Ehkäisy ja jälkitarkastus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on satellitti asennettu eli se kierukka :). Pelkäsin kauheesti, ja ihan turhaan. Asettimen laitto nipisti, itse kierukan laittoa en tuntenut lainkaan. Vähän aikaa operaation jälkeen tuntui pientä vihlontaa alavatsassa. Siinä se.

mulla on jälkitarkastus 19.11 ja silloin ne laittaa mulle hormoonikierukan :) ei jännitä yhtään kun en pelkää kipua :) enemmän jännittää se että minkälainen vaikutus sil kierukalla on kun siinä kuitenkin on vähän hormooneita..

apua. itte en oo keriinny miettiin edes mitään ehkäsyä vielä.. mulla kans 19pv jälk. tarkastus ja sinne asti oon ajatellu odottaa seksinki kanssa... pitkäksi tulee aika vielä

Minulla jälkitarkastus vasta 3.12. ja ehkäisyhommista ollaan miehen kanssa puhuttu silleen, et haluttais toinen lapsi suht tähän perään. Sitten meidän lapskiintiö ainakin näillä näkymin olisi täynnä. Eli ajateltiin neuvolassa sanoa, että mennään kondomilla tai sitten jopa ilmankin. Tähän saakka ollaan synnytyksen jälkeen puuhailtu kaks kertaa ja miehen kaa oli puhe, että keskeytetyllä yhdynnällä mentäisiin. Nyt viimeisen kerran mies oli kaikessa tohinassa sen unohtanut ja kaikki meni perille saakka. Kun tajusin sen niin mie huudahdin: -Jos tästä tulee lapsi, niin SIE hoidat sen!! :D

Meillä tullaan menemään myös joko kondomilla tai keskeytetyllä yhdynnällä. Niillä ollaan menty tähänkin saakka, ennen raskautumista, ja jatketaan samalla tapaa. Tarkoitus meilläkin koittaa vielä ainakin toista lasta, ei nyt ehkä ihan tähän perään, mutta kuitenkin. Mä uskon että mun seuraava ehkäisykeino on sitten sterilisaatio, kunhan ollaan saatu lapsiluku täyteen ( tai edes päätettyä ) =)

Täälläkin kondomit käytössä. Tai ainakin välillä. :D En nyt usko että tolla keskeytetyllä tulee mitään. Ei oo tähänkään asti tullut, ja jos tulee niin se on sitten niin tarkoitettu ;) Seuraavan lapsen jälkeen ajattelin ottaa kierukan.

Jälkitarkastuksessa käyty ja kaikki kunnossa... hieman rusehtavaa vuotoa kuulemma näkyi, sitä aina välillä jää vessapaperiin. Nyt pitäs sit ruveta syömään minipillereitä... tai mikäli aiotaan harrastaa taas joskus petipuuhia(?), hui!

Mulle laitettiin eilen kuparikierukka, pikku nipistyksellä meni. On helppo laittaa näin pian synnytyksen jälkeen. Ompahan taas yksi murhe vähemmän

Pitäs käydä siellä papa-kokeessa, että vois saada sen kierukan. Täällä siis pitää olla papa-koe synnytyksen jälkeen tehtynä, että voi saada kierukan. Perjantaina pitäs mennä sinne ja sitten vaan aikaa varaileen! tekevät kuulemmä raskausteskin ennen sitä varmuuden vuoksi!! sehän oiskin jännää, kun se näyttäs plussaa!! Mä kun en haluis kahta lasta peräkkäin ja meidän muksut PITÄS olla tässä :D

ja hormoonikierukan aijon laittaa.

Kamalan vaikeeta päättää tosta ehkäsystä kun mikään ei oikeen tunnu tai kuulosta hyvältä. En haluis mitään ylimääräsiä hormooneja enkä mitään esineitä sisälleni ja kondomiki tuntuu hankalalta pidemmän päälle.
Mulla oli jälkitarkastus viime viikolla ja kovasti siellä kyseli mitä haluun mut ei me todellakaan olla ehitty yhtään miettiä. Ja lääkäriltä kun yritti kysellä niin oli kyllä nihkeetäki nihkeempiä vastauksia! Eniten mua kiinnostas ehkä se hormonikierukka ja samalla ällöttää koko ajatus. No, sain lähetteen viel gynelle kun oli jotain epämäärästä ja papa-näytteen kävin kans antaa.. ehkä sit se gyne osaa kertoo enempi.

Voi itku... Ollaan miehen kanssa käytetty kondomia synnytyksen jälkeen. Se on siinä IHNTOHIMON TOHINASSA parisen kertaa unohtunut. Yhtenä päivänä olin aivan varma että minulla on ovulaatio, tunnnen aina kun minulla ovulaatio on. Ja juuri sillä kerralla kortsu unohtui! Mutta ei tullut siis sisälle, ainakaa paljoa... Ai Helevetti mikä stressi, ahdistus, vaivaantunut olo on nyt kokoajan. Entä jos olen raskaana? Se on kyllä sitten aivan oma vika! Mutta minulle on siis tehty sektio, eikä silloin saisi tulla raskaaksi ensimmäiseen vuoteen!!!! Minulle on tehty Abortti n. kolmisen vuotta sitten kun olin viikoilla 15. Silloinen elämäntilanne ei vaan ollut lapsen kannalta hyvä, enkä millään tavalla olisi kyennyt tai jaksanut lasta yksin tehdä tai hoitaa, elämäni oli silloin ihan täysi kaaos ja silloinen mieskin oli vastuuton kusipää, ja se oli elämäni vaikein ja raskain päätös. Jonka jälkeen iski kamala katumus.. Masennuin ihan täysin. Vieläkin alkaa ahdistaa jos edes ajattelen aborttia. Eli jos olenkin nyt raskaana niin, pitäisi kai tehdä abortti, en kestäisi sitä millään......

ja tuohon lisätäkseni Siitä on jo siis ainakin yli 2 viikkoa! Ja maidontulokin loppui yhtäkkiä aivan seinään viikko "ovulaatiotuntemuksen" jälkeen :(

Heidi: outo tuo papa-vaatimus. Mä oisin halunnu pitkästä aikaa papakokeen, mut täällä taas sanottiin, että sitä ei tehdä ennen kuin lopetan imetyksen, koska se vaikuttaa tuloksiin. Eli ei siis pitkään aikaan papaa oo tulossa.

Kierukan laiton jälkeen verta tuli pikkuisen vain seuraavaan päivään asti, ja sitten loppui. Voi kuulemma vuotaa kolmekin kuukautta, mutta ehkä tuo jälkivuoto oli jo tyhjentänyt pankin niin hyvin? Hyvä näin :)

Aika jännä tosiaan tuo papa-näytteen ohjeistus. Minulle sanottiin että voidaan ottaa vasta muutama kuukausi synnytyksen jälkeen. Menen siis joskus helmi-maaliskuulla kierukkatarkastukseen ja samalla otetaan tuo papa.

Multa otettiin papa jälkitarkastuksessa jolloin oli 7 viikkoa synnytyksestä ja imetän... Hassua.

No kyllä on erilaisia toiminta tapoja!!? Musta kuullostaa vähän hassulta toi, ettei voi ottaa jos imettää! Toisaalta silmälasejakaan ei suositella vaihdettavan, kun vasta joku puoli vuotta imettämisen lopetettua, kun se kuulemma vaikuttaa siihenkin!? :D

Mulla on nyt 8viikkoa synnytyksestä ja alko kuukautiset!! Ja mä kumminkin imetän. Sama oli kyllä esikoisen kans. Kolme viikkoa jälkivuodon jälkeen alko menkat ja tuli joku kolme kertaa ja sit loppu ja alko uudestaan, kun lopetin imettämisen kokonaan.

Yosa, mun äiti on keisarileikattu 4kertaa ja mulla on isoveljen kans 1v5kk ikä eroo. Pikkuveljillä on pari vuotta. Mulla ja seuraavalla pikku veljellä on 7vuotta ikä eroo. Se kuinka "nopeesti" leikkauksen jälkeen voi uuden tehdä on varmasti yksilöllistä.

Yosa, älä pelkää vielä liikaa. Mä uskon, että jos olisit raskaana, niin sillekin vauvalle on keino tulla maailmaan. :) Juttele ihmeessä terkan tai lääkärin kanssa asiasta - tosin testihän se on, joka kannattaa ensin tehdä. Tsemppiä! <3

No tänään oli vihdoinkin se jälkitarkistus kasilta aamulla. Paikat oli parantuneet erinomaisesti ja lääkäri ihmetteli vielä alapään tsekkauksen jälkeen että "täällä lukee että sulla leikattiin väliliha, mä en edes huomannut mitään arpia tuolla alhaalla, parantunu todella hyvin siis!" :D mä vaan olin että aijaa, en oo katellut. Mies jäi ipanan kanssa kotiin siksi ajaksi ja lähti vähän myöhemmin duuniin. Olipa jotenkin rentouttavaa ajaa autolla ihan aamutuimaan ja kuunnella musiikkia YKSIN rauhassa. Ah. Miten voikaan niin pienistä asioista nauttia nykyään. :)

Takaisin