Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Kyllä munkin mielestä vertaistuki on todella tärkeää! Ja ainakin oma kokemukseni on se, että stressi ei vaikuta raskautumiseen; meillä siis lapsettomuus johtui mun PCOS:stä, ja epäonnistuneiden Letro- ja Clomi-kiertojen jälkeen tokalla pistoskierrolla tärppäsi. Olin tosi stressaantunut, koska annoskoot oli niin isoja, että meille suositeltiin seuraavaksi IVF:ää (oltiin yksityisellä, mikä sekin voi vaikuttaa nopeahkoon IVF:ään siirtymiseen). Stressasin koko ajan mahdollisia IVF-aikatauluja (mun on hankittava töihin itse sijainen, kun kyse ei ole äkillisestä sairastumisesta) sekä rahojen riittävyyttä. Ja ainakin PCOS:n osalta mua/meitä hoitanut lääkäri sanoi, ettei monirakkulaisuutta saa stressaamattomuudella pois (ei auttanut tosin laihdutuskaan, mutta onhan monella tosi hoikallakin monirakkulaiset munasarjat).

Paljon tsemppiä kaikille tänne! :Heartred -Frozen rv29
 
Mitä haittaa noista clomeista olikaan?
Onko kellään täällä mies syönyt teroja?
Vai kysyinkö jo sitäkin...:think005

Unicorn17: meillä mies oli hämilläänkin analyysista, mutta sen "ekankerran" jälkeen se meni jo ihan Ok. Ne tulokset kuitenkin kertoo kans tosi paljon, että missä mennään...
 
Clomit saattaa kasvattaa useamman follin (suurempi riski ku esim letroilla). Lisäksi clomit kertyy elimistöön, eli niitä käytettäessä pitäisi ultrata joka kierrossa ja pitää muutaman käyttökierron päästä taukokiertoja (jolloin toki on varsinaista luomukiertoa paremmat mahdollisuudet, koska lääke voi vielä vaikuttaa).
 
Unicorn, ikävä tilanne... Onhan se varmaan miehelle pelottavaa kun taitaa miehillä monesti enemmän koskea tällaiset ongelmat itsetuntoon kun naisilla ja kyllä se meillä naisillakin monesti ottaa. Luulisi että jos kaikki on miehellä kunnossa niin sen analyysin ja ekan kerran tulosten kuulemisen jälkeen hänelle olis helpompi hyväksyä hoidot.

Mä muuten ihmettelin kun mulle gyne ei puhunu yhtään mitään laihduttamisesta vaikka mullaki on BMI ihan reilusti ylipainoinen. Luennoi vaan tuosta stressaamisesta ja liikaa yrittämisestä ja siitä miten ihmiset on niin kärsimättömiä että heti valitetaan jossei raskaus ala. Meillä siinä vaiheessa 9kk yritystä ja yks keskenmeno takana niin en kyllä samaistunu tuohon kärsimättömyyteen.
 
Gadian puhuu kyllä asiaa, miehille on luultavasti tiukempi paikka, jos simpat ei toimi tai niitä ei ole. Varmasti pelottava tilanne. Naisella tähän kokonaisuuteen liittyy monen monia yksityiskohtia, joiden kanssa pelataan, joita voidaan parantaa ja kiertää.
Oma mieheni on tässä suhteessa terveyden perikuva, mutta kyllä häntäkin varmaan ekalla kerralla jännitti. Koko lapsuuden hänelle oli hoettu, ettet varmaan tuu isäksi sikotaudin vuoksi.
 
Mulle hoitaja soitti just naikkarilta ja lääkäri määräsi mulle sen primolut kuurin. Täällä siis nyt viikko vikasta terolutista.
 
Mitä tänne kuuluu?
Missä vaiheessa kiertoa menossa?

Täällä kp 14 ei hymy naamaa tullut ovis testiin.
Hailakka viiva toiseen testiin..


Onko jollain ollut/on ohut kohdun limakakvo?
Miten siitä edetty?
 
Täällä kp 15 ja kierto saatiin toissapäivänä korkattua eggisten perusteella. RFSU-ovistestit tutun negatiivisia. Aamulämpö eilen 35,8 ja tänään 36,3. Seuraillaan.
Kävin kilpparikokeissa, ja klinikan lääkäri kelpuutti TSH 2,22 ja T-4V 16 arvot. Kattellaan, milloin tulee ”tunne”, että alkionsiirtoon pitää päästä. Meillä vaihtuu lääkäri. En tiiä onko tiukempi vai löysempi kriteereissään arvioidessaan minua äitikandidaatiksi vielä. Aika näyttää. Itsellä ei ole juuri nyt kiire. Parin viikon päästä alkaa menkat, ehkä sitten soittelis aikaa klinikalle. Jos maaliskuun menkoista pääsis kp 2 aloittaan lääkkeellisen PAS-kierron.
 
vaapukkamaa Täällä kp13/dpo1. Tässä kierrossakin oli letrot kp2-6, bemfolat kp7-10 ja pregnyl kp11. Limakalvo oli su vielä ohut, niin jatkettiin pistoshoitoa. Follin suhteen epäselvyys, että oliko folli vai kysta :confused: mutta lh-nousua alkoi tulla o-tikkuun ja oli ovismaista tuikkimista, niin päädyttiin pregnyliin. Katotaan, tuleeko siitä mitään.
Mun limis on vaihdellut, tässä kierrossa siis kasvoi huonommin kuin edellisissä... Varmaan letrot, clomit/femarit ja noi pistokset kasvattaa limistä. En tiiä, onko muita keinoja :shy:

Katjusha kuulostaa nyt hyvältä oviksen osalta :) Taisi olla niin, että noilla rfsu o-testeillä ei kovin moni plussia saa, ton plus vai ei -ketjun perusteella. Toivottavasti uuden lääkärin kanssa kemiat kohtaa ja kevättalvella pääsette olosuhteiden ja kiertojen osalta PASsiin :)
 
Täällä kp25, dpo10. Vähän muka jotain vatsatuntemuksia ollut niin vähän oon herännyt piinailemaan. Viikonloppuna vois testailla jos täti ei näyttäydy ennen sitä.

Katjusha, hyvältä kuulostaa, toivottavasti uus lääkäri ei heitä kapuloita rattaisiin!
 
Mitä tänne kuuluu?
Missä vaiheessa kiertoa menossa?

Täällä kp 14 ei hymy naamaa tullut ovis testiin.
Hailakka viiva toiseen testiin..


Onko jollain ollut/on ohut kohdun limakakvo?
Miten siitä edetty?
Mulla on tullut ohkainen limakalvo synnytyksen ja kaavinnan jälkeen.Tästä on jo vuosi.Nyt kun on takana yks ovulaatio induktio ja kaks inseminaatiota niin välikierrossa lääkäri ruiskutti kohtuun suolaliuosta ja katto onko syntynyt kiinnikkeitä ultralla siis katto.Ei mitään hoitoa erikoisemmin ollut.Lääkkeillä vahvistavat vain tuota limakalvoa.
 
Vaapukkamaa,

Mulla on ilmeisesti ollut ohut limakalvo. Viimeiset kolmet menkat ollu minimaaliset ilman limakalvonroikaleita. Ja kestääneen 2-3pv.

Viime kierron alussa join kp1 ovikseen greippimehua, oviksen aikana ja muutama pv sen jälkeen punaviiniä ja oviksesta dpo4 tuoretta ananasta. Ja voi jukra mitkä menkat! Meinaan hukkua tähän. Nyt on siis sellaset normaalit taas mihin olinkin tottunu. Että näköjään mulla noi em. kikat tosiaan toimii kohdun limakalvon paksuuteen! Viimeksi kun vuosin keväällä näin paljon, mulla ultrattiin kohdun limis 10mm paksuksi!

Ja tänään menossa kp3 ja kävin taas pari purkkia greippimehua :)

Unicorn kp3/? , yk 21
 
Täällä tälläisen metsästys tulokset.Aika lähellä siis ovis vai mitä ;)
 

Liitteet

  • IMG_20180125_212637.jpg
    IMG_20180125_212637.jpg
    761.5 KB · Katsottu: 161
Heitsu, mitä merkkiä noi sun testit on?
Mulla meni viimeinen RFSU, ja nostin tuon viimeisimmän tikun edellisen kierron testien päälle. Noihin tulee ihan nollatulos, ja viime kierrossa vahvin tuosta rivistöstä oli plussa. Onnettomia testejä, ei käy mulle. No, tämän päiväinen testi muistuttaa viime kierron plussan ympärillä otettuja testejä (2 testiä päivässä).
ImageUploadedByVau Foorumi1516910262.485363.jpg

Katjusha kp 15
 
Heitsu, mitä merkkiä noi sun testit on?
Mulla meni viimeinen RFSU, ja nostin tuon viimeisimmän tikun edellisen kierron testien päälle. Noihin tulee ihan nollatulos, ja viime kierrossa vahvin tuosta rivistöstä oli plussa. Onnettomia testejä, ei käy mulle. No, tämän päiväinen testi muistuttaa viime kierron plussan ympärillä otettuja testejä (2 testiä päivässä).
View attachment 64702
Katjusha kp 15
Nuo testit on raskauskeijun testejä.
 
Takaisin
Top