Clomifen kokemuksia?

Hei haloo!!! Missä kaikki, kun täällä on niin hiljasta!? :)

Nyt kp26 ja menkat tekee tuloaan :(. Eilen ja tänään jomottanu alavattaa ja tullu verituhrua paperiin. Jotenki mieli maassa.. Onko muilla clomit lyhentänyt kiertoa? Mulla on viimeisen vuoden aikana kierrot ollu 32-42 päivää ja nyt näyttäs olevan noin 26 päivää. Pitää kai koittaa tästäkin repiä jotakin positiivista... kun ei ollut nyt taaskaan meidän vuoro, niin pitää vissiin olla tyytyväinen siihen, että kierto jäi lyhyemmäks, niin saadaan aloittaa taas uusi yrityskerta..
 
E: mulla clomit tasas kierron 29 päivään... :) ennen väli oli 22-35 päivää... :) toivottavasti teillä tärppäisi seuraavaksi! :)

täällä kp 24, en ihan kettuillaksenikaan jaksanut tikutella ovista, eikä ollut muutenkaan ollenkaan ovistuntemuksia eli saas nähdä, eiköhän se menkat ala loppuviikosta/ens viikon alussa... :) ens kuun 16pvä vasta seuraava lääkäri jossa sitten keskustellaan jatkosta, pistoshoitojen pitäisi siis alkaa tuon käynnin jälkeen, mutta olo on ihan kahdenvaiheilla tahtooko aloittaa niitä vai ei... :sad001 hankalaa...:confused:
 
E päästiin inssiin :). Inssi tehtiin maanantaina 11 päivä ja lauantaina testasin negan :(. Huomenna teen uuden testin kun on 30/28-32 pääsääntöisesti ollut nyt 28-29 kiertoja.

Eri tavalla on nähtävästi clomit vaikuttanut kierron pituuteen :( toivottavasti ei mee ihan sekaisin...
 
Älä vielä luovuta. Saattaa se positiivinen sieltä tulla. Kyllä on muitakin joista on tuntunut tuolta jossain vaiheessa ja stressaaminen on kyllä huono juttu raskautumiselle. Yritä löytää itsellesi jokin keino rentoutua koska liika yrittäminen ja odottaminen ei yleensä toimi. Mulla kävi juuri näin kun olin jo lähes luovuttanut ja ja pitämässä ainakin taukoa niin tulin vahingossa sitten raskaaksi tosin letrozolilla mutta siihen kiertoon ei ees yritetty vaan yks kerta tärppäs. Ajattelin että tämä kierto on nyt väli kierto ja seuraavassa sitten joten ei ollut mitään paineita ja mielestäni tämä oli ratkaisevaa onnistumiselle. Itse olen pahin stressaaja ikinä joten tiedän ettei se ole helppoa.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Hei, sattumalta löysin ketjun ja päätin rekisteröityä ja liittyä mukaan keskusteluun. :)
Taustaa sen verran, että meillä on yksi clomeilla alkunsa saanut lapsi. Sen jälkeen tuloksettomia ivf-hoitoja sekä 3x luomuplussa, joista kaikista kkm vkolla 8.

Nyt lääkäri määräsi jälleen clomit, kun huomattiin, että munatorvet eivät sittenkään ole tukossa.

Ensimmäinen clomikierto menossa, ei folliultraa tms seurantaa, koska lääkäri ei nähnyt tarpeelliseksi.

Nyt menossa kp 17/23-25. Ovisoireet oli kp 13 ja 14. Ovista en tikuttanut, tuottaa vain stressiä minulle.

Nyt ihmettelen clomioireita, joita aiemmalla kerralla ei ollut: veriviiruja valkovuodossa ennen ovista, järkyttävät alavatsakivut ennen ja jälkeen oviksen (n. 4 päivää), alavatsa niin turvonnut etteivät farkut mene jalkaan, koko kroppa turvonnut ja paino noussut neljässä päivässä kilon!!!

Mietinkin, että toista kiertoa en suostu syömään ilman seurantaa. Kivut oli niin kovat, että itku silmässä oli joka ilta.
 
Jamipa mulla on kans tässä clomikierrossa oviksen jälkeen ihan hillittömät mahakivut.Eilen illalla jouduin meneen nukkumaan lämpötyynyn kans ku niin ramppasi :( toivottavasti näillä kivuilla ois positiivinen merkitys!
 
Täällä kanssa yksi mahakipuileva ja turvonnut :/ käytän tosin Letrozoleja. Vasemmalta ihan painoarka ja välillä alamaha on todella arkana. Nyt kp 18/28-30.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nyt kp29 ja mulla ei ole vieläkään alkanu vuoto kunnolla.. Maanantaista lähtien on tullu tuhrua vaan paperiin. Alkais nyt kunnolla,niin pääsis taas yrittämään.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
Moikka!
Ajattelin jakaa oman kokemukseni noista clomifen hoidoista :) Ekan kerran niillä aloitettiin v.2012 yritys kun tutkimuksissa ei löytynyt mitään vikaa mistään. Heti ekaan yritykseen lääkäri määräsi clomit kp 3-7 ja siitä sitten olikohan noin 5 päivää pistin puregonia ja sitten oli vuorossa pregnylillä ovulaation aikaan saaminen ja ajoitettu yhdyntä...ja tadaa tulin raskaaksi..alkoi kaksos raskautena, joista toine kasvu lopahti 7 viikon jälkeen..yksi terve lapsi syntyi. Nyt taas vuoden 14 helmikuusta alkaen oli kaksi yritystä samalla lääkityksellä, eikä tärpännyt. Noitten lääke kiertojen jälkeen tulin ekasta luomu kierrosta raskaaksi, se tosin meni kesken 6+3 viikolla. Nyt viimeisimpänä menin ultraan niin että sinne oli luomusti kasvanut hyvän kokoinen munasolu ja sain pregnyl irrotus pistoksen, ajoitettu yhdyntä ja lugesteron jatkohoidoksi..ja ekan haamun tein jo 3 päivää ennen kuukautisten alkamispäivää..tänään olisi pitänyt alkaa ja digitaalinen testi näytti raskaana 1-2 viikkoa..toivotan ettei vaan mene kesken :)
Alkupäästä luin noita useamman kirjoituksen jossa klomikierron yritys oli tyssännyt ovulaation puuttumiseen..oletteko kysyneet lääkäreiltänne miksi eivät käytä pregnyl pistosta varmistamaan ovuloiminen? näin maalais logiigalla se tuntuisi hyvin järkeenkäyvältä ja mahdollisuuksia huimasti parantavalta :)
 
Huoh, ne nun kivut oli clomeista johtuvaa. Nyt on ihan normaalit oireet tähän vaiheeseen kiertoo eli kuivaa on kuin saharassa, munasarjaa tuikkii välillä ja rintoja aristaa. Nää on oireita, jotka mulla on joka kierto ennen menkkoja, joten enää en edes elättele toiveita plussasta.
 
Mulla oli täysin menkkakivut sekä pientä tiputtelua ennen plussaa, jonka sain tikutettua vasta kun menkat oli pari vkoa myöhässä. Olin aivan varma, että tässä sitä taas ollaan; kierto jostain syystä sekaisin ja koko rumba alkaa alusta, mutta toisin kävi :) joten pidän peukkuja teille!
 
E: ootko r-testiä tehnyt vai alkoiko vuoto kunnolla? :)

täällä taas aloitellaan uutta kiertoa, eli kp 1 menossa... :sad001 vieläkin ajatukset hoitojen jatkamisesta ihan sekaisin, yhdellä hetkellä päätän, että jatketaan pistoksilla ja toisella taas päätän, että odotellaan vielä... :sad001 tällä hetkellä ei kamalan suurta luottoa vaan ole noihin hoitoihin... :sad001 mitä sitten JOS rahat menevätkin "hukkaan" ja joutuu taas nostattamaan toiveita raskaudesta ja pettyy taas entistä enemmän jos raskaus ei alakkaan (ja muutenkin kärsin piikkikammosta niin ei ehkä senkään takia houkuttele :grin)
nyt siis yritystä takana 4 vuotta joista 4 on ollut clomikiertoja eikä vieläkään edes sitä haamuplussaa ole tullut koskaan... :sad001
 
Nessufly: Tein mää eilen testin ja negaa näytti :(. Vuoto ei ole vieläkään alkanu, sillon tällöin tulee tuhrua paperiin. Tänään olis kp32 ja pitää varmaan viikon verran vielä odotella ennen ku soitan lääkärille, että mitä nyt tehtäis. Kyllä ärsyttää tämä oma kroppa! Kuinka paljon teitä on muuten Nessufly tutkittu? Oletteko ajatelleet mennä IVF:n, jos näistä kevyemmistä hoidoista ei ole apua? Kyllä tämän lapsettomuuden kanssa on hermot tiukilla, mutta jospa meitä joskus onnistaisi :).
 
TK: Kuinka kauan sulla tuota tiputtelua kesti? Entä teitkö yhtään haamuviivaa ennen positiivista tulosta?
 
Ei yhtään haamuviivaa, vaan pelkkiä täysivarmoja negoja kunnes digi ilmoitti raskaana 2-3.
Tiputtelua oli enempi parin päivän ajan molemmin puolin kun menkkojen piti alkaa, sen jälkeen muutaman kerran viirua paperiin ja vko ennen plussaa kesken petihommien oli runsaampaa vuotoa. Näitä kovasti välistä mietin, koska plussan jälkeen ei ole tullut edes sitä viirua paperiin.
 
E: kannattaa, ja eihän sitä tiiä vaikka testi positiiviseksikin muuttuu... :) niin ja voihan sitä raskaana ollakin vaikka testi ei positiivistä antaisikaan... :) pidän peukkuja teille! :)

no siis viime vuonna kesällä/syksynä: ekana miehen simpat, sit perus verikokeet hormoonitasoista + keltarauhashormoonit ja kilpirauhanen, sukupuolitauti testit, kohdun varjoaine kuvaus, eli ilmeisesti kaikki mahdollinen tutkittu? :)

ivf on kuulemma joskus tulevaisuudessa, eli nyt alkais pistokset jos ei apua, alkuvuodesta inssit ja sitten sen jälkeen jos ei vieläkään mitää apua niin sitten ivf... :) näin puhuttiin jo kesäkuussa lääkärin kanssa...

jotenkin vaan uskon, että vaikka pidettäisiinkin pidempi hoitotauko (esim. vuoden) niin en silläkään välilä raskaudu tai edes plussaa saa... :) koska ensimmäiset 2 vuotta en edes miettinyt koko lapsi asiaa samallalailla kuin nytten, en stressannut alkaako kuukautiset vai ei ja näin, eniten tässä on masentanut se lääkärin kommentti joulukuussa "kyllä me näillä clomeilla sut raskaaksi saadaan, ensimmäisestä tai toisesta kierrosta ihan varmasti!"

ajatukset noiden pistosten suhteen heittelee niin kamalasti, ettei itsekkään yhtään tiedä mitä tehdä, ajatukset on jossain umpikujassa...
 
Takaisin
Top