Clomifen kokemuksia?

Mulla ei myöskään ovistikkuun tule edes haamua, mutta hirmu limat on ollut ja kosteeta koko ajan. Mulle gyne suositti, et pupuilua joka toinen päivä. Ehtii siittiöitä valmistumaan uuteen erään, ja ne kestää hengissä sen 48h. Munasolu selviää käsitääkseni alle vuorokauden. Mulla nyt kp 13, ja ovisoireilu jatkuu.

Gyne myös kielsi mieheltä saunomisen pupuiluviikolta, saattaa vaikuttaa siittiöihin sekin. onneks tuo nyt ei mikään saunoja olekaan.

PCO ei välttis näy, jos on syönyt hyvin, eli just viljat ja sokerit minimissa jne. Olikohan se Ruotsissa, jossa karppaaminen on todettu ihan hoitomuodoksi pco:hon. Mula ainakin näkyy nopsaan rakkuloissa, et millon on muistettu syödä hyvin. En saanu pco dg, kun just tulikin menkat (kierto 88) ja rakkuloita oli vaan 9kpl (12 vaaditaan..) Olin karpannut just viimeiset 2-3 viikkoa. Niin ne menkatkin mulla toimii kun muistaa karpata ja huolehtia viljat jne pois. Töissä se vaan on oikeestaan mahdotonta, kun pitää työnkuvan mukaankin maistaa vähän kaikkea. Ja viljat+sokeri koukuttaa eli maistaminen johtaa kierteeseen.
 
Puuppu: Mullakin on sellainen työ,etten voi oikeen jättää tiettyjä ruokia ottamatta..olen koulussa töissä. Mutta sitten just jos on jotain perunaa ja kastiketta ja mun lautasella on pelkkää salaattia sanon lapsille,että mulle tulee perunasta maha kipeäksi. Kehun aina sitä ruokaa mitä on tarjolla, koska lapsille pitää olla se hyvä esikuva kuitenkin. vaikka olenkin syönyt ja karpannut vuoden verran ja jatkuu yhä...ihmettelinkin,että miksi se PCO tuli nyt kun paino on normissa ja ruokavalio kohdillaan..eikä viime vuonna kun oli kaikki retuperällä o_O noh,olen kuullut kans että se saattaa parantua jos muistaa vaan pitää elämäntavat terveellisenä.Ja mä aijon pysyä tuossa karppaamisessa. Kattoo mitä tulee :) Siskolla kans PCO ja hän on 160cm ja 45kg eikä koskaan oo ollu ylipainoinen ja aina syönyt hyvin..eli ei mun mielestä voi laittaa pelkästään ruokavalion piikkiin,vaikka silläkin on varmasti tässä iso merkitys :)
 
onnea tupakoimattomuudesta Nessyfly ... :)
Mie oon taas mukana,
sit jos vapaa viikonloppu on ni sit pikkusen mut muuten ei :)

joo eikai tota kokonaan ruokavalion pikkiin voikkaan laittaaan,,
ja tää menee taas oikeestaan tonne
PCOS puolelle...
Mut ite oon ollut aina hoikka, viimeset ainkai 12v kasvissyöjä, kalaa mene, maito ja muna nykysin kans.
Huonoja protskuja ei siis oikestaan. Paljon kasviksia, paljon tuoretta, siemeniä, pähkinöitä.
Painoindeski 18,4 eli ihan ok, mut silti löysä maha ja todellakin insuliini kertynyt keskivartaloon.
Inhottaa itseäkin. Liikkua pitäis enempi, mut tuntuu, ettei sekään pelkästeen auta tähän, vaan just se ruokavalio muutos. Siispä ne vehnät jäi ja protskua oon tosissani lisännyt paljonkin ruokavalioon,
jostain luin, että jos haluaa insuliinia kropasta pois pitää syödä puolet enempi prokskuu ko hiilarii.. Huh. ja se on jo aikamoinen määrä..

Aurinko paistaa, tunti aikaa.
Mitä mä koneella viel istun,
lenkille siitä lenkille!!!
 
Joo, jos oliskin vaan esimerkkiruokailu. Mä opetan ruoanvalmistusta ja leivontaa jne. Niin ei tosiaankaan voi jättää pois kokonaan :) Ja nuo opiskelijatkin kun on 15-19v. ja nirsoilevat herkästi, niin ei oikein onnistu. Mut toki hyvin vähän syön hiilarilähteitä ja suosin kasviksia. Aina aterialla mukana sopivia vihanneksia jne. Mut ruoan maun arviointi on aika hankalaa maistamatta..

Tänään oli selkeät oviskivut, ei kovin kovina, mutta kuitenkin tuntui. Tikuttamisen tietysti unohdin töistä tullessa kamalassa pissihädässä, mut jos tossa illalla muistais..

Rasittavinta on se, että paino ei tipu, ellei laihduta työkseen (eli kyttää jokaista suupalaa ja mittaa kaikkea tarkasti ja koko ajan liiku). Tällä tavoin pääsen noin 5-7kg nykypainosta alaspäin ja siihen tyssää, teki mitä vaan. Ei ihan kauheesti motivoi tekemään. Olen kokeillut useamman kerran, karppaamalla onnistuu tuohon saakka ja that´s it. Väkisinkin loppuu taistelutahto, kun mitään ei tapahdu kuukauteen vaikka kuinka teet kaikkes.. Ihanat insuliinit.. HUOH! Ylipainoa on semmonen 20kg, et ei pitäs olla näijn vaikeeta kun se on.
 
Puuppu: Jep..tuo ikäluokka on juuri sitä nirsoilevaa sorttia. Vaikka alakouluikäisistä voisi kans sanoa samaa,jotkut ees suostu maistamaan mitään uutta,kun se tyrmätään heti!! :D Lapset! Oletteko päässeet hyödyntmään oviksen? :wink Eikä sitä aina tartte tikuttaa,jos sen selvästi tuntee niin hommiin vain ja tikut pois. Tietenkin jos varma haluaa olla niin sitten :)

Itse laihdun tosi nopeasti tolla karppaamisella,mutta olen myös niin herkkä lihoomaan. Sukuvika. Keskivartalolihavuus kulkee suvussa ja samoin 2.tyypin diabetes. Yritän kaikintavoin välttää näitä! Mä olen kans tollanen,että kaikki mulle nyt heti..ja jos ei onnistu niin ei inspiroi jatkaakkaan. Tiedän hyvin tunteen. Itekki pitää seurata kokoajan mitä suuhunsa laittaa ja pidemmän päälle se on aika raskasta :sad001 Tsemppiä sulle taistoon painon kanssa...älä luovuta vaikka näyttäisi vaikealta. Tiedän kyllä kuinka tuo syö ihmistä!! Plussia sulle puhaltelen ja toivon paljon tärppi onnea!! :wink
 
jaica: Olen kuullut kans tuon saman jutun,että pitäs proteinia syödä paljon enemmän ja musta tuntuu,etten saa kyllä yhtään enempää ite alas :confused: Kalaa en syö..en vaan tykkää,siksi syön omega 3:sta. Mulla kertyy kans kaikki vatsaan..aina vatsaan vaikka ois paljon muitakin paikkoja mihin mennä..dämet. Mun painoindeksi on 24 eli normaali. Mutta nousee nopeasti jos tästä vähänkin lihon. Eikö tuo sun painoindeksi ole tosi alhainen o_O Ku 19 on mun mielestä se alaraja. vai olenko väärässä?
 
Ovisaikaa on hyödynnetty lääkärin ohjeiden mukaisesti :wink Ja nautinnolla tietysti :D

Noita tikkuja on kaapissa, niin voin niitä käyttää, mut uusia en osta. Jos ei näytä niin ei näytä, ei jaksa stressaa, kun tietää, et mulla ainakaan ei aina näy..

Edelleen on niin kosteaa, että pitää tarkistaa et tuleeko jotain kuulumatonta. Limoja on siis ihan tosi paljon ollut. Tänään aloitin luget, nyt on se parisen viikkoa ihmettelyaikaa, et osuiko vaiko eikö. Mut ehkä vielä voi tuossa pupuilla jos siltä tuntuu huomenna..

Vaikka tuo aikatauluttaminen vähän stressaskin, yllättävän helppoa se kuitenkin oli. Yleensäkin ovisaikaan mulla on halut huipussaan, niin sen puoleen ei ollu hankalaa. Mut ei me kyl normisti 3x/vko olla pupuiltu, mut tulihan kokeiltua sitäkin.. Josksus sillon alkuaikana tietysti sitäkin tuli tehtyä, et koko ajan oltiin toisissamme kiinni.

Olotila on onnellinen. En mä tiedä. Mä vaan hymyilen ja on hyvä olla. Vaikka se vauva oliskin toiveiden täyttymys, mun elämä on todella hyvää ilmankin. Onneksi on tuo esikko.
 
Puuppu: Hyvä,että on hyödynnetty :wink Onnea ja tsemppiä nyt!!

Ei kannattakkaan stressata asiaa yhtään..se ei ainakaan auta asiaa. Hyvä kun sulla on tuo asenne, sillä pääsee pitkälle ^^ Mäkin sain viime lekuri käynnillä luget,että jos ei tärppää nyt tässä kierrossa niin voin kokeilla niitä seuraavaksi primojen sijasta jos haluan :) Ovat kuulemma ihan hyvin toiminu ja helppojakin. Onko sulla emättimeen laitettavat luget?

Ei mekään enää olla toisissamme kiinni kokoajan niinkuin alkuaikoina,mutta kannattaakin mennä niin kuin tuntuu hyvältä,väkisin yrittämällä ei mitään tuu :) Limojen eritys kuulostaa ihan lupaavalta oireelta oviksen kannalta. Mulla kans oli ekaa kertaa kauheet liman eritykset tossa mun oviksessa (joka oli ensimäinen) :) PIti kans käydä kattoos kokoajan mitä sinne housuujn valu xD heh

Onnea nyt tärppiin ja paljon plussia!! :Heartred
 
no tosta painoindeksitä.. ollut siis joskus 15.. vaan ja sen jälkeen saanut painoa.
nyt esikoisen jälkeen pysynyt paino siinä 50-55 kilon välillä. ja se on mulle ihan hyvä, mut tosissaan tota läskiä on..
ei vain omassa sairaassa mielessä, vaan oikeasti on..
Ihmettelin tota itsekkin vuosia, mutta toi pcos, sen selittää, se insuliini vaan kertyy ja kertyy..
inhottava, ja niinhän se laihduttaminenki on useilla just siks vaikeaa.. paljon vaikeampaa ko normi kropalla.. :/

hei ja toivottavasti siel on oviset hyödynnetty... :)

hih.. me puhuttiin taas lekurin kans inssistä, katotaan saataisko tässä kuussa jo mahis.. alkaa oleen noi hoitokuukaudet niin vähissä, et täytyy nyt koittaa jos aikoo
 
jaica: Okei..onhan tuo nykyinen sitten paljon parempi verrattuna entiseen :) Johtuukohan munkin keskivartalolihavuus herkkyys tosta PCO:sta :confused: hmph! ja siksi tosiaan munkin kohdalla tuo laihduttaminen on vaikeaa. Voi iskä kulta mitä olet minulle jättänyt perinnöksi :grin

Ovis tuli hyödynnettyä useaan otteeseen,pelattiin varman päälle :wink Tsemppiä hoitoihin!!

Pitäsköhän sitä omaakin napaa taas kattella..elikkä: ON kp 20 ja ovistestit ovat selvästi vaalenneet sellaisiksi kun ne ovat olleetkin viimeisen vuoden aikana :grin Ovis tosiaan tuli hyödynnettyä hyvin ja tuntuu ettei noi halut oo mihinkään hävinny. Liman eritys on yhä aika runsasta ja mahaa nipistelee. Tissit ovat tulleet niin kipeeksi ettei niihin voi ees koskee :confused: terveisiä vaan miehelleni joka ei innostunut ajatuksesta! Nännit varsinkin ovat kipeät.Ajatuskin niitten häpelöinnistä sattuu. Eipä ole kovinkaan positiivinen olo sen plussan suhteen,mutta tässä nyt on aikaa kasvattaa sitä oloa :) Tänään kuudes primo tabu naamariin ja luulenpa,että tätiä kohti ollaan menossa..pahoin pelkään. Mutta jos ei tässä kierrossa niin sitten seuraavassa :wink jos nyt ei tärppää niin kokeilen varmaan ens kierrossa noita lugeja!
 
iines.. oi olispa napannut, :)
niin se kuulemma menee et nappaa nopiaan
tai sit säädetään kauan..

mut tosissaan siin ovis kuussa, mul oli niin selkeet raskausoireet, ja se haamutestikin vie... sit ko tuli nega ja menkat alko niin tipuin niin korkeelt.. :/
kauhun jo oottelen tota tupla annoksen alottamista..
huomen siis ja ylihuomen selvii kuinka vaikuttaa kroppaan...

Mites muuten ootteko julkisella vai yksityisellä hoidoissa?
Me ollaan julkisella puolella ja tää on niin niin hidasta tää touhu, et huh
 
toivottavast sulla iines olis tärpänny! :p mul oli muuten sama noiden tissien kanssa, oli ihan tuhottoman kipeät vähäsen oviksen jälkee ja nyt näiden menkkojen alkuun. :confused:

lähinnä tulin siis nyt tänne oma napailemaan, en viitsi osallistua keskusteluun josta mulla ei itselläni ole mitään hajua. :grin

ON: kp 4, oon clomeit ottanut eilen ja tänään päivällä otan seuraavat. :) viime kuussa pääsin hehkuttamaan ettei niistä mitään oireita tullut, niin nyt sitten oon varmaan hikoillut viime kierronkin edestä, lähinnä sellaista kuumien aaltojen tyyppisiä oloja ollut. :)
 

Mäkin toivon kovasti tärppiä :wink Kiitos teille tsempistä! :Heartred

-Nessufly-: Mulla ei tosiaan viime kierrossa tuntunut tissit miltään o_O nyt kyllä tuntuu! Paljon tsemppiä tähän kiertoon!! :Heartred ehkä nyt tärppäisi sinullakin sitten :wink Mulla jäi kans noi clomi oireet kuumiksi aalloiksi...toivottavasti sullakin pysyy vain niissä vaikka annosta nostettiinkin! PLUSSIA!!

jaica:
Niinhän tuo menee..nopesti olis vaan se mukavampi :P

Uskon,että putosit korkeelta...haamukin on kuitenkin usein se positiivinen :sad001 *iso halaus* Kyllä se vielä onnistuu!! :Heartred

Mä käyn yksityisellä juuri tuon nopeuden takia. Maksaa kylläkin,mutta palvelu on kyllä hintansa väärti. :) Suosittelen kyllä jos on hiukankin mahdollista.Diagnoosit ja avut tulevat nopeasti :)

ON: Kp 21 ja tissikipuilu jatkuu vaan. Nänneihin sattuu niin,ettei voi ilman liivejä olla ollenkaan. Mahaa nippailee ja olo on tosi väsynyt. :confused: Tässä on vielä pitkä aika jännäillä. Tänään kahdeksas primo nassuun. Pääsin pitkästä aikaa parturiin ja sain vaihtaa kuulumisia siskon kanssa :Heartred Ja tänään tuli miehen kanssa 6-vuotta yhteistä taivalta täyteen :love7 Oli siis tapaamisemme vuosipäivä! Käytiin syömässä ravintolassa pitkän kaavan mukaan ja nyt on niiin hyvä olo,että. Ruoka oli oikein hyvää ja ilta muutenkin loistava ^^ Näillä jatketaan. PLUSSATUULIA KAIKILLE!!
 
täällähän on ollut nyt hiljaista. :eek: ootko iines jo tehnyt testiä vai vieläkö jännäillään onko tärppiä tullut? :) ps. mulla ei sitä annosta nostettu (alusta asti ollut sen 2tbl.) vaan jaicalla. :)

nyt on menossa kp 8, kotitöiden tekemisen olen nyt unohtanut kokonaan, puskee niin kamala hiki samantien kun edes sormea liikuttaa, kiitos clomit tästä. :grin onpahan ainankin "hyvä" syy katsella sotshin olympialaisia... :rolleyes: nyt on vaan alkanut mietityttämään se, että ei tässä kuussa ole ollenkaan lääkärinaikaa, että mitä sitten jos sinne kasvaakin useampi kuin yksi "muna"? :eek:
 
Taitaa kaikilla olla odotteluaikaa.. Mulla kp21, mitään oireistoa ei tärpistä ole, joten miinusta veikkaan. Toki ei ovisoireetkaan ollu sellaset voimkakkaat. Kunhan nyt sit ne menkat tulis sillein about heti ettei tarviis niitä sit taas ootella. Luget ei oo aiheuttanu mitään oirehtimista, vaikka aika monesta paiaksta luin niiden aiheuttavan raskausoireita vaikka ei raskaana oliskaan.

Töissä on hirmu kiire ja lapsen hoito stressaan älyttömästi. Esikoinen on siis aivan ihanalla pph:lla, mutta kun on kunnallinen ja tulee ylitöitä ihan törkeesti, ja kunta ei maksa mitään rahana niin on sikana vapaita. Tasuasten päälle koulutukset, niin nyt kevään aikana 16 hoitopäiväävarahoidossa/ itse kehiteltävä. Ja eihän siinä mitään, jos se varahoito olis toimiva systeemi, mutta kun ei ole. Nää pph lapset lykätään ylipaikoille normi pk-ryhmän päälle, johin eivät pääse edes kunnolla tutustumaan (tiloihin kyllä, mutta ne muut lapset ei sit oo sillon siellä) tai sit ulos. Varahoidosta seuraa myös poikkeuksetta karsee sairasteluputki ja lapsi on jo ilmoittanut ettei halua sinne kun on niin monta hoitajaa. Tässä taas kerran (edelleen) näkee yhteskunnan arvomaailman, kun poljetaan niitä kaikista puolustuskyvyttömimpiä. Oma nyt on jo 6, mut tuonne pitäis kaverinkin laittaa alle 2-vuotias...

Mun luottamus koko varahoitopaikkaan on ihan nollisa. Mulle riittää kun yhdenkin kerran siellä poika oli ja sillon oli mm. näin
1. Aamulla viedessä ei ollut ryhmässä paikalla yhtään hoitajaa, jouduin jättämään lapsen väärään paikkana jonkun harjoittelijan käsiin
2. Lapsella ei ollut allergian mukaista ruokaa
3. Ilmoitettiin että itkeskeli vähän päivän aikana (totuus hakiessa oli niin paniikissa ettei reagoinut minuun tai isäänsä) ja sitten vielä kuulin naaprilta joka oli omaansa totuttamassa, että 5-vuotias, joka itki koko päivän ei saanut aikuiselta tukea, syliä tai lohdutusta ja koko juttu jätettiin äidille kertomatta.

Mun käsitys on, että päivähoidon piätis mahdollistaa vanhempien työssäkäynti, eikä sen pitäis aiheuttaa ylimääräistä stressiä. Mutta tässä kunnassa tavoitteena ovat vain säästöt. Ei sillä oo väliä, että koulussa jne kulut nousee kun lapset ei oo saanu asianmukasta hoitoa pienenä.. Tuohon varahoitoryhmään suurin osa pk:n työntekijöistä ei suostuisi missään nimessä laittamaan omia lapsiaan ja työntekijät eivät ryhmässä pysy. kertonee asioiden tilasta ihan riittävästi. Samassa pk:ssa on hyviäkin ryhmiä, mutta tuo on ollut ongelmapesäke jo vuosia ja asialle ei tehdä mitään.
 
Ja sit kun pääsin sanomasta.. Tänään on viillellyt alavatsaa muutaman kerran. Samanlailla kuin raskaana ollessa. Ja mä en voi sille mitään, että toiveet väkisinkin nousee ja pettymys pelottaa. Ja sit jos käviskin niin et tulis se plussa, niin voisko joku siirtää viikot suoraan yli 21. Km on liian tuoreena muistissa...
 
Puuppu ääh. noi kunnalliset hoitojutut on usein tosi hankalia..
Meillä poika oli n. kk päiväkodissa ja kammoaa vieläkin sitä paikkaa.. Huh..
Nyt kunnallisella puolella rpph hoidossa, ja ollaan tykätty kovasti.
Eikö siellä oo erikseen varahoitoa missään esim rpph ryhmässä, nänin ainaki mein hoidossa on ja antaa kivaa vaihteluu ku on välillä uusii leikkikavereita.. tosin joissain paikoissa hoidettu ihan..

Täällä kp 7.. jo jännäillään.
Femarit tuplana. kp. 3-7 eli viimeset napsittu.
Yö hikoilu ollut kovaa, mies sanoo et miun hiki taas haisee.
2 krt. päivässä saa suihkussa käydä.
ja iltasin pääkipeä, oon siis ottanut aina illalla, niinko terotki aikasemmi..
Helpompi muistaa näin, ja saa vaikuttaa nukkuessa rauhassa.

Ens viikolla Ma lekuri miehen kanssa, ultra ja mahollinen inssin alotus... :)
Jänskättäää!!!!
Viikonloppuna alan jo tikuttelee jos ovis pomppais ja viel ma. mut saa nähä mitä ultra näyttää. olisko saatu aikaseks oikee määrä munia, vaiko ollenkaan.
Jotenki pahinta kai nyt olis et niit olis hirvee kasa ja sit ei sais yrittää ollenkaan.
jos yli 3 tulossa niin sit ei yritystä.. Aikaki sillo kahteen toivotti vaan suuresti onnea.
 
-Nessufly-: Ihmettelin samaa kun on niin hiljaista ollut täällä :eek: Mutta joo..anteeksi,sekoitin sun ja jaican jutut. Minä ja mun pää :oops: En ole vielä testiä tehnyt..eli jännäilyt jatkuu nyt vielä :) ajattelin uskaltaa testata ens viikon torstaina ellei täti kurvaa kylään ennen sitä :) Lääkärin mukaan ovis taisi olla myöhemmin ku testit anto ymmärtää. PCO aiheuttaa virheellisiä tuloksia kuulemma. Mutta se myöhempikin ovis tuli hyödynnettyä hyvin :wink Oireitakin oli silloin,että hyvin on mahollista ollut,että kroppa enteili silloin aijemmin tulevaa ovista. teidä sitä sitten o_O Mä pelkäsin kanssa tota,että siellä kasvais enemmän ku yks munis..mut mun gyne sillo rauhoitteli,etti vaikka kasvaisikin enemmän niin yleensä se yksi vaan lähtee kypsymään. Vaikka clomeissa on isompi kaksoraskaus mahdollisuus kun tavallisesti. Mutta noin pienellä annoksella ei kuulemma vielä pitäisi. Että sinuna oisin ihan rauhassa vain :) Ihanaa..Clomifen hikoilua..ah kuinka tuttua :D koita pärjätä ja tsemppiä tähän kiertoon!!!

Puuppu: Olipas masentavaa luettavaa tosiaan. Harjoittelijaa ei saisi koskaan jättää yksin lapsien kanssa. olipas todella vastuutonta toimintaa kerrassaan.Ihan stressaa itseänikin kun luen tuota :mad: mrr. Toivottavasti löytäisit paremman paikan..mutta nykypäivänä on niin vähän tilaa missään. Lapsiryhmät kasvaa ja työntekijöitä vähennetään. Ei tässä elämässä oo kohta enää mitään järkee :smiley-angry026 Koita pärjätä!! Ja mä toivon sulle kovasti PLUSSAAA!! :wink

jaica: Tsemppiä paljon sinullekkin tähän kiertoon..ja toivon kovasti,että sulla femarit toisi nyt toivotun tuloksen :p ja toi hikoilu on onneksi pikkujuttu. Voisi olla pahempiakin oireita :)

ON: Kp 25 ja nyt menossa toka päivä vikasta primosta. Tätiä ei kuulu ei,mutta ehtiihän se tässä vielä tulla. Eilen illalla tuli paperiin hieman ruskeaa tuhrua ja olin ihan,että joo täti tulossa..noh tänä aamuna vielä tuli tuhrua,siis niin vähän etten tarvinnut mitään suojaa. Otin mukaan töihin varmuudeksi kuitenkin,mutta housut pysyivät puhtaana. :) Töistä kun pääsin kotiin niin tuli ruskea tuhruviiva papruun,mutta siihen jäi taas sekin vuoto. o_O Nyt ei ole tullut mitään enää. Mahaa nipistelee kovasti ja väsymys on kova. Tuntuu ettei 8h yöunet riitä mihinkään. Valkkaria vuotaa aika paljon ja tällähetkellä päätä särkee ja on huono olo.Maha on turvoksissa.Nää kaikki oireet voi johtua primoistakin,ja olenkin enemmän niiden kannalla.Vaikka pieni toivon kipinä kytee tuolla,mutta yritän olla jalat maanpinnalla :)

PLUSSATUULIA KAIKILLE!! :Heartred jatketaan jännäilyä yhdessä!
 
Takaisin
Top