Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Lämmöt on edelleen 37, mutta tänään lämmöt tipahti 36.6, ja toivon sen olevan kiinnittymisestä johtuvaa. Nyt on dpo6 ja kohdussa tuntuu täydeltä tai siltä että on täynnä ilmaa, tuntunut tältä joka raskaudessa, mutta en uskalla toivoa liikoja.
 
Voi v***u! Anteeksi ruma kielenkäyttöni, mutta kävin tänään 8 aikaan verikokeissa, ja mun P-TSH on 4.24 mU/l....
Tietääkö kukaan näistä mitään? Tiedän vain sen verran että tuo on aivan liian paljon alkuraskauteen..
Mulla on 5 keskenmenoa taustalla, voikohan tuo olla yks syypää niihin?
 
Viima voi, onpa ihme ettei tuohon ole aiemmin puututtu! :bored: mulla aloitettiin kilpparilääkitys lapsettomuuspolin kautta (vaikka vuosia oon vajaatoimintaoireista valittanut ja masennuskin listattiin diagnoosiksi). Nyt on tsh se alle 1, joka raskautumisen aikaan tavoitteena.
Katjusha osaa varmaan kertoa muutoin, miten kilpparin vajaatoiminta vaikuttaa? :rolleyes:
 
Mulle määräsi felicitas lapsettomuusklinikan gyne huhtikuussa kilppari lääkityksen kun tsh oli 2.8 kun pitäisi olla paljon matalampi raskautta yrittäessä.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä sekalaisessa fiiliksessä oltu koko kierto.Juhannuksen aikaan alkoi ne pistokset ja huomenna olisi Naikkarilla foliultra missä inseminaatiosta sovitaan.Välillä tuntuu että ihanaa että varmasti tärppää ja saa kaksi viivaa sitten pian on että entä jos ei…….Miettii syksyä ja seuraavaa kuuta mutta sisällä toivoo kuitenkin että onnistuisi tästä hoidosta ja tästä kerrasta.Varmaan tämäkin jotenkin on kytköksissä tuohon edelliseen raskauden kohtukuolemaan mutta tällä hetkellä onnellisessa ja toiveikkaina olen.
 
Taustalta huutelen

Viima, mulla otettiin just kilppariarvot, kun on ivf tulossa elokuussa ja tsh oli himpun vajaa 3, se on kuulemma liikaa ja tulee luultavimmin lääkitys siihen. Jos kilppariarvot heittää niin se voi aiheuttaa keskenmenoja, kiinnittymisongelmia, vuotohäiriöitä jne. Ehdottomasti sun pitäisi saada lääkitys!

Ja jos arvoa kontrolloidaan niin mene labraan heti herättyä, ennen aamu kymmentä, syömättä, juomatta, ilman kahvia tai tupakkaa ja liikuntaa ei saa olla ennen koetta. Itse en saanut mitään ohjeita, joten heräilin rauhassa, söin, join kahvit, lenkitin koiran ja sitten pyöräilin labraan... :'D ja silti oli arvot pielessä! Saa nähdä mitä ne on nyt, kun kävin kontrollissa...

Aiheesta on olemassa ketjukin:

http://forum.vau.fi/threads/lapsettomuus-voi-johtua-kilpirauhasen-vajaatoiminnasta.1586995/

Napaa: tänään viimeinen e-pilleri naamaan, sitten menkkoja odottelemaan jotta saan soittaa ivf-hoitajalle ja saadaan hoitosuunnitelma :)
 
Muokattu viimeksi:
Larissa, informaatiolähde, johon aina voi luottaa :joyful: :welcome kiva, että oot taas aktiivisemmin mukana :)
Toivotaan pikaista kierron vaihtumista pillereiden jälkeen :smiley-angelic001 Ihanaa, että pääsette lopultakin etenemään! :smiley-bounce012
 
Larissa,tervetuloa takaisin.
Omaa:Täällä käytiin siellä foliultrassa ja progesteroni verikokeissa tänään tulee verikokeen tulos.Foliultran tulos vielä pistetään gonal-f:ää ja 15kp uusi ultra ja siellä sovitaan inseminaatio aika.Johtofollekelit oli niin pieniä 9-10mm ja limakalvot olivat niin ohuet.
 
Heitsu, sinulta siis otettiin progesteroni eikä estradioli? Onko tuo julkisella yleistä, että otetaan proge tuossa kohtaa kiertoa?

Viima, ehdottomasti pitää saada lääkitys tuohon! Se varmasti auttaa huimasti. :)

Larissa, jes, pian pääsette etenemään! :)

ON: Kp8, toinen Puregon-pistoskierto menossa, maanantaina folliultra.
 
Kiitos kaikille!! En saanut tänään ketään kiinni naistenpolilta...
mitä jos oonkin tullut raskaaksi tässä kierrossa ja tuo mun tsh on noin korkea:arghh:
Oon ihan varma että tämäkään ei sitten kiinnity kunnolla tai menee kesken:mad:
 
Frozen,Viime kerroilla kun oltiin hoidoissa niin ei otettu ollenkaan verikokeita.Heillä muuttunut käytännöt.Progesteroni arvosta on kyse.Kuulema tuo arvo vaihtelee pitkin kiertoa ja tuon ja ultran perusteella katsovat jatkot tarkemmin.Jos heidän viitearvon mukaiset arvot on niin sitten tehdään hoito veri+ultra juoksee rinnalla keskenään.
 
Viima: joku yksityinen lääkäri vois hyvinkin määrätä lääkityksen jos eivät naikkarilla reagoi asiaan tarpeeksi ripeästi.

Mulle määrättiin kilppari arvot otettavaksi uudestaan ovumiasta vaikka mulla oli tsh hyvä 1.60 edellisessä kokeessa 6kk sitten. Mutta tuo t4v arvo oli12 ja viite 10-21. Sen ei saisi laskea yhtään enempää.

Jotenki epäilen että mahtaako tuo letrozoli tehdä tarpeeks laadukkaita folleja. Onhan ne aina ollu ok kokoisia 18-19mm ovulaation aikaan. Jos ei kerta simpoissa vikaa niin en kyllä ymmärrä että missä....
 
Täti tuli ajallaan, eli kp2, yk25. Ihan semmonen fiilis, ettei meille tuu vauvaa ikinä. Vaikee selittää, mutta jotenki on nyt viime aikoina tullu tosi varma tunne siitä, etten voi ikinä millään keinolla tulla raskaaksi. Että se vaan ei oo mun kropalle mahdollista :sad001

Vielä pitäs pari inssiä mahduttaa johonki väliin elo-joulukuussa, että päästäs sitten ehkä heti alkuvuodesta vihdoin ivf:ään. En vaan osaa siihenkää enää suhtautua toiveikkaasti, kun ei oo mitään tietoa sen oikeanpuoleisen munasarjan tilanteesta ja hartiapistokset alkaa olla arkipäivää, ei kovinkaan pahoina useinkaan, mutta eihän se normaalia ole.

Sori synkistely, ehkä ens viikolla jo helpottaa.

Muoks. Ja just ku laitoin tän tänne, niin sain kuulla että eräs tuttu joka viime vuoteen asti on toitottanu ettei halua koskaan lapsia, on nyt raskaana. Suolaa haavoihin.
 
Muokattu viimeksi:
Nipsuliini mulla siis pistää/vihloo oikeanpuolen olkapään ja solisluun alapuolelle. Joskus kevyesti, joskus niin paljon, että hikka/nauru tekee niin kipeää, että kyynelet nousee silmiin ja hengittäminenkin sattuu. Ja sillon auttaa vaan Panacod, lievemmistä lääkkeistä ei apua. Liittyy kai palleaan, palleahermon ärsytykseen, endoa? Tai ylimääräistä nestettä jossain? Olisko Larissalla tästä enemmän tietoa/kokemusta? Tosiaan tiettyihin aikoihin kierrosta voimakkaampaa kipua, mutta nykyään useamman kerran viikossa jotain tuntemuksia. Millon/miten sulla on?
 
Triana, ikävästi kuulostaa endometrioosin oireilta :/ se tuli heti ensimmäisenä mieleen kun sanoit sanan hartiapistos... toivottavasti sulla ei ole tätä paskaa sairautta! Hartiapistos siis aiheutuu siitä että joku ärsyttää palleahermoa. Se voi olla nestettä tai ilmaa vatsaontelossa, joskus selvää syytä ei ole. Mulla oli ensin kipuja menkkojen aikaan, sitten menkkojen jälkeenkin ja ovulaation aikaan, lopulta kierrossa oli ehkä 2 kivutonta päivää. Ja ennen kuin pahat kivut alkoi niin oli läpi kierron jotain tuntemuksia ja vihlontaa munasarjoissa/kohdun tienoilla.
 
Mulla kanssa pistää välillä oikeasta hartiasta, niin että on vaikea hengittää syvään. En ole tajunnut kiinnittää huomiota, että missä vaiheessa kiertoa pistos tulee, mutta alampa nyt kirjaamaan ylös!

Luin noista endon oireista, mutta muuten ne ei sopinut mun tilanteeseen. Toki siellä sanottiin myös, että voi olla oireeton. Mietin, että näkyykö endo papassa tai sisätutkimuksessa? Helmikuussa oli myös kohdunulkoinen raskaus ja sen jäljiltä on jäänyt kaikenlaisia ihme kipuja. Pääsen jälkitarkastukseen elokuussa, joten silloin viimeistään täytyy ottaa tämä puheeksi!

Hienoa, että täältä löytyy tähänkin asiaan vertaistukea ja kokemuksia! :)
 
Takaisin
Top