Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Voi Untuvainen! :sad001
Mä niin tiedän ton epätoivon tunteen kun on yhteisiä lapsia ja lisää ei yhtäkkiä tulekaan! Meille se oli iso shokki kun selviskin, että parissa vuodessa miehen siittiöiden määrä ja laatu oli heikentyny tosi pahasti. Onneks kuitenkin lähettiin asiaa tutkimaan ja oltais oltu valmiita hoitoihin :) mut rankat 2,5v ennen plussaa oli!
Tsemppiä teille! :) ja ehottomasti puhukaa asiasta ja selvitelkää, mistä saatte apua!

Tiko, voimia jatkoon! Ihana asenne, että uutta yritystä vaan :)

Plussatuulia kaikille! Kyllä jokaisen vuoro vielä tulee vaikkei siltä tuntuisi! :)
Onneks ihana kesä piristämässä mieltä ja kehoa!:angelic:

Meritähti rv 16+0
 
Täällä kp54 menossa. Kemiallinen (?) Kävi testeissä kp42, viivat siis hävisivät ja muutaman päivän kuluttua verestä hcg <1. Täti kadoksissa ja en kyllä tiedä, mitä pitäisi tehdä. Terolut oli kp16-25 kuurina nyt 6. kierto peräkkäin. Ne varmaan sotkeneet mun hormonit ihan täysin :/
Kerrankin olis niistä menkoista iloinen! :oops:

* soitin terkkariin, ma palaan uudelleen, että mitä lääkäri sanoo... Tuleeko ultraus vai mitä. On tää ihmeellistä ja vaikeeta :sorry: *
 
Muokattu viimeksi:
Ertza, onko pitkä yritys takana? Täällä samanlaiset fiilikset. :(

Untuvainen, hyvähän se tosiaan on selvittää, mistä kiikastaa. Jo pienikin apu voi tuoda toivotun tuloksen. :)

Heitsu, sun testiä odotellessa. :)

LaraS, luulis niiden nyt pian ultraavan, kun on tollanen tilanne!

ON: Dpo9, edelleen ei mitään oireita. Mua niin ärsyttää, ettei tuolla yksityisklinikalla otettu kuuleviin korviinkaan mun toivetta estradioliarvon ottamisesta ennen irrotuspiikkiä! Kuulemma ultra ajaa saman asian, vaikka esim. Naistenklinikalla tuo verikoe ilmeisesti aina otetaan lisäksi. Ei siis ollu mitään ovisoireita eikä ovistestikään muuttunu positiiviseks Ovitrellen jälkeen. Ihan vaan oman mielenrauhan takia täytyy se nyt vaatia ens kierrossa...
 
Ertza
Tää epätoivoinen olo on myös täällä ja untuvainen samaa mieltä, onnellinen omista lapsista, mutta tää onkin nyt jotain ihan ylivoimaisen vaikeaa.

Heitzu vois aloittaa täällä plussa aallon.
Testiä odotellessa.

Tikolle
Paljon paljon voimia.

LaraS
Sulle pikaista uutta kierron alkua,tsemppiä.

Omia poli kuulumisia. Kp 11 siellä oli joku ehkä folli 26mm, mutta ei sille lähdetty tekee inssiä kun hämärää, että tossa vaiheessa kiertoa jo niin iso..
Mutta onko tää kierto myös 22 niin kuin aiemmat, tiedä sitä. Ovis ois mennyt ehkä jos ois 22.. Mutta ihmeellistä..
Kotia x2 pregnyl ja letrot heinäkuussa kuvioihin.
Pregnylin saan käyttää nyt jos ovis viiva vahvistuu, tänään sain hailakan. Mutta kuitenkaa ultrassa ei välttämättä ollut johtofollia mutta hailea ovis..tiedä sitä missä mättää..
No minussa, kun tää on niin hiton vaikeaa..
Loma kesäsulku hoitojen puolesta,toisaaltaan ihan jees ja sitten...
 
Piti jo aiempaan viestiin kirjottaa, mutta unohtu:

Tiko, oon niin pahoillani, paljon voimia! ♡

Vaapukkamaa, sun ultrakuulumisia pitikin kysellä, mutta hyvä että kirjoitit itse. :) Ohhoh, aika iso mollukka kp11! Meinaatko pistää Pregnylin vielä tässä kierrossa? Tsemppiä!
 
Meillä löyty näytteestä 16milj. Uimaria ja 3% oli normaaleita, niin eiköhän se siinä oo se ongelma nyt.
Mietin kyllä että pyytäisinkö aukiolotutkimusta, mutta joskus kun kysyin sitä lääkäriltä niin hän sanoi että jos ei ole ollut mitään tulehduksia munasarjoissa, niin ne kyllä ovat sitten auki... näinköhän??
Kierron loppua kohden alkaa taas pinna olla aika kireellä...
 
Mulle ei tehty aukiolotutkimusta, kun ei ole ollut tulehduksia tai muita ongelmia. Sitä oltais harkittu, mutta kun saatiin miehen siemennestenäytteen tulokset niin todettiin, että vika on niissä eikä aukkaria tarvita.
Onhan untuvainen noita simppoja suht vähän ja aika huonosti hyviä:sad001 Onks miehellä ollut jotai lääkitystä käytössä? Nehän vaikuttaa määrään.
Meillä laskun syynä oli se kiveskohju, joka käsikopelolla ei tuntunut vaan selvisi vasta ultrassa. Ja heti sen operaation jälkeen lähti taas määrät ja laatu nousuun :)
 
Jätän käyttämättä sen pregnylin tässä kierrossa, kun en jaksa uskoa siihen folliin ,kun oli aika iso mollukka.
Nyt taitaa olla vain ovuloimaton kierto, ei ollut edes limoja verrattavissa edelliseen kiertoon..
Mutta mikä se iso mollukka on.. En ees tikuttanut aamulla..

Ärsyttävä kommentti ystävältä, hänellä oli letrot ja kysyin jäikö siltä niitä
ettekö te voisi jo pitää taukoa , miten sie jaksat, ois varmaan kiva viettää kesää
vapaammin ja mietttiä muita juttuja..
joo ajatteli kai hyvää, mutta hänen helppo sanoa, kun raskautui toisesta letro kierrosta.
niin siksi hänen kommentti aika paljon loukkasi.
 
Saiskohan tänne puolen liittyä kun yritystä takana 1v4kk.. Ymmärrän toki että täällä on teitä vieläkin pidempään yrittäneitä mutta ajattelin että täällä ei tarvis välttämättä lukea noita "jee ekasta yk tärppäsi" viestejä.. Tuntuu pahalta, kun esikoinenkin tärppäsi 2 vuoden jälkeen.. Yksityisellä kävin gynellä, verikokeisiin lähete tuli mutta en ole saanut aikaiseksi mennä kun ensin täytyy saada rahaa jostain kasaan kun ei oo kovin halpaa noi tutkimukset ja hoidot.
Viime kierrossa bongasin oviksen menkat alko sitten dpo11 muistaakseni..

Nyt en oo laskenut kiertopäiviä taikka tikutellut ovista, oon keskittynyt mun painon pudottamiseen.
 
Untuvainen, noin se ilmeisestikin usein on, että jos ei oo ollu tulehduksia, niin torvet on auki. Oman mielenrauhan vuoksi se on ehkä kuitenkin hyvä tehdä! Missä olettekaan nyt tutkimuksissa, yksityisellä vai julkisella?

Vaapukkamaa, joo, ei se mollukka varmaan folli ollut, minäkin olisin varmaan jättäny Pregnylin pistämättä. Muakin ärsyttää "Pitäkää taukoa" -kommentit, koska ei tässä ainakaan nuorruta! Mua itseä stressaisi enemmän taukoilu, kun tietää, ettei silloin ainakaan mitään tapahdu ja tuntuu, että aika vaan valuu tiimalasissa...

Ertza, saat siis ilmeisesti oviksen kuitenkin bongattua?

Alinah, tervetuloa. Täällä ei todellakaan kuule "Ekasta yk:sta tärppäsi" -juttuja! Ennemminkin yk:t paukkuu monissa kymmenissä... Miten teidän esikoinen aikoinaan sai alkunsa, oliko jotain hoitoja? Jep, yksityinen on tosi kallis (meillä kaikki tutkimukset ja hoidot siellä), mutta tehän pääsisitte jo julkisellekin, jos haluatte. Meillä julkisen "esteenä" on se, että aikoihinhan ei voi juuri ite vaikuttaa, ja jos mä otan töistä palkatonta, niin täytyy itse hommata sijainen.

ON: Dpo11, eilen luulin tunteneeni tissikipua, mutta nyt en oo yhtään varma. Jos siellä vähän progea kuitenkin olisi... Ainakin sen verran, että pääsisin pian uuteen kiertoon, johon meinaan nyt vaatia sen estradioliarvon oton! Esikoisketjusta sain myös idean kysellä inssistä, kun ei sitä oo klinikalta ehdotettu, ja oon aiemmin luullu sen olevan "turha", koska simpat on kunnossa.
 
Alinah, tervetuloa ja toivottavasti nopeasti tervemenoa.

Frozen, ei olla missään vielä. Oon käynyt yksityisellä gynellä ja oon katsellut nyt noita eri yksityisiä paikkoja mihin soittaa.., meillä kun on jo kolme lasta niin julkiseen ei päästä.

Mäkin oon luullu et inssi on ihan soopaa, mutta nyt mietin itsekin, että pitäisköhän alottaa siitä. Kun siinähän myös ne parhaimmat kuitenkin valikoidaan, ja se olis hinnaltaan vielä huokea muihin verrattuna... tylsää pohtia hintoja, kun lapsia ei voi rahassa mitata, mutta en oo koskaan ajatellutkaan että tää menis tämmöseen, niin en oo osannu pistää yhtään tälläisen takia vielä sivuun...
 
Untuvainen, simpat siis tutkitutitte "erikseen" jossain? Joo inssiä varmaan kannattaa kokeilla. Jep, kallistahan tämä on; mä olin alkujaan ajatellu käyttäväni esim. viime vuonna tulleet veronpalautukset äitiyslomalla/hoitovapaalla (saatan sotkea termejä, koska mulla ei oo näistä kokemusta), mutta ne on menny tutkimuksiin ja hoitoihin eivätkä ole edes riittäneet.
 
Alinah,Tervetuloa muistan sinut tuolta toisilta foorumeilta.

Täällä ollut tuosta aukiolotutkimuksesta puhetta niin mulle on tehty aukiolotutkimus vaikka ei ole mitään tulehduksia ollut.
 
Alinah, parasta onnea teillekin. Toivotaan, että alkais tärppäämään. Tsemppi on ainakin kohdillaan tässä ketjussa.
Aukiolotutkimus taitaa olla joo ihan normaali perustutkimus, kun tutkitaan lapsettomia pareja. Samoin kuin sperma-analyysi, vaikka olis ollut ennestään lapsi/lapsia.
 
Tervetuloa kaikille uusille mukaan, yks pitkän matkalainen täällä taustalla kyttäilee ja tykkäilee ;) odottavan aika on pitkä, vielä tän kuun loppuun hillitään endoa pillereillä ja ensi kuussa päästään aloittelemaan toinen ivf-hoito sammuttamalla hormonitoiminta nenäsumutteella.

Mulle tehtiin aukiolotutkimus melkein heti alkuun hormonilabrojen yms jälkeen. Se on ihan rutiinia lapsettomuushoidoissa, sillä ennen kuin ollaan varmoja että putket on auki, ei yleensä lähdetä mitään hoitoja tekemään. Ovulaation induktio ja inssit on turhia jos putket onkin tukossa. Ja ne voi olla tukossa vaikka ei tietäsi sairastaneensa tulehduksia, klamydiaa tms. Esim endometrioosi voi tukkia putket ja voi ne tukkeutua muutenkin
 
Joo, mullekin aukkari tehtiin ennen minkäänlaisia hoitoja, mutta siis ilmeisesti yleisesti todennäköisempää on, että ne on auki kuin että ne olis tukkeessa. :) Tosin yleisesti todennäköisempää on myös se, että vuoden luomuyrityksellä nainen tulee raskaaksi kuin että se ei onnistu... Tällä palstalla kukaan tuskin tuudittautuu todennäköisyyksiin.

Larissa, tsemppiä, pian pääsette onneksi pitkän odottelun jälkeen taas eteenpäin! :)
 
Takaisin
Top