Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Vaapukkamaa, voi mitä koomista säätöä siellä on ollut :D kumpa siellä perjantaina sit jo jotain näkyisi!

Julianna, minä olin kysellyt ainakin tuosta teidän inssistä. En muistanutkaan tuota teidän kuviota, tosi mielenkiintoista! Toki miekelläänhän sitä menisi omin tarpein mutta hienoa että oottaa päätyneet ja päässeet tähän vaihtoehtoon!
Voi olisipa ne pari tippaa olleet kiinnittymisen! ! Anteeksi jos oot kertonut, oliko nyt niin että teille tässä kierrossa ei oltu tehty mitään? Ehkäpä ihme olis tapahtunut! :) olen tosi pahoillani teidän (kin) liian pitkästä yritysajasta!

Laras, no jo nyt on! Onko vuoto vieläkään voimistunut? Alkaako sulla yleensä tiputellen vai aukeeko hanat heti?

Elisenda, hienoa et käynti meni hyvin! Siitä se lähtee! Kumpa myös simppatulokset ovat hyvät!
Mulla kans ovis kivut koveni melkein heti kun sillon alettiin yrittämään ja aiemmin ei oo koskenu yhtään mut nyt aina ihan tosi paljon! Kuulemma ei oo endoa ja oon itse ajatellut et se johtuu kun tiedostaa asian. Tsempit jatkoon :)
 
Rive, ei tutkita kaikilta, mutta koska mun miehellä on kakkostyypin diabetes niin siks tutkitaan, koska voi aiheuttaa ongelmia alkion kasvussa. En kyllä tiedä voiko sitä hoitaa mitenkään, jos tulos on huono. Se testi kai tehdään myös jos on useita keskenmenoja.

Ilpuri, voi tosiaan olla että aiemmin on oviskivut kuvitellut vaan tavalliseks vatsakivuksi, mut nyt kun tiedostaa asian niin kiinnittää enemmän huomiota. Mä luulen myös, että kun söin sitä royal geleetä alkuvuodesta, että se teki mulle ne kivut. Kun pari viime kiertoa on ollut huomattavasti kivuttomammat.

Kysympä tässäkin ketjussa, että tuntuuko teillä ultraus alakautta epämiellyttävältä, melkein kipeältä?
 
Iipuri, käskivät kahdet menkat odottaa keskenmenon jälkeen ennen kuin seuraava inssi pystytään/suostutaan tehdä. Nämä toiset jos alkais, pääsis taas tikuttamaan ja toivomaan ihmettä. :)
Tosin tuon keskenmenon jälkeen nyt on paljon varautuneempi kaikesta. Jos joskus vielä kaksi viivaa r-testissä pilkistää, varmasti menee useampi kuukausi ennen kuin siitä uskaltaa edes iloita.
 
Julianna, no niimpä olikin :) voi kumpa pian pääsisit nauttimaan pysyvästä raskaudesta ha sen tuomasta vauvasta :)

Elisenda, mulla ultraus ei ole ikinä sattunut mut aukkarissa meinasin pyörtyä kun sattu niin paljon
 
Rive, me teetettiin se fragmentaatiotutkimus yksityisellä (Väestöliitossa, mihin jäätiin niiden ostopalveluidenkin jälkeen), kun ei raskauksia saatu yhtään aikaiseksi IVF:llä. Tämä tieto siis siksi, että "ei tarvinnut" lähteä siittiöitäkin vaihtamaan. Että lahjamunasoluilla ja omilla siittiöillä päädyttiin jatkamaan. On se ihan henkimaailman juttu, että millä tavalla ja kenen kesken se raskaus sitten lopulta tuo vauvan. Meillä on kokeiltu omilla ja kolmen eri luovuttajanaisen munasoluilla...!
Julianna, Onnea sitten inssiin, kun sen aika koittaa!
Plussia ketjuun :Heartpink
Katjusha ja tyttö 5 kuukautta
 
Ilpuri yleensä on alkaneet jo aika heti, joko samanapäivänä tai seuraavana voinut jo laskee kp1. Nyt on ollut niukempia niin liekö terolutilla osuutta asiaan. Kuvittelin, että kemiallisen jälkeen vuotais enemmän. Se tässä lähinnä huolettaa, et jos kaikki ei tuu kerralla ulos ja joutuu tyhjennykset tekemään niin sitten ne vuodot voi kestää viikkoja. Mutta viikon kuluttua ultrassa tilanne näkyy. Jännä nähdä, millä mallilla munasarjat on :)
 
Hei naiset onko kikkoja miten ton tädin sais nyt kylään? :D Kp29, eikä yhtikäs mtn vuotoa.
Aiemmin ja tyhjennyksen jälkeenkin kurvannut paikalle kp27-28. Ovista tosin en tikuttanut, mutta limojen ja halujen osalta oletan et oli kp14-15
 
Elisenda enpä oo kuullut, että diabetes voisi vaikuttaa noin! Meillä siis sama tilanne, mutta tietääkseni tuota testiä ei ole tehty.. Ootteko yksityisellä vai julkisella hoidoissa?
 
Laras, en voi mitään sille että mä vielä toivon sun plusaavan nyt :D mut joo, ultrassa sit selviää :) Mulla on pari kertaa ollu noin kun sulla ja muistelisin et sit tuli kohtuu kivuttomat menkat.
Nyt viime menkat kestivät vain 3 päivää (yleensä 4) ja just tollo kolmantena päivänä tuli verta vaan nimeksi :o ja oli melko kivuttomat, yhden kerran otin lääkkeet ja yleensä otan 3-4 kertaa. ei ollut kemiallista että kyllähän tuokin varmaan vaihtelee. Luulen kyllä et mun kivuttomuus voi olla seuraus tästä ruokavalion muutoksesta. Mut nyt eksyin jaarittelemaan itsestäni :D
Varmasti siellä perjantaina sit on selkeämmät ajatukset sulle ja jatkosuunnitelmat tulee :)

Julianna, mulla ei oo muuta kun hullu raskauden toive niin kyllä aina on tullut menkat :D
 
vastavirrassa, en minäkään ollut ennen tiennyt, mutta netistä kun etsii niin löytyy maininta että diabetes voi vaikuttaa tuohon dnan pilkkoutumiseen. Julkisella ollaan hoidossa, ja ihmettelenkin mitenkä siellä nyt niin perinpohjin heti tutkitaan! Oon ollut sellaisessa käsityksessä, että tutkimukset etenisi julkisella tosi hitaasti, ja luullut myös että esim. tuo dna fragmentaatio tutkittais vasta jos ei hoidoillakaan onnistu.
 
Elisenda munkin oli pakko mennä heti lueskeleen tuosta ja tulin siihen tulokseen, ettei meiltä ole tutkittu kun on jo yksi lapsi, ei keskenmenoja ja vasta yksi ivf takana.. Mutta hyvä tietää niin osaa tuotakin sitten tarpeen tullen vaatia! Mekin ollaan julkisella ja olen kyllä ollut ihan tyytyväinen saamaani hoitoon.
 
Meritähti, en yhtään usko et raskaana olisin. Se olis sula mahdottomuus! Kroppa ei varmaan vaan ole vielä täysin toipunut keskenmenosta, siksi nyt menkat viipyvät. :)
 
Ensimmäinen inssi takana ja nyt armotonta piinailua pari viikkoa :nailbiting:

Onko kellään tietoa vehnänalkioöljykapseleista (E-vitamiini 50mg). Että voiko noita käyttää ovulaation/inseminaation jälkeen? Entä raskausaikana? Otin vielä tänään mutta mietin pitääkö ne lopettaa nyt heti jos vaikka nappaiski :rolleyes:

Triana kp13/23-28, pp1
 
Triana: Nyt on sitten jännät paikat, tsemppiä! :-) Noista kaikista ravintolisistä ja lääkkeistä kannattaa soittaa teratologiseen palveluun, heillä on paras ja ajantasaisin tieto :-) Taitaa olla linjat aukikin peräti nyt, katso hus: n sivulta tai googlesta tms. yhteystiedot.
 
Triana toivotaan et inssi tuottaa tulosta ja kaikki menee hyvin loppuun asti! :)
Voi kun itselläkin täti jo tulisi kylään, että kerkeäisi inssiin edes sen kerran ennen kesäsulkua.
 
Takaisin
Top