Clomifen kokemuksia?

Onkos täällä sellasia, jotka on joutunut käyttämään clomeja jo pitemmän aikaa? Lääkäri sanoi, että neljä kiertoa syödään nyt ja sitten tauko. En vaan tajunnu kysyä, että kuinka pitkä tauko. Joten kuinka monta kiertoa noista clomeista on pidettävä taukoa. Riittääkö yksi vai pitääkö useampi olla ilman?
Niin, mä en tosiaan ole vielä aloittanut noita clomeja, mutta luin tuolta internetin ihmeellisestä maailmasta, että monet on kaksi kiertoa niitä ottanut, sitten pitänyt tauon ja sitten kun olisi pitänyt aloittaa uusi clomien otto, menkat onkin jäänyt pois ja raskaaksi on tultu... Tiedä sitten...:bored:

Mulla on nyt menossa clomi kierto 2/4 ja luonto ilmeisesti haluaa, että tämä kierto ei ole se josta raskaus alkaa. Eilen nousi kuume ja tänään on kp 17.:shifty: No kerrankin onneksi ovistesti näytti negaa aamulla.
Oon nyt miettinyt, että mitä oikeen teen. Sanoin miehelle, että ei kyllä hukata tätä kiertoa ja "suoritetaan" vaan pakollinen vaikka mulla on kuumetta. Mies vaan meinas, että ootko ihan hullu. Sitä vaan ei halua hukata yhtään kiertoa.
Voikohan kuume siirtää ovista? Mulla on se ollu yleensä kp 18-20, joten nyt vaan kunnolla lepoa ja toivotaan et ovis tulee vasta parin päivän päästä.:)

Toi voi Tintti perustua siihen, että kun clomit kertyy elimistöön, niin siks niistä täytyy pitää taukoa välillä.
Ehkä tossa on käynyt niin, että elimistöön kertyneet clomit on jotenkin vaikuttanut vielä ja avittanut ovista vaikka niitä ei varsinaisesti tässä kierrossa olekaan syöty.:)

Aaah, mutta nyt sohvalle lepäilemään ja kattomaan aamu TV:tä.

Tintti, ei niitä clomeja kannata pelätä! :) Määki menin lukemaan netistä kauhukokemuksia ennen kuin aloitin niiden syömisen. Eka clomikierrossa oli vaihdevuosioireita (kuumia aaltoja ja hikoilua), mutta toisessa clomikierrossa ei ollut oikeestaan enää mitään oireita. Kävin yksityisellä ja siellä lääkäri määräsi clomit suoraan 4 kierroksi, jonka jälkeen olisi pidetty taukoa tai aloitettu miettimään muita hoitomuotoja. Meillä tosiaan tärppäsi toisesta clomikierrosta ja tällä hetkellä on mittarissa viikkoja 23+4.

Tsemppiä kaikille yrityksiin! :)

Mulle lääkäri kirjotti 4lle kierrolle ja ssitten jotain muuta. Toivottavasti ei niin pitkälle tarvisi mennä. Olisin jo todella valmis siihen plussaan.. Huooooh...

Toi voi Tintti perustua siihen, että kun clomit kertyy elimistöön, niin siks niistä täytyy pitää taukoa välillä.
Ehkä tossa on käynyt niin, että elimistöön kertyneet clomit on jotenkin vaikuttanut vielä ja avittanut ovista vaikka niitä ei varsinaisesti tässä kierrossa olekaan syöty.:)

Aaah, mutta nyt sohvalle lepäilemään ja kattomaan aamu TV:tä.
Jepulis.. :)

Tintti, ei niitä clomeja kannata pelätä! :) Määki menin lukemaan netistä kauhukokemuksia ennen kuin aloitin niiden syömisen. Eka clomikierrossa oli vaihdevuosioireita (kuumia aaltoja ja hikoilua), mutta toisessa clomikierrossa ei ollut oikeestaan enää mitään oireita. Kävin yksityisellä ja siellä lääkäri määräsi clomit suoraan 4 kierroksi, jonka jälkeen olisi pidetty taukoa tai aloitettu miettimään muita hoitomuotoja. Meillä tosiaan tärppäsi toisesta clomikierrosta ja tällä hetkellä on mittarissa viikkoja 23+4.

Tsemppiä kaikille yrityksiin! :)
En mä silleen pelkääkkään...Tää on semmosta hyvällä tavalla "pelkäämistä"/jännittämistä vaan.. :) Onneksi olkoon!!!

Sama täällä, pelonsekaista jännittävää odotusta :) odottelen menkkoja alkavaksi ke tai viim to, mutta kaikki siihen liittyvät oireet loistaa poissaolollaan! onpa kummallista, yleensä viimeinen viikko on ihan PMS helvettiä. Nyt ei oo mitään oloa missään. Mutta viikonloppuna näillä näkymin pääsee alottaa.. Jännä nähdä. Toisaalta toiveet korkealla, toisaalta epätoivo ettei nekään auta..

muoks. Tintti, piti sulle kommentoida tota aukkaria. Oli mullakin kyllä aika epämiellyttävää, kaikkein eniten sattui kun se tarttui pihdeillä kohdunsuusta kiinni, muu ei ollut niin kivuliasta ja auki oli molemmat. Mutta sitten tämä ihana tulehdus tuli kylkiäisenä..

Mulla ei ole noista clomeista tullut ikinä oikeestaan mitään oireita ja olen niitä elämässäni nyt viisi kiertoa syönyt.

Toi aukkaritutkimus on kyl aikas ikävä. Kun olin siellä reilut kaksi vuotta sitten, niin siellä oli pari erikoistuvaa seuraamassa. Oikeen monta kertaa ruiskutettiin sitä suolavettä, että näkevät millanen "makkara" muodostuu vasemmalle kun se on tukossa.:inpain:

Perjantain kuume kesti sit vaan onneks yhden päivän, mutta sitä ovista ei ole vieläkään tullut (nyt siis kp20).

Vähän ahdistusvalitusta: Tulin kotiin kaupan kautta. Siellä näin yhden puolitutun, jolla oli maha pystyssä. Kyllä laittaa kateeksi, kun noita näkee. Miettii vaan, että suodaanko sitä itselle ollenkaan lapsia, kun tässä hommassa vaan kuukaudet vaihtuu ja mitään ei tapahdu.:sad001

On tässä päivässä jotain hyvääkin, vaikka vauvamahat ahdistaa ja lisäävät stressiä. Niin sää on ollut aivan mahtava. Ihana auringonpaiste.:)

Vauva on ollut toiveena syksystä 2009 ja pillerit jätin 10/2011. Oon rempannu eri lääkäreillä 1/2012 eteenpäin. 9/2013 saatiin clomit ja 12/2013 plussasin. 6/2014 meidän vauva kuoli kohtuun ilman mitään selitettävää syytä rv 29.
Niin tän kaiken jälkeen en ole osannut olla iloinen kavereiden/sukulaisten raskausuutisista. Lähinnä oon vaan itkua pidätelly, kun ovat kertoneet. Toki tuon viime kesäisen jälkeen lähes kaikki ymmärtää reaktioni.

Jotenkin turhauttaa, kun vauvan aikaan saaminen kesti aikansa. Pitikö se vielä viedä meiltä.

Oi voi tulipas vuodatusta.

Sama täällä, pelonsekaista jännittävää odotusta :) odottelen menkkoja alkavaksi ke tai viim to, mutta kaikki siihen liittyvät oireet loistaa poissaolollaan! onpa kummallista, yleensä viimeinen viikko on ihan PMS helvettiä. Nyt ei oo mitään oloa missään. Mutta viikonloppuna näillä näkymin pääsee alottaa.. Jännä nähdä. Toisaalta toiveet korkealla, toisaalta epätoivo ettei nekään auta..

muoks. Tintti, piti sulle kommentoida tota aukkaria. Oli mullakin kyllä aika epämiellyttävää, kaikkein eniten sattui kun se tarttui pihdeillä kohdunsuusta kiinni, muu ei ollut niin kivuliasta ja auki oli molemmat. Mutta sitten tämä ihana tulehdus tuli kylkiäisenä..
Juu,mullon ihan sama fiilis jo nyt,vaikka alotan vasta ens kuun puolella ne clomit,että mitä jossei niilläkään auta.. :confused: Mulla se sattu eniten kun ne laitto sitä ilmaa sinne ja tuli se kauhee paineen tunne..Sitten koko loppu ehtoon supisteli sisuskaluja silleen,että töissä ei voinu suoraan kävellä,eikä nostaan mitään...

Multa loppui nyt sitten clomien käyttö kokonaan, kun lääkäri niin sanoi.
Verikokeissa progesteronin arvo ei noussut tarpeeksi.
Ei edes lähtenyt kokeilemaan tupla-annostusta vaikka aluksi niin piti tehdä. Olen niin pettynyt. Sanottiin vaan että pudota neljä kiloa ja ota sitten yhteyttä jos ei ole syksyyn mennessä tärpännyt. Ja miehen siittiöt pitäis kans tutkia vaikka todistetusti ne toimii. :(
Tän paskempaa oloa ei voi ollakkaan. Miten mä kerron mun miehelle?

No johan on kökkö. Niin onko sulla ollut ihan 1tabl/pv? Mitä täältä jostain oon lueskellu niin joillakin alotellaan 2tabl/pv. Oisko vaikka voinu pitää pari kiertoo taukoo ja sit alottaa isommalla annoksella.
Tuo, että pitäis syksyyn odottaa, niin tuntuu varmasti mahdottomalta, ihan kun ei olis jo tarpeeks odotellu.:shifty:

Ennen kun sain clomit, niin mulle kans lääkäri määräs laihduttamista. Paino oli tuolloin 79kg (pituus 164cm) ja lopulta puolessa vuodessa laihdutin 72 kiloon. Sitten määräsivät clomit. Mutta tuo odottaminen oli silloin ihan kauheeta.
Ensin annettiin 3kk aikaa laihduttaa lähemmäs 70kg ja sitten oli puhelinaika lääkärille. 3kk:n päästä pudonneet -3kg ei riittänyt lääkärille. Sovittiin puh.aika jälleen 3kk:n päähän. Sit aattelin, että v***tu laihdutetaan sitten, jos se siitä on kiinni ja sit sain painon tuohon 72kg. Hokivat vaan, että ihan muutaman prosentin painon pudotus voi auttaa.

Voimia teille tälle odotteluajalle. Toivotaan, että kävis sellainen onnenkantamoinen, että tulisit ihan luomusti raskaaksi.:rolleyes:

Mamma, yks tabl. Päivässä kolme kiertoa söin. Niillä ei saatu ovulaatiota aikaiseksi. Ilman clomeja ei senkään vertaa. Mä siis painoin yrityksen alkaessa 5 kiloa vähemmän mitä nyt tällä hetkellä, eikä silloinkaan tärpännyt. Nyt en enää tiedä mitä ajattelisin...
Olen siis lokakuusta lähtien yrittänyt painoa tiputtaa, mut ihan päin vastainen suunta ollut. Kävin neuvolassa jopa tarkastuspunnituksissa, ruokapäiväkirjaa seurattiin, siinä ei ollut mitään sanottavaa, ihmeteltiin vaan että miksi ei painoa lähde tippumaan. Liikunta on lisääntynyt. Herkuttelu siirtynyt viikonlopulle.. En tie, en jaksa... :(

Takaisin