Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Täällä oli tosiaan 5 keskenmeno nyt peräkkäin. Vuoto alkoi kun menkat oli viikon/kaks myöhässä. Kivut loppuivat kun todella iso verihyytymä, missä harmahtavaa kudosta tuli ulos. Siitä se vuotokin sit loppu.
Oon niin surullinen. Viides peräkkäin...
 
Viima, olen niin pahoillani!! Voimia! ♡

ON: Kp30, dpo15 (?). Ei merkkiäkään tädistä, eilen tein raskaustestin. Seuraavan meinaan tehdä huomisaamuna, koska ajattelin soittaa klinikalle ja siellä kuitenkin kysytään, oonko varmistanu, etten oo raskaana. Ovitrelle pistetty pe 5.5., joten kyllähän tää alkaa vaikuttaa siltä, etten mä ovuloinut, kuten itse oon epäilly. Tää oman kropan toimimattomuus saa mielen niin synkäks. :sad001
 
Julianna, kiitos, samaa toivon sinulle. ♡ Toivottavasti inssi pystyttäisiin tekemään (en valitettavasti osaa vastata tohon, pitäisikö o-testin olla huomisaamunakin vielä positiivinen) ja pieni tarttuisi kyytiin! :) Tulehan kertomaan tänne huomenna, kun tiedät, miten kävi! Peukut pystyssä teidän puolesta! :)
 
Viima:Heartred

Sattumalta löytyi kaapista yksi r-testi ja tietenkin tunnin pidätyksellä sen tein ja negahan siellä on tulos. Alkaa tuntumaan sille, että uimarit eivät kyllä itse löydä perille...
 
Moi kaikille :)

Täällä tilanne sopii myös tuohon otsikkoon että, miten tää voi olla niin vaikeeta?!

Yritystä 2/16 asti ja 2 kemiallista viime kesänä. Sen jälkeen ei tietoakaan plussasta. Hoidot aloitettu viime to päästiin lapsettomuuslääkärille. Tutkimukset tehty mulle. Ultrassa näkyi pieniä ja isompia folleja ja lääkärin mukaan ovulaatio oli tapahtunut ja jotain se höpisi keltarauhaisesta. Limakalvo siisti ja normaalin paksuinen -> 11mm. Miehen simpat ok. Seuraavana odotellaan uuden kierron verikokeita sekä aukkaria kp 8-10.

Nyt kp25/28-32

Vilmalle voimaa paljon :Heartbigred
 
Te ketkä olette tuolla hoidoissa, niin millainen tausta teillä on ja millainen hoito teille annetaan?
Meillä kun on miehellä ollut näytteessä
3% normaaleja uimareita ja
a+b liikkuvia 34%
Ja yhteensä 4ml oli 16milj.
Mitähän meille mahdetaan suositella edes, jos sinne touhuun lähdetään mukaan...?
Ja kuitenkin ennestään on lapsia niin tämä tuntuu niin ihmeelliseltä...
 
Untuvainen Eli meillä alkoi yritys 4/14, kun mies ehdotti puolen vuoden yhdessä olon jälkeen, että lopetettais ehkäisyt, poistatin kierukan itseltäni. Vuosi meni yrittäessä, kunnes ruvettiin miettimään että kun mtn ei tapahdu et täytyiskö jtn testejä tehdä jne. No, sit kului toinenkin vuosi kun jotenkin oli niin iso kynnys hakeutua hoitoihin.
Tammikuussa 2016 päästiin perheneuvolan ensikäynnille josta verikokeet yms muut ohjeistukset saatiin. Eka epäilys sit heräs miehen simppanäytteen jälkeen kun Fertinovalta soitettiin "ei löytynyt yhtäkään siittiötä, tarvitaan jatkotutkimuksia". Miehellä tuolloin alkoi epäilys kasvaa, "mikä mussa on vikana". Julkisella puolella kun hoidoissa ollaan niin alku oli NIIN hidas, pelkästään lääkärin juttusille pääsyä täytyi kuukausia odottaa. 4/16 lisätutkimusten jälkeen tuli lopullinen niitti, kun todettiin miehellä mikä olikaan kromosomi poikkeus, ettei niitä siittiöitä hällä ole yhtään, eikä ole koskaan ollutkaan. Miehellä oli rankkaa, ehdotti eroa et "etsi parempi mies joka voi sulle lapsen antaa". Toki hormoonien heitellessä suhde tuolloin oli kovalla koetuksella ja ajatus itselläkin kävi mielessä voisko jonkun toisen kanssa lapsen saanti olla helpompaa, edes mahdollista. No tuo kesä 2016 meni odotellessa, itseä ja suhdetta kasatessa kesäsulun takia. Keväällä jo annettu tieto meidän ainoasta vaihtoehdosta, lahjasiittiöistä kyti mielessä. Mies monesti mietti "onko hänestä isäksi, onko juuri tarkoitettu että hän on tällainen vajaavainen tarkoituksella ettei hänestä ole isäksi".
Elokuussa -16 vihdoin päästiin jatkamaan, mutta naistent.polin meitä keväällä hoitanut lääkäri oli jäänyt vuorotteluvapaalle ja tilalle tullut "nuori tyttö" josta en yhtään tykännyt! Pari ihan turhaa reissua polilla piti käydä, kuten uudestaan lääkärin todeta "että juu ette voikkaan luomuna lasta saada yhdessä". Tämän jälkeen meidät määrättiin psykologin arvioitavaksi ollaanko valmiita vanhemmiksi lahjasiittiöillä. Huvittavaa tässä oli myös se, että psykologi itsekin ihmetteli miksi meitä tarvitsisi edes arvioida, ei nähnyt meidän vanhemmuudessa mtn ongelmaa.
No, pakko kun se 6krt oli psykologille käydä juttelemassa 3kk siinä sit vierähtikin. Vihdoin marras-joulukuussa kuviot etenivät, minut tutkittiin ja lahjasiittiöt tilattiin. Joulukuussa oli eka inssi joka tuotti tosiaan tulosta, mutta johti keskenmenoon helmikuussa. Ja taas tuo odottelu jatkui, 2 välikiertoa ennen tätä mahdollisesti tänään tapahtuvaa toista inssiä.
Et sellainen meidän tarina, kauhean pitkä sorry. :) Monesti tuli mietittyä et jos oltas yksityisel hoidot alotettu, ei olis kokoajan vaan tarvinnut odotella et jotenkin etenis, jtn tietoa sais, mut ei sit raaskittu rahan takia yksityiselle mennä vaan julkisella ollaan ja julkinen sit "tarjoo meille hoidot" yksityisen Fertinovan kautta. :)
 
Tälläistä oma napailua täältäpäin:Täällä alkoi tänään kiertopäivä 2 tuon jumbo kierron jälkeen eihän se edes pitkä ollut oli vain 59kp ;) yleensä kierto säännöllinen.Ovulaatiomaton kierto oli tämä ultralla lääkäri katsoi silloin kun oli se hoidon suunnittelu käynti.Perjantaina otin sen viimeisen primolutin mitä määrättiin otettavaksi 10pvän ajan vuoto ihan semi ook.Fiilis nyt on toiveikas seuraavassa kierossa mennään inseminaatioon jos ei nyt tärppää tuskinpa kun edellinen raskaus kuitenkin alkoi inssillä ja mietin niin että jos ei kotona niin sitten viimeistään meidän hoidoissa
 
Untuvainen,Meidän tarina on se että 8/2014 alettiin yrittämään ja yksityiselle mentiin 2015 puolella tehtiin kaikki tutkimukset.Miehelle sperma-analyysi siinä kaikki kunnossa.Sukupuolitautitestit kumpasellekin siinä kaikki kunnossa.Progestrooni verikoe itelle siinä kaikki kunnossa aukiolotutkimus siinäkin kaikki kunnossa.Kaikki nämä tutkimukset saatiin tehtyä kahden kierron aikana diagnoosi selittämätön lapsettomuus.Sitten tehtiin inseminaatioita 3yksityisellä missä meidät myös oli tutkittu.3inseminaation jälkeen mentiin julkiselle puolelle ja siellä tehtiin 2inseminaatiota.2inseminaatio tuotti tulosta elokuuussa 2016 mutta tammikuussa 2017 tuli kohtukuolema.kohtukuoleman jälkeen odottelua jälkivuotoa ja inseminaatio olisi pitänyt olla huuhtikuussa ei ollut koska kolmannet kuukautiset ei alkanut itse.Kierto oli ovulaatiota ei tapahtunut inseminaatio siirtyi nykyisen kierron jälkeen siis ensi kuussa mennään Naikkarille inseminaatioon.
 
Untuvainen: meillä vain 2% normaaleja siittiöitä. Hyvin liikkuvia vain 15%. Icsi hoitoa meille suositeltu. Inssit kuulemma turhia tällaisissa tapauksissa. Meillä mies käy kesäkuussa antamassa uuden simppanäytteen. Jos tulos yhtä huono niin sitten pitää pohtia tehdäänkö icsi hoito vai haudataanko koko lapsi haave. Ei tätä vatvomista pää enää kestä. En usko että me saatais alulle luomusti enää. Vaikka se ihme helmikuussa tapahtuikin joka meni kesken.. :/
 
Untuvainen meillä yritystä nyt 2 vuotta. Ikä molemmilla 33, miehen simpat kunnossa, mulla ei pcos tai endoa, normi paino. Munasolut ei kypsy kunnolla, LH taso matala, syy? Lisäksi ikään nähden amh matala vain 0,8. Ivf hoito suoraan koska mulla yksi kohdun ulkoisen epäily, ja ivfssa on tullut ilmi tuo että munikset ei tahdo kypsyä kunnolla. Nyt yksi alkio pakkasessa odottamassa sopivaa siirtohetkeä, toivottavasti juhannuksen jälkeen siirretään.
 
Untuvainen, meillä aika eri tilanne, koska vika on minussa, mutta kuitenkin: esikoisen yritystä 4/16 alkaen. Mulla siis PCOS enkä sen takia ovuloi (puuttuvat menkat herätti epäilykset). BMI:n oon saanu 30:sta 27:een, ei vaikutusta. Clomeja ja Letroja kokeiltu, seuraavaksi pistoshoitoja. Mulla on myös matalahko FSH-taso. Teillä kun miehestä johtuva lapsettomuus niin aika helposti varmaan mentäis IVF:ään/ICSI:iin, näin luulen. Täälläkin se toki saattaa olla edessä, koska pistoksilla tulee PCOS-potilaille herkästi liikaa johtofolleja.
 
Mä en muista mun miehen siittiöiden määriä mut hurja lasku oli käynyt!
Meillä 2013 syntyny yhteinen lapsi. 2016 tutkimuksissa selvis, että siittiöitä erittäin vähäisesti. Uusintanäytteessä sama vika.
Varmuudeks ultrattiin kivekset ja löytyi pieni kohju joka operoitiin. Lääkäri sano silti ettei välttämättä vaikuta siittiöiden määrään. Ensimmäinen näyte operaation jälkeen ja määrä oli noussut! Mut silti hoidoks suositeltiin ivf, kun inseminaatioon toivottiin vähä enemmän vielä.
Mutta tulikin plussa ennen hoitoja :)

Eli meillä auttoi kiveskohjun operointi. Pikkusen yllätti kyllä, et luomuplussa tuli. Oltiin molemmat asennoiduttu siihen, että ivf tarvitaan. 2,5v piti yrittää ennen tärppiä:grin

Meritähti rv 12+1 (huomenna nt-ultra:nailbiting:)
 
Takaisin
Top