Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Pätkis, näin se varmaan on.

Heitsu, toivotaan et raskaudesta :rolleyes:

jozzubz, joo varmasti outoa jos noin on aiemmin ollut. Toivottavasti sun ei tartteis odotella kovinkaan kauaa :rolleyes:
 
Jozzubz, joo, outoa, että aiemmat on tärpänneet heti ja nyt on näin vaikeaa!

Pätkis, joo mä vielä mietin, teenkö testiä vai en; se vitivalkoinen nega masentaa mua nykyään enemmän kuin menkat. Toivottavasti sulla muuttuu vielä plussaksi. :)

Ilpuri, ihanaa ja rentouttavaa lomaa! :) Voi kunpa teillä onnistuiskin luomusti just ennen IVF:ää! Täällä on varmaa, ettei luomuna onnistu, koska ilman ovista ei voi tapahtua mitään. Joo mä vähän ton rahanmenon takia pohdin julkiselle siirtymistä... Yhteen yksityisen IVF:ään meillä on varaa, muttei enempään. Mutta kuten tuolla esikoisketjussa kirjotin, mietin, haluaako julkinen kokeilla monta kiertoa (pitkiä) pistelyjä + inssiä, mikä taas meinaa paljon palkattoman ottamista ja sijaisten hommausta ultrien takia. Yksityisellä meille sanottiin, ettei inssi tuo hyötyä meidän tapauksessa, mutta julkisella sitä kai suositaan enemmän.
 
Frozen, onko sun miehen sperma jo tutkittu? Varmaan on? Oliko ok? Sillon kun mun mieheltä tutkittiin ja mulle tehtiin aukkari, niin lääkäri sanoi että meille ei inssiä tehdä koska miehen sperma on liian hyvää siihen. Mun mielestä se ei kuulosta loogiselta mutta oon tyytyväinen koska mä en oo kuullut yhtään onnistunutta inssiä. Vaikka täytyyhän sen toimia koska sitä niin paljon kuitenkin tehdään.
Luulen että kannattaa puhua noista omista toiveista lääkärille avoimesti ja muutenkin tosta tilanteesta. Voittehan te käydä kattoo mikä on julkisen ensireaktio, tuskin se yksityinen sieltä mihinkää häviää. Mä itse aina oon tän puhumisen puolella ja itsekin välillä yllätyn miten saan asiat menemään oman tahdon mukaan :D Ööö. .. Ei vissiin niitä parhaita piirteitä :D ;)
 
Meillekään ei tehty yhtään inssiä julkisella, jotain ovulaatioinduktiota ja ajoitettua yhdyntää kokeiltiin. Miehellä miljardi siittiötä, joten eipä siinä kai ollut sit "tiivistämistä" :) Julkisella todella pian lähettiin IVF:ää suosittelemaan ostopalveluna Väestöliitosta. Selittämätön lapsettomuus taustalla. Joillekin on kokeiltu esim. 5-6 inssiä ja sen jälkeen IVF:ään, mutta paljon on vaihtelua tässä.
 
Tänään kp 6 ja paperiin on tullu eile ja tänään nuppineulan pää verran verta, eli saa oikee tihrustaa :( en si tie onks menkat kuitenki tulos
 
Ilpurille oikein hyvää lomaa! :)

Jozzubz: saattaa hyvin olla kiinnittymis vuotoa. :)

Jännää että meille niitä inssejä halutaan tehdä vaikka klinikan mukaan siittiöt loistavat.. :confused:
 
Muokattu viimeksi:
No nyt saa sit jännitellä muutaman pv ja toivoo että ois! Oviksesta lähtien särkenyt maha ja tänää rinnat hiukan arat. Ei uskalla siltikään kauheasti toivoa ettei pety kauheasti.
 
Muokattu viimeksi:
Onpa outoa, että inssistä ollaan eri mieltä eri paikoissa!

Pätkis, miten teillä siis jatketaankaan nyt? Sori, oot varmasti kertonu jo monet kerrat!

Ilpuri, joo sperma on tutkittu, ja se on täysin normaali, eli kai sitten just sen (ja mun PCOS:n) takia meidän klinikan lääkäri tyrmäs inssin, kun kysyin. Toisaalta jos me jatketaan koko ajan yksityisellä, inssi maksaa n. 400 e ja IVF reilu 2 000 e, ja onhan IVF:ssä niin paljon paremmat onnistumismahdollisuudet, että sinänsä toi 400 tuntuis rahanhukalta, kun "enää" viisinkertaistamalla se summa mahdollisuudet nousis niin paljon... Ja luultavasti inssin lisäksi tulis kuitenkin toi IVF, kun tuskin se inssi tosiaan auttais. Eli oon lääkärin kanssa samoilla linjoilla, vaikka toki tuo viimeiseen vaihtoehtoon eli IVF:ään siirtyminen hieman pelottaa sen takia, että sitten on kaikkea kokeiltu (paitsi alkiodiagnostiikkaa, mutta siihen ei ole varaa).

Larissa, sumutteluintoa sinne! :)

Jozzubz, täsmäisi kiinnittymiseen tuo. :)
 
Larissa tsemppiä sumujen kanssa! :)

jossubz olisipa nyt tosiaan kiinnittymisoiretta! Jännää :nailbiting:

Noissa hoidoissa on varmaan ajatuksena kuitenkin se, että mahdollisimman vähän invasiivinen on aina eka vaihtoehto. Eli mitä isompi toimenpide, sitä suuremmat riskit (ja toki kulut). Ja hyvin paljon on sairaanhoitopiireittäin vaihtelua, mitä en kyllä Suomen kokoisessa maassa ymmärrä. Luulisi tän sote-uudistuksen myötä tulevan enemmän samaa linjausta näissä terveyspalveluissakin... As If! :rolleyes:

Ilpurille makoisaa lomaa! :happy:
 
Frozen: meille tehdään inssi sitten kun kilppari arvot on kunnossa. Ivf hoitoa ei meille suositeltu tässä vaiheessa kun tuo vasen munasarja on jotenkin kohdun päällä eikä siitä vois kerätä munasolut pois. Ei oo kauheen suuri luotto inssiin mutta eipä oo muita vaihtoehtoja tässä vaiheessa...
 
Meillekkin on tehty inssejä eikä miehen spermassa ole vikaa.Ollaan Helsingin Naistenklinikka.Yksityisellä Helsingin Dextrassa myös tehtiin inssejä.
Ilpuri,Toivotaan että olisi raskaudesta :)
 
Nyt irrotuspiikkin jälkeisiä päiviä mennään täällä nyt menossa 10pvä(10dpo) lugesteron lääke menossa myös sunnuntaina loppuu.Mitä mieletä ootte kannattaako tehä testi vai ei.Aamulla oli etovaa oloa ja oksennin näin irrotuspiikkin jälkeisinä päivinä ollut erilaisia oireita.Kuulema lääkkeestä voi tulla raskausoireen kaltaisia oireita mutta ei tule oksennusta kuitenkaan muita oireita voi tulla lääkkeestä paitsi tuo oksennus.Apteekkista kysyin että jos virtsan mukana tulee lugesteron jäämiä niin kanntaako arkita edes tehdä testiä kuulema lääke jäämät ei vaikuta tulokseen.Mutta kannattaako nyt jo tehdä testi kun on menossa 10pvä?
 
Heitsu, miten monta päivää sulla on irroituspiikistä? Älä testaa liian aikaisin sillä siinä piikissä on hcg:ta ja se näkyy testissä. Mulla näkyi vielä 11 pv piikin jälkeen ekassa ivf:ssä (ja ehkä olisi näkynyt vielä senkin jälkeen, mutta en enää testannut). Toivottavasti plussa tulee! :)
 
Takaisin
Top