Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Untuvainen: mulle on tehty ultrat, verikokeet ym yksityisellä gynellä. Mies kävi yksityisellä antamassa simppanäytteen kun sen sai terveystalolta ilman lähetettä. Me tiedetään jo että hoitomuoto olis ivf/icsi. Mutta kyllä meitä neuvottiin ovumiassa varaamaan se ensikäynti aika. Kun pitäähän siinä käydä läpi kaikki asiat että mitä on tutkittu ja mitkä ollu tulokset jne ennenku voidaan sopia hoidoista.Mutta ei tartte samoja tutkimuksia toistamiseen tehdä. :)
Jos sopii kysyä niin mitä hoitoa teille on suositeltu?
 
Täällä kp1 ja kipujen kans kamppailen :arghh: Kesä-heinäkuu mennään pelkästään letroilla ja elokuussa toivotaan että töiden aikataulut antaa myöten että päästään tekee ne pari inssiä vielä. Ajatukset alkaa kyllä yhä enemmän olla jo ensi vuodessa ja ivf-hoidoissa, en usko että letroilla ja insseillä onnistutaan.
 
Pätkis, mulle sano lapsettomuuteen erikoistunut gyne et hoitona hän suosittelee samaa mitä teillekkin oli sanottu. Meillä miehellä 97%epämuodostuneita uimareita, mutta luomuplussa ei mahdoton kun niitä kolme on jo tullut, nyt vaan yritystä 2v ilman plussaa...
 
Iltapäivälllä tein tuollaisen testin haalempi kuin edellinen.Pakkauksessa sanotaan että plussaksi voi lukea jos on melkein saman vahvuiset viivat niinhän tuossa toisessa on.Ovis oireita on ollut paljonkin siis piinaus alkakoon täällä.Nyt mennään jo toista vuorokautta ja nyt kierronpäivä 17.
 

Liitteet

  • sketch-1496697437316.png
    sketch-1496697437316.png
    843.7 KB · Katsottu: 218
Tättärää kp 23 vaihtuneen kp 1, eilen alkoi ja tänään voi lukea ekaks päiväksi...
Polille soitettu ja nyt odotellaan yhteyden ottoa...
Onko se lomaa hoidoista vai oisko vielä yksi inssi, tiukalle menisi..

Täällä ei pitäisi olla ihan mahdottomuus tuo luomu, kun kaksi lasta jo on. Mutta mie olen niin mahdoton ovuloimaan, että ei toimi..
Insiinkin oli hienot spermat mieheltä.

Mutta sentään oma kierto toimii, ollaan menty ilman teroja /primoja monta kiertoa. Menkat alkaneet ilman heitä, mutta lyhyttä kiertoa on jo kaksi kp 23.

Viimeksi oli 3 follia ja pregnyl eikö mitään ovis oireita.. Voiko olla ettei tunne..
Voiko olla ettei pregnyl toimi?onko niitä muita "irrotuspiikkejä"?

Melkein Jotain hyvää ja rentouttavaa ... Naisten ilta viikonloppuna ja "Sokka irti"...
 
Tuun nyt tänne kertomaan polikuulumiset. Eli, Miehessä ei vikaa, mutta multa ei löytyny vasenta munasarjaa ja sillä puolen ultraus kyllä sattuikin. Sitten limakalvo oli 1,7, eli aika paksu ja jos on sitä eri vaiheessa kiertoakin niin lääkitys tulee siihen. Määrättiin myös paaljon labroja, mm insuliini, prolaktiini, kortisoliarvot,foolihapot ym ja sokerirasitus :dead: Nyt on kp 20 ja kuullosti aika paksulle limis, ku yleensä mitä on lueskellu niin ne on ollu 1 tai alle.

Pahoittelut pelkästä napailusta.
 
Mulla ovis tuntuu välillä ja välillä ei, ja välillä sitä ei edes just vissiin ole edes...

Tänään kävi niin hassusti,että kaadoin ukkokullan petiin ja kesken kaiken alko tuntuu hirvee paine munasarjoissa ja se vaan paheni ja paheni. nyt enää tosi vähän mitään tuntuu... eli oliko se ovis siinä sitten kesken kaiken... no, mut samapa se sinänsä mut kysymys kuuluu: oliko toi menetetty kierto jos just oviksen aikaan hommaillaan??
 
Vaapukkamaa, pahoittelut tädistä! Minä myös mietin, miten voi olla, ettei irrotuspiikistä tule mitään nippailuja eikä limoja. Mulla oli 15 mm folli maanantain ultrassa ja käsky pistää Ovitrelle eilen, ja nyt se on tehty. Ei siis niin minkäänlaisia tuntemuksia munasarjoissa. Lisäksi ovistestit taas negaa, kuten ennenkin Ovitrellen jälkeen. En ymmärrä, miten voi olla mahdollista, kun pitäisi olla selkeä plussa! Mikäköhän meissä on vikana?! PCOS toki löytyy täältä, mutta oisko jotain muutakin..?

Mami91, ilmeisesti limakalvosi oli 1,7 cm? Hyvä, että pääset verikokeisiin ja asiat etenee!

Untuvainen, hyvä ajoitus! :)
 
Frozen
Jotain irtoamis nippailu kipuja tmv. jotenkin odottaisin, kun kuitenkin lääkettä siihen irtoamiseen..

Miula oli limaisuutta ja hailakkaa ovis viivaa sain enne pregnyliä ja toki sen jälkeen vahvempi, mutta riittääkö se...

Niin, mikä lie meissä on vikana...

Untuvainen
Hyvä ajoitus!
 
Vaapukkamaa, oliko sulla irrotuspiikin jälkeen ovistesti selvästi positiivinen? Tiedän, että on typerää ylipäänsä testata, mutta mietityttää, kun kaikkialla sanotaan, että tulee selkeä ovisplussa piikin jälkeen. Kai vaan täytyy uskoa, että ovis tapahtuu limojen ja nippailujen puutteesta huolimatta...
 
Frozen
Joo, olen myös sortunut ja tehnyt sen jälkeen ovis testejä ja vahvat viivat saanut.

Mie kyselin juuri lääkäriltä, jääkö ovis tapahtumasta, kun ei ole oireita. Hyvin harvoin noin tapahtuu, se on kuitenkin "vahva" lääke ja voi olla, että kaikki ei vaan tunne niitä.

Onko ovitrelle samaksi pregnyl?
 
Vaapukkamaa, kiitos tiedosta! Mikäköhän ihme mulla sit on vikana, kun tosiaan haaleaa viivaa on pukannu tänäänkin? Tein 3 testiä. Typerää tosiaankin testata, mutta on tämä omituista! Joo, Ovitrelle ja Pregnyl ajaa saman asian. Itsellä on vaihteeksi sellainen fiilis, ettei me ikinä mitään lasta saada. :(
 
Frozen, joo 1,7 cm.

Untuvaisella hyvä ajoitus kyllä :p

Apua, lääkäri väläytteli Metformin lääkettä limakalvon hoitoon jos on koko kierron liian paksu, mut luin että sitä käytetään PCO:n hoitoon ylipainoisilla ja normaalipainoisillakin kyllä, mut ei mulle kyllä puhuttu että olis PCO:ta :eek:
 
Hei.

Hormonipoli käynti takana ja tuloksena ainoa mahdollisuus on ivf-hoidossa. En omaa ilmeisesti munasolu reserviä ja näin ollen en voi luomuna raskautua. Että sellanen kiva ylläri. Kaikki kivet tässä kuitenkin aiotaan kääntää.
 
Hei.

Hormonipoli käynti takana ja tuloksena ainoa mahdollisuus on ivf-hoidossa. En omaa ilmeisesti munasolu reserviä ja näin ollen en voi luomuna raskautua. Että sellanen kiva ylläri. Kaikki kivet tässä kuitenkin aiotaan kääntää.
Voi kurjuus. Saanko udella millainen amh-arvo sulla on?
 
Mami, paksultahan toi kuulostaa, jos on koko kierron sen verran, mutta eiköhän se saada siitä ohenemaan. :) Metmorfiini taitaa kyllä olla aikamoinen ihmelääke, koska PCOS:n lisäksi sitä käytetään myös diabeteksen hoitoon. Ilmeisesti vaikuttaa siis myönteisesti tosi moneen asiaan! :)
 
Apua, lääkäri väläytteli Metformin lääkettä limakalvon hoitoon jos on koko kierron liian paksu, mut luin että sitä käytetään PCO:n hoitoon ylipainoisilla ja normaalipainoisillakin kyllä, mut ei mulle kyllä puhuttu että olis PCO:ta :eek:
Metformiini on tosiaan lääke 2. tyypin diabetekseen, mutta se vaikuttaa positiivisesti myös pcos-potilaisiin ja muihin, joilla on insuliiniresistenssiä. Lääkärini mukaan osa metformiinin vaikutuksista tunnetaan, mutta se sillä on myös vaikutuksia, joita ei vielä tunneta. Olen lukenut, että sen pitäisi vilkastaa myös verenkiertoa endometriumissa, voisi siis liittyä tällaiseen sun tapauksessa? Onko sulla ylipainoa? Metformiinihan voi olla eduksi myös painonpudotuksessa, jos sellaiseen on tarvetta :)
 
Takaisin
Top