Ehkäisy ja jälkitarkastus

Meillä mennään kumilla siihen saakka että imetys loppuu. Minipillereistä perse vuosi koko ajan, kivuliaista menkoista sai kärsiä parin viikon välein loppuaikoina. Ja sen reilu puol vuotta niitä söin ja huh, miten huojentavaa kun lopetin ne. Seksihalutkin palasi melkein heti takaisin :-)
Kumi on siitä musta hirveen kiva kun ei tuu sitä sotkua niin paljon kuin ilman, ei tarvii heti seksin jälkeen juosta valuvana kylppäriin... ei varmaan tullu liikaa tietoa kellekkään :-)
Imetyksen jälkeen palaan takaisin yhdistelmäpillereihin. Siinäkin on taas monen kuukauden totuttelu hormooneihin, mut eiköhän sen kestä.
 
TehriJii, samat ongelmat varmaa kaikilla ketkä ei kumin kanssa sekstaile :) mutta joo, mieluummin ittekkin kumin kanssa juurikin tuon sotkun takia.

Aiheen ohi, mutta nyt tiedän ihan tasa varmaksi, että kroppa on palautunu raskaudesta ja synnytyksestä. Mulla on tulehtunu talirauhanen erittäin kamalassa paikassa, ja heti kun raskaus alko, niin sen tulehtuminen loppu ku seinään. Nyt sitte edellispäivänä alko jälleen kärsimykset kipujen kanssa :sad001
 
Mullahan oli TerhiJii kanssa vuotohäiriöita ja haluttomuutta nyt minipillereiden kanssa. Kumi on meille ehdoton nou nou, tasan kerran on sitä käytetty koko suhteen aikana (2 viikkoa synnytyksestä kun epäilin että jälkivuoto ei ihan oo vielä loppunut) joten vähissä oli vaihtoehdot. Laitatin sitten se Jaydess kierukan jossa matalampi hormonipitoisuus kuin mirenassa minipillereistä puhumattakaan ja toimii! Kierto on nyt säännöllinen ja halutkin ennallaan. Ah ihanaa huoletonta seksiä :wink

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app
 
Oi onneksi ei nyt ihan vielä tarvitse pähkäillä tuota ehkäisyasiaa, melkein vuosi saadaan olla taas huoleta!
Kai se jonkun sortin kierukka sitten on otettava harkintaan..
 
Kiitti emmu_ma vinkistä tuosta jaydess kierukasta!! Olin kokonaan unohtanut, että siitä oli joskus lääkärissä puhetta.. Pakko kai on tuota kokeilla josko se sopisi :)
 
Kuparikierukka ollut nyt reilut 5kk, ja suosittelen lämpimästi :) Ekoina kuukausina oli jonkin verran vatsakipua esim. ennen kuukautisia, mutta ei liikaa, otin niihin särkylääkettä. Nyt ei tunnu enää missään. Aluksi oli myös runsaammat kuukautiset, mutta sekin on nyt normalisoitunut. Ja käytän tamponeita, myös yöllä. Lääkäri sanoi, että voi hyvin käyttää, että ei oo kuullut että kellään olisi tullut ongelmia. Ja mikä parasta niin saan olla ilman hormoneja :)
 
Kiitos tuosta elenna! Minulle tulee tulevaisuudessa varmaankin kierukka ja kuulen mielelläni muiden kokemuksia. Minulle pillerit eivät ylipäätään sovi, joten hormoonikierukan ja normaalin erot kiinnostavat ja niiden mahdollinen sopivuus - ja erityisesti hormoonien kannalta.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ei ole ollut hormonikierukkaa ollenkaan, mutta pillereitä aivan tarpeeksi. Nuo aloitusvaivat kestivät noin 2-3 kierron ajan. Mulla tuli myös yksi ylipitkä kierto, siis joku 38 päivää, en tiiä johtuiko kierukasta jotenkin.
 
Takaisin
Top