Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Alinah, pahoittelut menkoista :(

Enu ja Nenna <3 täällä ovista ootellaan ekaa kertaa leikkauksen jälkeen :) edellinen luomu kierto oli lokakuussa, siitä asti ollut pillerit ettei endo leviä. Reilun viikon päästä alkaa hoito synarela-nenäsumutteella joka ajaa hormonitoiminnan alas ja munasarjat lepotilaan. Elokuun puolella alkaa hormonien piikitys, jos kaikki vaan menee suunnitelmien mukaan :)
 
Enu ja Nenna Kiitos tosi paljon :joyful::Heartpink Kyllä tää alkaa vähän jo jännittää. Alussa oli tosi vastahakonen fiilism utta nyt kun on jo vähän aikaa päätöksestä mennyt niin on alkanu tuntumaan et hitsi, mähän saatan tulla piankin raskaaksi :happy093:nailbiting:


Heitsu, Ei kannata kuraa pelätä :rolleyes: sulla on tosi inhottava tilanne, toivottavasti saat sen ratkaistua sulle oikealla tavalla :) Voimia!

alinah, pahoittelut menkoista, :shifty: uuteen nousuun vain sit! :rolleyes:
 
Alinah, pahoittelut menkoista!

Heitsu, ikävä tilanne sulla, toivottavasti saatte asiat selviksi!

Ilpuri, jes, kiva että olet taas takaisin täällä ja pääsette tosi toimiin! :)

ON: Toinen Puregon-pistoskierto menossa, dpo5 nyt. Lääkäri sanoi, että hän suosittelee seuraavaksi IVF:ää, koska mun PCOS-munasarjat vaatii jo oikeastaan IVF-annoskokoja vastatakseen mihinkään. Mulla on vaan töiden kannalta se tilanne, että joudun hommaamaan ite sijaisen kaikissa muissa paitsi akuuteissa sairastapauksissa. Osaako joku sanoa, miten paljon aiemmin sen punktiopäivän tietää? Varmaan vaihtelee, mutta olis mukava kuulla kokemuksia/arvioita. Mä en meinaan todellakaan pysty hommaamaan päivän varoitusajalla sijaista. :(
 
Frozen, itse mietin kans noita työjutuja yhdistettynä ivf:ään. Oisko sulla mitenkään mohdollista et jos kertoisit tilanteen, että joustoa tulis pomon puolelta? Mua kans stressaa tuo tosi paljon, koska mä oon yksityisyrittäjä, mulla on asikkaita joka päivä 5-10 kpl jotka ovat varanneet aikansa viikoiksi ja kuukausiksi eteen päin, en saa sijaista joten mun on pakko siirtää nuo kaikki. Tosi ärsyttävää jos pääsee tietää vasta muutamia päiviä aiemmin :shifty:
 
Ilpuri, tosi ikävä tilanne sinullakin. :( Sitten, jos joudut siirtämään/perumaan asiakkaita, on se riski, että he menevätkin muualle. Tosi inhottavaa! Mä oon opettaja, ja meillä menee niin, että apulaisrehtori järkkää sijaiset akuuteissa sairastapauksissa, mutta meitä aina muistutetaan, että kaikissa muissa tapauksissa me ollaan velvollisia hommaamaan sijaiset itse. Ymmärrän sen täysin, koska apulaisrehtorilla on täydet opetustunnit itsellään, ja sen lisäksi hän hoitaa just noi akuuttisijaistukset, istuu palavereissa, tuuraa rehtoria ym. Pitäis saada punktio osumaan vaikkapa syysloman alkuun, niin ei tarttis stressata tätä, mutta eihän se oikein onnistu... Oletteko te hoidoissa yksityisellä vai julkisella? :)
 
Larissan viestiä lainaten
(
kun kyselin niitä mitä kilppari labroja kannattaa pyytää )
" tsh ja t4v labrat kannattaa ottaa. Tsh pitäisi olla alle 2,5 (mielellään jopa alle 2) raskautta toivovalla ja t4v viitteen ylimmällä kolmanneksella (viitteistä riippuen noin 20) "

-Vihdoin sain uuden kierron alkuun nyt kp 3. Kierto oli sen 39..

Kilppari kokeissa aamulla käyty Tsh 1.77 ja t4v 15.
Mitäs mieltä työ olette noista arvoista?
Onko tarpeellista kyseenalaistaa niiden vaikutusta polilta, kun sinne todennäköisesti mennään alkukuusta.

Mitäs tässä tylsä kierto kai tulossa, olisko tää vielä tikuttomaton kierto, kun ei ehdi poli aueta..
Pregnylin saan käyttää jos viivoja saan, en vaan jaksaisi uskoa..Mutta..

Mitäs muille kuuluu?
Frozen Miten siula lääke antanut vastetta?
--Muokkaus juuri tulikin siun kuulumisia palstalle.
Kuinka Viima voi?


Joillakin tais alkaa hoidot lähiaikoina , kun polit aukeaa pikku hiljaa..
 
Frozen, no joo sun tilanne on kyllä tosi vaikea myös :sorry: Ymmärrän kyllä että ei oi sit johtoportaan puolelta joustaa. Mut kannatta ehkä yrittää tilanne ja polikäynti kerrallaan mennä. Oon ymmärtänyt et kun menee suunnittelu käynnille, ainakin julkisella kuten me, niin saa jonkunlaisen aikataulun hoidoille et miten ne tulee menemään ja sit sen perusteella tekee.
Mä en oikeestaan (vaikka se kuulostaa ylimieliseltä) en oo huolissaan et asiakaat menee muualle, ainakaan nyt hoitojen aikana. Sit kun oon äitiyslomalla tilanne on eri, silloinkin uskon et ne tulee takas mutta ois hyvä jos ne kävis myös sinä aikana kun oon äitiyslomalla, et mulla on paikka mihin tulla. Vaikka itse sanonkin, oon keskimääräistä huomattavasti parempi työssäni ja siksi mulle on koko ajan joku jonossa ja päivät pitkiä. Asiakaat pitää minusta tosi paljon ja se on tietysti mukavaa. Monet käy 3-4 vk välein ja ovat käyneet jo monta vuotta sinä aikana oppii tuntemaan toisen puolin ja toisin. Tämä taas johtaa seuraavaan ongelmaan, että moni mun vakkareista tietää mun tästä lapsettomuustilanteesta joten sekin nyt ärsyttää et miten saan salattua hoidot ja sit vielä alkuraskausajan :grin mulla on myös kaksi työntekijää, jotka periaatteessa suurimman osan asiakkaistani voisi tehdä mutta heilläkin on omat asiakaansa sekä valta osa mun asiakkaista ei halua tulla kun mulle. Mieltä ja ammattiylpeyttä hivelee olla tärkeä heille, mutta joissain tilanteissa ois kiva et menis helpommin. Kun niitä nyt sit siirtelee niin päivät pitenee entisestään. Onneksi syksyllä on vähän hiljaisempaa joten on hintsusti helpompi.
 
vaapukkamaa, mun mielestä sun kilpparit on hyvät, ainut et t4v vois olla hintsusti korkeempi, meillä täällä yläraja on 22, ja ilmeisesti viimeisellä kolmanneksella olis hyvä olla, ja sulla onkin mut aika lähellä sitä "rajaa" :grin Lääkäri varmaan kuitenkin sanoo et ok on :)
 
Vaapukkamaa, mä en osaa sanoa kilppareista oikein mitään, kun mulla ne on kunnossa (toi täällä paljon puhututtanut TSH:kin on 0,6 eli reilusti alle 2), mutta onneksi Ilpuri osasi vastata. :) Millon siellä teillä polit taas aukeaa? Mulla kävi niin, että ekalla Puregon-kokeilulla vaste löytyi, kun nostettiin 50 IU:sta 75:een. Toisella kerralla pistelin suoraan 75 IU, mutta ei auttanu yhtä hyvin, vaan pistelin kp20 asti ja sitten vasta irrotus. Siksi lääkäri sanoi, että seuraavaksi hän suosittelee jo IVF:ää.

Ilpuri, hienoa, että sulla on uskollisia asiakkaita; varmasti siis olet huippuosaaja alallasi. :) Joo, toikin on yksi syy, miksi mä en oo kertonu meidän yrityksestä juuri kellekään, koska sitten mahdollista alkuraskautta olis tosi vaikea salata. Hyvä tietää, että IVF:ää varten saa jonkinlaisen aikataulusuunnitelman; tosin en tiedä, miten hyvin se meillä PCOS-potilailla pitää paikkansa, koska pistelyä voi ilmeisesti usein joutua jatkamaan pidemmän aikaa kuin muiden kohdalla. Niin millon teillä lähteekään hoito käyntiin, tiedättekö jo tarkkoja päiviä? :)
 
Sori tyhmä kysymys, mutta onks tää plussa ovulaatio testissä?
 

Liitteet

  • 1500302586358.jpg
    1500302586358.jpg
    80.5 KB · Katsottu: 198
jozzubz, plussa se on :joyful:

Frozen, joo siis ton aikataulujutun päättelin kun jollekin oli tullut postissa joku lappu :p Tuskin se on silleen et joo tulkaa huomenna :grin Meidän pitää soittaa sinne kun ens menkat alkaa jolloin sovitaan suunnittelu käynti. Ens menkat alkaa varmaan siinä 8.-10.8. Nyt mulla on ööö... oisko kp8, ens viikon alussa pitäs olla ovis joka tietty hyödynnetään parhaamme mukaan. En ii ihn varma että tuleeko se suunnittelu meille nyt sit elo- vai syyskuussa. Ennen sitä meidän pitää käydä verikokeissa kun edellisistä on 2 vuotta.
Oliko teillä mitään tarkaa ajankohtaa aloitukselle vielä selvillä?
 
Jozzubz, onko pitkä yritys takana?

Ilpuri, tehdäänkö teillä IVF pitkällä vai lyhyellä kaavalla, tiedätkö vielä? :) Joo muut käynnithän varmaan saa tietää suht hyvissä ajoin ja ne meinaa mulle maksimissaan vain parin tunnin poissaoloa, joka on helpompi järkätä kollegoiden avulla, mutta se punktio ja siitä tulevat kokonaiset poissaolopäivät mua eniten stressaa. :( Lääkäri vain käski miettiä ens kiertoon IVF:ää, ei siis puhuttu vielä mistään aikatauluista. Oletan, että mulla ois se lyhyempi kaava, koska mulla on tää PCOS, eli ei tarvii jarrutella olematonta hormonitoimintaa. :D Mulle vaan toi ens kierto sattuu tosi huonoon saumaan, kun käyntejä ja punktiokin olis varmaan aika lailla sillon, kun koulut alkaa. Ja mulle tulee uus oma luokka, en viitsisi mitenkään olla pois, kun sitten sekä oppilaat että minä ollaan ihan sekaisin. Toisaalta jos me ei nyt kokeilla IVF:ää, en tiedä milloin tulee seuraava mahdollisuus, koska mulla ei tule menkat nykyään edes Terojen avulla. AMH on ikäsekseni (30) hyvä; 7,8, eli ei pitäisi olla siitäkään kiinni se Terojen toimattomuus. Anteeks, mä en nyt millään muista, mutta oliko teillä selkeää syytä lapsettomuudelle? Voi kun tää kaikki olis helpompaa eikä näin hiton hankalaa ihan kaiken kannalta..!
 
Frozen. Onhan tässä melkeen vuosi yritetty enemmän ja vähemmän tosissaan. Nyt aloin tikuttamaan kunnolla tässä kierrossa. Vinkkejä milloin kantsii alkaa testailee varovasti haamuja jos tänään ovis kp17
 
En tykkää näistä hetkistä kun täti kurvaa paikalle, oon aika kipee. Nää jomotukset alkanut tuon esikoisen jälkeen, ei ollu ikinä ennen sitä mitään jomotuksia..
 
Frozen, en yhtään tiiä et tuleeko kumpi kaava, mä oon tikuttanu ovista aina silloin tällöin, nyt ehtä viimeset 1,5 v joka kierossa ja oviksen oon saanu kiinni joka kerta. Yhteensä yritystä siis 3,5 v. Kun olin 3 v sit gynellä sano et on pco mut sit 2 v siten lapsettomuuslääkäri oli sitä mieltä aukkarin yhteydessä et ei oo pco eikä endo. Silloin sanottiin vaan et painoa pois ja thyroxin kehiin, eli kilpparin vajaatoiminta todetiin. Sanoi myös et bmi ois hyvä saada 30 kieppeille ja tuolloin oli bmi n. 35. Sanoi että hän on todellatoiveikas et meidän ei tarvi mennä hoitoihin, mut jos vuoden päästä ei ole kuulunut niin soitelkaa takas. No vuosi meni ja sit vasta thyroxin alko toimia joten kuten ja paino alko tippumaan. Puoli vuotta sitten vaihdoin ruokavalion ja sit kilppariarvot tasaaantui. Nyt tuosta käynnistä 2 vuotta, bmi 30 ja ei vieläkään vauvaa et nyt me sit hoitoihin päästäis mikäli nuo kilpparit on lääkärin mielestä ok. Eli kai se lapsettomuuden syy on se kilppari, ylipaino ja itse uskon myös vahvasti että stressillä on ollu oma tekemisensä tässä. Koko meidän yritysaikana mä oon ollu tosi stressantunut, milloin mistäkin mutta siis isoja juttuja kuitenkin on tapahtunut. En siis varsinaisesti ole stressannut tästä yrityksestä, toki jotain mutta se ei ole se pääsyy.
Onko tiellä lääkäri samassa kaupungissa? Meillä ultrat tehtän 100 km päässä ja punktio ja istutus 300 km päässä. Joten mulla tulee kyl kaikista koko pävän poissa olot, mutta olin päättänyt ottaa muutamia vapaapäiviä nyt syksyllä joten ne menee niistä sit.
Tosi ärsyttävään tilanteeseen tosiaan tulee tuo sun kierto :shifty: Mutta kuitenkin, jos/kun hoidot onnistuu et varmasti sitä myöhemmin harmittele, tai sitten voithan sä sanoa lääkärille etä kokeilette vasta syyskuun kierrossa.

alinah, voihan kivut. :dead:

jozzubz, ei kannata testata kun aikasintaan dpo11, mutta itse aina yritän oottaa ,menkkoja edeltävälle päivälle, aina parempi jos saisit odotettua sille varsinaiselle seuraavan kierron ekalle päivälle :joyful:
 
Ilpuri, joo nyt kuulostaakin tutulta, kun selitit teidän tilanteen. :) Harmi, ettei sullakaan painonpudotus oo auttanu (täällä siis sama juttu, sain pudotettua BMI:n 30:sta 27:een ja lääkäritkin ihmetteli miten rakkulamäärä tuntu vaan lisääntyvän). Hyvä, että kilpparit kuitenkin nyt kohdillaan! :) Me ollaan hoidoissa 50 km:n päässä kotoa, mun työpaikalta taas on n. 30 km klinikalle, mutta kyllä siihen ajomatkaan ruuhkien takia melkein tunti menee. Oon aina pyrkiny ottaa ultrat iltapäivään, niin oon selvinny tähän mennessä melkein kaikista käynneistä ilman palkattoman ottamista. Joo, sinänsä parempi ois odottaa seuraavaa kiertoa, mutta kun tosiaan sitä ei tiedä, millon sellanen suvaitsee saapua... Nyt sen pitäisi varmasti tulla, koska aina ennenkin on Ovitrellen jälkeen tullu (myös kerran, kun en progen (4) mukaan edes ollu ovuloinu). Mutta sitten taas toi sijaisen saaminen 3-5 päiväksi, aargh..! Toivon niin kovasti, että sekä sulla että mulla onnistuis/oiskin onnistunu ennen IVF-hoitoja! :)
 
Takaisin
Top