrän kanssa, ja antavat varovaisen arvion, että jos on yli 10milj/ml eteenpäin liikkuvia, on hyvät saumat onnistua.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3928411/#!po=43.1818

Takaisin