Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Itsellä ei siis ole käytössä noita imetykseen/raskauden aikana/monivitamiini valmisteita otan ihan omanlaisessa purkissa kaikki mitä tarviin.Foolihappo ei riitä niistä purkeista pitää minun päivittäin ottaa 5mg ja d-vitamiiniä ja sinkkiä olen olen ottanut ihan normaalin annostuksen mukaisesti erilisistä purkeista kylläkin.
 
9b695a511615fb8d7bb115c96546e3bb

Dpo10. Asia harvinaisen selvä.
 
Nää vitamiinijutut on oikeesti vähän hankalia raskausaikana ja sitä yrittäessä. Pitäisi olla tarkkana, että saa oikean määrän kaikkea, mutta muistaa, että liikakaan ei ole hyväksi. Tietääkö kukaan, voiko hiukan ylimääräisestä foolihaposta olla haittaa? Siis siinä tapauksessa, että ei ole määrätty ottamaan tavallista 400 µg annosta isompaa määrää? Mä siis syön nyt sitä Inofolicia, jossa on myo-inositolin lisäksi myös foolihappoa 400 µg. Nyt multa otettiin kilpirauhaskokeiden yhteydessä perusverenkuva, josta huomasin, että hemoglobiini oli aika selkeästi laskusuunnassa. Mulla on joskus aikaisemmin ollut aika alhainen hemoglobiini, mutta kun olen syönyt äitiysvitamiinia, jossa on myös rautaa mukana, se on ollut selkeästi parempi. Nyt lopetin äitiysvitamiinin, kun aloitin Inofolicin, mutta raudan takia äitiysvitamiini voisi ilmeisesti olla kuitenkin ihan hyvä juttu. Mietityttää vaan vähän toi tuplamäärä foolihappoa. Joskus, kun mua on verenluovutuksen jälkeen kehotettu syömään lisärautaa, siitä on mennyt vatsa ihan sekaisin, joten sitäkään en haluaisi ottaao_O
 
Liika sinkki sotkee naisella hormoneja, muistaakseni nostaa testosteronitasoja.

Foolihappoo oon yrittäessä syöny 1mg ihan omin päin, sehän on vesiliukoinen vitamiini, eli liiat tulee pissan mukana pois.

Jos haluu erillisen raudan alottaa, mut maha ei kestä 100mg annosta, niin kannattaa etsiä joko pienempi annos (esim 20mg) tai sit kokeilla nestemäistä.
 
Mulle määrättiin ylimääräinen rautalisä (2 obsidania jos vaan maha kestää, ja kestäähän se), sekä 100 mikrogrammaa D-vitamiinia alkionsiirron alle.
Lisäksi nostan Ubiqinonin 200 mg, nyt mennyt 150 mg.
 
Mulla on lääkekaapissa obsidania, kun piti ottaa rautalisää esikoisen odotusaikana. (2015)
Näyttää olevan vielä päiväystä vuoteen 2020. Jos sitä kokeilisi rautakuuria.
 
Nyt kun on kiellossa tuo sinkki ja omega7 niin itellä ainoastaan käytössä foolihappo 5mg ja d-vitamiini 20mikrogrammaa.Donafertyä en kerenny aloittamaan/hankkimaan ennen kun sain nämä kiellot.Voi olla osittain hoito taho kohtainen asia tuokin plus vielä ihmiskohtainen.
 
Mulla menee tällähetkellä vaan 100mikrogrammaa D vitamiinia ja foolihappoa 800ug.
Mutta voisin ottaa rautakuuria tähän kiertoon.
 
Siis just toi Obsidan oli se, mitä mulle silloin määrättiin ja maha meni siitä aivan sekaisin. Silloin oli vielä juhannus ja oltiin mökillä, että kokemuksesta tuli kaikkineen aivan todella ikimuistoinen:grin En kyllä enää ikinä syö sitä, oli sen verran karseeta. Mut kiitti tuosta vesiliukoisuustiedosta Mannikka! Taidan ottaa sen äitiysmonivitamiinin sit tähän Inofolicin rinnalle.
 
Nii onneksi näitä on eri vaihtoehtoja mikä sopii sitten kenellekin, mulla se toimi hyvin. Ei tullu mitään haittavaikutuksia. :)
 
Sen verran piti vielä tarkistaa et synteettiselle foolihapolle on Suomessa jatkuvassa käytössä max suositus 1mg/pvä. Ravinnosta saatavalle folaatille ei oo rajoja. Eli Mrs R söisin ihan huoletta monivitamiininkin jos kokonaissaanti jää alle sen 1mg/pvä :)
 
Kiitos hyvistä vitamiini vinkeistä.
Jokin vitaamini on , mutta nimeä en muista.
Tuo inofolic on myös..

On tää lasten tekeminen niin pirun vaikeaa, täällä aulassa odottaa kontrolli ultraa.
Ovis testit oli ihan olematon Kp 13.
 
Vaapukkamaa, tsemppiä sinne ultraan!!
Mulla on huomenaamulla edessä, saapa nähdä. Eilen oli vielä ihan voittajafiilis, mutta sitten alko uskomaton väsymys painaa, varmaan tulossa kipeeks, ja näin niin negatiivista klinikkaunta ettei mitään rajaa. Unessa lääkärini oli ihan järkyttävän negatiivinen, että vieläkin puistattaa. Mitenkähän meille käy. Olen ollut taipuvainen luottamaan, että tämä onnistuu. Mutta tällä yrityshistorialla tiedän myös, että kestän vaikka kaikki menis perseelleen ja perheen pääluku olis tässä.
 
Takaisin
Top