Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Vivu, tämä on nyt neljäs ivf (joista vain kahdessa on tähän mennessä päästy munasolujen keräykseen). Joka kerralla kun munasolut on kerätty niin puolelle on tehty ivf ja puolelle icsi. Eli ivf ja icsi ovat periaatteessa sama hoito, mutta ivf:ssä munasolu ja siittiö kohtaavat "omin keinoin" maljalla ja icsi:ssä siittiö laitetaan munasolun sisälle. Julkisella 3 punktioon johtanutta hoitoa on maksimi.

Kiitos kaikille tsemppiviesteistä! <3
 
Tämän päiväinen ovis testi ei muuttunut mihinkään suuntaan siis eilinen testi oli plussa.Piina päivät alkakoon täälläkin.Ovis plussa tuli eilen 21kp kohdalla.
 
Larissa no voi v*ttu :( olin käsittäny että jos siirtoon pääsee ni sit lasketaan...

Pientä sekoilua polilla.. Soitin ma ja sanoin että tiputtelua ollut niin milloin aloitetaan, sain nuvona että ti aloitetaan. Kysyin samalla et mites ultra ajan varaus.. Hoitaja sanoi ettö ei nyt varata että pe (tänään) varataan kun lääkäri soittaa. Ohje oli että eka ultra sit lääkkeet. No tein miten puh. ohjeistettiin ja ootin tähän päivään. Puhelimessa lääkäri ei ollut yhtään tyytyväinen tähän... Yritin selittää että tein vaan ohjeen mukaisesti ja sitten hoitaja päätti erilailla. No sain viimeisen mahdollisen ultran ja pahoittelut lääkäriltä että meni näin. Antaa kuulemma kunnon ohjeet sille hoitajalle asiasta ettei käy enää näin.
Meni aika tiukille että sain yhtään aikaa... Hitto ois ottanu kupoliin jos oisin turhaan syöny lääkkeet.
Sry oma napa.
 
Höh, minustakin tuntuu, että kolme siirtoon etenevää kierrosta lasketaan. Me oltiin ostopalveluna yksityisellä hoidoissa. Tosin, en enää kestänyt omia paskoja muniksia siinä kohti, että hanskat tiskiin - ihan sama. Vuoden päästä lähettiin sitten munasolujonoon omakustanteisesti.
 
Mun täytyy katsoa miten saan noi tiedot näkyviin oman kirjotuksen alle niinkun monella muulla täällä. En osaa edelleenkään osaa käyttää foorumia vaikka täällä pyörinyt semmosen 2,5v. En edes osaa lihavoida tai merkitä noita nimimerkkejä omiin kommentteihin. :D
 
Noniin, nyt toimii!
'
Mä oon koko viikonlopun kaksin esikoisen kanssa kotona kun mies lähti setänsä luokse miesten peliviikonloppuun. No onneksi huomenna on esikoisen synttärit osa 2. Niin on paljon menoa ja melskettä ja sunnuntaina mummoni 70v syntymäpäivät (täytti 26.1 70 niinkun poikanikin täytti silloin vuosia) jonne tänään tein jo puoli valmiiksi kinkku sekä lohivoileipäkakut. Aamulla kuorrutus vaan! Hänellä löydettiin tossa viime syksynä syöpä alapäästä ja kuukaus siitä niin kävi leikkauksessa naikkarilla ja oli ke-ma osastolla siellä ja mummoni oli jo niin päättänyt ettei vietä mitään 70v juhlia kun tuo syöpä löytyi mutta niin vaan leikkaus +1kk syöpähoidot auttoi ja syöpä ei oo uusiutunut niin hän ajatteli että jos kuitenkin pidettäisi pienet juhlat. Ne hoidot loppui 11. tammikuuta :Heartred
 
Vivu ja Katjusha, meillä on vain yksi siirto plakkarissa (3 hoitoa) joten toivon todellakin että se menee noin, että vain siirtoon johtaneet hoidot lasketaan. Viimeksi vain lääkäri sanoi, että punktioon ei kannata lähteä vähäisillä folleilla (mun tapauksessa alle 3-4), sillä se lasketaan yhdeksi hoitokerraksi. Siksi toinen ivf muuttui inssiksi (folleja oli 2). "normaalit" naiset tietty yleensä pääsee myös siirtoon (ja saa jotain pakkaseenkin) jos punktio tehdään, siksi se kai lasketaan niin että punktio = yksi hoito.
 
Larissa ainakin meille sanottiin julkisella noin että jos siirtoon ei päästä niin sitä hoitokerta ei lasketa. Lisäksi meidän ensimmäinen hoito meni pieleen (kukaan ei tiedä miksi, oliko vika sairaalan vai ei), niin sanoivat että vaikka kaksi saatiin pakkaseen niin sitä hoitoa lasketa jollei raskaus ala pakastesiirroista. Luulen että tuo johtui osittain siitä että hekin kokivat tehneensä jonkinlaisen virheen labrassa.
 
Täällä taitaa tänään vihdoin ja viimein tulla täti punainen kylään, yöllä n. 00-01 välillä bongasin hyvin hentoa vaaleanpunaista väriä vv joukossa. Nyt sitten sai juosta kesken unien vessaan laittaa siteen housuihin kun luulin et pissasin alleni mutta olikin vetistä vaaleanpunaista vuotoa kun valu pitkin reisiä vessaan päästyäni... Ja kaikkia varmasti kiinnosti tämä yksityistieto.. :rolleyes::p

Katotaan tosiaan, saanko tänään päivällä alkaa kutsuu kp1.
 
alinah toivottavasti nyt pääset lopultakin uuteen kiertoon :)

tuosta kiinnittyminen / testaaminen -aiheesta kun oli aiemmin puhetta. Tuli tuossa mieleen viime pääsiäisen kemiallinen. Tarkistin kalenterista ja sen mukaan tein eka plussan dpo7. Toki tuo ei oo tarkka päivä, koska ovistestillä en (oppikirja)plussia saa, mutta oireiden perusteella. Pieni prosentuaalinen osuushan se on, joilla noin aikasin plussa näkyy, mutta ei oo mahdotonta :)
 
Dpo 7(?), vatsa löysällä, erilaisia tuntemuksia eri puolilla vatsaa. Lueskelin lapsettomuussivuja eikä optimismi ainakaan kasvanut. Mullahan ultrassa ovulaation jälkeen kohdun limakalvo oli vain 4mm. Lisäksi niukat menkat kertonee keltarauhashormonin vähyydestä. Siihen keski-ikä ja keski-ikäinen mies, niin...
 
Hannuli, mulla oli menkkajomoja jo 6 dpo alkaen mutta on nyt rauhoittunut, mahakin kävi löysällä ja nyt taas ummettaa (ehkä siellä on tilkka keltarauhasta olemassa). Ei tää keski-ikäisyys kyllä mulle ainakaan mikään ilonaihe ole. Tosin vaihdevuosioireita oli jo 38-vuotiaana. En tiedä, mikä vaikutus kilpirauhasen vajaatoiminnalla on. Ei se ainakaan helpota, vaikka miten olis ”hyvä hoitotasapaino”.
No, menkkoja odotellessa. V*utuskin laantui, että tiedä mikä sitten ”riivaa”... ;)
Katjusha kp 25 / 9dpo? raskaustesti äärimmäisen nega.
 
Nyt sattuilee alavatsaan aika kovasti. Vähän kuin ovulaatiokipu, mutta se se ei voi olla, kun ultrattiin jo tapahtuneeksi. Kp 21/28, dpo 6(?). Varmaan ilmavaivoja, mutta pää kehittelee kiinnittymistä...
 
Heippa kaikille. Mahtuuko mukaan vielä?
Taustaa: minulla on keskenmenoja 5 kpl, joista neljä peräkkäistä. Kaksi lasta olen kuitenkin saanut (tukilääkityksellä) ja heistä mielettömän iloinen. Nyt olisi kolmas toiveissa ja sain jälleen keskenmenon. On tutkittu ja sorkittu.. Vuosi ollaan nyt tätä kolmatta yritetty. Ensimmäistä lasta tehtiin aikoinaan neljä vuotta. Toinen lapsi sai vähän helpommin onneksi alkunsa.
Minulle on kuitenki tosiaan määrätty tuo lugesteron tukilääkitys jos raskaaksi tulen eli ongelmia on keltarauhasen kanssa.
Tämä on turhauttavaa kun kolmannen lapsen kaipuu on kova, mutta ei vain kuulu mitään.
Olen seuraillut teitä jo pitkään ja täällä vaikuttaa olevan hyvä yhteishenki. Tiedän, että osalla teistä ei ole vielä sitä ensimmäistäkään ja sit minä tuun tänne vinkuu kolmannesta.. Tämä vaan niin ahdistaa!

Lopuksi toivotan kaikille plussa onnea ja toivottavasti kaikki saavat nyytit syliinsä tavalla tai toisella <3
 
Ja siten tietoa, jonka haluan jakaa teidän kanssa.
Meillä mies kävi muutama viikko sitten hedelmällisyys koulutuksessa. Kouluttajana ollut suomen johtavin hedelmällisyyslääkäri. Mielenkiintosia oli dokumentit mitä hän sieltä sai. Mm 6-5 päivää ennen ovulaatiota on ne otollisimmat hetket ja kun ovistestit näyttää plussaa on sillon jo myöhästä.. Tämä oli mullekkin ihan uusi tieto. Ovistestejä käytetään vain yleensä erittäin harvoissa tapauksissa kun kyse on hoidoista.
Tää ei nyt varsinaisesti kuulu tähän mut tuli vain mieleen. :)
 
Blackwood, onpa teillä ollut rankkaa. Sitä aina itsekkin odottaa plussaa tikkuun kuin kuuta nousevaa ja unohtaa, että edessä on vielä monta muuttujaa. Toivon, että seuraava pysyy tiukasti tarrasukilla kiinni.

Itsekkin kolmosta haaveilen, reilu vuosi ehkäisytöntä takana. Ihan tuntuu kuin olisi ekaa kertaa asialla, kun nuorimmainen on jo 10. Ja tuohon ovulaatioon... meillä ainakin juurikin tuo kuopus sai helpoiten alkunsa (4kk) ja juuri siinä kiertossa kun ajattelin ettei ole mitään mahkuja. Peiton heilutuksen ja ovulaation väliä oli liki viikko.
 
hannuli77 ja Blackwood tervetuloa mukaan ja pikaista visiittiä :)

hannuli jospa siellä nyt onkin tarrautumisoiretta :nailbiting:

alinah mitäs naikkarilta tuli puhelimessa, saitko ajan ultraan?

vaapukkamaa oi, olispa vaan kiinnittymisvuotoa ollut :rolleyes: vieläkö jatkuu? Onko testaussuunnitelmia?

Täällä on vissiin dpo12, negaa näyttää :sad001 Olin parina päivänä näkeväni jotain testeissä (pc ja 25mlu kiinakasetti), mutta varmaan näin omiani. Tai ehkä joku hipaisu kävi, eikä hcg noussut sen kummemmin. Tänään oli niin nega kuin olla voi :facepalm:
Terolutit vielä menee luteaalitukena, ne on määrätty dpo3 lähtien 2viikkoa. Jos tulee tiputtelua ja on nega, kuten viime kierrossa, lopetan kyllä jo aiemmin :p
 
Takaisin
Top