Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Vastailen kun mietitte noita ivf:n aikatauluja. :)

Frozen, en usko että teille tehtäisiin ivf heti seuraavaan kiertoon. Ennen ekaa ivf:ää on endin suunnittelukäynti, sitten jonotusta (joka saattaa olla useita kuukausia) ja sitten saatte tiedon että missä kuussa teille tehdään ivf. Itse esim sain toukokuussa tietää että ivf on elokuussa ja suunnitelma tehdään kun kuukautiset alkaa heinäkuussa. Suunnitelmaan oli meille merkitty kaikki ultrat punktiota ja siirtoa lukuunottamatta.

Punktio sen sijaan voi tulla lyhyellä varoitusajalla. Esim pe voi ultrassa tulla tieto että ma on punktio. Siirtoon asti jos päästään niin se voi olla 3 pv tai 5 pv päästä punktiosta tai vasta seuraavassa kierrossa jos tilanne ei ole otollinen siirtoon.
 
Muokattu viimeksi:
Larissa, me ollaan hoidoissa yksityisellä, joten ei ole jonoa. :) Seuraavasta kierrosta se lääkäri puhui. Ja oon nyt miettinyt, että eihän IVF sinänsä poikkea pistoshoidosta kovin paljoa; ultria on joka tapauksessa, suurin ero tietty se punktio. Siirrossakaan kun ei mene montaa päivää.
 
Larissa no onpa hyvä tietää tuo aikataulu juttu. Sillon 2 vuotta sitten mulle sanottiin että joni ivf:ään on 1 vuosi (uskon kyllä et mulle "valehdeltiin" tässä, just siksi että haluttiin et yritetään vielä vuosi luomusti). Meillä hoidot tulee olee siis TAYSissa. Mut onpa jotenkin ankeeta että jos nyt vaikka elokuunlopusa mennään suunnitteluun ja sit menee 3-5 kk varsinaisiin hoitoihin. Mut eipä se auta kun katsoa miten se menee :shifty:

Frozen joo todellakin toivotaan et meillä tärpää aiemmin ilman hoitoja.:rolleyes: Tällä ajatuksella markkinoin miehellenikin tän jutun :hilarious: Et joo tosi moni pari on menny hoitoihin ja sit kun ois pitäny tehdä ne niin onkin ollu raskaana :grin
 
Frozen juu yksityisellä pääsee varmasti nopeammin :)

Ilpuri, jos sulle on sanottu että pitää soittaa kun menkat alkaa niin se voi hyvin tarkoittaa sitä että teillä olisi ivf syyskuulle ajateltuna. Ja julkisella käytetään yleensä pitkää kaavaa ellei ole pco. Meillä on alkamassa pitkä kaava ja tämän kierron kp 21 alkaa nenäsumute joka ajaa hormonitoiminnan alas ja munasarjat lepotilaan. Sumujen aikana tulee menkat ja niiden jälkeen on ns. nollaultra, jossa katsotaan että kaikki on Ok. Jos kaikki on hyvin, niin aloitetaan piikitys ja sumut jatkuu siinä rinnalla jotta follit ei kasvaisi liian nopeasti. Ultria on vielä 1-2 ja pistosten annosta säädetään tarvittaessa. Sitten päätetään punktio päivä ja piikit lopetetaan. 36 tuntia (muistaakseni) ennen punktiota pistetään hcg-piikki joka valmistaa munasolut keräykseen ja kypsyttää ne.

Täällä testattu luomu O+! ;) ylempi testi eilen, alempi äsken.

ImageUploadedByVau Foorumi1500394316.456777.jpg


Larissa kp 15, ensi kierrossa ivf
 
Muokattu viimeksi:
Larissa superonnittelut ovisplussa sta! Jeij! Voi kumpa siitä tärppäisikin . Minkälainen olo sulla on itsellä luomuplussan suhteen? Siis raskaustestin :)
Voipi olla tuo mun kuvio noinkin mutta se jotain puhu se hoitaja et niillä ei oo vielä niiden lääkärien työvuorot kun ne on lomalla. Toisaalta se kyl vähän vihjaa et pääsisin just sille "oikealle" lääkärille mut en tiiä. Turha spekuloida kun menee miten menee. Ainaista odottelua :D
 
Larissa superonnittelut ovisplussa sta! Jeij! Voi kumpa siitä tärppäisikin . Minkälainen olo sulla on itsellä luomuplussan suhteen? Siis raskaustestin :)
Voipi olla tuo mun kuvio noinkin mutta se jotain puhu se hoitaja et niillä ei oo vielä niiden lääkärien työvuorot kun ne on lomalla. Toisaalta se kyl vähän vihjaa et pääsisin just sille "oikealle" lääkärille mut en tiiä. Turha spekuloida kun menee miten menee. Ainaista odottelua :D
Me ollaan Taysis hoidos. Eka ivf + tuoresiirto + 1 pas takana. Ekasta suunnitteluajasta meni reilu 6 viikkoo punktioon, eli nopeesti eteni! :) Nyt sulkujen jälkeen toisen ivf:n suunnitteluaika elokuussa ja siitä n. 5 vkon päähän punktio, tarkka ajankohta riippuu omasta kierrosta koska lyhyellä kaavalla mennään.
Melkein joka kerta on eri lääkäri, mutta mulla ihan hyvät kokemukset heistä. Tämän lääkärien vaihtumisen he kertoivat jo valmiiksi ekalla suunnittelukerralla. Ja joku kerta eräs ilmeisesti kokemattomampi lääkäri konsultoi toista lääkäriä puhelimitse kun mietti miten kannattais toimia. Hoitajat ovat olleet tosi ihania. Mulla ei moittimista ollenkaan vaikka ei tärppiä ole vielä saatukaan. :3some
 
Ilpuri, tietty me sitä luomu plussaa toivotaan ja siihen pyritään ;) oishan se kylläkin hassua plussata 3 vuoden toivomisen jälkeen luomuna juuri ennen hoitoa :D

Gatusa <3

Kys:ssä myös vaihtelee lääkärit, mutta mua on välillä hoidettu/tutkittu endon kannalta, joten se selittää eri lääkäreitä. Lapsettomuuspuolella meillä on ollut sama lääkäri hoidoissa. Hän on hyvä tyyppi, vähän jäykkä mutta omalla tavallaan huumorintajuinen nainen. Ei kaunistele asioita mikä on mun mielestä hyvä.
 
Muokattu viimeksi:
Larissa, hui kun meni vatsaan perhosia koska se hoitaja just sano et sen suunnittelukäynnin pitää olla ennen kp21! :o mä olin vaan et Aijaa onpa outoa. Kun enhän minä tienny :D mut joo nyt sit ehkä vaikuttaakin hyvältä. Luin ton aiemman viestisi näköjään hätäisesti kun en tuoja kp21 huomannut :D niin ja kyllä mäkin siihen luomuplissaan vielä uskon ja mun mies vielä enemmän :)

Miumau, ihana kuulla! Nuo ketkä tuolla naistenpolilla on meitä palvelleet täällä lähempänä ovat kans olleet tosi ihania, kokoajan ottaneet mun itkuiset puhelut tosissaan ja osanneet lohduttaa. Yhtään huonoa kokemusta ei oo ollu, silloinkin kun suosittelivat laihduttamaan niin se oli ihan super kannustavaa, ei tippaakaan jäänyt paha mieli.

Gatusa, ihanat onnittelut!

Heitsu, joo mulla on kauneushoitola
 
Ilpuri, kunnallisella suositaan pitkää kaavaa, koska se on helpompi aikatauluttaa. Lyhyt kaava alkaa menkoista (olikohan tyyliin kp 3 piikitykset) eli jos kierto on epäsäännöllinen niin se on hankala suunnitella. Ja toisaalta pitkän kaavan pitäisi tuottaa enemmän munasoluja ja paremmalla laadulla, mutta se on vähän yksilökohtaista että mikä kaava kellekin sopii. Toivotaan että teillä alkaisi ivf heti syyskuussa ;)
 
Takaisin
Top