Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Heitsu, ootko bongannut tai oppinut huomaamaan muita ovisoireita, jos toi ovistesti toimii sulla huonosti? Esim. limat tai lämpöjen mittaus vois auttaa noiden ovistestien lukemisessa, jos plussaa ei noihin kunnolla tule näkyviin.

Mun kierto sekoilee nyt jotain ihan omaansao_O Siis äsköisellä vessareissulla bongasin taas venyvää kananmunalimaa, mitä hittoa? Mulla ei koskaan ennen ole ollut noita limoja ennen kuin pari päivää ennen ovista. Tänään on kp 14 ja lämmöt on ollut ihan ovista edeltävissä matalissa lukemissa eilen ja tänään, joten ei se ovis ollut vielä viikonloppuna. Aamulla tein myös cb:n kahden hormonin testin, joka oli ihan tyhjä ympyrä, kuten sen kierron ekan testin pitäisi ollakin. Voiskohan ovis kuitenkin olla odotettavissa vielä tällä viikolla? Melkein voisin lyödä pääni pantiksi, että sillä mun nyt syömällä Inofolicilla on jotain tekemistä tän kanssa. Toivottavasti tää kaikki outous on loppupeleissä hyvä juttu, eli tulee kunnon ovis ja vähän aikaisemmin kuin joskus kp 25:rolleyes:
 
Heitsu, ootko bongannut tai oppinut huomaamaan muita ovisoireita, jos toi ovistesti toimii sulla huonosti? Esim. limat tai lämpöjen mittaus vois auttaa noiden ovistestien lukemisessa, jos plussaa ei noihin kunnolla tule näkyviin.

Mun kierto sekoilee nyt jotain ihan omaansao_O Siis äsköisellä vessareissulla bongasin taas venyvää kananmunalimaa, mitä hittoa? Mulla ei koskaan ennen ole ollut noita limoja ennen kuin pari päivää ennen ovista. Tänään on kp 14 ja lämmöt on ollut ihan ovista edeltävissä matalissa lukemissa eilen ja tänään, joten ei se ovis ollut vielä viikonloppuna. Aamulla tein myös cb:n kahden hormonin testin, joka oli ihan tyhjä ympyrä, kuten sen kierron ekan testin pitäisi ollakin. Voiskohan ovis kuitenkin olla odotettavissa vielä tällä viikolla? Melkein voisin lyödä pääni pantiksi, että sillä mun nyt syömällä Inofolicilla on jotain tekemistä tän kanssa. Toivottavasti tää kaikki outous on loppupeleissä hyvä juttu, eli tulee kunnon ovis ja vähän aikaisemmin kuin joskus kp 25:rolleyes:
Lämpöjä en voi oikein mittailla kun herätys melkeinpä joka päivä on eri aikaan.Oireita oviksen suhteen ei paljon ole.
 
En tiedä muistaako kukaan että eilen meillä oli IVF suunnittelu käynti toinen sellainen.Kaikki labrat olivat normaalit.Kilppari arvo 0,79,amh oli 8,74 ikä tason viite arvoissa hyvä ja sukupuolitautitestit tottakai puhtaat.Kaava nyt suunniteltiin lyhyellä kaavalla.Ultarttiin minut ja katottiin tilanne että mitä rakkuloita edellisen ultran rakkulat voisi olla.Yksi johtofollikkeli löytyi 11mm ja ovis todennäköisesti tapahtuu joskus viikonlopun-alkuviikon aikaan.Munasarjat olivat monirakkulaiset ja muutoin kaikki oli ook.Lyhyt kaava siksi että ei haluta sitä että hypersimulaatio tulee kun on ennestään jo rakkuloita mitkä.voivat puhjeta.Lääkkeeksi sain stimulointiin Gonal-F(tuttu inseminaatiosta), irrtotukseen Ovitrellen(tuttu inseminaatiosta),jarrupiikki Orgalutran(uusi tuttavuus mutta mielestäni aika helppo pistää kun minua neuvoivat vielä) ja tuki hoitoon lutinus.Gonal-F alkaa 125 annoksella ja tarvittaessa säädetään annosta jos ei vaikutusta ala tulemaan.Lutinus kolmen päivän päästä siirrosta kolmesti päivässä.Meidän eka IVF alkaa seuraavasta kierrosta jos kuukautiset tulee sellaiseen aikaan että pääsiäinen ei sotke eikä ole täyttä punktioissa.Kuulema huuhtikuun eka-toka viikolle ei mahdu ja lääkäri epäili että huuhtikuun alkavasta kierrosta alkaa meidän IVF koska nyt näyttää siltä että kuukautiset alkaisi juuri hieman "väärään aikaan".Kysyin tuosta monirakkulaista munasarjoista kun nyt vasta minulle siitä puhuttu että miksi nyt vasta puhutaan minulle kerrottiin että minun munasarjojen rakenne on sellainen mutta rakenteen perusteella ei voi tehdä minulle diagnoosia monirakkulaisista munasarjoista.Kysyin myös sen että miten se oire tämä ylipaino ja karvoitus asia siihen sanottiin että ylipainoinen voi olla ihan muustakin syystä ja eri ihmiset ovat karvoitukseltaan erilaisia.
 
Heitsu, peukutan, että pääsette hoitoon ilman turhaa viivettä tai odottelua. Turhauttavaa, jos menkat alkaa väärään aikaan - ja kun jotain toivoo ja odottaa, ainakin itselläni on tilanne ollut just niin - ei luonto tee asiaa helpommaksi.
 
Heitsu, peukutan, että pääsette hoitoon ilman turhaa viivettä tai odottelua. Turhauttavaa, jos menkat alkaa väärään aikaan - ja kun jotain toivoo ja odottaa, ainakin itselläni on tilanne ollut just niin - ei luonto tee asiaa helpommaksi.
Itsellä myös käy niin että aina kun odottaa jotain niin kroppaa kiukuttelee sitten....
 
Heipä hei naiset! Liityn tänne seuraanne jutustelemaan ja kuumeilemaan, koska kyllä tää vaan on niin vaikeeta! :p Oon 27v, mies pari vuotta nuorempi ja meillä nyt vuosi yritystä takana, 2.3.-17 jätettiin ehkäisyrengas pois käytöstä. Kaksi ekaa kiertoa oli aika tarkalleen 30pv, mutta kolmas kerto kestikin 3 kuukautta. Kävin sitten sen vuoksi yksityisellä lapsettomuushoitoihin erikoistuneella klinikalla gynellä, jossa sain käteen terolut reseptin. Ultrattiin minut myös samalla käynnillä, kaikki oli kunnossa vaikka epäilin että jotain vois olla vialla, kun mulla on reilusti ylipainoa, BMI 30. Oli silloin gynen kanssa puhe että jos kierrot ei terolutista huolimatta käynnisty, niin sitten kokeillaan kevyttä OI-hoitoa. Eka letrozol kierto oli joulukuussa ja kolmas kierto päättyi toissapäivänä eli maamanmaana kp 1 :sad001 Tämä kierto mennään omasta päätöksestä ilman letroja, otin macakapselit käyttöön ja yritän olla tikuttamatta ovista. Saa nähdä mitä siitä tulee :p Meillä sattuu miehen kanssa olemaan niin huonosti työvuorot oviksen aikaan ristissä että suuria odotuksia tälle kierrolle ei ole. Toisaalta se voi olla ihan hyväkin, eipähän stressaa :p Oishan se varmaan hyvä olla ajattelematta tätä yritystä ja vauvajuttuja mut helpommin sanottu kuin tehty. Vauvakuume on jo melkoinen.. :HeartredHuh tulipas melkoinen selostus:grin Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin!
 
Me suunnitellaan miehen kanssa romanttista yötä hotelliin, 16.3 mutta aloin nyt miettii että en varmaan pääse kylpylään jos mä vuodan vielä silloin kun mulla vielä primoja jäljellä 2 ja tyhjennysvuoto alkaa varmaa maanantaina.. Voi hitto! Ja tuo on ainut viikonloppu koska meille sopii lähteä, no ei auta muu kuin keksiä sit jotain muuta.
 
Alinah, toivotaan että keksitte jotain kivaa yhdessäoloa :) Tuollaista pitäis kyllä meidänkin keksiä. Noh, tyttö on vielä niin pieni, eikä meillä ole lastenvahtia edes lyhyiksi ajoiksi. Mutta onneks on tuo sunnuntainen vauvauinti edes, jolloin ollaan perheenä yhdessä :) (usein ;) ).
Meitsi kasvattelee limakalvoa ens viikon perjantaille asti ja sen jälkeen alkaa sitte keltarauhashormonin lataaminen.
 
Heitsu, hyvältä kuulosti suunnitelmat. Sulla siis ilmeisesti pco-tyyppiset munasarjat, eli sama, mitä nyt itselläni oon vähän epäillyt. Se on vähän eri asia kuin toi pcos, johon liittyy pelkän monirakkulaisuuden lisäksi muitakin oireita.

Salainensydän, mäkin olen ihmetellyt tuota kierron yhtäkkistä venymistä. Mä jätin pillerit pois joulukuussa 2016 ja mullakin oli kaks ekaa kiertoa 29 vrk, kolmas kierto 31 vrk ja neljäs sitten 44 vrk. Sen jälkeen kierrot on ollut jotain 34-40 vrk ja välissä tosiaan yksi kkm, joka todettiin lokakuussa rv 10+1. Kukaan ei mullekaan oo osannut kertoa mahdollisia syitä venymiseen. Ite veikkaan pco-tyyppisiä munasarjoja, vaikka normaalipainoinen oonkin. Oon tosin ollut gynellä vain raskauden ja keskenmenon yhteydessä, jolloin mun normaalia kiertoa ei tietenkään oo voitu tutkia.

Mä taas täällä pohdin, että meniköhän se ovis jo. Tänään oli lämmöt hypännyt selkeästi ylöspäin. Lämpömittari näytti aamulla 36,18, kun se vielä eilen oli 35,90. Mulla ei ikinä oo ollu noin korkeita lämpöjä ennen ovista. Oliskohan ovis siis ollut eilen? Cb:n kahden hormoonin tikkuun en oo saanut kuin vilkkuvaa hymynaamaa, mutta ehkä mun LH-huippu ehti jo mennä ennen kuin aloin testaamaan. Tein ekan testin vasta toissa päivänä, joten on mahdollista, että LH-huippu oliskin ollut jo sitä edeltävänä päivänä. Eilen illalla tuli myös hetkellisesti kunnon vihlontaa vähän vasemmalle puolelle vatsaa. Vihlonta tuntu selkeesti vähän navan yläpuolelta alas nivusiin asti. Millasia oviskipuja teillä yleensä on?
 
Mulla ei oo ollut muuten oviskipuja, paitsi ekassa letrokierrossa jossa alavatsa oli niin turvoksissa ja pinkeä ja kipu oli semmoista että ihan kuin joku olisi tökkinyt sukkapuikolla oikealle alavatsaan. Säteili myös hieman nivuseenkin. Ja seksi sattui :p Muuten en oo vielä(kään) oviskipuja pistänyt merkille.
 
Mrs R, voisi kuvitella tuon lämmön nousun perusteella, että ovulaatio tapahtui. Osalla lämpö nousee 1-2 päivän kuluttua jälkeen. Mulla ei viime aikoina ole paljon ovikset tuntunut, mutta pistävä tunne vois kuvailla parhaiten. Toki jälkikäteen ovario kipuilee luteaalivaiheessakin.
 
Heitsu amh korkee arvo kanssa viittais pcohon? Mulla oli reippaasti yli viittä se ja mulle sanottiin et on korkea ja johtuu pcosta. Katoin et sulla (ja mulla) jää kuiteski viitearvojen alapuolelle... Että en nyt siitäkään sit tiedä, riippuu lekurista.
 
Heitsu amh korkee arvo kanssa viittais pcohon? Mulla oli reippaasti yli viittä se ja mulle sanottiin et on korkea ja johtuu pcosta. Katoin et sulla (ja mulla) jää kuiteski viitearvojen alapuolelle... Että en nyt siitäkään sit tiedä, riippuu lekurista.
Ainakin lääkäri sano että tuo on hyvä alle 24v.
 
Eilinen ovis testi.Mitä mieltä?Viivat yleensä ovis testiin tulee mulla melkein samalaiseksi viivaksi kuin testi viiva on.
 

Liitteet

  • IMG_20180309_084048.jpg
    IMG_20180309_084048.jpg
    201 KB · Katsottu: 181
Dpo5 ja mukarauhallinen "en tarkkaile kehoani" kuopattu. Äsken vihloi hyvin ovismaisesti ja napakasti vasemmalta alhaalta ja kiinnitymiskiputoiveet nousi tappiin. Heti tuli kiirus vetää puoli purkkia greippimehua. Ikäänkuin enää auttaisi. :)) Että taas sitä mennään, tervetuloa turhat testit ja kuvitellut oireet.

Mä kyllä tunnen oviksen melko selvästi. Muutaman päivän juilii munasarjaa ja on liikearka, ovispäivänä kovaa kipua. Alavatsa muutenkin pinkeä ja arka. Oviksen jälkeen tulee etova olo ja törkeän kipeät nännit muutamaksi päiväksi.
 
Mie een välttämättä ovista tunne, mutta ällötystä tms. muuta oiretta on.
Tikkuun oon saanut, mutta siihen se on jäänyt .

Kp 7 mennään ja varsinkin ajan maanantaille kun epäilen ettei kohdun limat riitä ja jääkö se siitä sitten kiinni.
Tiedä sitä..
Jos ois joku kikka kolmonen siihen .
 
Plussa?Livenä toinen viiva on tummempi kamera sai viivan näyttämään haaleammalta.
 

Liitteet

  • IMG_20180309_173041.jpg
    IMG_20180309_173041.jpg
    256.5 KB · Katsottu: 194
Takaisin
Top