Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Untuvainen, nykyään (ainki omien kokemusten osalta) ei juurikaan edes kysellä reseptejä, eikä esim lääkkeitä tarvinnut ottaa laukusta pois ollenkaan. Tietysti ne reseptit kannattaa ehdottomasti varata mukaan, mut tuskin niitä pyydetään.
Hyvää reissu teille! :)

Mami, kuulostaa aivan mahtavalta nyt tein kuulumiset! :)

Mä vaan häärin täällä tein joukossa satunnaisesti, tai lueskelen kyllä aina, ja tykkäilenkin parhaani mukaan. Tosi paljon porukka vaihtunut, mikä on tietysti kiva asia kun vanhoja pääsee raskautuneiden joukkoon, mutta ikävää kun on lisää lapsettomuuden kohdanneita.
Mieletön on vauvakuume taas, vaikkei oo ees kierto vielä käynnistynyt, poika 7,5kk pian. Jotenkin se lapsettomuus painaa mieltä ja surettaa edelleen (vaikka olenkin ikionnellinen tästä rakkaasta pikkuherrasta), oikeastaan aina kun mietin haavetta uudesta raskaudesta. Häviääkö tai helpottaako se koskaan?
 
Miten luette tän? Olisko jo? Eilen samanlainen ja sitä aikasemmin haalea...
 

Liitteet

  • IMG_2332.JPG
    IMG_2332.JPG
    240.1 KB · Katsottu: 178
Hei kaikille!

Oon täällä lukenut ja tykkäillyt, enempi kirjotellut nykyään tuolla esikoista toivovien ketjussa.

Sen verran päivitystä omaan tilanteeseen, että kävin kunnallisella lääkärillä+gynellä alkuvuodesta alkaneiden kovien menkka ja oviskipujen vuoksi, mitään ei ultrassa selvinnyt, mutta lääkäri laittoi viime kuun lopulla lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. Ja se aika tuli tällä viikolla postissa, on jo tän kuun lopulla! Olin varautunut kyllä huomattavasti pidempiin jonoihin! Ens viikolla mies käy antamassa simppanäytteen, ja minä verikokeissa. Muuta ei ennen ensikäyntiä Naikkarille pitänyt tehdä. Jännää nähdä mitä sieltä selviää, kun en edes haamujen esiäitiä ole saanut raskaustesteihin koko yritysaikana!

Onkos täällä muita jotka ovat käyneet/menossa Naistenklinikalle Helsinkiin tutkimuksiin?

Untuvainen, jatkaisin vielä tikutteluja, pian varmaan LH-huippu tulossa! Ellei ehtinyt jo olla noiden testien välissä.

Elisenda kp 19/n.27
 
Täällä paljon valkovuotoa tulee.Tämän päivän ovistesti näytti tuolta.Viime kierossa 15kp oli ovisplussa.Tänään on 16kp.
ImageUploadedByVau Foorumi1491584461.620796.jpg
 
Mä huutelen täältä taustalta, että me ollaan Naikkarilla hoidoissa. Me siis päästiin viime kuun lopussa suoraan ivf-jonoon eli taustailut jatkuu...

Ps. Ilpurin ja Larissan kuulumisia oli ihana kuulla! <3 Täällä kohta kaksi vuotta teidänkin matkaa seuraillut, niin todella toivon teille pikaista plussaa. Tottakai myös koko ketjulle! :)
 
Elisenda, me oltiin Naistenklinikalla hoidossa. Olin tyytyväinen. Ainut mikä ärsytti, oli se ettei lopputulokseen (clomifen-lääke) voitu päästä nopeammin vaan aina uudessa kierrossa katsottiin joku yms uus juttu (ultra, aukkari, primolut-kiertoja 3 jne). Mutta hoitajat siellä oli mukavia :) Ja sit tärpin jälkeen ultrat siellä kans meni kivasti. <3
 
Muokattu viimeksi:
Meillä ei ehtiny alkaa ivf-hoidot mutta Naikkarilta silti tarjottiin meille varhaisultraa :) harmi ettei aikataulut sopinu yhteen ja oon malttamaton, niin mennään yksityiselle :grin ajattelin vaa, et ei sitä kautta pääse varhaisultraan ku ei hoitoihin asti ehditty.
Hoitajat siellä kyllä mukavia:happy:

Plussatuulia kaikille!
Erityisesti jänskään Ilpurin tän kierron tulosta:joyful: jännittää sun puolesta!

Meritähti rv 5+6
 
Elisenda, me oltiin myös hoidossa Naistenklinikalla kun esikoista yritettiin. Siellä tehtiin kaikki tutkimukset, kaksi inssiä ja ekalla IVF:llä lähti raskaus. Hoitajat olivat ystävällisiä, aikoihin ei pysty itse juurikaan vaikuttamaan ja meillä ainakin oli yleensä joku klo 9-11 että oli kaikkein vaikein aika järjestää töistä vapaata. Mutta silti itsellä on pelkkää hyvää sanottavaa Naistenklinikasta ja hoidoista siellä! Meillä tuli myös ensikäynnille aika hyvinkin nopeasti ja inssiii päästiin heti kun oli tarpeelliset tutkimukset ja kierron vaiheet oli katsottu. IVF jonot ovat ymmärtääkseni aina sen 6kk NLK:lla, siitä hetkestä kun lähete niihin hoitoihin laitetaan. Tsemppiä hoitoihin!
 
Kiva kuulla että teillä on hyviä kokemuksia Naikkarista :) ultrattiinko ensikäynnillä? Mä mietin että kun mut ultrasi terveysaseman gyne viime kuussa, että ei varmaankaa ole tarvetta. Mä oon varautunut kyllä useisiin tutkimuskäynteihin yms, koska oon korvapolilla tottunut siihen että hitaalla aikataululla kaikki tehdään julkisen terveydenhuollon tapaan. Tässä vaiheessa kiva kun saa tietää simppatilanteen ja toivon et jossai vaiheessa tulis loppukierron progetesti sekä aukkari. En tiiä mitä verikokeita musta nyt otetaan, oli vaan maininta ettei sitä varten tarvitse mitään ennakkovalmistautumista.
 
Se taitaa olla nyt sitten, kun alavatsa on niin pinkee, että tuntuu kuin munasarjat räjähtäisi kohta. Kävelykin tuntuu tosi pahalle niin miten tässä mitään peittoa enää heilutetaan...
ketäs kaikkia tässä oli jännän äärellä lähiaikoina? Ilpuri ainakin eikös joo?
 
Joo, noi ajat on kyllä vähän huonot, kun osuu tosiaan aina siihen 9-11 välille. Ajat on myös yleensä sen n.20-30min myöhässä. Mä otan aina palkattoman vapaan noille käynneille. Mies onneks pystyy aina lähtee töistä kesken päivän, pomo on ollut ymmärtäväinen :)

Lääkäreistä ja hoitajista ei oo mitään huonoa sanottavaa. Lääkärit nyt vaihtuu joka kerta, mutta mä en ainakaan tähän mennessä oo kokenut, että siitä olis ollut mitään haittaa. Hyvin ne on olleet perillä meidän tilanteesta.

Mut ultrattiin ekalla kerralla ja nyt kolmannella kerralla, kun saatiin lähete ivf:ään. Mies myös tutkittu ekalla ja tällä kolmannella kerralla. Hyvä näin, sillä tää viimeisin lääkäri löyti mieheltä mahdollisen kohjun kiveksistä. Eli sitä sit ultraillaan tässä kuussa ja katsotaan tarviiko sille tehdä mitään. Tän ei kuitenkaan meidän hoidonkulkuun pitäis vaikuttaa mitenkään. Mä täällä elättelen (hyvin pieniä) toiveita, että mies operoitaisiin ja meille kävis yhtä hyvä tuuri kuin Meritähdellä <3 Kyllä - luomuplussa olis erittäin tervetullut ;)

Ensimmäisissä verikokeissa multa katottiin ainakin perus progearvot, amh, kilpparit (mulla siis kilpirauhasen vajaatoiminta). Lisäks katottiin klamydia, hiv ja hepatiitti.
 
Täällä myös naikkarilla kävijä :) meillä taas lähti viime keväänä hommat hyvin vauhtiin. Aukkari tehtiin heti seuraavaan kiertoon ja sitten sain heti clomit. Varmaan menee aika tapauskohtasesti tämä. Itse olin jo puoli vuotta syönyt primoja siinä vaiheessa, niin ei mennyt aikaa kierron säännöllistämiseen. Henkilökunta on mahtavaa! Ajat on aina myöhässä, jos olen siellä miehen kanssa tai jos on joku toimenpide. Perus folliultriin oon melkein joka kerta päässyt viiden minuutin sisään omasta ajasta sisään :)

Viima, onpa jännä ettei ne tee sulle vasteultraa!

Mami, hienos et saitte kutsun polille! Ja onnittelut oppisopimuspaikasta!

Nenna, mäkin oo miettinyt tota lapsettomuus asiaa, et miten se vaikuttaa ensimmäisen lapsen jälkeen. Jättääkö se arvet vielä 5 vuoden päähän? Helpottaako se koskaan? Mä en kyllä ahalua enää koskaan mitään ehkäisyä käyttää :D eipä semmoseen taida olla tarvetta tämmösen elimistön kanssa..

Muurahainen on jo niin pitkällä!! Kylläpä aika on mennyt nopeasti. Ihanaa!

ON: täällä tosiaam kolmas hoitokerta gonal-ovitrelle-luget yhdistelmällä. Ensimmäinen hoitokertahan keskeytettiin kystan takia. Helmikuussa vaste tuli gonalilla tosi hitaasti (pistelin 3 vk) ja nyt tällä kertaa oon jo 8 päivää pistellyt. Suuremmalla annoksella pistelen kuin viimeksi. Viime viikolla oli folliultra, ei vastetta ja annosta nostettiin vielä lisää. Maanantaina uusi aika.. nyt sietäisi vastetta olevan! Suunnitelmissa inssi, jos ovis ei osu tällä kertaa viikonlopulle.
 
Minäkin olen kirjoitellut enemmän tonne esikoisketjuun, mutta nyt törkeää omanapailua tännekin: Mulla siis PCO(S), ja lapsettomuuden syynä siitä johtuva anovulaatio. Clomien jälkeen kokeiltiin nyt Letroja, joita söin temppuilevan kierron takia (lääkärin luvalla toki) väärään aikaan. Folliultrassa 3 viikkoa sitten ei näkynyt vastetta Letroilla ja käskettiin odottaa uutta kiertoa (johon voi mennä pieni ikuisuus, kun mulla ei menkkoja luonnostaan tule). Tällä viikolla tunsin jotain nippailuja munasarjoissa ja valkkariakin tuli jonkin verran, joten tein "huvikseni" ovistestin torstai-iltana, joka oli kirkuvan positiivinen. Olin aivan ihmeissäni, sitten heti miehen kellistys ja soitto klinikalle eilisaamuna. Sieltä käskettiin mennä ultraan, jossa todettiin, että ovis on ehkä tapahtunut (missään nimessä ei enää tulossa ainakaan). Ovistestin viivat oli vielä eilen tasavahvat, eli ihmeen pitkään LH koholla, kun kerran ovis oli jo menny, jos siis ylipäänsä oli ovista... Tänään o-testi (onneks) jo selvä nega. Täällä siis pitkästä aikaa pääsen edes jossain määrin piinailemaan, kp28 ja dpo2-3 (?). En jaksa uskoa tärppiin, mutta ainakin antaa toivoa siitä, ettei lääkärissä ravaaminen ole ehkä sittenkään turhaa. :)

Maggie, luin, että sulle kävi suunnilleen samoin, siis että vaste tuli hieman viiveellä. :)

Me ollaan yksityisellä puolella hoidoissa, joten en osaa kommentoida Naistenklinikasta valitettavasti mitään. Sen voin sanoa, ettei noi ajat yksityiselläkään oo näemmä aina ajoissa; eilen aika oli 10 min myöhässä, mikä on tietysti vähän, mutta oli vaan kamala kiire takas töihin, niin ei ollu kiva. Onneks itse käynti oli lopulta nopea ja kesänopeusrajoitukset moottoritiellä voimassa, niin ehdin. ;)

Tsemppiä kaikille!! :)
 
Millon ootte alottanu luget? Mulla lukee paketissa vaan että 1 kapseli vuorokaudessa emättimeen rv 10 asti. Ja kyseessä siis 200 mg.. mietin vaan kun mulla on taustalla 3 peräkkäistä keskenmenoa ja lugessa noin pieni annos :arghh:

Mulla nyt kp8 ja vikat clomit otin eilen. Nyt oli kaksinkertanen annos eli 100mg kp 3-7.
 
Frozen sulla onkin sit kans jännät odotukset tässä vielä hetken. Toivotaan sitä parasta lopputulosta sullekkin nyt!

Itse heräsin yöllä siihen, kun alkoi taas kova jomottelu munasarjoissa. Aamulla oli vielä arka kun yskein ja kävelin. Eli mahtoiko lähteä molemmat munasolut liikkeelle mut vaan eriaikaan... kun kaksi oli ainakin ultrassa silloin.
 
Nenna, voin kuvitella just et kyllä ne haavat lapsettomuudesta jää ja näkyy viimeistään kun toista alkaa haaveilla. Varmasti helpottaa silloin kun sen ekan vauvan saa mutta olen juuri tuota mistä kirjoitit, pohtinutkin. Kyllä se jättää jäljen :( toivottavasti teidän ei kuitenkaan tarvitsisi toista odottaa kuin vaan ihan vähän aikaa sit kun sun kierto käynnistyy :)

Elisenda, kiva et asiat lähteneet liukkaasti eteenpäin!

Iijamariija, kiitos ihanista tsempeistä! Kumpa teidän ivf joku olis superlyhyt ja tärppi kävisi heti! Tai mikä parempaa, luomusti jo aiemmin! :)

Meritähti :D no niin kyllä jänskään minäkin!

Untuvainen, voihan oireet! Mun pitää oottaa viel viikko! Uskon et testaan ens perjantaina kun lähdetään mun vanhemmille pääsiäiseksi lauantaina. Ja siis uusi kierto pitäs alkaa sit maanantaina mut en voi lähtee reissuun jotenkin ilman testaamista enkä siellä halua. Mut katotaan minkä tuleman pitää :D

Eltsi, voi kumpa myös teillä nyt tärppäisi!

Frozen; oho! Hyvä et kuitenkin havahduit mahdolliseen ovikseen :) nyt jännäämään!

Tänne vaan odottelua ja ajoittaista jotain tuntemuksia mutta eipä niissä ihmettelemistä :)
 
Viima, onko sinulla tulossa vielä vasteultraa tai irrotuspiikkiä tms. tai testaatko oviksen itse? Mulla ainakin luget olleet nyt niin, että aloitus kolmantena päivänä Pregnyl-pistoksesta. (Pistos kp12 -> luget kp15) Mutta siis oletettavasti aloitus on ilman piikkiäkin oviksen jälkeen, kannattaa varasti vielä varmistaa lääkäriltä.
 
Untuvainen, kiitos, samaa toivon sinullekin! :) Lupaavia jomotuksia sulla!

Ilpuri, voi oispa sulla nyt niitä tuntemuksia! Tsemppiä piinailuun! :)
 
Voi hiton hitto! Oltiin äsken koirien kans metsässä kävelämässä ja mun nilkka niksahti (se on menny monesti, löysät nivelsiteet eikä koskenu kun pienen hetken) ja vetäisin pitkin pituutta vatsalleen polulle. Ei sattunu mitään mut heti kun nousin ylös alavatsassa kävi sellanen aalto tuntemus... Onhan, please, tää vaan mun joku tyhmä outo kuvitelma??? :'( eihän siellä voi olla vielä mitään kiinni. Ja kun ei oo, niin voikohan vahingoittua tollasesta? Mulla oli siis ovis varmaan maanantaina.
Voi paska :'(
 
Takaisin
Top