Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Harmi, Larissa! Kylläpä se nyt vitkuttaa niitä hyviä tuloksia.
Blackwoodille rentoa oloa taukokiertoon.
Mä oottelen viimesiä verikoetuloksia. En tiiä, rahastiko klinikka, mutta verta meni taas 5 putkeen. Osa oli infektionäytteitä eli pakolliset. Mutta niinpä vaan lorahti vajaa 600€ siihen käyntiin ultrineen ja kokeineen...! No, nämä on nyt kestettävä. Ei niitä huuruneniä voi roskiin viskoa.
Katjusha kp 20
 
Täällä masistelua:
Tänään oli tullut kanta palveluun tekstit IVF suunnittelu käynniltä mikä oli 20.2.Ei ollut kivoja tekseja mieltä alentavia tekstejä.Kumpanenkin ollaan ylipainoisin ja sen olen tienyt että painoa on hieman minulla liikaa mutta miehelläni on vain lihasmassaa hän käy kuntosalilla 5krt viikossa ja on vieläpä kaiken lisäksi 190cm pitkä.Lääkäri nyt ymmärsi omiaan.Teksteissä oli että monirakkulaiset munasarjat olisivat ja kukaan lääkäri ei ole sellaisesta maininnut ennen ja oireitakaan minulla ei ole ei ole esim vatsakipua kuukautisten aikaan tai mitään hartia pistoksia vain aika runsasta karvan kasvua.Silti diagnoosi ei muuttunut on edelleen selittämätön lapsettomuus.Siellä myös puhuttiin niistä vanhoista johtofollukkeleista ja kystistä.Kystät ei kuitenkaan ole täynnä nestettä.Lääkäri sanoi että näkyvyys on heikko koska on 2kp ja vuotoa on ja tarkkaa diagnoosia ja hyvää näkyvyyttä ei ole kuukautisten takia.Suunnittelussa sukupuolitautitestit ja puolisolle AMH verikoe ja kilpisrauhasverikokeet muut yleiset verikokeet normaalit.Sopimukset/suunnitelmat allekirjoitettu ja kotiin pakastealkio sopimukset saaneet mukaan luettavaksi/allekirjoitettavaksi.Lisäksi näiden kaiken lisäksi oli että gonal-F annostus voisi olla ehkäpä 125iu ja maaliskuussa alkavasta kierrosta olisi eka IVF mutta pitää ottaa PÄÄSIÄINEN huomioon ja sen hetkisen tiedon mukaan punktioon ei mahdu mutta tilanne voi muuttua näiden viikkojen aikana sanottiin kanta palvelun teksteissä toivotaan kuitenkin parasta näiden kaiken masennuksen keskellä.
 
Heitsu
Ei kyllä kiva kuuloiselta tekstiltä vaikuta.
Toivotaan , että pääsiäinen ei hämmentäisi yhtään.
Tsemppiä!

Larissa
Pahoittelut <3

Omat kuulumiset
Dpo 8
 
Tänään aloitettu taas primolutin napsiminen ja tilasin taas ensi kiertoon CB kaksoishormooneja paketin. Vanhaasta paketista jäljellä 5 testikasettia.

Tänään tuli viides vilkkuva hymynaama, mut mä en nyt enään jaksa odotella ja ihmetellä kierron venymistä niin aloitin nyt ne primot. Tänään kp25, lyhyempi kierto nyt kun edellinen. Joka oli sen 54päivää!
 
Lomat kohta lusittu ja ihanasti ollut vauvakuume taustalla. Kp 9 ja eka letrokuuri syöty. En huomannut mitään sivuvaikutuksia, ja hyvin vähän on mitään tuntemuksia missään. Liekkö hyvä vai paha, normisti mulla jo juilisi vasenta munasarjaa tauotta seuraaviin menkkoihin. Mamma-vitamiinia, maca-kapseleita (tosin vain 3/vrk, kun on sihtikurkulle hankalia niellä) ja greippimehua vedetty.
 
Meillä nyt vuos yritystä pikku kakkosesta syksyllä km ja nyt viime viikolla sain tietää et tää toinenkin raskaus meni kesken. Odotin luonnollista tyhjennystä koska syksyl lääkkeistä kierto meni ihan sekasi. Su aamuna lähdin vuotaa niin kovasti et lanssilla sairaalaan ja kaavinta päätös. Eiliseen asti olis ollu vaan saikkua mut mä pyysin koko loppu viikon viel kun olo on niin heikko, väsyny ja huimaa. Olo on niin käsittämätön vieläkin. En halua luovuttaa! Mut samalla en ymmärrä miten tää voi olla näin vaikeeta? Tuntuu et ympärillä kaikki vaan napsahtaa paksuks ja sit ite joutuu (niiku muutkin täällä) käymään vaikeamman kautta.
 
Mäkin voisin tulla kirjottelemaan tänne. Oon lueskellut jonkun aikaa taustalla ja täällä on tosi mukavan oloista porukkaa:)

Meillä on ollut esikoisen yritystä nyt viime heinäkuusta. Elokuussa tulikin plussa, mutta se päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon ja kaavintaan lokakuussa. Sen jälkeen kierrot on ollut vähän mitä sattuu. Kaavinnan jälkeen ei ovulaatiota eikä menkkoja kuulunut ja lopulta menkat käynnistettiin primoluteilla melkein 8 viikkoa kaavinnan jälkeen. Sen jälkeen on ollut kaksi kiertoa, jotka on ollut mulle tyypilliseen tapaan pitkiä (37 ja 36 päivää) ja ovis on molemmissa ollut kp 25. Nyt menossa kolmas varsinainen yrityskierto keskenmenon jälkeen ja tänään kp 9. Tähän kiertoon olen ottanut avuksi myo-inositolin, koska epäilen, että mulla voisi olla pco-tyyppiset munasarjat. Katsotaan, onko sillä nyt mitään vaikutusta mihinkään.

Mulla on tammikuussa diagnosoitu myös kilpirauhasen liikatoiminta, johon mulla on nyt lääkitys hyvin pienellä annostuksella. Liikatoiminta tai kilpirauhasen toiminnan heittely saattoi olla syy keskenmenoon lokakuussa ja se saattaa myös vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Nyt käyn kerran kuussa otattamassa kilpirauhasarvot, joiden mukaan lääkitystä sitten viilaillaan.

Kaikenlaista pikku vaikeutta siis projektiin liittyy, mutta oon kuitenkin toiveikas, että tulisin raskaaksi vielä ennen keskenmenneen laskettua aikaa toukokuun alussa. Keskenmeno oli mulle tosi kova paikka. Vaikka oon aina tiennyt, että lapsia ei tehdä, niitä saadaan, olin varautunut henkisesti ennemminkin siihen, että raskauden yritys kestää, enkä siihen, että keskenmeno osuu omalle kohdalle.
 
Harmi, Hempuliini! Toivotaan pikaista ja täydellistä toipumista.
MrsR, pikaista visiittiä tässä ketjussa.
Heitsu, toivon että tekin pääsette hoidoissa vauhtiin. Tylsimys lääkäri, mutta toivotaan, että muutoin hommansa osaavaa sakkia teitä hoitamassa.
Saapa nähä, milloin lähtee uus kierto. Tänään tuntuu, että menkat alkaa. Mulla alkais progynova kp 2 ja kortisonikin melko pian. Nyt täytyy pitää jäitä hatussa. Kaikki huurunenät ei selviä siirtoon, eli tämä ei nyt vielä mitään takaa vaikka tässä mitä sadetansseja tanssis... en usko, että tulin ovuloineeksi tässä kierrossa (lämpö ei nouse), eli kierron pituudeksi voi tulla mitä vaan.
Katjusha kp 23
 
Harmi, Hempuliini! Toivotaan pikaista ja täydellistä toipumista.
MrsR, pikaista visiittiä tässä ketjussa.
Heitsu, toivon että tekin pääsette hoidoissa vauhtiin. Tylsimys lääkäri, mutta toivotaan, että muutoin hommansa osaavaa sakkia teitä hoitamassa.
Saapa nähä, milloin lähtee uus kierto. Tänään tuntuu, että menkat alkaa. Mulla alkais progynova kp 2 ja kortisonikin melko pian. Nyt täytyy pitää jäitä hatussa. Kaikki huurunenät ei selviä siirtoon, eli tämä ei nyt vielä mitään takaa vaikka tässä mitä sadetansseja tanssis... en usko, että tulin ovuloineeksi tässä kierrossa (lämpö ei nouse), eli kierron pituudeksi voi tulla mitä vaan.
Katjusha kp 23
Toivotaan että siirto onnistuu teillä ja meillä onnistuu pääsy hoitoon.
 
Pahoittelut kaikille, joilla ei ole tärpännyt. Niin paljon viestejä loman aikana, että yksittäin mahdoton vastata.

Itsellä nyt kp12 ja lupaavaa jomotusta vasemmassa munasarjassa. Oikeahan mulla ei taida toimia ollenkaan. Myös kirkastuvaa limaa alkanut näkyä. Näinköhän letrot saisi mulle ihan kunnollisen ovulaation vihdoin aikaan? Vielä kun saisi ukon kellistettyä, se tuntuu olevan vaikein asia ajoittaa... Miehellä joku ihme "onkohan se lapsi nyt ihan viisasta" -vaihe. No helvetti, vuoden ollut ilman ehkäisyä, NYT ei ehkä enää ole aika katumapäälle tulla. Oma fiilis on, että vaikka vauva ennen parisuhdetta, pah!
 
Mulla tuli tänään jo seitsemäs vilkkuva hymynaama kp27. Kun testannu tässä huvikseni ja tänään jo kolmas primolut päivä menossa..
 
Hartiapistoksethan ja muut voimakkaat kk-kivut on yleensä endo-oireita, ei liity pco/s.
Pco/s oireita on lähinnä epäsäännölliset ja yleensä tosi pitkät kierrot (ovuloimattomuus), runsasta karvoitusta (leuka, kasvot, sääret, alavatsa ja yläreidet), vyötärölihavuutta, leuan/kaulan hormonifinnit, hiusten harvenemista (muualla siis kasvaa paitsi päässä).
Täällä lähes kaikki em. oireet ainakin pcon myötäjäisenä.
 
Hartiapistoksethan ja muut voimakkaat kk-kivut on yleensä endo-oireita, ei liity pco/s.
Pco/s oireita on lähinnä epäsäännölliset ja yleensä tosi pitkät kierrot (ovuloimattomuus), runsasta karvoitusta (leuka, kasvot, sääret, alavatsa ja yläreidet), vyötärölihavuutta, leuan/kaulan hormonifinnit, hiusten harvenemista (muualla siis kasvaa paitsi päässä).
Täällä lähes kaikki em. oireet ainakin pcon myötäjäisenä.
Itsellä tulee ovulaatio ja on säännöllinen kuukautiskierto.Hieman on ylipainoa vain ja tuota runsaskarvoitusta myös.Hiuksissa ei mitään vikaa.
 
Sori ku kommentoin viel tähän ketjuun. Tullu vaan edelleen teiän juttuja luettua vaik itsel sillon syksyl viimeinen inssi onnistui ja nyt jo rv 30+6 menossa.
Mutta Alinah, mulle sanottiin sillon hoitojen alussa yli 2v sitten et ei kannattais tehdä ovistestejä clearbluen kaksoishormoonitesteil, et lääkärin mukaan ne olis liian herkkiä. Mulla myös välil vilkutti monta päivää sil testil joka oli ärsyttävää! Lopulta testasin ain eka clearbluen yksöishormonitestil niin pitkään et joko tuli hymynaama tai huomas siit et viiva oli jo tummunu huomattavasti ja sit viel kyl varmistin noil kaksoishormonitesteil et tuli pysyvä hymynaama. Suosittelen siis et testaisit myös muil testeil, naistenpolinlääkäritkään tääl kun ei nähtävästi niihin niin luota. :)
 
Takaisin
Top