Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Onko täällä kukaan hakeutunut hoitoihin julkisen kautta? Kannattaako edes kokeilla jos painoa löytyy 87kg.. odotella et laihtuu 10kg..?
 
Muokattu viimeksi:
Larissa, kiitos linkistä, nyt selittyi mun outo keuhkopistokipu kohtaukset. Sektiossa siis lääkäri ilmoitti että kohdussani on pari endopesäkettä ja koko aikuisiän mulla aina välillä tulee sellaisia keuhkopistoskipukohtauksia, linkistäsi luin että olisi endo-oire... selittyipä nyt sekin. Ja viimeksi eilen tuli tää pistoskohtaus...
 
Triana, paljon voimia sinne!! ♡♡♡♡ Mä niin toivon, että saatte mahdutettua ne inssit loppuvuodelle ja pääsette sitten heti tammikuussa IVF:ään! Toki eniten toivon sitä, että tärppää jo inssissä (tai jopa ilman). Mullakin on usein ollu sellanen tunne, ettei meillä ikinä tule olemaan lasta. Vaikka oon mielestäni ollu aika paljon kahden kummilapsen elämässä, nyt alkaa tuntua siltä, että olisi voinut olla enemmänkin, jos kerran omia lapsia ei ikinä siunaannu.

Alinah, kuinka pitkä olet eli mikä on sun BMI?

Muurahainen, vieläkö olet yhtenä kappaleena? :) Muokkaus: Nyt luin tarkemmin ja huomasin sanan sektio. Paljon onnea sinne!!
 
Triana, paljon voimia sinne!! ♡♡♡♡ Mä niin toivon, että saatte mahdutettua ne inssit loppuvuodelle ja pääsette sitten heti tammikuussa IVF:ään! Toki eniten toivon sitä, että tärppää jo inssissä (tai jopa ilman). Mullakin on usein ollu sellanen tunne, ettei meillä ikinä tule olemaan lasta. Vaikka oon mielestäni ollu aika paljon kahden kummilapsen elämässä, nyt alkaa tuntua siltä, että olisi voinut olla enemmänkin, jos kerran omia lapsia ei ikinä siunaannu.

Alinah, kuinka pitkä olet eli mikä on sun BMI?

Muurahainen, vieläkö olet yhtenä kappaleena? :) Muokkaus: Nyt luin tarkemmin ja huomasin sanan sektio. Paljon onnea sinne!!

Mun BMI on 33...
 
Joo siis kokoaika tässä yritän painoa saada tippumaan... :) Kiitos tiedosta! :)
 
Viimalle tsempit sen kilpparin kanssa! Toivotaan, että joku taho tarttuu tuohon ja saat lääkityksen. Kilppariongelmaa on kai monenlaista, mulla autoimmuunisairaus, josta vasta-aineet pilvissä. Vaikutukset kehoon tai raskauteen vaihtelee siis ongelmatyypeittäin. Omalla kohdalla kävin raskauden läpi verikokeissa tk:ssa kerran kuussa, ja tunsin olevani sopivasti "valvottu". Edit: lisäisin vielä, että se T4V on tärkeä myös, ja nämä molemmat käsi kädessä säännöllisesti tarkastettiin.
Plussia ketjuun!
 
Viima, peukut tietenkin, että saat hyviä uutisia! Yleensä positiivisten uutisten kohdalla jo aloitettua lääkitystä nostetaan. Silloin kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan ja lääkäriin pikimmiten (ellei ole ennakkoon sovittu, mitä tehdä). Sikiöllä ei ole omaa kilpirauhashormonituotantoa, eli äiti joutuu pikkuisen kovemmalle vielä siksi.
 
Viima, peukut pystyssä <3

Alinah, tosiaan julkisella hoitorajana on bmi 35, taysissa sillä saa kaikki hoidot mitkä tarpeen. Mutta vaikka bmi ois isompi niin kyllä ainakin itselläni tehtiin alkututkimukset = labrat, kierron kartoitus ja ultria joilla selviteltiin limakalvon kuntoa ja ovista ym. Myös 2 koepalaa kohdusta otettiin, se kyllä kirpaisi aika lailla vaikka omaan hyvän kipukynnyksen. Ja tosissaan ihan poliklinikkamaksulla selviää + lääkkeiden osto. Polimaksu on noin 33€ eli ei paha. Sulla on kyllä jo hyvä tilanne päästä hotioihin :)

Larissa
, ihana kuulla meijän tietopankista taas vähän useemmin :happy: Josko mekin syksyllä saatais pissiä plussat :p

Kaikille tsemppiä eri vaiheisiin. Kyllä me viellä nyytit syliin saadaan! :)


Hitsi kun ei enää kerkiä kirjotteleen usein, luettua kyllä tulee kaikki ja elettyä mukana.

Tosiaan, tiistaina alkoi ruokavalio+ metformin lääkitys ja jo lähteny 2kg!! OMG, olin varautunu et ei heti lähde kun ei yleensä lähde, taitaa metut vaikuttaa asiaan myös, ainakin helpompi jättää kaupassa herkut hyllyyn :grin ei siis tee tiukkaakaan, mutta eilen kyllä illalla teki niiiiiiin paljon mieli fazerin sinistä, mut vedin läjän vesimeloonia ja se autto :happy: tänään oli aiak heikko hetki, kauhee väsymys, pääkipu ja oksettava olo, silti menin kuntopyörää polkemaan ja jumppaamaan, voittajafiilis tosta, ja olokin helpottui :dance011

Mami yritystä 3 vuotta, nyt kp 20/26-29 ja dpo4
 
Elisenda, riippuu vähän labran viitteistä mutta muistelisin että pitäisi olla korkeampi, jotta olisi ovulaatio tapahtunut. Mulla on tainnut olla arvot jotain 20-40. Etkö saanut mitään tulkintaa tohon arvoon?
 
Larissa, lääkärin mielestä oli hyvä arvo, mutta itse epäilen kyllä että olis liian matala. Kierto on mulla säännöllinen n. 27 päivää, joten luulis että ovuloin, mutta en tiedä onko keltarauhanen sitten jostain syystä huono, kun tuon korkeempaa arvoa ei tullut.
 
Elisenda, löysin tällasen, onkohan yhtään apua?

Viitarvot S-PROG:



Follikkelivaihe alle 3,4 nmol/l

Ovulaatiovaihe 2,7-5,2 nmol/l

Luteaalivaihe 12-69 nmol/l

Postmenopaussi alle 3,0 nmol/l

Hoho, onnistuinpa tänään kaataan tuolin jalalle, niin et varvas murtu ja se vuotaa verta edelleen :sad001 vähä tuo haastetta liikkumiseen ja sitä kautta painon pudotukseen.
 
Mami91, joo kiitos tuosta, onhan tuo mun arvo viiterajojen sisässä :) kuullosti vaan niin pieneltä se lukema.. kamalaa mitä sulle sattui :sad001 toivottavasti ei kovin pahasti murtunut, että paranee itsestään!

Larissa, täytyy vaan uskoa lääkäriä :)
 
Takaisin
Top