Clomifen kokemuksia?

-Nessufly-

Vauhtiin päässyt keskustelija
Vähän taustaa itsestäni: Lasta ollaan yritetty reilu 3 vuotta, tuloksetta. Kesällä hakeuduimme yleiselle puolelle lapsettomuus tutkimuksiin. Ensin testattiin mieheni neste, kaikki on siellä loistavasti. Sitten sainkin kutsun naistentautien poliklinikalle tutkimuksiin. On testattu nyt melkein kaikki mahdollinen, myös tutkittiin onko munanjohtimet auki. Olivat kuulemma ahtaat (vasen enemmän kuin oikea), muttei tukossa. Eli muuta "vikaa" ei ole löytynyt, nytten lääkäri määräsi minulle 2x20tbl. clomifenejä joiden syömisen aloitan ensi kuussa kun kierto vaihtuu. Näitä syön sitten 2tbl päivässä kierron päivinä 3-7 ja seuranta ultrassa (kp n. 11) ilmeisesti katsotaan onko munasarjat suurentuneet. Ainoa mikä itselleni hämäräksi jäi oli se miksi minulle määrättiin juuri nämä lääkkeet. :)

Elikkäs nyt kyselen ihmisiltä ihan suoraan omia kokemuksia clomifenistä. :)
1.Onko tullut haittavaikutuksia lääkkeen ottamisen jälkeen ja jos on niin millaisia?
2.Ne joille on määrätty 2tbl/pvä, oletteko ottaneet yhdellä kerralla vai aamulla ja illalla?
3.Kuinka kauan teillä on raskautumiseen mennyt näillä lääkkeillä?
4.Muita clomifen aiheisia juttuja lukiessani törmäsin aika paljon monikkoraskaus riskiin, eli onko täällä kellään sattunut kohdalle monikkoraskauksia? :)
5.Minkä takia juuri teille on tämä lääke määrätty?

Hyvää uutta vuotta kaikille ja onnea ja iloa vuoteen 2014!! :) :)
 
Muokattu viimeksi:
Ikävä en kyllä pysty vastaamaan varsinaisiin kokemuksiin (vielä), kun itellä Clomifenit vielä reseptillä. Pitäis huomenna hakea. :/
Mulle määrätty vain 1 tbl samoille päiville, ja siksi ei varmaan seurantaultria ole itsellä? :/

Mutta syy miksi määrättiin, on ovuloimattomuus. Mulla on PCO eli monirakkulaiset munasarjat ja siihen liittyvä ovuloimattomuus.
 
Hei,

Clomifeniä ilmeisesti käytetään hieman eri tarkoituksiin. Sillä pääsääntöisesti säännöllistetään kuukautisia ja autetaan follikkeleita kasvuun ja ovulaatioon. Minulle on jäänyt sellainen käsitys, että tällä valmisteella voi olla kohdun limakalvoa ohentava vaikutus, ainakin jos se on pitkään käytössä. Itselläni on erittäin säännölliset kuukautiset ja ovis löytyy tikuilla juurikin oikealla ajalla. Mitään ovulaatiotuntemuksia ei ole.

Lapsettomuusklinikalta minulle kuitenkin määrättiin clomit 1 x 1 kp. 3-7. Minun kohdallani niillä parannetaan follikkeleiden kasvua. Nyt menossa toinen clomi-kierto. Ensinmäisen clomi-kierron kp. 7 oli ultra, jossa todettiin johtofollikkelin olevan 13 mm, joten näytti minulla siinä osin tehoavan. Lääkärini mukaan clomia syödään kaksi kertoa ja sitten yhden kierron tauko ja taas kaksi kertoa clomia ja tauko jne. Ainut erikoisuus clomi-kierrossa oli se etten saanut ovulaatiota tikutettua. Kerroin asiasta lääkärille, hän sanoi, että tikutus kannattaa tehdä kaksi kertaa päivässä. Seuraava "bongaa ovulaatio"-ajankohta olisi heti 31.12. alkaen. Nyt minulla on cb:n digitaalisia tikkuja odottamassa.

Sivuvaikutuksia ei ole ollut ja ainakaan 1. kierrosta ei tärpännyt. Toiveikkaana kohti nro 2 "clomi-yritystä" :).

Jemmyliini
 
1. Haittavaikutuksina ilmeni itkuisuutta (lähinnä 'onpa söpö koira, yhyy'-tyyppistä) ja jonkin verran lisääntynyttä pinnan palamista. Vaikeaa kuitenkaan sanoa, kuinka paljon meni täysin Clomifenin piikkiin ja mikä johtui siitä, että koko tilanne stressasi aivan kamalasti ja pelkäsin, etten saa koskaan lapsia tai tulee keskenmenoja. Ensimäisessä kierrossa tunsin todella selviä ovulaatiokipuja, myöhemmissä kierroissa tuntemukset olivat huomattavasti lievempiä.

2. Clomifenia käytin kierron 3.-7. päivä 1 x 1.

3. Ensimmäiset Comifenit tammikuussa 2013, raskautuminen touko-kesäkuun vaihteessa. Kierto oli Clomilla tosi lyhyt, että ehdin vetää kaksi Clomikiertoa, yhden välin ja taas kaksi clomikiertoa joiden jälkeen alkoi suunniteltu kesäloma clomeista ja tulin raskaaksi kierrolla, jossa ei Clomia.

4. Minulla kypsyi joka kierrolla vain yksi munasolu (jokainen kierto ultrattiin), joten riskiä ei juurikaan ollut monikkoraskauteen. Minulle myös lääkäri sanoi, että hän ei henkilökohtaisesti halua asiakkailleen kierroissa kuin max 2 kypsyvää munasolua monikko riskin takia. Hän ei pitänyt eettisenä tilannetta, jossa tietoisesti kypsytettäisiin useampaa munasolua ja pyrki aina vain yhteen munasoluun määräämällä mahdollisimman pienen annostuksen. Clomifenhan myös kumuloituu kehoon, siksi on tärkeää pitää annos pienenä ja muistaa tauotus. (hoidot yksityisellä puolella)

5. En osaa kamalasti selittää taustatilannetta, mutta minulla on jokin nimeämätön synnynnäinen 'vika', joka aiheuttaa sen, etten ovuloi luomusti ilmeisesti ollenkaan, eikä kuukautisia myöskään tule normaalisti. Koko elämäni aikana minulla on ollut kolmet spontaanit kuukautiset. Muillakin valmisteilla meillä yritettiin saada kuukautiskiertoa ja ovulaatiota aikaan, mutta Clomifen ensimmäinen jolla onnistui. Minulla siis kyseessä tosiaan synnynnäinen häiriö homonitoiminnassa.

Täällä siis onnellinen Clomifenilla onnistunut esikoisen odottaja viikoilla 31+6. :) Toivotan kaikille yrittäjille onnea ja menestystä! :Heartred
 
Juuh päätimpä vastailla.
Clomit oli tarkotus ottaa käyttöön, mutta kun sisältävät liivatetta niin aloittettiin
Femar, vastaava kuin Clomifen


1.Onko tullut haittavaikutuksia lääkkeen ottamisen jälkeen ja jos on niin millaisia?
- Paljon herkemmät mielialat.. Huh.. jälleeen..
- Stressi huipussaa, ja viime kuussa retkahdin lomalla jälleen tupakoimaan,
joka vielä vaikeuttaa tilannettani enemmän, hirveä morkkis siitä!!
- Kuumat aallot, hikoilu päivisin ja öisin.

2.Ne joille on määrätty 2tbl/pvä, oletteko ottaneet yhdellä kerralla vai aamulla ja illalla?
- Ensiksi määrättiin 1tbl/pvä, kp 3-7
ensimmäinen kierto 2 kypsynyttä munasolua, yksi kummaltakin puolelta :) ja ensimäinen tikutettu ovis cb:llä.
kuitenkin loppukuun verikokeissa, arvot liian alhaalla, etten olisikaan ovuloinut.. Höh, tai vääränä päivänä otettu labra.
- Toinen kierto 1tbl/pvä, kp 3-7, ei ovulaatiota, tarkustus ultra viikko myöhemmin, ei mitään..
Menkkoja odotellaan vieläkin. pk. 39 menossa, ja terolut aloitettu.
- Ensi kierrossa 2tbl/pvä, kp 3-7,Kerralla ajattelin nuo ottaa, josko saatais ovis aikaan, ja sit katottua kuinka loppu kierrossa tuetaan.
-Ultrat ajotettu kp. 12-14

3.Kuinka kauan teillä on raskautumiseen mennyt näillä lääkkeillä?
- Yritystä takana 1,5v,
- Kesästä 2013 Terolut, joka säännöllisti kiertoa (kierto näillä 24p)
- Kaksi kiertoa Femaria takana.
Esikoinen luomu lapsi 1 yrittämisen jälkeen.

4.Muita clomifen aiheisia juttuja lukiessani törmäsin aika paljon monikkoraskaus riskiin, eli onko täällä kellään sattunut kohdalle monikkoraskauksia?
-Toivon kaksosia! :)
-Ehei tällä yrittämisellä ja tällä kropalla ei yhtään haittaisi saada kaksi pientä samalla kertaa,
salainen haaveni oli jo aikoinaan saada kaksoset.
-Tietenkin yhtä yritetään, se on suositus, mutta kun nuo kaksi munasolua kypsyivät samalla olin aivan innoissani. :D
Harmi että sieltä ei vain saatu kumpaakaan kiinni.

5.Minkä takia juuri teille on tämä lääke määrätty?
- Kesällä todettu pcos, rakkuloiuneet munasarjat ja kaikki lisäherkut mukana.
Ovuloin todella harvoin, ja luomu kierto mitä sattuu olemaan.
- Miehellä kaikki kunnossa, onneksi.
 
Muokattu viimeksi:
Hurjasti kiitos kaikille, jotka olette jo viitsineet vastata... :) Helpottaa vähäisen kuulla muidenkin kokemuksia niin ei "stressaa" ylimääräistä. :) Kun tuo yleisen puolen lääkäri ei juurikaan ylimääräisiä puhu, ei edes kysyttäessä. :sad001

Onnea ReginaVeritas tulevasta esikoisesta! :) ja Jemmyliini toivottavasti 2 "clomi-yritys" tärppäisi! :)
 
HAAMUTESTI..?
Onko muut saaneet haamuja raskaus testiin hormoneilla?..

Itteä hieman hämää vieläkin se hetken onni jonka sain kokea sillo aikasemmassa kunnon kierrossa,
ekassa Femar kierrossa, ko menkkojen oli pitänyt alkaa ja testiin ihmestykin haamuviiva.
joka sitten taittui myöhemmin olemattomiin..
Mikähän noissa senkin aiheutti,,
Sillä oli todella vahvat oireet ja itkin onnesta kun sain haamun,
oireet oli kuin esikoista odottaessa,,,, mutta miten..

Nyt tässä seuraavassa Femar kierrossa jossa en ovuloinut, ei ollut mitään "raskaus oireita"..
 
En ole alottanu vielä... :) Noin viikko pitäisi vielä odotella menkkojen alkamista... :) Kyllä valmiiksi hirvittää jo nuo haittavaikutukset... :D
 
No meillä taitaakin mennä sitten liki nuo aloitukset,,
mä just käynnistelen menkkoja ja tossa 4 päivänpäästä pitäis alkaa ja siit sit ne muutamat päivät ni on Femarit taas.
Täytyy tulla jakaan fiiliksii sit..
Nyt Pikainen juoksu lenkki ennen saunaa... :)
 
Clomi-resepti mullakin. Hyvä gyne, yksityisellä kävin. Julkinen päätti, että vaikka 5 vuotta on toivottu ja 2 keskenmenoa puoleen vuoteen, ei tartte tehdä mitään. "Tuu sit jos et tuu raskaaks 6kk". Ikää jo 34. Esikoinen täyttää pian 6v. Todettuna pco -tyyppiset munasarjat, epäsäännöllinen kierto (28-90). Viime aikoina on kuitenkin ollut noin 30-50 eli paljon parempi.

Ultrattiin, ei kovin kystiset munasarjat (km 15.12.2013), sen jälkene oli yksi lyhyt menkkamainen vuoto jo, kesti päivän. Limakalvot oli hyvät ja paksut, yli 7mm.

Nyt ensi Teroluteilla kierto käyntiin sitten Clomeilla apuja ovulointiin (esikosta raskauduin kp. 56 eli ovulaatio tosiaan heittelee). Ja sitten tukena Lugestron. Ilmeisesti hormonitasoissa on häikkää, sillä partakarvoja ja rintakarvoja kasvaa, akne on valtava.

Olihan se kallista 170e gyneen+lääkkeet. Mutta just nyt on olo et kannatti. uus vuos meni ihan ketuiksi, kun sain kirjeen julkiselta et ei meitä edes kiinnosta puhua sun kanssas..

Mä jaksan uskoa näihin nyt, koska olen tullut luomuna raskaaksi kolmesti ainakin. Yhden kerran lapsi jaksoi kasvaa (btw Terolut kuurituksen jälkeen ja raskauden alussa myös Terolut).
 
Puuppu: Toivotaan nyt, että teillä jaksaisi sitten tuleva kyytiin jäävä matkalainen matkustaa yksiössään loppuun asti! :)

Onhan tuo lääkkeiden ostaminen varsinkin aika kallista hommaa, varsinkin kun miettii sen niin, että ne jotka oikeasti haluaa lapsen ja pystyy sen elättämään maksavat tuhottomia summia lääkkeistä, kun taas toinen ääripää on sellaiset joilla ei ole mitään taloudellista edellytystä eikä välttämättä viitsimystäkään kasvattaa lasta ( esim. yksi "kaverini" maailmaan pyöräyttänyt 2 lasta ensimmäinen huostaan otettiin 6kk iässä ja toinen pari vuotta myöhemmin 3kk iässä, ei kuulemma vaan kiinnostanut niiden hoitaminen eikä voinut lähteä ryyppäämään, välillä jätti vauvan yksin kotiin jnejnejne...) saavat sellaisen "ilmaiseksi"... (ohhoh tulipas hieman avauduttua tässä samalla... :D)
 
Nessufly..
Todellakin tiedän tuntees.
Tää on niin väärin et ne jotka haluaa ei saa
ja jotka ei haluu niin pamahtaa paksusks ko näkee bokserit.. :/

Voimahaleja jokaiselle,
Onneks me ei olla kuitenkaan ihan yksin asioidemme kanssa.
Todella toivon että kaikki saatais kierroista kiinni piakoin ja pääsis tää stressi purkaantuun onnellisuutena..


Ite ei viel tutkimuksissa tiedetä ees et tarviinko lisätukea loppu kiertoon..
ja ne pirun menkat ei oo alkanut vaikka lopetin terot..
Aikasemmi alkaneet terojen vikana päivänä,,
jos ei pe mennessä ala ni täytyy soittaa et mitäs nyt..
 
Hihi, jos vaikka oliskii kyytiläinen tullu matkaan... :excited001 Ittellä alko tänään joten pe alotan clomit...:confused: vähäsen kyllä jo jänskättää... :rolleyes:
 
ÄÄH. tiiäkö eka kerta aikoihin ko en oo ees tollasta aatellut!!
Meillä mennään kp 49
ehei ennen teroja tein testin ja nega oli.. ja seksiä ei ole ollut aikoihin,
Mies sairaalassa ja lisää superisti mun stressiä Huh..
Pääsis jo kotiin ni tietäis pitääkö hoito keskeyttää.. niin jos ne menkat alkaa siis.*
 
. MITÄ CLOMIFEN ON JA MIHIN SITÄ KÄYTETÄÄN?


Clomifen-tabletti sisältää vaikuttavana aineena 50 mg klomifeenisitraattia, joka on keinotekoinen antiestrogeeni.

Naiset: Klomifeenin vaikutukset perustuvat sen antiestrogeenisuuteen, minkä vuoksi munasolun irtoamista estävä vaikutus poistuu ja estrogeenieritys lisääntyy. Tämä johtaa osaltaan munasolun irtoamiseen. Klomifeenilla on ilmeisesti myös suora stimuloiva vaikutus munasarjoihin, mutta munasolun irtoamisen aikaansaaminen edellyttää yleensä kohtalaista omaa estrogeenieritystä.

Miehet: Klomifeeni ilmeisesti salpaa myös miesten väliaivojen alaosassa sijaitsevat solut, jotka sitovat estrogeenia, jolloin palautejärjestelmän ansiosta testosteronieritys ja siemensolujen muodostuminen lisääntyvät.

Käyttötarkoitukset:
Naiset: Munasolun irtoamishäiriöt ja kohdun limakalvon liikakasvusta (hyperplasia cystica glandularis) johtuvat vuotohäiriöt.

Miehet: Eriasteiset siemensolujen muodostumishäiriöt.


Tässä kopsu suoraan clomien tuoteselosteesta! En ole kuullut että clomeilla säännöllistetään kuukautisita?? Terolutit taitaa olla sitä varten mutta korjatkaa jos oon väärässä :) . Mutta lyhyesti: clomit kypsyttää munasoluja ja edesauttaa niiden irtoamista = Ovulaatiota.
 
Muokattu viimeksi:
Täällä uusi keskustelija ilmoittautuu!

Lasta yritetty reilu vuosi, sain clomifenit juuri ja eka kierto menossa pienimmällä annostuksella 50mg/pv kp 3.-7....
nyt kp 14.

Oireina on tullut tähän mennessä: päänsärkyä, huimausta, kuumia aaltoja, pieniä vatsakipuja.

Eilen kävin seuranta ultrassa, ja tuli yhdyntäkielto :sad001 Siellä on kasvanut kolme isoa rakkulaa: 22mm, 19mm ja 17mm. Riskit kuulemma liian suuret kolmosiin, ei saa yrittää.

Yli vuoden jälkeen, eka kertaa kun jotain tapahtuu niin ei saa yrittää :sad001 Fiilikset on kyllä ihan nollassa.
Ja kuulemma lopetetaan clomifenit heti tähän. Ja mietitään parin luomukierron jälkeen uudelleen. Kiva kiva. :sad001 Jotenki on takki nyt melko tyhjä.
 
merita: Voi onpas tylsää, mutta keinoja on muitakin kun clomifenit :) joten ei heitetä kirvestä kaivoon. Tsemppiä!
 
Mirmeli
Nimen omaan Myös clomit toimivat kk säännöllistämiseen.
Koska clomeilla tarkoituksena saada ovulaatio, ja kun on ovis niin n.15vrk päästä on kk. :D
ja jos ei ovuloi niin sitten tukena terot.
ja pelkät terot pelkän kk säännöllistämisessä, mutta teroilla vain kaikki ei kerkeä ovuloimaan.

Merita,Voi hami... :/
Onks hirmunen halu yrittää kuitenki?
jotenki niin ikävää ettette saanut haluamaa nyt,
mut ehkä olis jo clomia varastoitunut ja plussaisitte heti luomukierrosta!
 
Takaisin
Top