Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Larissa, ihana että teillä hommat etenee kesän jälkeen! :) elokuu tulee tosi nopsaa kun kesä menee aina kauheeta vauhtia :wink mahtavaa et teillä on yhteinen elämäntapaprojekti menossa!

Pätkis, jaksamisia vuoristorataan! Ajan kanssa helpottaa :)

Eltsi, nauti nyt oireettomuudesta :) vielä ehtii tulla jos jonkinlaista oiretta.
Aina oireettomuus ei ole huono merkki, mullakin tämä raskaus ollut paljon helpompi kun edellinen.

On: Täällä olis viikko nt-ultraan! :eek: Kauheen nopeesti aika menee.

Julianna, ovis tapahtuu ilmeisesti johtofollin ollessa jotain 18-25 mm; oon löytäny tosi paljon eri näkemyksiä siitä, mikä on hyvä koko. Ehkä se voi kaiken lisäksi vaihdella samallakin naisella eri kiertojen välillä..? :)

Larissa, kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. :) Elokuu tulee yllättävän nopeasti. :)

Eltsi, niin, en oikein tiedä, mitä se "kunnon" ovis meinaa ja voiko tosiaan olla niin, että se ei tapahdu kunnolla... Mut miksiköhän parikin eri jenkkilääkäriä kirjotti hakevansa lääkekierrossa yli 45:n progearvoa..? Oon ite miettiny, voiko mulla olla käyny niin, että mulla ei ollu täysin kypsää munasolua follin sisällä, kun pistin Ovitrellen... Tää on mun omaa pohdintaa, tässä tulee ihan vainoharhaseks ja alkaa näemmä kehitellä vaikka mitä lääketieteellisiä teorioita. :D Mutta kun se mun FSH-arvokin on aika matala, niin siksikin pistokset tuntuis paremmilta... Ja joo, pian alkaa kesäloma, mutta pääsin kesäyliopistoon tekemään lisäopintoja, ja siellä on pakollinen läsnäolo, mutta mietin kyllä sen lopettamista, jos hoidot vaatii. Toisaalta se ois tyhmää, koska joudun joka tapauksessa maksamaan opinnoista eikä toi tonne pääsykään ollu ihan helppo juttu... Voi vitsi, viikko enää ultraan sulla! :) Varmasti kaikki on hyvin, ja ehkä se menee niin, että kun on joutunu kulkemaan noin pitkän polun, niin se palkitaan helpolla raskausajalla. :)

ON: Olihan toi mun proge tosiaan ihan hyvä, mutta miksi parikin eri jenkkilääkäriä kirjoitti, että lääkekierrossa arvon on oltava yli 45..? En löytäny suomalaisilta sivuilta mitään. Ja kaikkien ovisoireiden puuttuminen myös mietityttää (sori, toistan itseäni :D ). Sain tänään tietää, että mulla on ens lukuvuodeksi töitä, ja lisäksi pääsin sisään kesäyliopistoon. En vaihda alaa, vaan kartutan hieman osaamistani. Tollaset työ- ja opiskelujutut tuntuu niiiin helpoilta, koska niihin voi itse vaikuttaa omilla teoillaan, kun taas tää yks asia ei oo mitenkään omissa käsissä... Ei ollu tarkoitus olla ruikutusviesti, koska oon iloinen noista muista asioista. :)

Julianna, mua nipistelee ja tulee sellainen painontunne ja välillä on niin kipee että käveltiin tuntuu inhottavalle. Eli kuulostaa hyvälle tuo nipistely!

Itsellä kp27/28 ja tänään aamulla oli jo ekat menkkatuntemukset... eli eiköhän ne menkat sieltä tuu ajallaan:(
Alkaa toivo loppumaan kyllä ihan tyystin jo...

Huh, tuli tuhlattua kun ostin cb.n 2hormooni ovistestit apteekist, mut josko se tois vähän mielenrauhaa jos vaik jo tänä iltana vilkuttais et ovis tulossa

Julianna jos vielä joskus tarvitset noita cb dual ovistestejä niin kannattaa tilata netistä esim. raskauskeiju tai kotitesti. Ne maksaa siellä n.35€/10kpl ja n.60€/20kpl ovat aika paljon halvempia kun apteekissa.
Mutta tosiaan toivotaan ettet niitä hetkeen tarvitse.

Julianna, toivotaan, että se ovis sieltä tulee pikapuoliin! :)

Untuvainen, tsemppiä. ♡ Kiertokavereita taidetaan olla, tosin mua tädin tulo ei haittaa, koska pääsen kokeilee pistoshoitoja, joihin mulla on aika kova (liian kova?) luotto. Miten teillä edetäänkään?

ON: Kp26, dpo11(?). Ei tuntemuksia, toivon vaan tän tokan Letro-kierron pian päättyvän. Tietääkö joku, pitääkö pistoshoidoissa käydä 0-ultrassa ja jos pitää, niin mikä on suositeltu kiertopäivä? Sen tiedän, että ainakin tuolla klinikalla, jonka asiakas oon, itse piikittely alkaa kp5. Toivon, ettei tarttis käydä 0-ultrassa, jotta ei tarttis sumplia töissä sitä(kin), mutta ymmärrän toki, että se on järkevää...

Frozen, me ollaan ihan just 2v yritetty ja nyt joku aika sitten tutkittiin siimahännät ja siellä oli 97%epämuodostuneita ja myös mulla opikseen kanssa ongelmaa joten sain nyt clomit. Toka kieppi niillä nyt menossa, eikä hyvälle näytä...
ennestään meillä kolme lasta joten tää tuntuukin niin uskomattomalle... mutta näillä mennään...

Frozen,ite me ollaan mieheni kanssa inseminaatio hoidoissa missä ln on pistokset mukana.Meillä 5kp pistokset alkaa itekseen ja 11-12kp kohdalla ultra.Tuo ultra juttu menee kiertopäivien mukaan mulla kierto yleensä 28-33kp.
Oma:Olen vielä hemgissä ja lukenut kaikkien viestit mutta en oikein omasta tilanteesta mitään uutta oikein ole.Nyt täällä vielä kaksi päivää primolutit ja sitten pitäisi alkaa ne kuukautiset.56kp täällä :(

Hmm.. cb.n 2hormoonin ovistesti ei vieläkään näytä vilkkuvaa hymiötä, et tiiä sit onko se hyvä vai huono. Mikä mun kroppaa vaivaa!!!!!! Ääh, josko se rupeis vilkuttaa vaik la tai su, niin ovis siirtyis sit ens viikolle. Tai sit just mun tuurilla vilkuttaa huomen ja osuu just lauantaille! Tiiä sit pitäiskö soittaa naistenpolille ja kysyä neuvoa, et odottelenko vaan vai olisko joku irrotuspiikki tai mikä nyt olikaan vaihtoehto?

Julianna89 oliko tää sun eka testaus noilla cb dualeilla tässä kierrossa. Mulla nimittäin antaa aina tyhjän ympyrän ekalla kerralla uudessa kierrossa.
Tässä kierrossa alotin testaamaan cb dualilla ja paketti loppui kesken. Alotin sit uuden paketin ja samalla otin käyttöön uuden paketin testilaitteen vaikka ois pitäny jatkaa sillä vanhalla testilaitteella ja ottaa vaan uudet tikut käyttöön. Olin siihen mennessä saanut kaksi vilkkuvaa naamaa, mutta kun alotin uuden paketin laitteella niin antoikin tyhjän ympyrän.

Eilen tein aamul cb yksöishormoonitestil negan ja illal testasin ekan kerran 4h pidätyksel sit cb kaksoishormoonitestil kans negan, kuten tänä aamunakin.
Soitin naistenpolille ja käskivät vaan jatkaa testailua. Jos sattuu la, kierto menetetty, muuten sit ens viikol mahd inssi. Sanoi myös että on mahdollista että tämä kierto olisi ovuloimaton ja sanoi että johtofollilleli kun oli kp10 se 13mm ja limis 7.3 et aika pieni oli. Viime syksynä mulla viimeks venyi ovis kp21, et joko sama nyt tai sit se ovuloimaton.
Testailu siis jatkuu ja odotetaan pahinta et elokuussa sit jatketaan..
Ps. Hiukka ärsytti, kun kätilö sanoi et jos nyt ovis sattuu la nii sit vaan luomuyritystä. Totesin et juu hieman hankalaa kun mieheltä ei löydy yhtäkään siittiötä!

JUlianna, toivotaan sulle vahvoja viivoja vasta ensiviikolle!
Sain varattua ajan kilpparikokeisiin nyt, kun oon taas ollu tovin ihan tajuttoman väsynyt jne. Nyt näemmä lykkäs vielä lunssaa päälle ja huomenna jos alkaa oikeen lämmetä, niin tokihan ne menkatkin kurvaa tähän osoitteeseen vielä että saa oikeen hikoilla...
peruspositiivinen torstai täällä...
mutta ihanaa jos kelit oikeasti paranee!

Untuvainen, eilen tuli cb.n 2hormooni testil puhdas nega, mut tänään alko vilkuttamaan. Sil cb.n 1hormoonitestil edelleen nega, mut se viiva alkanu tummumaan. Toivo viel elää! Ovis tosiaan tullut aiemmin 2pv sisään kun oon saanu vilkkuvan naaman, et toive tais toteutua ja siirty ens viikolle! Jeejee! Nyt täytyy vaa toivoo et plussa tulee su-ke, ku to Fertinova (Täällä kaupunki ostaa yksityiseltä nää lapsettomuushoidot) on kiinni mis inssi tehdään.
Enää yksi cb.n 1hormooni testitikku jälellä, et täytyy käydä apteekist ostaa uusia. Netist tosiaan on paljon halvempi tilata, mutta tähän hätään ne ei taas kerkiä.

Hmm... tulee mieleen jo valmiiks se, et JOS tuleva inssi onnistuis nii kuinkakohan vainoharhainen olisin kokoajan odottaen et mitä jos taas tulee keskenmeno. Pakko kyl myöntää et ennen sen kokemista ajattelin km kokeneista, uutta odottavista et "miks ne nyt stressaa, turhaa miettii, minkäs sille voi jos menee taas kesken, tuskin menee kesken yms". Mutta nyt tosiaan kun itsekin sen kokenut, tosin viel aikaises vaiheessa, ettei menehtynyttä vauvaa tarvinnut synnyttää, voin sanoa et nyt ymmärrän ne epätoivoisen odotuksen tunteet.

Ps. Joku muukin sais nyt ruveta testailemaan yms ettei koko palsta täyty mun oviksen odotus viesteistä.

Julianna mä alotin ovistikuttelun eilen (kp11) kun kävin ultrassa ja oli jo 19mm folli ja limis 9mm :) Inssiin ei päästä miehen töiden vuoksi tässä kierrossa, niin nyt tikutellaan ja talletellaan kotona. Oon syöny siis letroja kp3-7 ja inssiin ois tullu Pregnyl avuksi.

Tässä siis tämän aamuinen, on ehkä vähä tummempi ku eilen illalla. Mutta kaukana taitaa olla ovis vielä, aion kuitenki testata ainaki aamulla ja illalla, ehkä päivälläki niin ei mee varmasti ohi :grin

IMG_4276.JPG

Julianna, varmasti tollasia ajatuksia tulee väistämättä mieleen, kun km-taustaa. Jos mä ikinä saan raskaustestiin kaks viivaa, luulen myöskin stressaavani keskenmenosta koko ajan. Just nyt vaan sellanen olo, etten mä ikinä näe niitä kahta viivaa omassa testissä. Toivottavasti sun o+ sattuis sopivalle päivälle! :)

ON: Kp29, dpo14 (?). Kovasti odottelen tätiä, tuhlasin yhden r-testinkin, jospa se houkuttelis tädin kylään... Seuraavassa kierrossa kun on tarkoitus kokeilla pistoshoitoa. Stressaan vaan sitä, miten saan 1,5 viikon päästä sumplittua ultriin pääsyn, koska mä en käytännössä voi olla pois töistä. Hitsi kun asuis tai olis töissä klinikan vieressä (tai edes Helsingissä!), niin olis hieman helpompaa.

Takaisin