Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Sain varattua ajan kolmanteen rokotukseen tälle viikolle. Osuu kierron alkuun. Vaikka vielä ei ole mitään menkkaoloja (ja nyt kun sen tähän kirjoitan niin hetken päästä alkaa vuoto).:tears:
 
Gah, sieltähän se märkä rätti sitten tuli. Mies on saanut siirrettyä ulkomaille muuttoa tällä meidän "projektilla" nyt näinkin pitkälle, mutta nyt sanottiin, että elokuuta pidemmälle ei onnistu. Se siis tarkottaa käytännössä sitten kaksi viikkoa Suomessa ja kaksi viikkoa kuusta muualla.

Tää nyt ei ole meille mitään uutta, olen asustellut keskenäni miehen töiden takia jo osissa kaksi ja puoli vuotta. Nyt tietenkin tämä hoitokuvio heittää vähän kapuloita rattaisiin. Eli ulkomaan viikot saa päättää itse, se on hyvä. Mietin vaan, että onnistuuko nuo hoidot sitten ihan keskenään meikäläisen osalta loput? Pistelyt ja muut? Saan iskettyä hanuriini neulat yksin? Toivottavasti :tears: Ja siis isoin ongelma on se, jos HUS nyt tekee inssejä vain joka toinen kuukausi per pariskunta, eihän me hitto olla elokuussa edes IVF jonossa vielä! Pitääkö tässä nyt tosissaan alkaa harkitsemaan yksityisellä edes yhden IVF kierron tekoa :loudlycrying: Ei kyllä yhtään nappaisi taloudellisesti se homma. Toisaalta ei myös nappaisi kahlata yksin hoitoja läpi joskus tulevaisuudessa...
 
Voimia Tonni :red-heart: Toivottavasti saisitte kuitenkin hoidot alkuun ja sen plussan ennen elokuuta!

Se miehen läsnäolo on ainakin itsellä ollut aina vain tärkeämpää, mitä kauemmin yritys on vienyt. Ainut läheinen, joka täysin ymmärtää miltä tää jatkuva tarpominen tuntuu. Tuki, joka kannattelee silloin kun itse ei jaksa.
 
Sepä... Itelle ehkä olisi vielä tärkeämpää, että sitten plussan jälkeen se toinen olisi siinä. Varsinkin näin yhden keskenmenon kokeneena. Se olisi varmasti aivan kamalaa yksin :loudlycrying:

Miten tää homma on kestänyt kohta kaksi vuotta tuloksetta?! Vituttaa miten ei tarvitsisi tällaisiakaan asioita edes miettiä, jos olisi "normaali" eikä lisääntyminen olisi muuta kuin lisääntymistä. Ihan kohtuutonta. Alan ymmärtää niitäkin parisuhteita, jotka oikeesti kaatuu tähän kaikkeen suhteettoman paskaan, mitä tää homma pitää sisällään.
 
Meillä töissä yks alkoi "yllärinä" odottaa kolmattaan. Menivät tjot meiningillä mutta silti teki testin vasta kun oli jo viikolla 13 kun luuli korona-rokotteen sekoittaneen kiertoa.
Noh hän kertoi kuinka piti ottaa vähän rennommin kun oli alkanu oikeen ovis testejä tekemään niin niistä oli tullu stressiä.
Minäkin sit sanoin et kyllä mä oon tehny ovis testejä molempien lasten kohdalla ja että aina tarvittu clomit tai letrot avuks.
Kolmas työntekijä oli siinä samaan aikaa lounaalla ja sanoi " no mitä te ny tollee ootte stressannu".
Vittu kun meinas mennä kuppi nurin. Huomaa että niillä joilla se plussa tulee kun antaa luvan, niin ei ole mitään käsitystä tästä suosta missä toiset joutuu tarpomaan saman asian eteen.:loudlycrying:
En oo siis töissä kertonut että yritetään kolmatta.
 
@Tonninseteli minä pistelin ja lääkitsin itseäni ihan itsenäisesti insseihin, ivf:n ja passiin eli kyllä se sujuu varsin hyvin ilman miestäkin. Ei jää varmasti siitä kiinni :Heartred ja meillä se aiheesta keskustelukin väheni hoitojen myötä (tai siirtyi hyvin käytännölliselle tasolle) eli uskon että teillä on ihan hyvät mahdollisuudet, varsinkin jos ulkomaan osuuksien ajankohdat on itse valittavissa. Toki ymmärrän sen huolen raskausajan jaksamisesta, mut koittaisin ajatella nyt steppi kerrallan. Tsemppiä, seurailen täällä sun matkaa ja sormet on kokoajan ristissä teidän puolesta! :Heartred
 
@Tonninseteli minä pistelin ja lääkitsin itseäni ihan itsenäisesti insseihin, ivf:n ja passiin eli kyllä se sujuu varsin hyvin ilman miestäkin. Ei jää varmasti siitä kiinni :Heartred ja meillä se aiheesta keskustelukin väheni hoitojen myötä (tai siirtyi hyvin käytännölliselle tasolle) eli uskon että teillä on ihan hyvät mahdollisuudet, varsinkin jos ulkomaan osuuksien ajankohdat on itse valittavissa. Toki ymmärrän sen huolen raskausajan jaksamisesta, mut koittaisin ajatella nyt steppi kerrallan. Tsemppiä, seurailen täällä sun matkaa ja sormet on kokoajan ristissä teidän puolesta! :Heartred

:folded::loudlycrying:
 
Voi ei tonni, tosi ikävä lisä kun muutenkin niin kauheaa tarpomista tämä :sad001 onhan moni tosiaan ihan itsellisestikin hoidoissa ja hyvin pärjäävät, eli tuskin siihen oikeasti fyysisesti kahta tarvii moniin juttuihin. Henkinen puoli ihan eri. Voikun teillä käviskin onni hyvissä ajoin ennen tuota! :red-heart:
 
Kp1. Ei auta muu kuin mennä kohti uutta kiertoa.
Mielessä on välähtänyt ajatus IVF:stä yksityisellä.
En vaan haluis kertoa yrityksestä töissä kun pomo ei ole mitenkään innostuneesti suhtautunut raiskauksiin.
Tuskaili mm. kuin kalliiks tulee kun hän joutuu tän yhden raskaana olijan sairasloman maksaa (jäi saikulle rv24).
Ihan uskomatonta tollanen käytös pomolta.
 
Kp1. Ei auta muu kuin mennä kohti uutta kiertoa.
Mielessä on välähtänyt ajatus IVF:stä yksityisellä.
En vaan haluis kertoa yrityksestä töissä kun pomo ei ole mitenkään innostuneesti suhtautunut raiskauksiin.
Tuskaili mm. kuin kalliiks tulee kun hän joutuu tän yhden raskaana olijan sairasloman maksaa (jäi saikulle rv24).
Ihan uskomatonta tollanen käytös pomolta.
Harmi että pyörähti uusi kierros käyntiin :sad001

Joo, tosi asiatonta käytöstä pomolta. Jotkut on tosi tahdittomia ihmisiä. Tuossa tietty lähestytään kans jotain lain harmaata aluetta jos pomo kauheen negatiivisesti alkaa raskauksista puhua. Kantsis hänen pitää ajatuksensa tästä ihan omana tietonaan :P niin, onko ongelma pomolle kertomisessa siis että hoidot on keskellä päivää niin pitää joku syy olla? Vai joku muu (mä en ole ihan kärryillä vielä siitä, mitä kaikkea IVF:ään liittyy, vaikka jonkun verran olen lukenutkin!) Voisko vaan geneerisesti sanoa, että on lääkärikäynti tai lääkärin tutkimus tms? Ei kai pomolla ole tarkemmin oikeutta udella?

Mulla tänään toka päivä digitaalista ovismittailua inssiä varten, ja tänään vilkutti naamaa. Kyl sen jo tunsinkin että lähestytään, kun halut koholla ja vv alkanu olee sen suuntasta. Huomenna on folliultra, nyt mua jännittää että mitä jos huomenna on o+ niin onks silti tuo ultra, ja mitä jos siellä onkin kehittynyt liikaa folleja kun on me täs ihan normaalisti puuhasteltu :Grimacing Face: koitetaan minimoida monikkoriski, niin tarkotus olis olla tekemättä mitään jos sieltä yli yks folli kypsyy. Vaikka tuntuu että jos tähän mennessä ei oo napannut, niin lottovoitto tulis ennen ku se että vahingossa ny hedelmöittyis ja kiinnittyis useampi ku yks :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
 
Harmi että pyörähti uusi kierros käyntiin :sad001

Joo, tosi asiatonta käytöstä pomolta. Jotkut on tosi tahdittomia ihmisiä. Tuossa tietty lähestytään kans jotain lain harmaata aluetta jos pomo kauheen negatiivisesti alkaa raskauksista puhua. Kantsis hänen pitää ajatuksensa tästä ihan omana tietonaan :P niin, onko ongelma pomolle kertomisessa siis että hoidot on keskellä päivää niin pitää joku syy olla? Vai joku muu (mä en ole ihan kärryillä vielä siitä, mitä kaikkea IVF:ään liittyy, vaikka jonkun verran olen lukenutkin!) Voisko vaan geneerisesti sanoa, että on lääkärikäynti tai lääkärin tutkimus tms? Ei kai pomolla ole tarkemmin oikeutta udella?

Mulla tänään toka päivä digitaalista ovismittailua inssiä varten, ja tänään vilkutti naamaa. Kyl sen jo tunsinkin että lähestytään, kun halut koholla ja vv alkanu olee sen suuntasta. Huomenna on folliultra, nyt mua jännittää että mitä jos huomenna on o+ niin onks silti tuo ultra, ja mitä jos siellä onkin kehittynyt liikaa folleja kun on me täs ihan normaalisti puuhasteltu :Grimacing Face: koitetaan minimoida monikkoriski, niin tarkotus olis olla tekemättä mitään jos sieltä yli yks folli kypsyy. Vaikka tuntuu että jos tähän mennessä ei oo napannut, niin lottovoitto tulis ennen ku se että vahingossa ny hedelmöittyis ja kiinnittyis useampi ku yks :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Lähinnä mietityttää se et miten suhtautuis koko lapsen yritykseen. On varmaan siinä luulossa etten enää lapsia halua kun ikää tulee jo 38 ja kaks lasta kuitenkin. Ja kyllä ne poissaolot mietityttää myös kun on muutenkin vähän työntekijöitä (mikä taas ei ole kyllä mun ongelma).
Tietty jos pomo tietäis yrityksestä niin ei ne poissaolot sit haittais mua kun et tarttis keksiä tekosyitä.

Mein pomo on sellanen hölösuu. Puhuu siis paljon omista asioistaan ja usein unohtaa/ei välitä että työntekijöiden asioista ei kuuluis puhua muille.
 
Emirille voimahalaus :red-heart: Inhottavaa, jos on tuollainen hölösuupomo. On kuitenkin jokaisen oma asia kuinka monta lasta haaveilee saavansa.
 
Emirille voimahalaus :red-heart: Inhottavaa, jos on tuollainen hölösuupomo. On kuitenkin jokaisen oma asia kuinka monta lasta haaveilee saavansa.
On niin totta.
Jos nyt jätetään IVF kokeilematta työpaikan takia, niin varmasti harmittaa myöhemmin. Mies oli heti mukana kun hälle mainitsin asiasta.:red-heart:
 
On niin totta.
Jos nyt jätetään IVF kokeilematta työpaikan takia, niin varmasti harmittaa myöhemmin. Mies oli heti mukana kun hälle mainitsin asiasta.:red-heart:

Ehdottomasti teette juuri niin, ettei jää mitään kaduttavaa! Nyt ollaan niin suurien unelmien ääressä, ettei kannata jättää mitään mahdollisuutta käyttämättä.
 
Ja minä kun olin sillon 2 vuotta sitten että joo katotaan jos saadaan kolmas. Jos ei letroilla tuu niin sit antaa olla. Sillon olin ehkä optimistinen että näillä tärppää.

No toivotaan että rohkeus riittää yrittämään ja "uhmaamaan" pomoa.:tears:
 
Tänään folliultrassa oli yksi 22mm folli, eli paremmin ei varmaan vois olla, jee! Endometrium triple oli 7,5mm eli kuulemma hyvä, siitä en sen enempiä tiiä :) nyt odotellaan sit ovisplussaa! Eiköhän se kohta paukahda kun kaks päivää jo vilkutellu.

Tonni ja muut joita ehkä koskee: kerroin aiemmin että HUS:illa olis ohje et nyt jätetään joka toinen kierto välistä. Tänään paljastu että asia ei suinkaan oo noin yksinkertanen! Eli ilmeisesti taas niitä asioita mistä saa eri lääkäriltä eri ohjeistuksen! Tällästä keskustelua oli meillä:

Lääkäri: "Ja sit jos tästä ei nyt tuu tulosta niin ilmottaudut uuteen hoitoon."
Minä: "Ai mitä! Luulin, että pitää pitää välikierto. Mun mielestä toinen lääkäri sano, että teillä on joku ohjeistus nyt, että pitää pitää aina tauko."
Lääkäri: "..."
Hoitaja: "Näissä on meillä aina vaihtelevat ohjeistukset. Joskus on tosiaan ollu tollastakin että ohjeistetaan pitämään taukoa. Mutta siis, lääkäri sanoo." (Osottaa lääkäriä)
Lääkäri: "...Voit ilmottutua seuraavasta."
Hoitaja: "Noniin, sulle on nyt lääkäri antanu luvan ilmottautua seuraavasta, eli sillä mennään!"

Että sellasta :D nyt suosittelen ettei kannata liikaa ottaa mun sanomisia tähän asiaan liittyen kirjaimellisesti, koska näköjään kaikki on niin paljon kiinni lääkäristä että ikinä ei tiiä mikä on ohjeistus millonkin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: mut hei Tonni, tää on varmaan positiivinen juttu, voitte hyvin ehtiä monta inseminaatiota ennen miehen komennusta :)
 
Okei! Hyvä tietää! Kattoo nyt, jos ne paukkaa sen valmiuslain taas päälle, nii varmaan tee mitään hoitoja vuoteen :Face Without Mouth:

Ja hyvä, että oli vaan yks iso folli sielä! Huomenna sit varmaan inssi? Vai meinasiko, että se saattaa viikonlopun yli vielä kölliä sielä?
 
Okei! Hyvä tietää! Kattoo nyt, jos ne paukkaa sen valmiuslain taas päälle, nii varmaan tee mitään hoitoja vuoteen :Face Without Mouth:

Ja hyvä, että oli vaan yks iso folli sielä! Huomenna sit varmaan inssi? Vai meinasiko, että se saattaa viikonlopun yli vielä kölliä sielä?
Joo samaa mietin, että hyvä että just ennen valmiuslakia ehti tuohon folliultraan ja ehkä jopa inssiin :Eyes:

Toivon mukaan huomenna inssi! Mutta se on vasta sit jos huomenna tulee mittariin plussa. Ite oletan kyl että tulee :D mutta jos ei tuu, ja lauantaina tulee, sit mennään ajoitetuilla yhdynnöillä. Ja jos tulee sunnuntaina, sit mennään vissiin maanantaina inssiin!
 
Muokattu viimeksi:
Tänään folliultrassa oli yksi 22mm folli, eli paremmin ei varmaan vois olla, jee! Endometrium triple oli 7,5mm eli kuulemma hyvä, siitä en sen enempiä tiiä :) nyt odotellaan sit ovisplussaa! Eiköhän se kohta paukahda kun kaks päivää jo vilkutellu.

Tonni ja muut joita ehkä koskee: kerroin aiemmin että HUS:illa olis ohje et nyt jätetään joka toinen kierto välistä. Tänään paljastu että asia ei suinkaan oo noin yksinkertanen! Eli ilmeisesti taas niitä asioita mistä saa eri lääkäriltä eri ohjeistuksen! Tällästä keskustelua oli meillä:

Lääkäri: "Ja sit jos tästä ei nyt tuu tulosta niin ilmottaudut uuteen hoitoon."
Minä: "Ai mitä! Luulin, että pitää pitää välikierto. Mun mielestä toinen lääkäri sano, että teillä on joku ohjeistus nyt, että pitää pitää aina tauko."
Lääkäri: "..."
Hoitaja: "Näissä on meillä aina vaihtelevat ohjeistukset. Joskus on tosiaan ollu tollastakin että ohjeistetaan pitämään taukoa. Mutta siis, lääkäri sanoo." (Osottaa lääkäriä)
Lääkäri: "...Voit ilmottutua seuraavasta."
Hoitaja: "Noniin, sulle on nyt lääkäri antanu luvan ilmottautua seuraavasta, eli sillä mennään!"

Että sellasta :D nyt suosittelen ettei kannata liikaa ottaa mun sanomisia tähän asiaan liittyen kirjaimellisesti, koska näköjään kaikki on niin paljon kiinni lääkäristä että ikinä ei tiiä mikä on ohjeistus millonkin :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: mut hei Tonni, tää on varmaan positiivinen juttu, voitte hyvin ehtiä monta inseminaatiota ennen miehen komennusta :)
Oi, siellä kaikki mallillaan. Nyt vaan ovisplus.:thumbs-up:
 
Takaisin
Top