Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Täällä kp 15 ja oviskipuja ainakin. Oudosti tuntuu vaan molemmin puolin. En tiedä onko letroista johtuvaa. Ennen letroja ei ollut oikein mitään kipuja. Nyt vaan talletteluja ja jäädään katsomaan mitä käy. :)

alinah, itse stressasin samaa ja jouduin samana päivänä soittamaan kun piti ottaa eka letro, mutta onneksi sai ajan hyvin. :)
 
Heippa ihanaiset naiset! Onkohan täällä enää ketään tuttuja tai muistaako kukaan mua? :)

Mun tarina siis on lyhykäisyydessään se, että esikoista on toivottu noin 3,5 vuotta. Matkan varrella on löytynyt endometrioosi ja sitä on hoidettu välillä erilaisin lääkkein (e-pillerit, zoladex-kapseli joka tekee "vaihdevuodet") sekä leikkauksella maaliskuussa 2017. Lapsettomuutta on koitettu hoitaa erilaisin lääkekomboin (letrozol, lugesteron, terolut jne). sekä kolme mönkään mennyttä ivf-hoitoa on tehty. Neljäs ivf alkaisi parin viikon sisään, jos vaan menkat alkaa. Kesällä löytyi myös lievä kilpparin vajaatoiminta. Yhtään plussaa ei ole ikinä tikkuun tullut.

Nyt ollaankin jännän äärellä, sillä menossa on eka luomu kierto leikkauksen jälkeen, tänään dpo 9. Todellakin käytettiin tämä luomu kierto hyväksi ;) Ennen leikkausta mulla oli aina kaiken maailman tuhruja ja tiputteluvuotoja ennen menkkoja (pahimmillaan oviksesta menkkoihin). Noh, nyt näkyi dpo 6 pieni tippa vaaleanpunaista verta pyyhkiessä ja samalla alkoi tähän päivään kestäneet on-off menkkakrampit ja vihlonnat. Ton enempää vuotoa ei ole tullut. Aiemmin oli niin, että jos tuhru alkoi niin se myös jatkui ja voimistui lopulta menkoiksi. Aiemmissa luomu kierroissa tuhru oli aina ensin ruskeaa ja sitten voimistui vereksi, nyt tosiaan vain tippa vaaleanpunaista hailakkaa verta. Vähän jännittää että olisiko voinut ihme tapahtua kaikkien näiden vuosien jälkeen... :)

Tsemppiä teille kaikille :) Koitan lueskella teidän viestejä vähän taakse päin ja päästä juttuun mukaan.

Larissa dpo 9
 
Larissa, moi! Mä oonkin miettinyt, missä ”piilottelet” :D Kuulostaapa harvinaisen hyviltä oireilta siellä, saas nähdä, mitä viikon sisään tapahtuu!
Täällä perus noin 5 dpo ehkä menossa, ja yllätys yllätys ei mitään oireita, paitsi ummetusta välillä, mikä on ihan hyvä juttu. Jos olis vaikka keltarauhanen käytössä :) eli menkat aikataulussa viikon sisään.
 
Larissa Oi että! Nyt täällä kyllä tsempit, peukut pystyssä ja kaikki positiivinen ajatus sinne! :Heartpink Tosi jännittävää! :nailbiting: Joko on ajatusta testipäivästä :rolleyes: :nailbiting:

Täällä dpo6. Eilen oli omituinen pahoinvointikohtaus ruuan jälkeen, mut liekö ollut kahvista johtuvaa. Mitä ei kyllä tapahdu ruuan jälkeen. Rinnoissa välillä pistelyä, oli herkkyyttä dpo3-4; mulla ei yleensä rinnoissa oo ihmeempiä tuntemuksia missään kierron vaiheessa. Auh, dpo5 lähtien mun piinapäivät oikeesti vasta alkaa! :nailbiting: Pari kemiallista ollut ja silloin alkanut r-oireet (närästys, pahoinvointikohtaukset) jo dpo5-6 lähtien :nailbiting:
 
Katjusha, kuulostaa hyvältä että sulla on kierto lähtenyt normaalisti pyörimään. :) Oliko teillä pas ajatuksissa nyt keväälle? Ja joo korkeelta varmaan tiputaan kun luomu ihmettä toivon... :D Noh, ivf-lääkkeet oottaa jo jääkaapissa.

LaraS, kiva kuulla sustakin :) Veikkaisin että närästys noin nopeasti oviksen jälkeen kertoo vaan siitä että keltarauhanen toimii (progesteroni voi aiheuttaa närästystä). "Ivf-koulua" käyneenä olen oppinut sen, että alkio aloittaa kiinnittymisen dpo 6 ja kiinnittymisprosessi jatkuu dpo 9 asti, sitten alkaa hcg:ta erittyä vereen. Eli ennen sitä ei tavallaan voi olla raskausoireita, mutta dpo 6 lähtien voi olla kiinnittymisoireita. Hoidoissa mulle määrättiin kiinnittymistä tukeva piikki sille päivälle kun alkio on 6 pv eli periaatteessa dpo 6 (mutta siirtoon ei siinä hoidossa ikinä päästy). Mutta se kuulostaa hyvältä että sulla on ollut edes kemiallisia. Sun kroppa siis kykenee raskautumaan! :) Toivottavasti tämä on se kierto, kun plussa tulee ja pysyy! <3 Testaan varmaan perjantaina, se ois dpo 12. Oishan se huippua soittaa polille ja sopia raskauden seuranta hoidon aloituksen sijaan... :D

Tässä kierrossa on aiempiin luomu kiertoihin myös erilaista se, että on kilpparilääkitys (ja annosta nostettiin 1,5 kk sitten). Lisäksi aloitin omine lupineni syömään kortisonia ovulaatiosta lähtien (joo tuhma minä :D). Mulle määrättiin sitä endon ja kilpparin vajaatoiminnan takia kiinnittymisen tueksi, mutta eipä sitäkään päästy kokeilemaan, kun alkion siirtoa ei tullut.
 
Muokattu viimeksi:
Iik tänään se alkaa! Lääkettä nassuun ja kaikki ristiin paitsi haarat!
Vähän mietityttää että teinkö väärin kun vaihdoin halvempaan lääkkeeseen apteekissa :o mut sit aattelin et kyl ne siel tietää? Makso satasen vähemmän...
 
Huuuih, vielä on jäljellä 2 primoa. Täytyy huomenna käydä ostaa siteitä ja tampooneita varastoon jo valmiiksi. *Heh*
 
Larissa, joo henkisesti koitan itseäni keräillä. Jännittää, jos tulenkin raskaaksi jommastakummasta jäljellä olevasta alkiosta...!
Ja edelliset kierrot oli 42 ja 33 päivää, että aika hakusessa kierrot vielä on :)
Mutta luomuplussaahan sitä jokainen täällä toivoo, joten malja sille :D !!
 
Larissa ihana kuulla siusta, vaikka harmi et plussaa ei oo vielä näkynyt.. just eilen nimittäin mietin et mitä siulle kuuluu :) kuulostaa tosi hyvältä oireet, endon siivoamisen jälkeen on varmaan ihan hyvät mahikset luomunakin :) tai niin mie ainakin toivon :) kilpparilääkitys ja kortisonikin kuulostaa hyvälle.. testaa vaan jo huomenna :D mie onnistuin dpo9 plussaa pcllä! :o

Tasapuolisesti kaikille tsemppiä ja plussatuulia :)
 
Alinah, toivotaan että saa siteet jäädä kaappiin vuodeksi ;)

Katjusha, toivotaan että pian saisitte pikkusisaruksen alulle <3 Mulla oli nyt e-pillereiden lopetuksen jälkeen ovis vasta kp 20 eli tämä kierto olisi noin 34 päivää.

Tässä kierrossa on täysin mahdotonta toivoa semmosia kun oli taas ovuloimaton kierto ja mä tosiaan olen jo syönyt tähän kiertoon 10 terolutia ja niillä ei vuoto alkanut niin määrättiin primolutit, jotta saataisiin se vuoto alkamaan. Seuraavasta kierrosta sitten! ;)

Letrot käyttöön kp3-7, jospa niillä onnistuisi.
 
Larissa Jospa nyt sitten kilpparilääkitys mahdollistaa luomuplussauksen :nailbiting: ja tuskin tuosta kortisonista haittaa on, kerran se olis siirtokierrossa ollut kuitenkin ohjelmassa :) Ja oi, kyllä oiskin mahtavaa saada soittaa sellanen puhelu :)
On nuo kiinnittymispäivät ja muut tiedossa, mutta aiemmista kemiallisista sitten jää niitä oireita vertailemaan :grin Nyt mulla on luteaalitukena terolut kahdesti päivässä, niiden aikana ei ole närästäny oikeestaan ollenkaan :eek: Toki taustalla on ruokavaliomuutosta, jonka myötä muutenkin vatsaoireet on helpottaneet / vähentyneet. Sitäkin mietin, että tuo dpo5 voi olla jo dpo6 puolella, jos munasolu on ollut jo irtoamassa ja pregnyl onkin tehonnut aiemmin kuin 24h pistoksesta. Kenties siinä kiinnittymisaikaan tulee joku hormonipurskahdus, joka aiheuttaa oireita jo, vaikkei hcg kovin korkeeksi oo viel noussutkaan (mulla on alle1 normisti). Ja onhan niitä aikasiakin plussia, dpo8-9 läjäpäin foorumeilla... :rolleyes: Tai sitten sitä vaan optimistisesti suhtautuu kaikkiin oireisiin ja mahdollisuuksiin :rolleyes: Vaikka nykyään mut on vaikee saada ovuloimaan ees lääkkeillä, vaikka kemialliset on olleet luomukierroissa :bag:
 
Larissa mulle määrättiin femar ja sain siitä jotain korvaavaa :)
Käytetään myös naisten rintasyöpälääkkeenä lääkärin mukaan. Olis muuten laittanu clomit mutku niitä ei enää saanut.
 
Larissa mulle määrättiin femar ja sain siitä jotain korvaavaa :)
Käytetään myös naisten rintasyöpälääkkeenä lääkärin mukaan. Olis muuten laittanu clomit mutku niitä ei enää saanut.

Se korvaava on varmaan Letrozol? Jännä ku niillä on niin iso hintaero. Tosiaan ihan samaa tavaraa, suurimmalle osalle taidetaankin määrätä suoraan nuo letrot :)
 
Heippa ihanaiset naiset! Onkohan täällä enää ketään tuttuja tai muistaako kukaan mua? :)

Mun tarina siis on lyhykäisyydessään se, että esikoista on toivottu noin 3,5 vuotta. Matkan varrella on löytynyt endometrioosi ja sitä on hoidettu välillä erilaisin lääkkein (e-pillerit, zoladex-kapseli joka tekee "vaihdevuodet") sekä leikkauksella maaliskuussa 2017. Lapsettomuutta on koitettu hoitaa erilaisin lääkekomboin (letrozol, lugesteron, terolut jne). sekä kolme mönkään mennyttä ivf-hoitoa on tehty. Neljäs ivf alkaisi parin viikon sisään, jos vaan menkat alkaa. Kesällä löytyi myös lievä kilpparin vajaatoiminta. Yhtään plussaa ei ole ikinä tikkuun tullut.

Nyt ollaankin jännän äärellä, sillä menossa on eka luomu kierto leikkauksen jälkeen, tänään dpo 9. Todellakin käytettiin tämä luomu kierto hyväksi ;) Ennen leikkausta mulla oli aina kaiken maailman tuhruja ja tiputteluvuotoja ennen menkkoja (pahimmillaan oviksesta menkkoihin). Noh, nyt näkyi dpo 6 pieni tippa vaaleanpunaista verta pyyhkiessä ja samalla alkoi tähän päivään kestäneet on-off menkkakrampit ja vihlonnat. Ton enempää vuotoa ei ole tullut. Aiemmin oli niin, että jos tuhru alkoi niin se myös jatkui ja voimistui lopulta menkoiksi. Aiemmissa luomu kierroissa tuhru oli aina ensin ruskeaa ja sitten voimistui vereksi, nyt tosiaan vain tippa vaaleanpunaista hailakkaa verta. Vähän jännittää että olisiko voinut ihme tapahtua kaikkien näiden vuosien jälkeen... :)

Tsemppiä teille kaikille :) Koitan lueskella teidän viestejä vähän taakse päin ja päästä juttuun mukaan.

Larissa dpo 9
Muistan sinut.Edelleen minäkin olen täällä ivf suunnittelu käynti on ens kuussa :)
 
Alinah, ok eli toivotaan hyvää onnea sulle ensi kiertoon :)

heitsu, tsemppiä tulevaan hoitoon ja toivotaan että se on pian :)

Vivu joo femarilla ja letrozolilla on järkky hintaero. Monet lääkärit määrää suoraa letroja.

Liian aikaisin taisin taas innostua. Äsken tuli taas pyyhkiessä verta. Blaah. Sama oottaa vaan niitä menkkoja, jotta pääsee aloittamaan seuraavan ivf-hoidon. On tää kroppa vaan niin sanonko mistä kotoisin....
 
Alinah, ok eli toivotaan hyvää onnea sulle ensi kiertoon :)

heitsu, tsemppiä tulevaan hoitoon ja toivotaan että se on pian :)

Vivu joo femarilla ja letrozolilla on järkky hintaero. Monet lääkärit määrää suoraa letroja.

Liian aikaisin taisin taas innostua. Äsken tuli taas pyyhkiessä verta. Blaah. Sama oottaa vaan niitä menkkoja, jotta pääsee aloittamaan seuraavan ivf-hoidon. On tää kroppa vaan niin sanonko mistä kotoisin....

Kiitos, tsemppiä sinne sullekin! :)
 
Alinah, ok eli toivotaan hyvää onnea sulle ensi kiertoon :)

heitsu, tsemppiä tulevaan hoitoon ja toivotaan että se on pian :)

Vivu joo femarilla ja letrozolilla on järkky hintaero. Monet lääkärit määrää suoraa letroja.

Liian aikaisin taisin taas innostua. Äsken tuli taas pyyhkiessä verta. Blaah. Sama oottaa vaan niitä menkkoja, jotta pääsee aloittamaan seuraavan ivf-hoidon. On tää kroppa vaan niin sanonko mistä kotoisin....
Kiitos samoin sulle!
 
Takaisin
Top