Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Alinah, Mulle lääkäri sanoi että nyt aloitetaan lääkitys ja kontrolli on 2 kk välein kunnes arvot on kunnossa. Välissä tietty säädetään lääkitystä jos verikokeet näyttää siltä että tarttee.
 
Alinah, mä söin varmaan 4-5 kk thyroxinia ennen kun tuli huomattua vaikutuksen tapaistakaan. Ja vuosi meni että arvot tasaantui sekä arvot on tarkastettu 2 kk välein nyt 1.5 v. En tiiä auttoiko muutamat itkuiset puhelut asiaa :D valitettavasti kilpparit on tosi vaikeat ja hitaasti toimii thyroxin, ei muuta kun kärsivällisyyttä ja itse pitää vaatia asioita!

Heitsu, oon ihan sanaton sun tilanteesta. Sellainen vain tuli mieleen että olethan sisäistänyt nyt tapahtuneen? Ymmärrän että ei voi hoitoja ehkä jossain kohtaa pysäyttää mutta suosittelen kyllä ottamaan aikalisän heti kun siihen mahdollisuus. Ja sanon tämän naisena joka on sun puolella:ihan varmasti pettämisestä ei ole ollut kysymys sun miehen vauvan kaipuusta. Tosi paljon tsemppiä ja voimia sulle! <3

Meritähti, ihanat onnittelut tyttälupauksesta!

T:Ilpuri joka nyt palailee foorumille ja jännäilee alkavia ivf hoitoja :)
 
Jännä ettei se lapsettomuusklinikan gyne maininnut mitään tommosta asiaa että pitäis vähän väliä tutkia sitä arvoa että onko laskenut. :o
no täytyy pyytää et jos otettaisiin uudet arvot.. :)
 
Alinah, mulla oli sama kun Larissalla. ainut et mua seuraa tavallainen tk-lääkäri joka oli et joo kontrolloidaan 4 kk välein ja mä olin et mä en todellakaan odota niin kauaa ja toivo parasta kun ne arvot ei pysy siellä missä pitäis. Joten soitin lapsettomuuslääkärille ja se määräs välikokeet. Viimeks nyt kun soitin niin hoitaja sano että joo seuraavat kokeet vuoden päästä ja mä sanoin että mä soittelen taas tuloksia 2 kk kuluttua :p Kantsii tosiaan olla tiukkana!
 
Millaisia annoksia thyroxinia teille on määrätty? Onko yhtään realistista toivoa että tsh olis laskenut noin 3 viikossa 50mikrog. annoksella? Tsh lähtötilanne 4.25. Mulle laitettiin uudet verikokeet 3 viikon päähän..
 
Pätkis, muistaakseni aloitin 25 mikrog per päivä ja sit vaihdettiin 75 mikrog per päivä kun ei tsh laskenut tarpeeksi. Nyt kuitenkin n. 9kk oon syöny kolmena päivänä viikossa 50 mikrog ja neljänä päivänä viikossa 75 mikrog. Ja nyt on ollu hyvät arvot. Varmasti sulla tsh laskee mut se on eriasia et meneekö alle 2.6 tai alle 2. Nuo on aika yksilöllisiä. Mun lapsettomuus lääkäri sanoi et kun annosta muuttaa ei kannata kuitenkaan kokeita ottaa vasta kun aina 2 kk päästä just siks kun se vaikuttaa niin hitaasti. Ja sit pitkän ajan kuluessa vasta huomaa et mihin se kroppa tasaantuu.

Kiitti Enni! Olen sun kuulumisia seurannut tuolta toisesta ketjusta, toivottavasti teillä on jo tasaantunut :)
 
Mulla on se 25mikrog annostus myös. Toivotaan et pääsen labraan mahdollisimman pian tarkistuttaa nuo arvot että onko ollut vaikutusta..
 
Rytmihäiriöitä mulla on muutenkin vähän väliä niin en tiedä osaako niistä mitään sitten tulkita mikä on thyroxinista ja mikä vaan sitä normi tykyttelyä.. Musta tuntuu että mua väsyttää vaan entistä enemmän ja paino taas noussu.. tosin eihän se lääke varmaan vielä oo edes kunnolla vaikuttanu... :D
 
Kävin kuitenkin siellä folliultrassa kaikesta tilanteesta huolimatta.Kuraa ehkä saan tästä kirjoituksesta mutta sanon silti……...Johtofollikkeleita oli 2kpl ja kokoa oli 16mm limakalvot oli 4,4mm siis hieman,hieman ohuemmat mitä pitäisi olla.Ohuen limakalvon ongelmia voi kuulema olla kiinnittyminen mutta on kuulema saatu ihan ohuemmilla myös raskauksia aikaan.Inseminaatiota ei tehdä vaan ajoitettu yhdyntä.Kerroin tilanteestani ja surkutteluja sain.Lääkäri sanoi että tammikuinen kaavinta tehnyt ehkä hallaa minun limakalvoille ja siksi ei paksuunnu voi olla että kiinnikkeitä tullut ens kierrossa katsotaan onko kiinnikkeitä vai ei.Tästä meidän yrityksestä ja tilanteesta en oikein osaa sanoa juuta ja jaata.
 
Mäkin haluan tulla toivottamaan Larissalle ja Ilpurille isot tsempit alkaviin hoitoihin! :joyful: Nyt saa luvan olla jo teidän vuoro saada ne kauan odotetut plussat ja tietysti vauvat turvallisesti syliin asti. :happy: Taustalla lueskelen edelleen tätä ketjua ja elän hengessä mukana teijän kanssa. Kertoilkaa vaan sit kuulumisia, kun niiden aika on, jotta me taustajengiläisetkin pysytään mukana. :shy:

Plussatuulia myös muillekin! :smiley-bounce012
 
Ihanaa Ilpuri ja Larissa kun ootte takas täällä! :) miekin todella haluan tietää teidän kuulumisia joten kertoilkaa aina kun vaan jaksatte ja haluatte, toivottavasti hyvinkin pian plussauutisia!! :)

Plussatuulia koko ketjuun:smiley-bounce013
 
Täällä alkoi ihan puskista vuotaa, toki oon odotellut et koska ne menkat alkaa mutta ei siis yhtään mitään oireita oo niinku yleensä pientä menkkajomoo on kun ne alkaa. Tänään on siis kp47, huomenna sitten kp1.
 
Takaisin
Top