Heippa ihanaiset naiset! Onkohan täällä enää ketään tuttuja tai muistaako kukaan mua? :)
Mun tarina siis on lyhykäisyydessään se, että esikoista on toivottu noin 3,5 vuotta. Matkan varrella on löytynyt endometrioosi ja sitä on hoidettu välillä erilaisin lääkkein (e-pillerit, zoladex-kapseli joka tekee "vaihdevuodet") sekä leikkauksella maaliskuussa 2017. Lapsettomuutta on koitettu hoitaa erilaisin lääkekomboin (letrozol, lugesteron, terolut jne). sekä kolme mönkään mennyttä ivf-hoitoa on tehty. Neljäs ivf alkaisi parin viikon sisään, jos vaan menkat alkaa. Kesällä löytyi myös lievä kilpparin vajaatoiminta. Yhtään plussaa ei ole ikinä tikkuun tullut.
Nyt ollaankin jännän äärellä, sillä menossa on eka luomu kierto leikkauksen jälkeen, tänään dpo 9. Todellakin käytettiin tämä luomu kierto hyväksi
Ennen leikkausta mulla oli aina kaiken maailman tuhruja ja tiputteluvuotoja ennen menkkoja (pahimmillaan oviksesta menkkoihin). Noh, nyt näkyi dpo 6 pieni tippa vaaleanpunaista verta pyyhkiessä ja samalla alkoi tähän päivään kestäneet on-off menkkakrampit ja vihlonnat. Ton enempää vuotoa ei ole tullut. Aiemmin oli niin, että jos tuhru alkoi niin se myös jatkui ja voimistui lopulta menkoiksi. Aiemmissa luomu kierroissa tuhru oli aina ensin ruskeaa ja sitten voimistui vereksi, nyt tosiaan vain tippa vaaleanpunaista hailakkaa verta. Vähän jännittää että olisiko voinut ihme tapahtua kaikkien näiden vuosien jälkeen... :)
Tsemppiä teille kaikille :) Koitan lueskella teidän viestejä vähän taakse päin ja päästä juttuun mukaan.
Larissa dpo 9