Clomifen kokemuksia?

No tuota... niin.. meillä nyt mitä on laskettu (voi tietysti heittää) niin emme edes olleet intiimisti tuolloin jolloin hedelmöittyminen on laskettu tapahtuneeksi (meillä oli tosiaan firman juhlat, joissa meni sitten vähän "överiksi".. ja olinkin varma että kyseinen kierto oli menetetty tapaus...yllätyksiä sattuu).

Mutta meille muutenkin lääkäri antoi neuvoksi, että ovulaation aikaan joka toinen päivä riittää. Siittiöthän elävät muutaman päivän. :)

Eli toisin sanoen ei joka ilta tarttis jyystää. ku kävi sillein et mun mies säikähti ja otti takapakkia :) mut nyt innoissaan :) ihanaa kun on muille tuollaisia yllätyksiä tapahtunut nii ei oma toivo ihan kuivu :)

Juu ei tartte joka päivä. Kyllä meillä lääkäri otti ihan itse asian meille puheeksi, että läheisyyden suhteen ei tarvitse muodostaa mitään pakonomaista aktia. Ymmärsi siis, että kun muutenkin takana vuosi yrittämistä niin ovisten laskeminen muutenkin saattaa pidemmän päälle poistaa spontaanisuutta yhdessäolosta ja aiheuttaa rutiininomaisuutta.

Ja tuo läheisyys muutenkin ontosiaan pääkopasta kiinni... Ja jos muodostaa koko lapsen hankinnasta kauhean stressin niin ei sekään hyväksi ole yritykselle :)

oon ihan samaa mieltä, niin kuin mieskin sanoi ei tee mieli kun on pakko ja siksi en itse edes tikuta ovista koska pelkään että viimeisetkin halut lähtee sen stressaamisen tms vuoksi. me ollaan helmikuussa oltu 2 vuotta ilman ehkäsyä. kyllä nyt aamulla taas käyty tunteita läpi toivosta, epätoivoon,innostukseen ja lannistumiseen :D ajattelin testata ekan kerran ens viikon sunnuntaina :)

Toivottavasti pian tärppää. En kyllä näe mitään syytä miksi ei tärppäisi, jos lääkkeet auttavat :) meillä kerkesi tulla kaiken kaikkiaan yrittämistä 1,5 vuotta. Olimme kyllä päättäneet, että jos nyt ei tärppää niin ne kaksi clomi kuuria vielä kokeilemme ja sen jälkeen pitäisimme puolen vuoden tauon.. (meille meidän lääkäri sanoi 4x clomi kuuri max. putkeen)..

Tervetuloa tintti 83! Onko teille suunniteltu jotain lapsettomuuskäyntejä/hoitoja?
Moikka vaan!!Mä tosiaan olen nyt vuoden ollut ilman ehkäsyä,Melianee söin noin 13-vuotta..Abortti on tehty mulle kun olin 17-vee..Että sikäli aattelin raskautumiseni onnistuvan nytkin..Vaan kuinkas kävikään.. :/ Nyt elokuussa aattelin mennä yksityiselle kattomaan missä vika kun kunnallisessa huollossa ei oikeen noteerattu millään tavalla asiaa.. :/ Eli tällä hetkellä musta on otettu kilpirauhaskokeet,on ookoo..Klamydia ja tippuri näyte,tulos negatiivinen ja nyt meen torstaina otattaan sokeriarvot..(kun muistas tänään olla 12h syömättä..) :D Sen jälkeen pitäis vielä käydä uudessa papatestissä kun siellä oli alkuvuodesta joku tyyppi 2 löydös..Sen jälkeen jos vihdoin sais lähetteen lapsettomuusklinikalle tolta tk-lääkäriltä..Mä ihan oletin kun sen juttusilla tässä kävin,että se kirjottas jotakin hormoonikuuria mulle..Mutta "nosti kätensä heti pystyyn"...Siinä se noin lyhykäisyydessään.. :D

Asutko missä päin? Pk seudulla noi kunnallisen hoidot on aika hitaita. Kokeiltiin niin kahden kuukauden päähän olisi mennyt käynti siitä, kun anoimme siirtoa julkiselle puolelle. Jotenkin päätimme sittenkin jäädä yksityiselle puolelle.

Kroppakin muuttuu ja eri asioita voi ilmestyä iän mukaan. Kannattaa aina tutkia, jos epäilee jotain olevan pielessä. :)

Meidänkään halua ja hätää ei noteerattu kunnallisella millään tavalla joten marssimme yksityiselle.. Tai no väestöliiton klinikalle. Vaikka hieman kalliimpaa onkin, silti makut pysyvät ihan kohtuullisina ja heillä on tavoitteena saada nopeita tuloksia (tutkimukset 4 kk:n aikana, jonka jälkeen olisi tarkoitus aloittaa pikimminten hoidot).

Se on hienoa! Minulla ei kypsynyt mikään ennen clomeja.. Hienoa, että toimii sinullakin. Nyt se on vaan toivottava, että tärppäsi! :)

mielenkiintoista lukea Marikatan kokemuksia kun meilläkin todennäköisesti tarkoitus hakeutua Väestöliittoon jos nämä Clomi kokeilut ei tuota tulosta. Niin paljon kuullut positiivista Väestöliitosta, enkä todellakaan halua odotella enää yhtään enempää mitä on pakko. Toki aina se rahapuoli mietityttää, mutta onneksi maksujakaan ei tarvitse maksaa kerralla kaikkia.
Jos saa kysyä, nii mitä kaikkea tähän mennessä teille on Marikata Väestöliitossa tehty? Ja paljonko maksuja n. on tullut? Ei ole pakko vastata. :)

Ihan offtopic, mutta mikä ihmeen "Joulukuunmammat 2015" ?! :eek: Mistä kummasta tuo liite on tuonne mun käyttäjänimen alle ilmestyny? Todella spookya. Miten sen saa poies?

mielenkiintoista lukea Marikatan kokemuksia kun meilläkin todennäköisesti tarkoitus hakeutua Väestöliittoon jos nämä Clomi kokeilut ei tuota tulosta. Niin paljon kuullut positiivista Väestöliitosta, enkä todellakaan halua odotella enää yhtään enempää mitä on pakko. Toki aina se rahapuoli mietityttää, mutta onneksi maksujakaan ei tarvitse maksaa kerralla kaikkia.
Jos saa kysyä, nii mitä kaikkea tähän mennessä teille on Marikata Väestöliitossa tehty? Ja paljonko maksuja n. on tullut? Ei ole pakko vastata. :)

Hei Kaethe, hienoa jos meidän kokemukset voi jollain tavalla auttaa.
Meille tehtiin klinikoilla alusta asti tutkimukset (siemenneste, kierron kartoitus, verikokeita, aukiolotutkimus). Näiden jälkeen päädyttiin kokeilemaan clomeja (sisältäen tiivis seuranta kuurin toimivuudesta ja kypsyvien follikkelien seuranta)..

Kaiken kaikkiaan ensimmäisestä kerrasta viimeiseen käyntikertaan, eli tutkimuksista raskauteen kului aikaa sellainen 5 kk. Mukaan mahtui yksi kemiallinen raskaus.. :) Kannattaa tutustua heidän kotisivuihinsa. Antaa paljon informaatiota heidän hoitoketjustaan ja kaikesta muusta tarpeellisesta. Maksuja kiertyi kaiken kaikkiaan noin.. mitäs arvioisin pyöreesti sellainen 1600 €? alle 2000 € kuitenkin. Ja tosiaan maksu on joustavaa ja sovittavissa tarpeen mukaan. Meillä oli käyntien aikana kyllä muutamia "turhia" käyntejä. Johtuen liian aikaisesta ultraus ajankohdasta. Esim juurikin kypsyvien follikkelien seurannan suhteen. Kuukaudessa noita maksuja kertyi sellainen 250 €:n edestä. Alussa (ensimmäisten kuukausien aikana) kyllä enemmän, kun halusimme kaikki mahdolliset tutkimukset mahdollisimman pian, jolloin maksujakin kertyi enemmän...

Ajattelin laittaa tän tänne teille myös arvioitavaksi. eli eilen oli todella tylsää ja mä ajattelin et leikin tiedemiestä ja huvikseen pissasin tikkuun ilman minkäänlaisia odotuksia koska tänään vasta dpo6 ja kp19. mut ihan kuin näkisin hailakan viivanpaikan. :?

Liitteet

• 1414838574222.jpg
    1414838574222.jpg
    35.6 KB · Katsottu: 142
Tuntuu ettei tällä palstalla ole enää eloa, mutta lume, kyllä minä tuossa niin ihan todellatodella hailakan viivanpaikan.. Nyt odotat muutamia päiviä, kun eihän tuossa vaiheessa testit oikeastaan vielä kai mitään näytäkkään..

Joo nyt tuntuu et vähä vissii kuivahtanut kasaan mut yritän saada tänne vipinää ;) onko kettulista kuulunut mitään ? joo ei siinä periaatteessa vielä pitäisi mitään elämää mullistavaa näkyä :D ens viikolla uusiksi :)

Takaisin