Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Tuossa samassa noiden antiestrogeenien jälkeen on muuten osio erikseen letroista jotka näköjään ei oo ihan niin suoraan antiestrogeeni:

"Aromataasin estäjät. Noin 20 %:ssa tapa-
uksista ovulaatiota ei saada aikaan klomifeenil-
la. Silloin voidaan kokeilla aromataasin estäjiä
(letrotsoli ja anastotsoli), jotka ovat rintasyö-
vän hoidossa käytettyjä lääkkeitä. Aromataasin
estäjillä saadaan aikaan ovulaatio jopa 75 %:lle
klomifeeniresistentteistä naisista, ja raskaaksi
tulevien osuus on 15–25 %:n luokkaa (Mit-
wally ja Casper 2001, Mitwally ym. 2005).
Suurena etuna niillä on klomifeenia huomat-
tavasti lyhyempi puoliintumisaika. Lisäksi nii-
hin ei liity klomifeenin epäedullisia antiestro-
geenisia vaikutuksia kohdunkaulan limaan tai
kohdun limakalvoon. Aromataasin estäjien
käyttö ei näyttäisi olevan yhteydessä epämuo-
dostumien vaaraan (Tulandi ym. 2006). Niistä
arvellaan tulevan tulevaisuudessa ensisijaisia
lääkkeitä klomifeenin ohella. Aromataasin es-
täjien käyttö kuuluu ehdottomasti vain hedel-
mättömyyden hoidon asiantuntijoille."

Tuosta voi nyt bongata tuon, että estrogeeni tosiaan vaikuttaa kohdunkaulan limaan, eli tuo "greippi -> enemmän estrogeenia -> enemmän limaa" on ihan perusteltu :P

Juu totta, siitä olikin tuossa puhetta, että ennen oli käytössä vain tuo klomifeeni, ja nykyään enemmän letrotsoli.
 
Tää jatkuva yrittäminen on niin syvältä jostakin! Ihan sama miten hyvin ajoitus on kohdillaan, tai onko oireeton vai kaikki raskausoireet; lopputulos on aina sama.

Eilen illalla siis meni maha sekaisin ja tänään aamulla lämmöt niin alhaalla et menkat alkaa takuulla hetkenä millä hyvänsä. Eipä sillä, että plussaan olisin missään vaiheessa kiertoa edes uskonut, vaikka joulun ihmettä salaa toivoinkin.
Täysin samaa mieltä. Ihan sama kuin hyvä ajoitus on niin aina sama lopputulos.
Mulla meni kans vatsa sekaisin eilen illalla kun oltiin nukkumaan menossa. Siitä tietää et menkat alkaa.
Ja minä vielä aattelin sunnuntaina testata koska jospa kuitenkin.
 
Täysin samaa mieltä. Ihan sama kuin hyvä ajoitus on niin aina sama lopputulos.
Mulla meni kans vatsa sekaisin eilen illalla kun oltiin nukkumaan menossa. Siitä tietää et menkat alkaa.
Ja minä vielä aattelin sunnuntaina testata koska jospa kuitenkin.

Mäkin hölmönä mietin vielä muutama päivä sitten ehkä sitten kuitenkin lauantaiaamuna testaavani. No eipä tartte testata ei! Nyt lähinnä jännään palautuuko kierto jo kellontarkaksi alkaen huomisaamuna vai venyykö kuitenkin. Hanskat tiskiin fiilis on taas erittäin vahva.
 
Hei mitä te muut pitkään yrittäneet olette tehneet/ ajatelleet tehdä kolmannen koronarokotteen kanssa?

Itselläni kierto ollut sekaisin ensimmäisestä piikistä asti ja nyt pieniä lupauksia tasoittumisesta. Noin mahdollisen kiinnittymisen aikaan olisi tässä kierrossa kolmanteen mahdollisuus, mutta mietin onko tää kiertojen sekoilu ja rokottelu sitten lopullinen kierre tai este raskautumiseen.
 
Hei mitä te muut pitkään yrittäneet olette tehneet/ ajatelleet tehdä kolmannen koronarokotteen kanssa?

Itselläni kierto ollut sekaisin ensimmäisestä piikistä asti ja nyt pieniä lupauksia tasoittumisesta. Noin mahdollisen kiinnittymisen aikaan olisi tässä kierrossa kolmanteen mahdollisuus, mutta mietin onko tää kiertojen sekoilu ja rokottelu sitten lopullinen kierre tai este raskautumiseen.

Mulla ei ainakaan ensimmäisestä tai toisesta mennyt kierto sekaisin. Kolmannen otin viime viikolla ja juuri ovulaation aikaan, niin saa nähdä vaikuttaako se jotenkin. Mä en halunnut jättää menemättä vaan sen takia, että oli ovulaatio, kun tuntuu että on jo niin kauan tullut järjesteltyä elämää yrittämisen mukaan. Mutta mä ymmärrän kyllä täysin, että sitä kannattaa miettiä, koska tämä yrittäminen on muutenkin niin vaikeaa, enkä itsekään haluaisi siihen yhtään enempää lisähaasteita. Mutta päädyin nyt kuitenkin itse tähän ratkaisuun, kun halusin sen kolmannen rokotteen.
 
Mulla ei ainakaan ensimmäisestä tai toisesta mennyt kierto sekaisin. Kolmannen otin viime viikolla ja juuri ovulaation aikaan, niin saa nähdä vaikuttaako se jotenkin. Mä en halunnut jättää menemättä vaan sen takia, että oli ovulaatio, kun tuntuu että on jo niin kauan tullut järjesteltyä elämää yrittämisen mukaan. Mutta mä ymmärrän kyllä täysin, että sitä kannattaa miettiä, koska tämä yrittäminen on muutenkin niin vaikeaa, enkä itsekään haluaisi siihen yhtään enempää lisähaasteita. Mutta päädyin nyt kuitenkin itse tähän ratkaisuun, kun halusin sen kolmannen rokotteen.

En itsekään miettisi, jos tosiaan kierto ei olisi lähtenyt sekoilemaan. Eihän koko elämää voi vain elää niin, että jos sattuisikin raskautumaan.

Mietin jo joskus yön pimeinä tunteina oliko kaikki sittenkin vain sattumaa ja sekoilu iän tuomaa, mutta mitä olen kuullut on useilla muillakin rokotteen jälkeen vastaavia ongelmia ilmennyt. Nyt selviä viitteitä vanhasta normaalista jo on niin pistää vähän miettimään mikä meidän tilanteessa olisi parasta.
 
Mä kävin ottamassa viime viikolla kolmannen rokotteen. En miettiny asiaa sen enempää. Joulukuussa hoitojensuunnittelukäynnillä lääkäri rohkaisi menemään niin pian kuin mahdollista, ja niin kyllä olisin tehny muutenkin. En tiedä sekottiko toka rokote kiertoa vai alko muuten vaan sen jälkeen heittelemään enemmän. Mulla ei oo muutenkaan ollu kauheen tarkat kierron pituudet nyt, vaikea siis syyttää mun kohdalla rokotetta siitä!
 
Siis mistä ihmeestä jengi saa edes varattua ajan tohon kolmanteen rokotukseen?! :Weary Cat Face:

Meikäläisen kunta on menossa vasta viiskymppisissä ja olisin kans halunnut oman piikkini ennen hoitoja :Face Without Mouth:
 
Siis mistä ihmeestä jengi saa edes varattua ajan tohon kolmanteen rokotukseen?! :Weary Cat Face:

Meikäläisen kunta on menossa vasta viiskymppisissä ja olisin kans halunnut oman piikkini ennen hoitoja :Face Without Mouth:

Täällä ei ainakaan vielä julkisesti mainosteta, mutta Drive in rokotuksissa saa kolmosen, mikäli toisesta on kulunut yli 4kk. Ainut vaan ettei noita drive in rokotuksia ole kuin muutama kuukaudessa.
 
Ja mulla oli siis ennen ekaa rokotusta mm. kellontarkka kierto, vähäiset menkkakivut eikä mikään järkyttävä vuoto. Ekan piikin jälkeen mitään noista ei ole näkynyt ja välillä oon luullut kuolevani kramppeihin ja kipuihin tai vuotavani kuiviin.
 
Täällä ei ainakaan vielä julkisesti mainosteta, mutta Drive in rokotuksissa saa kolmosen, mikäli toisesta on kulunut yli 4kk. Ainut vaan ettei noita drive in rokotuksia ole kuin muutama kuukaudessa.

Tämäpä! Ja nyt kun menin kaupungin sivuille niin siellähän luki, että mun ikäisten ajanvaraus avattu jo 4.1. -,- Ei ilmeisesti kovaa tahtoa saada ihmisiä piikille, kun missään mainittu sanallakaan :Weary Cat Face: Noh, varasin nyt ihan kierron loppuun sitten kolmannen piikin, jos vaikka ei sotkisi sitten seuraavan inssikierron ovulaatiota.

Ekasta rokotteesta ei tullut onneksi mielestäni mitään oiretta. Toisesta rokotteesta (oviksen aikaan) alkoi raskaus :Face With Tears Of Joy: Se meni ikävä kyllä kesken.
 
Siis mistä ihmeestä jengi saa edes varattua ajan tohon kolmanteen rokotukseen?! :Weary Cat Face:

Meikäläisen kunta on menossa vasta viiskymppisissä ja olisin kans halunnut oman piikkini ennen hoitoja :Face Without Mouth:
Mulla meni niin, et mulla on nyt astmatutkimukset käynnissä, ja siihen liittyy (väliaikaisesti) monen kuukauden lääkekuuri. Lapsettomuuslääkäri sit tästä totes, että sä saat heti ton varjolla sen kolmannen rokotteen! Riittää että on nyt toi lääkitys väliaikasesti! Musta tuntu ihan huijarilta varata aikaa, mut mies sano että "lääkäri sano että toi riittää, koetko siis että tiedät paremmin ku lääkäri?" Se ties mistä naruista mua kuuluu vetää :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
 
Tämäpä! Ja nyt kun menin kaupungin sivuille niin siellähän luki, että mun ikäisten ajanvaraus avattu jo 4.1. -,- Ei ilmeisesti kovaa tahtoa saada ihmisiä piikille, kun missään mainittu sanallakaan :Weary Cat Face: Noh, varasin nyt ihan kierron loppuun sitten kolmannen piikin, jos vaikka ei sotkisi sitten seuraavan inssikierron ovulaatiota.

Ekasta rokotteesta ei tullut onneksi mielestäni mitään oiretta. Toisesta rokotteesta (oviksen aikaan) alkoi raskaus :Face With Tears Of Joy: Se meni ikävä kyllä kesken.
Meillä ehkä sama kunta - mun rokotus oli 4.1 ja piikittäjä sano että oho, saitko heti tänään varattua ajan, kun just aukes mun ikäsille. :D
 
Siis mistä ihmeestä jengi saa edes varattua ajan tohon kolmanteen rokotukseen?! :Weary Cat Face:

Meikäläisen kunta on menossa vasta viiskymppisissä ja olisin kans halunnut oman piikkini ennen hoitoja :Face Without Mouth:
Meillä kunnallisen kautta saa vähän miten sattuu, jos on sopivaan aikaan netissä kyttäämässä. Me saadaan varata työterveydestä aika.
 
Mä olisin kans ottamassa kolmannen rokotteen kunhan saan aikaseks varattua sen ajan. Pop up rokotus ois mun ikäsille tällä viikolla mutta aika on keskellä päivää. En kerkee sinne kun oon toisella paikka kunnalla töissä.
Täytyy varmaan koittaa han varata aika.

Ja juu kyllä mietityttäis jos kierto ois rokotteista seonnut.
Mulla toimii kierto muutenkin vaan letroilla niin ihan sama.
 
Eilen muuten testasin negan. Eli menkat alkaa varmaan huomenna tai keskiviikkona, Plääh. :sad001
 
Eilen muuten testasin negan. Eli menkat alkaa varmaan huomenna tai keskiviikkona, Plääh. :sad001
Voi äh :sad001

Mä taas vetäsin jonkun viivanpaikkahaamun tänään raskauskeijun herkkään liuskaan. Testasin ku tänään iski kauhee pahoinvointi (vieläki on) ja säikähin että mitä jos se mun aiempi haamu oliski ollu kohdun ulkoinen :O mut nyt siis kp 8 että ei se mikään oikee haamu voi olla, eikä onneks se kohdunulkoinenkaan, kun olis kyllä sillon tummunu jo tästä. Ilmeisesti aika härski värikertymä vaan.

PXL_20220110_115736382.jpg

Pahoinvointi johtuu kai letroista, eilen loppu niiden syöminen. Tai sit joku noro iski, mutta ei oo kyl noilla muilla perheenjäsenillä mitään oireita. Mut aika ikävä olo :Grimacing Face:
 
Eilen muuten testasin negan. Eli menkat alkaa varmaan huomenna tai keskiviikkona, Plääh. :sad001

Tsemppiä piinaan :red-heart: Tuo löysässä hirressä olo on niin syvältä! Itsellä piina päättyi eilen ja tänään tietysti testit postilaatikossa latistamassa vielä vähän lisää.
 
Tsemppiä piinaan :red-heart: Tuo löysässä hirressä olo on niin syvältä! Itsellä piina päättyi eilen ja tänään tietysti testit postilaatikossa latistamassa vielä vähän lisää.
Tänään on dpo13 niin eipä tässä enää oo epäselvyyttä. Se on onneks hyvä, että jos se plussa ei näy tässä vaiheessa niin ei sitä kyl tuu. Onpahan tiedossa etukäteen.
 
Voi äh :sad001

Mä taas vetäsin jonkun viivanpaikkahaamun tänään raskauskeijun herkkään liuskaan. Testasin ku tänään iski kauhee pahoinvointi (vieläki on) ja säikähin että mitä jos se mun aiempi haamu oliski ollu kohdun ulkoinen :O mut nyt siis kp 8 että ei se mikään oikee haamu voi olla, eikä onneks se kohdunulkoinenkaan, kun olis kyllä sillon tummunu jo tästä. Ilmeisesti aika härski värikertymä vaan.

View attachment 109898

Pahoinvointi johtuu kai letroista, eilen loppu niiden syöminen. Tai sit joku noro iski, mutta ei oo kyl noilla muilla perheenjäsenillä mitään oireita. Mut aika ikävä olo :Grimacing Face:
Onpas hämäävä testi. Nopeesti kun kattoo niin näyttää et olis viivan alku. Kun tarkemmin kattoon niin taita olla viivanpaikan vieressä jotain väriä niin ku itsekin meinasit.
 
Takaisin
Top