Ehkäisy ja jälkitarkastus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miulla meni tänään luu kurkkuun kun mies kysyi että mitä jos kuitenkin tehtäisiin heti perään toinen vauva o_O Tai jos tuossa vuodenvaihteen jälkeen alettaisiin yrittämään :confused: Tätä pitänee hautoa, onhan tässä vajaa kuukausi aikaa ennen kierukka-aikaa.

Minä yllätin itseni tänään katselemasta raskausvatsoja kaupungilla ja ajattelin "...olisipa ihanaa jos olis tuollainen...". Huolestuttavaa :D

Kippu: Mua vaivaa vähän sama homma! Luulen aina hetken et no nyt oon päättänyt mitä teen, mut sit taas alkaa arpominen. Et mitä jos ei ottaskaan mitään ja toinen vauva melko nopsaan.. ja sit taas mietin et no se kierukka sitten :D

Mies, joka just ja just suostui toiseen lapseen, kysyi eilen (poika eilen 5pvää..), että haluaisinko kolmannen.. Olin vähän ihmeissäni ja vastasin, etten nyt oikein osaa sanoa, kun vasta synnytyksen läpikäynyt ja imetys sattuu..
Viimeksi imetys taisi vaikuttaa niin pitkään, että ekat menkat tuli, kun lapsi oli 9kk. Kumia käytettiin kyllä koko ajan synnytyksen jälkeen. Mutta ehtii isäntäkin miettiä homman uusiksi moneen kertaan, jos tälläkin kertaa kestää menkkojen alkaminen noinkin pitkään..

Täällä kans pitäisi alkaa miettimään seuraavaa liikettä, siis ehkäisyä. Vaikka täytyy kyllä myöntää, että on jo ikävä sitä raskausmasua! Vaikka vähän aikaa sitten halusin siitä eroon! Ja alkuraskaudessa olin ihan varma, että mä en haluu, ku yhden lapsen vaan. Mutta nyt kun tuota meidän pikku tuhisijaa katsoo, niin oishan se kiva, että olis toiselle kaveri <3 Tosi ristiriitaisia tunteita. Pitäis varata aika jälkitarkastukseen :)

Täälläkin on asiaa mietitty ja todettu, että taidetaan mennä ihan vaan kumilla. Mää en halua kierukkaa ja kun oon lueskellu noista minipillereistä, niin sekään ei kiinnostä yhtään. Muita vaihtoehtoja ei siis kamalasti imettävälle oo.

Itsekin olen miettinyt, että varmaan kumilla mennään. Sain juuri varattua itselle jälkitarkastuksen.

minullakin on ikävä masua.. vaikka oli niin tukala olo lopussa.. ja olen koko ajan sanonut että haluan odottaa 2 vuotta ennen kun hankitaan toka lapsi.. enää en oo niin varma että haluanko odottaa niin kauan.. :)

Mulla ei oo YHTÄÄN ikävä raskaana olemista tai mahaa. Ihanaa kun voi kävellä nopeasti ilman kipuja, ja JUOSTA <3 Mahtuu kivoihin vaatteisiin ja saa nukkua missä asennossa vaan. Eikä tule turvotusta jos syö jotain suolasta. Toisen vauvan voisin ottaa puolen vuoden päästä, mutta raskaana en halua olla enää ikinä hyi. :D

Mulla ei oo YHTÄÄN ikävä raskaana olemista tai mahaa. Ihanaa kun voi kävellä nopeasti ilman kipuja, ja JUOSTA <3 Mahtuu kivoihin vaatteisiin ja saa nukkua missä asennossa vaan. Eikä tule turvotusta jos syö jotain suolasta. Toisen vauvan voisin ottaa puolen vuoden päästä, mutta raskaana en halua olla enää ikinä hyi. :D
TÄYSIN SAMAA MIELTÄ. Raskaana oleminen oli elämäni hirvein episodi. Onneksi siitä sentään sai hyvän palkan, tuommosen ihmisen taimen.

Minä taas pidin raskaana olemisesta :) mutta se johtuu varmaan siitä että mulla ei ollut mitään fyysisiä ongelmia raskauden aikana, olisin varmaan eri mieltä jos ois ollut rankka raskaus.

Kyllä minäkin tykkäsin raskaanaolosta, vaikka loppua kohti niin kovin kärsimättömäksi kävinkin. Väsymystä lukuunottamatta taisin minäkin päästä kohtuullisen vähillä vaivoilla... vaikka tuntuukin, että koko ajan oli jotain pientä valituksen aihetta. Mutta juu, ottaisin uusiksi ihan mielelläni!

Oli neuvolantäti puhunut mulle höpöjä, että vain kuparikierukka tai minipillerit kävisi. Lääkäri ei nähnyt mitään ongelmaa hormonikierukan laittamiseen. Mutta päätin nyt kuitenkin olla ottamatta mitään, kun suunnitteilla toinen vauva jossain vaiheessa. Eli hormonikierukka sitten joskus tulevaisuudessa :) Muuten oli tosi hätäinen käynti ja lähetteet tuli sokerirasitukseen ja papakokeeseen 6kk sisällä. Kivasti oli melkeen tunnin myöhässäkin..

Minä olin eräässä koulutuksessa keväällä ja siellä puhuttiin että nykyään myös yhdistelmäehkäisypillereitä voisi käyttää imetyksen aikana kun lapsi on 3kk.. pitäisi etsiä se koulutusmatsku ja tarkistaa oliko näin!

Mulla oli tänään jälkitarkastus ja läpi päästiin. jälkivuoto loppumaisillaan ja paikat hyvin palautunut synnytyksestä. Lääkärin kans keskusteltiin ehkäsystä ja päädyttiin siihen, että kierukkalaitettas, koska mun kuukautisvuoto on niin runsasta, niin se olis jo nyt hyvä laittaa, että kerkeis ruveta vaikuttaan. Mulla kun menkat oli niin runsaat, että ekat2-3päivää verta tuli niin paljo, että piti olla side ja tampooni ja tampooni vaihtaa puolen tunnin välein. tampooni siks, että verta tuli aina kerralla niin paljo, että mikään side kerkiä sitä imeä ja sitten oli housut veressä. Lääkäri sitten suositteli kierukkaa ja sitä olin itsekin miettinyt tai toinen vaihto ehto oli se kapseli, mutta kyllä toi kierukka ois mulle parempi. niin ja kiertohan mula on 21päivää ja vuoto kestää 5-7 päivään. Juu ei oo ikävä niitä :D

Kierukka kohdussa. Sanonpa vaan että paljon melua tyhjästä. Voisin mennä vaikka heti ottamaan uudestaan. Vissiin 2 sekuntia tuntui polttavaa kipua, muuten sellaset normaalit gynetutkimus-fiilikset.

Minä haluaisin sen kierukan mutta en oikeasti tiedä uskallanko ottaa vaikka ei kai siihen kukaan oo kuollut... Synnytys jätti sellaisen kammon jotenkin kaikkeen alakerran ronkkimiseen. Ja tuskin se pahempaa olis kun se, että lääkäri pyöräytti kohdunsuuta 2cm auki! Katsotaan nyt mihin päädyn.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Minä haluaisin sen kierukan mutta en oikeasti tiedä uskallanko ottaa vaikka ei kai siihen kukaan oo kuollut... Synnytys jätti sellaisen kammon jotenkin kaikkeen alakerran ronkkimiseen. Ja tuskin se pahempaa olis kun se, että lääkäri pyöräytti kohdunsuuta 2cm auki! Katsotaan nyt mihin päädyn.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi
Usko pois, se oli niin helppo operaatio että ihan jälkeenpäin nauratti että tätäkö mie nyt pelkäsin :D :D

Takaisin