Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Vaapukkamaa, onpa omituista, että vuoto alkoi jo nyt! Meinaatko soittaa hoitavalle taholle maanantaina?

ON: Mun eilinen progearvo oli tullu jo nettiin, ja se oli 32, mikä on toki viitearvojen sisällä. Löysin kuitenkin yhden jenkkiklinikan sivuilta, että lääkekierrossa sen pitäisi olla vähintään 45 tai muuten lääkkeet eivät auta kunnolla. Miltään suomalaisilta sivuilta en löytäny tietoa (ainoastaan noi normaalit viitearvot). Millasia arvoja teillä on lääkekierroissa ollu? :)
 
Frozen
Kyllä on ajatus olla yhteydessä polille.. Todellakin kummallinen vuoto.

Osaako joku sanoa, millaista on "kiinnittymis vuoto"?

En kyllä siihen jaksa uskoa...

Olen itse käyttänyt maltillisesti alkoholia, toiveissa elänyt ovulaation tietämillä ja silloin välttänyt.
 
Mulla tuli "kiinnittymisvuoto" silleen, että pyyhkiessä jäi todella pieni verinen jälki paperiin. Voihan niitä varmaan olla vaikka ja mitä silti.

Täällä tänään kp24, ja kuinka tulikin sellainen olo et ei oo mitään muuta odotettavaa kuin täti kylään ensi viikolla... ei minkäänlaisia oloja siis täällä...
 
Inssistä kysymyksiä...
Ja varmaan myös niitä tyhmiäkin..pahoittelut..

Eihän sillä vissiinkin ole
merkitystä jos laskurin mukaan on ovulaatio on 29.5 ja inssi tehdään(todennäköisesti ) 26.5 +pregnyl.

Jos inssi omilla sukusoluilla
Kuinka etukäteen miehen pitää toimittaa sperma?

Loppukuussa ehkä meidän eka inssi...vajaa 2v vanha miehen sperma tuloksessa oli tera.jotain.. Spermia.. Nyt en sitä tarkkaa oikein kirjoitettua nimeä muista..


Ja P.s
Muurahainen kuinka sie jakselet?
Mitä
 
Vaapukkamaa, oliko teratozoospermia? Meillä miehellä oli tuo diagnoosi ja sen mukaan lääkäri skippas kokonaan inssit vaan ehdotti suoraan icsi hoitomuotoa...
Mun kuulumisia voipi käydä lukemassa blogista, eilen just päivitin. :)
https://muurahaisenunelma.wordpress.com/2017/05/14/350-ja-aitienpaivan-ajatukset/

Tsemppiä kaikille yrityksen erivaiheisiin! Toivottavasti saatte kaikkia pian sen toivomanne plussan! <3

Muurahainen ja pikkuinen 35+1
 
Vaapukkamaa: olisko teratozoospermia. Meillä sama vika miehellä. Inssiä voidaan kyllä siihen yrittää. Onnistumis mahdollisuudet riippuu kuulemma siitä kuinka paljon on normaalin muotoisia siittiöitä. Jos ei ollenkaan normaalin muotoisia suositellaan suoraan icsi hoitoa.
 
Heippa! Tälle puolen tullut harvemmin kirjoiteltua (vähentänyt foorumilla oleskelua muutenkin), mutta luen ketjua kuitenkin ja elän teidän mukana kuitenkin näitä asioita :)

Meidän ensikäynti polilla ei mennyt toivotusti. Narahdin painosta, eli heidän vaa'an mukaan tuli vissiin joku kilon ylitys tms., ratkaisevat grammat BMI35 yli siis. Eli sieltä ei saatu muuta, kuin saarnaa ja kaks polilaskua. Talven pilkkireissujen jäljiltä kroppa on kiinteytynyt ja painokin jokusen kg tippunut, mutta ei riittävästi. Ärsytti niin kamalasti!! Tietty ymmärrän ylipainoon liittyvät riskit jne., mutta talven "treenannut" pilkkireissuilla 2-3 kertaa viikossa ja sille ei mitään arvoa laitettu. Ja vappuherkuttelut kostautui vaa'assa pari kiloa saavutettua normipainoa korkeempana. Toki painokin mitattiin polilla, kun mun sanomiseen ei uskottu ja keskellä päivää, osin vaatteissa ja syönnin jälkeen :banghead: kun ite mittaan aamulla vessan jälkeen, tyhjällä vatsalla ja alasti :facepalm:
Nyt siis laskettelen tsh-arvoa (suunta oli alas päin, mutta lääkitys tuplaantui 50 mikrogrammaan) ja toivon, että painokin reagoi sen myötä helpommin ruokavalioon. Ja tietty sitä luomuplussaa haaveilen myös...
Ensi syksynä vasta lupa mennä takaisin polille, jos painoa saadaan molemmat alas ja muutenkin elintapoja (tupakka; itse en polta, ja alkoholi) paremmaksi. Kaikkiaan tuli siellä ensikäynnillä niin epäkelpo olo, että vain pyhimykset saa apua sieltä kautta :arghh: harkinnassa siis yksityiselle meno, jahka työ- ja taloustilanne tasoittuu (aloitin just duunit työttömyyden jälkeen ja mieskin vaihtaa duunipaikkaa). Ja jos sen 5kg saisi edes sitä ennen pois, niin pitäisi olla turvalliset lukemat hypätä siihenkin lääkärin vaakaan :rolleyes: :hilarious:

Tästä kierrosta en tiiä, onko anovulatorinen (luultavasti on) tai millon mahdollinen ovis on / oli. Kp22/28? ja terolut-kuuri kp16-25 menossa. Lopetan ehkä terotkin tähän kiertoon, koska nyt on ollut välivuotoja sekä yks kierto oli teroista huolimatta 38pv.

Tällaista täällä. Paljon ja ei mitään siis tapahtunut kaikkiaan :shy:

Tsemppiä kaikille eri kierron vaiheisiin ja saataispa tähänkin ketjuun kosolti alkuvuoden vauvoja :Heartpink
 
Voimia LaraS. Ääh, tuo on niin ärsyttävää kun lääkärit ja neuvola tuijottaa vain sitä vaa'an lukemaa. Painon tiputtaminen ei ole mikään helppo juttu ja jo pienikin liikunnan lisääminen laittaa jo sen laihiksen pyörät pyörimään, vaikkei heti tietenkään tipu montaa kiloa! Sekä aina pitäisi huomioida myös se, että ei kaikki ole just sitä läskiä siinä painossa, vaan painavathan lihaksetkin! Minusta tuo painoindeksi on vähän karu, että enemmän mittanauhalla katsoo miten senttejä lähtee. :)
Tsemppiä siis kuntoilun ja kilojen kamppailun kanssa ja josko se luomuplussa vielä yllättäis.
 
Huoh..
Omanapailen törkeesti, kun stressi näköjään pukkaa päälle ja pahasti, valvotaan sit tää yö. Usko loppui jo tähän kiertoon ja hemmetin kesätauko, et syksyl sit varmaa voi taas raskaudesta haaveilla!
Eli, viime pe kp10 kun kävin ultrassa, johtofollikkeli oli ilmeisesti 13mm kokoinen. Eikö tuo ollut aika pieni? Muistelin et edellisessä ultrassa kp11 oli 17mm...
No, stressin vedin nyt sit päälle, kun ovistikun viiva oli edelleen tosihaalea eilen aamuna, vaikka oli jo kp13. No jos follikkeli kasvaa 1mm/pv niin 20mm vois osua perjantaille ja inssi pystyttäis tehdä? La oliskin jo liika myöhäistä sit ja tuskin ens viikkoon selviäis..
Huoh, näköjään stressiherkkyys nyt edellisen km jälkeen oviksen bongailussa ihan liian herkässä. :/
 
Julianna, ei toi kamalan pieneltä kuulosta. :) Jos follikkeli kasvaa kunnolla, se saattaa kasvaa jopa 2 mm/päivä. Onko sulla ovulaation induktio -kierto nyt? Mä en tiedä inssistä oikein mitään, mutta onko sanottu, minkäkokonen johtofollin on oltava inssin aikaan, onko se toi 20 mm? Mäki stressaan ihan hirveästi millon mistäkin; follin suuruudesta, limakalvon paksuudesta, ovislimojen puuttumisesta ym. On tää niin hankalaa!

Pätkis, miten jaksat?

ON: Kp25, dpo10 (eli Ovitrellesta 11 päivää), toinen Letro-kierto tällä PCOS-potilaalla. En usko oviksen tapahtuneen "kunnolla", koska kaikki kivut ja limat puuttu. Soitin eilen klinikalle ja kysyin, voisko ens kierrossa alottaa pistokset, sillä huomasin, että mun FSH-arvo on aika matala (2). Lääkäri sano, ettei se oo matala vaan matalahko, mutta jos haluan, voidaan siirtyä pistoksiin. Jotenkin vaan itsestä ne pistokset tuntuu paremmilta, koska ne sisältää tota FSH:ta. En ole varmastikaan raskaana nyt; ei mitään muuta oiretta kuin tissit vähän arat, mutta se toivottavasti meinaa lähestyviä menkkoja, jotta pääsen uuteen kiertoon (se kun ei oo mulle aina ihan itsestäänselvää tän PCOS:n kaa). :)
 
Frozen, ööh letrot otin 3,5 ja 7pv, muita lääkkeitä ei oo määrätty. En tiedä minkä kokoiseksi ton follikkelin pitäis tulla. Täytyy vaan soittaa inssiaika heti kun ovistesti näyttää plussaa. Toivottavasti kasvaiski nopsempaa kuin 1mm/pv ja eikös ovis oo kun follikkeli on sen noin20mm?

Oon nyt testaillu cb.n hymynaama ovistesteil ja no hymistä ei oo viel tullu. Ostin eilen sit kaupast myös rfsu.n testejä et niit tekis ohella ja vois viivan tummuutta tarkkailla. Viimeks mul oli myös ne cb.n kaksoishormooni ovistestit et oli helppo et "koht on aika" kun vilkkuvanaama tuli. Mietin et käviskö viel apteekis tuhlaamas kauheen summan rahaa ja ostais niit lisäks, vai onko se ihan turhaa/pähkähullua?
 
Julianna89
En osaa vastata siun kysymykseen, mutta
Mie pohdin täällä samaa noiden ovis testien kanssa, mikä olisi se hyvä testi.
Täällä kanssa.sanottiin, että 1-2 mm päivässä kasvaa folli..

Folli ultra ois n. viikon päästä..
 
Juliannalle tuun sivusta kommentoimaan. Ite kävin ultrassa kp10 ja fohtofolli oli vain 11,4mm ja o+ tuli kp19. Eli hyvin kerkee sun folli perjantaiks kasvaa kun on tässä vaiheessa jo isompi.:)
 
Moikka ihanaiset naiset! Täällä taustalla olen teitä seuraillut :) Tänään kävin laparoskopian jälkitarkastuksessa ja tekivät meille suunnitelman uuteen ivf:ään, joka on sitten elokuussa. Eli odottelu jatkuu, mutta käytetään miehen kanssa kesä hyödyksi ja parannetaan ruokavaliota ja elintapoja entisestään :) Mies yllätti mut iloisesti ja alkoi käymään salilla! Ja eilen ehdotti, että lisättäisiin kasvisruokien määrää :O Itse olen tätä jo tehnyt, mutta nyt mieskin haluaa kokeilla :D Olen niin ylpeä! Hänen serkkunsa on kuulemma laihunut 30 kiloa vuodessa (eikä liiku yhtään) vain sillä, että syö viikolla kasvisruokaa ja viikonloppuisin mitä haluaa.

Plussatuulia kaikille teille! Tsemppaan teitä täältä taustalta :)
 
Larissa onpa kiva kuulla, että teilläkin suunnitelmat nyt taas etenee :) tuo ruokavalio homma kuulostaa hyvältä; täällä myös vastaavanlainen remppa tekeillä. Tsemppiä sen suhteen! Ja kyllähän se helpottaa elämääkin, kun molemmat samaa ruokaa syö :)
 
Frozen: Päivä kerralla tässä vielä mennään. Fyysisesti oli suht helppoa mutta henkisesti tosi vaikeaa. Aika vuoristorataa on mieliala vielä ja oikeastaan kaikki... Kuukautiskierto taitaa olla ainoa mikä tällä hetkellä pelaa normaalisti.. :D

Tsemppiä kaikille ja paljon plussatuulia ketjuun!

Katsoin että Eltsi oli siirtynyt plussanneiden joukkoon. Hirmu paljon onnea plussasta Eltsi!
 
Kiitos Pätkis! :)
Tsemppiä kovasti vuoristorataan. Varmasti välillä on helpompia ja välillä vaikeampia hetkiä. Päivä kerrallaan vaan. Jossain vaiheessa niitä helpompia päiviä alkaa varmasti olemaan enemmän kuin huonoja päiviä.

Frozen, voiko ovis tapahtua osittain? Mä oon käsittänyt, et se joko tapahtuu tai ei. Vähän niinku on off -nappula. Varmaan sit niin tapauskohtaista, et mihin jokaisella arvot nousevat oviksen jälkeen. Hienoa, jos pääsette aloittaa pistokset! Ja vielä kesää vasten niin sulla ei taida tulla poissaoloja töistä? Vähemmän stressiä siis.

Julianna, mulla irrotuspiikki on aina pistetty kun folli on 18 mm. Eli hyvin ehtisitte inssin tehdä :)

Tsemppiä kaikille!! Luen yhä päivittäin (monta kertaa) tätäkin ketjua. Ootte siis mielessä <3

ON: viikon päästä olisi vihdoinkin eka ultra. Siellä sitten selviää montako tarttui mukaan, jos yhtäkään. Oireet on niin minimaaliset, joten pelkään tuulimunaa. En jotenkin osaa uskoa, et näin pitkän yrittämisen jälkeen pääsisi sitten alkuraskauden oireissa näin helpolla. Tottunut menemään tämän haaveen kanssa vaikemman mutkan kautta..
 
Eltsi viikko tuntuu varmasti ikuisuudelta, mutta uskotaan, että kaikki on hyvin :Heartpink voi miten jännää, onkohan siellä tuplat :nailbiting: :rolleyes:
 
Takaisin
Top