Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Eltsi, nyt kun ajattelen asiaa niin meillä ihan sama juttu, ek kerta kun kukaan läheinen kaveri ei ole raskaana meidän 3v 4kk yrityksen aikana. Ohhoh! Tiiän niin ton tunteen!
 
Ilpuri ja Etsi
Täällä myös noita fiiliksiä ja ajatuksia käynyt läpi.
Täällä vaan juuri ns. se "ikävä " vaihe, myö edelleen yritetään ja toivotaan 1 1/2 vuotta jo hoidoissa ja tässä sivussa syntyy jokaisella lapsia 4 lasta kavereilla ja 2 odottaa..
Tää tunne, äh. Te kyllä tiedätte!
Ristiriitaisia ajatuksia.
Jos vaikka tästä poli rallista ois hyötyä.

Eltsi
Siula ollut
myös poli ralli, joo niissä on aina oma järkkääminen..
 
Tänään oli taas kasettitestissä jotain haamua näkyvissä testiajalla :eek: eilen ilmaantui perus kuivuus, mutta tänään taas vv, jota ollut poikkeuksellisesti joka päivä. Tissin sivussa kipuilee ja alavatsa on pinkeä. En tiiä, mitä tässä ajattelisi :nailbiting:
Alkuviikosta soittelen polille, jos ei menkat ala (pitäisi alkaa huomenna kp28). Kaipa edes saisi pari hcg-labraa, niin näkee mitä tapahtuu.
 

Liitteet

  • IMG_20170423_111231-2340x2340.jpg
    IMG_20170423_111231-2340x2340.jpg
    576.8 KB · Katsottu: 213
  • IMG_20170423_112555-1170x1170.jpg
    IMG_20170423_112555-1170x1170.jpg
    194.5 KB · Katsottu: 196
Ilpuri, Eltsi ja Vaapukkamaa, samanlaisia fiiliksiä täällä, vaikka meillä yritystä paljon vähemmän kuin teillä (reilu vuosi). Kaksi kaveriani, jotka on yrittäny vähemmän aikaa kuin me, ovat jo synnyttäneet, ja kolmas kaveri synnyttää piakkoin, heillä yritys alkoi syksyllä ja heti oltiin raskaana. Kahdessa näistä tapauksista kyseessä toinen lapsi (myös eka tärppäs aikoinaan saman tien). Sit ärsytti, kun menin tällä viikolla kertomaan eräälle ystävälleni meidän yrityksestä. Hän kommentoi: "Voi ei, tiedän miten inhottavaa on odotella, vaikkei meidän tapauksissa (heillä 2 lasta) tarvinnutkaan odotella." Teki mieli sanoa että mistä hemmetistä sä sitten muka tiedät?!? Vai meinasko hän sitä 9 kk:n odottelua, että sen perusteella tietää, miltä odotus ennen sitä tuntuu? En jaksanu muuta kuin todeta, että saan onneks vertaistukea (kiitos siis kaikille teille täällä ♡) ja että en mieluusti puhu aiheesta jos en itse aloita juttua. Tästä syystä täytyy taas miettiä tarkkaan ennen kuin kertoo kenellekään, ei vaan jaksais ikäviä kommentteja, vaikka niiden onkin varmasti tarkoitus lohduttaa. Mutta kuten monesti täällä on todettu, ei tätä voi täysin ymmärtää ilman omakohtaista kokemusta.
 
Arvuuttelu päättyy, huomenna voi varmaan laskea kp1. Hyvä sinänsä, kun sitten sattuisi ensikäynnille polille kp11 ultra :) eikö tuo lie ole just passeli follitilannetta ajatellen?
 
Tännekki vaan nyt törkeästi pelkästään omanapailen ja kopioin tekstin minkä kirjotin esikoisketjuun, pahoittelut :shy:
Me päästään keskiviikkona ensimmäiseen inseminaatioon! :p Tää tuntuu ihan lottovoitolta. Vasemmalla 17mm folli (ja pari 9-12mm, eivät luultavasti ehdi mukaan) limakalvo reilu 8mm ja oikeeta munasarjaa ei ehkä enää tarvi mainitakkaa. Polilla laitetaan inssin yhteydessä Pregnyl ja lueskelinkin jo aiemmin, että Oysissa on saatu hyviä tuloksia tuolla käytännöllä. Oon ihan hirmu innoissani, tirautin itkutki hoitajalle ku lääkärin luota lähdin :joyful:

Triana kp10/23-28, yk22
 
Toiveissa eilen vv seassa veristä, tänään samoin. Hanat ei oo auenneet (ainakaan vielä) ja aamulla oli vielä samanlainen haamu kuin eilen... Polilla käskettiin vaan odotella (tosi yllättävää...). Ens viikollahan meillä on sinne ensikäynti, niin ultra tulee siellä sitten joka tapauksessa.
Vatsassa tuntuu edelleen painetta ja vuoroin munasarjoissa. Aamulla ja lounasaikaan oli etovaa oloa (saattoi tosin johtua huonosti nukutusta yöstä).
Päivittelin polin hoitajallekin sitä, että mikään näissä jutuissa ei oo koskaan selkeetä :facepalm: Aina joutuu arvailemaan, odottelemaan ja kuulostelemaan kroppaa.
 
Frozen, onpa ärsyttävää :shifty: Mut kantsii olla myös noille nokkelille mielipiteille armollinen, ne nyt valitettavasti eivät tiiä mitään mistä puhuvat :mad: Mä oon nykyisin ihan sairaan suora tän asian kanssa, sanon kyllä aika helposti jos joku jotain narisee että kuule ole onnellinen sun tilanteesta, minä antaisin tostakin vastoinkäymisestä oikean käteni.
Mulla on oma firma ja monesti asiakkaat kysyy että eikö sulla ole lapsia ja kun vastaan että ei niin ne sanoo et "no ymmärtäähän sen että vaikeaahan se olisi firmaa pyörittää" johon yleensä vastaan että "jos vaihtokaupassa firmastani saisin vauvan niin vaihtaisin tässä hetkessä silmääräpäyttämättä" Menevät aika hiljaiseksi :grin
Tämä tilanne on jo niin iso osa miua että en jaksa sitä mitenkään salailla vaikkakaan en siitä nyt kaikille huutelekaan

Laras, no onpa se nyt tiukassa! Jospa ei alkaisikaan!!! :nailbiting: Millon sä meinaat vielä testata vai testaatko?

Triana, supersiistiä!!! :grin Voi nyt niin paljon tsemppiä ja kaikkia ristiin että onnistuu!!! :joyful:
 
Muokattu viimeksi:
Triana
vautsi!! Paljon onnea keskiviikkoon.

LaraS
Meinaatko vielä testata? Toki aina parempi olisi, että viiva vahvistuisi ja epämääräinen vuoto jäisi pois.
Olitteko työ julkisella vai yksityisellä?

Frozen
Oliko siula tänään polille soittopäivä?


Polilla käynti numero 5 ja
Se tunne,onko häpeä vai huvittava :D
anturi siellä jossain, lääkäri aloittaa kertomaan "ja tuolla näet tuon rakkulan" ....
Nyt ei kyllä tosta ruudusta näy mitään, nohevana lääkäri käy tutkimaan niitä johjota missä menee mikäkin ja miksi ei näy.
No anturihan jää alakertaan ja tunnet kun se käy valumaan alas haarat äkkiä kiinni ettei vehkeet ole pitkin lattioita, lääkäri sillä välin estii oman vehkeen johtoja :D ...
Perjantain kunniaksi taas polille, katselemaan oisko edistystä.
 
Ilpuri, joo varmasti hyvä vaihtoehto toi, että pistää kyselijöille ja ihmettelijöille jauhot suuhun. Tosiaan omaan arvoonsa kannattaa jättää kaikenlaiset kommentit, vaikka aina se ei ole niin helppoa.

Vaapukkamaa, ei siis saatu vieläkään selville, onko siellä oikeaa johtofollia? Ikävää toi yhtenään ultrassa ravaaminen. Joo soitin tänään lapsettomuusklinikalle ja sain folliultraan ilta-ajan 2.5. :) Oon tyytyväinen, koska a) sitten ei tarvitse miettiä sijaisjärjestelyjä (meidän pitää itse hommata sijaiset muissa paitsi akuuteissa sairastapauksissa), b) ei tarvitse ottaa palkatonta, eli toi maksaa "vain" sen reilun 100 e ja c) mun ei tarvii ajaa ja etsiä parkkipaikkaa pahimmassa ruuhkassa Helsingin keskustassa. :D
 
Heh, oon näköjään huono tänne kirjoittamaan nykyisin kun en ole uskaltanut tuota foorumi sovellusta puhelimeen ladata. Ei jaksa jotenkin edes toivoa raskautumista enää näin nyt kun 3vuoden yritys tuli täyteen.

Niin paljon tekstiä tullut, että kaikille joilla täti tuli taas kylään siitä pahoittelut ja muille onnea jännitykseen.

En nyt muista kuka kysyi miksi meillä ei tehty heti ivf tai icsi, kun miehellä ei siittiöitä löydy. Meillä tosiaan mennään lahjasiittiöillä ja inssi siksi koska minulla ei löydetty testeissä "mitään vikaa" ja aiemmin olen raskautunut helposti.

Hmm.. etova olo ollut epäsäännöllisesti kuten pönttöä halailtu myös, ehkäpä vatsatauti yrittää yllättää. Viikko sitten ajattelin että no niin, pari tippaa verta tuli, nyt alkaa vuoto tosin hiukka ennakkoon kp22, mutta pääseepä sit seuraavaan inssiin aiemmin. No, vuoto jäi siihen pariin tippaan. Valkovuotoa kyllä tullut senkin edestä!

Tänään sitten kp28, menkat missä viivytte???
Eilen "pakotin" väsyneen miehen petipuuhiin, että hanat aukeis, mut näköjään se ei auttanut. Vain vv ja sekin vitivalkoista. :(
Tiedä sit oonko koskaan toivonut tätiä näin kovasti kylään. :D Sitä vaan selaa kalenteria kokoajan, että se kp14, mahdollinen inssi sattuis viikolle, eikä vkl pilais tätä kiertoa.
 
Frozen
Ei ole johtofollia vastaan tullut, eikä varmaan vielä näy... Ihme poliralli. No tää Pco kai oma lukunsa.
Kp ekalle ultralle oli kp 33,kun eivät menkat olleet alkanut ja e pillereitä söin..
Menkat alkoi To ja nyt maanantaina kp 5 ja nyt perjantaina ois kp 9, kun kerran taas olisi polipäivä.
Tänään aamusta tulikin vaaleanpunaista ihme vuotoa vähäsen.
 
Täällä näköjään tänään taas negat yönyli pissistä ja lh-tikkukin aika vaalea. Lasken siis eilisen kp1, vaikka vuoto edelleen tosi niukkaa. Jos nyt lopettaisi testailun ja katse kohti uutta yritystä! :rolleyes:
 
Meillä oli tänään naikkarilla ensikäynti :)

Jäi kyllä tosi hyvä fiilis käynnistä, vaikka lääkäriaika oli tunnin myöhässä. AMH-arvo oli hyvä, ja simpat hyvät. Lääkäri sanoi että simppatulos näkyis omakannassa, mutta ei se siellä vielä ollut. Olis ollut hauska katsoa mitä ne arvot oli! Mulla löytyi 16mm folli (kp10), ja kaikki näytti ultralla olevan kunnossa!
Nyt sitten käyn ens viikolla progetestissä ja muissa verikokeissa, mies käy verikokeissa ja antaa viel simppanäytteen, josta tutkitaan dna-fragmentaatio. Sit kun taas menkat alkaa, niin varaan ajan aukkariin, ja siellä katotaan testejen tulokset ja suunnitellaan jatko! Hitsit miten nopeaa asiat alkoi yhtäkkiä edetä :woot: :happy:

Harmittaa vaan, että lääkärin mielestä pari päivää ennen menkkoja alkava tiputteluvuoto sekä koventuneet kuukautis&ovulaatiokivut ei merkkaa mitään :sorry: mä kun pelkään että mulla on endometrioosia.

Plussatuulia ketjuun :wav
 
Elisenda: onko se dna-fragmentaatiotesti sellainen mikä tutkitaan kaikilta? Meille ei ole sanottu sanaakaan muttai meinaan itse kysellä että voitaiskos tehdä. Hienoa kun asiat lähtevät rullaamaan niin nopsaan :)!!

Höh LaraS:bored: Hieno asenne siulla negasta huolimatta :)

Vaapukkamaalle tsemppiä poliralliin. Toivotaan että se tuo tulosta! :)
 
Takaisin
Top