Clomifen kokemuksia?

Moi! Mulle aloitettiin nyt seuraavaan kiertoon clomit kp5-9. Mulla mies on jokatoisen viikon töissä ja jokatoisen viikon kotona. Voinko tehdä niin etten ota clomia siinä kierrossa ollenkaan kun tiedän ettei mies ole oviksen aikaan kotona. Ihmettelen myös suuresti ettei lääkäri katsonut tarpeelliseksi seurantaa kypsyvien munasolujen suhteen. Olen ilmeisesti ovuloinut mutta useimmiten loppukierrosta vasta jos olen edes ovuloinut. Jotenki tekis mieli odottaa vielä ja testata muut vaihtoehdot. Luge esim. Jäi testaamatta kokonaan kun en ovuloinut viimekierrossa ollenkaan. Jospa tässä kierrossa ovuloisin. :) onko mahdollista etten ovuloi ollenkaan edes näillä clomeilla ja jos ovuloin ni pitäiskö oviksen tulla kp 14-15 noilla ohjeilla :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
On myös mahdollista ettet ovuloi clomeillakaan. Mulla vaste saatiin vasta kolmannella clomikierrolla, jolloin söin 3tbl kierron 3-5.pv. Mielestäni sun kannattaisi vaatia seurantaa. Pk-seudulla julkisella eivät esim tee mitään jos follikkeleita on 3, kahdella saat itse päättää esim inssin.
 
Muokattu viimeksi:
lucky87: no siis clomienkin kanssa on vaikea ennustaa mihin kohtaan kiertoa ovis sattuu, vai tuleeko ollenkaan... :) että sillä periaatteella en jättäisi syömättä... :) (ja kyllähän ne simpat useemman päivän siellä säilyy jos ei ihan ovista pysty hyödyntämään) itse siis suosittelisin jo jostain kp 9-10 eteenpäin tikuttamaan ja clearbluen on ihan paras, kun ei tarvitse yrittää tulkita onko viivaa vaiko eikö... :) oliskohan mulla ovis sattunu kp 16-19... kannattaa niiku TK sano ni vaatia seurantaa, seurannassa näkee myös sitten sen jos ei clomit anna tarpeeksi vastinetta ja follikkelit ei ala kasvamaan ja myös sitten sen jos niitä kasvaakin liikaa... :)
 
Mulla ovis heitti, lopulta kun sellainen saatiin tikutettua, kahdella jopa kolmella päivällä. Riippuu niin kovasti kierrosta ja siitä mitä siellä taustalla on.

Lisäksi olen ymmärtänyt, että clomien vaikutus ei lopu siihen kiertoon, vaan on ns pidempivaikutteinen lääke. Kannattaa siis vaatia kontrollia, jotta edes tiedät niiden tehoavan sinulla :)
 
Nessufly: Kyllä mä vielä elättelin raskaustoivetta viime viikon perjantaina ja lauantaina, kun tein kumpanakin aamuna testit ja niissä näky hailakka haamuviiva (niissä oli selkeät haamuviivat, koska jopa mun mies näki ne :)). Kävin sitten tuhlaamassa rahaa clearbluen digitestiin ja sunnuntaina negaa näytti :smiley-angry017.


Omanapailempa taas! Eipä tartte siis enää jahkailla... Nyt olis kp2 ja huomenna pitäs alkaa vetään clomeja naamariin. Eipä nuo clomit siis pitentänykkään mun kiertoa oikeastaan yhtään. Ainoastaan uutena juttuna tuli tiputtelivuoto, jota kesti viikon verran. En tiiä voiko tommonen tiputtelu johtua siitä, että munasolu yritti tarttua seinämään tai aiheuttiko nuo lääkkeet itsessään sen tiputtelun.. Jos se tiputtelu aiheutu noista clomeista, niin pelottaa jatkossa, että voiko mun kohtuun kiinnittyä tuon tiputtelun takia!?
 
E: tosi kurjaa et alkoi, varsinkii noiden haamujen jälkee! :sad001 parempaa tsemppiä tähän kiertoon! :) jos nyt vaikka tärppäisi... :) clomien lääkeinfosta kun lukee niin lukee, että valmisteen käytön yhteydessä on myös ilmennyt epänormaaleja kohtuverenvuotoja, eli oliskohan toi tiputtelu ollut sitten sitä? :)
 
Nyt tulee pelkkää omaa napaa... En tajua, miten ihmeessä voi seota kiertopäivissä niin pahasti, et kuvittelin tänään olevan jo kp 29 ja menkkojen myöhässä! Pöljänä tein testin, johon tuli näkyvä toinen viiva, tosi haalea kylläkin, (en tiedä, missä vaiheessa se siihen oli tullut, koska unohdin koko testin juostessani vastaamaan puhelimeen) ja totesin miehelle, että kroppa vain sekaisin, kun menkkoja ei näy oireista huolimatta. Miehen mielipide oli, ettei vielä ole myöhässä ja vasta la tai su pitäs menkkojen alkaa oviksesta laskien. Nyt iski karmee stressi tosta liian aikaisesta testaamisesta, koska pelkään, ettei se tarkoita mitään, että alkio vain hipaissut kohtua tai viallinen testi.
En ole miehelle puhunut testistä mitään, en tahdo hänen toiveitaan turhaan nostattaa.
 
Clomit tosiaan varastoituu kroppaan ja vaikuttaa myös myöhemmin vaikkei niitä söis :) sen takia välillä taukoja suositellaan.

Nessufly, clomit voi aiheuttaa kuten monet muutkin valmisteet etenkin hormonit siihen et tulee tiputteluja tms. :)

Jamipa, toivotaan et alkio olis jämäkästi kiinni, haalea viiva voi olla vaan aikaisesta testaamisesta kiinni, itsellä dpo10 eka haalea ja ny rv17+2. Uusi testi viikonloppuna kehiin :)

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app
 
"Menkat" kesti torstai-illan, sen jälkeen ei ole ollut vuotoa. Rinnat arat, vatsaa juilii välillä menkkamaisesti, hurja turvotus, kamala väsymys. Nukun öisin 8-10 tuntia, silti parina viimepäivänä olen joutunut ottaan parin-kolmen tunnin päikkärit... Tänään aamupissasta haalea, mutta selkeä toinen viiva.
Vielä en uskalla iloita, tavallaan odotan vuotoa alkavaksi tai että käy kuin aiemminkin, ettei varhaisultrassa näy sykettä.. Ehkä tämä pelko helpottaa ja uskaltaisin edes hieman iloita, mikäli vuotoa ei näy ja varhaisultrassa näkyy syke. Sinne vain on vielä mooonta viikkoa aikaa ja vuoto ehtii alkaa.
 
Meillä oli kaksi clomifen kuuria 1tab/pvä .Ensimmäisessä ultrattu ja yksi oli kypsymässä . Testastasin ovista silloin kuin sanottu. Toinen kierto ei oo ultrattu enkä ovulaatiota nähnyt! Emme sit yritetty kauheasti. Ja mitä ihme?? Nyt rv 5+5!
Plussatuulia teille kaikille!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Miten teillä muilla, onko pms-oireet muuttuneet jotenkin clomien/letrojen myötä? Mulla pn ihan hirveät pms-oireet, tekis mieli vetää hirveät kilarit ja kiipeillä seinille kun joku katsokaan väärällä ilmeellä. Normaalisti on korkeintaan jotain pientä itkuisuutta menkkojen aikaan. Mulla siis kuukautisten pitäis alkaa ma, jos kierto ei veny.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Ehdottommasti on toivoa!! Tärkeä asia että "ongelma" on löydetty ja sille on hoitoa! Minäkin rauhoituin 4.5 vuoden jälkeen kun sain lääkkeet ja pääsin hoitoon!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Itsekseni mietin, kuinka paljon olen tässä vuosien saatossa, pikkukakkosta toivoessa oppinut... En osannut aikanaan edes kuvitella, etten tule raskaaksi, vaikka kuin toivoisin ja yrittäisin. Kaksi vuotta tuloksetonta yritystä, kunnes yksityinen gyne totesi monirakkulaiset munasarjat, antoi clomireseptin ja käski tulla takaisin, mikäli en vuoden sisällä ole raskaana. En tajunnut yhtään, mitä lääkäri diagnosoi tai osannut vaatia folliultraa tms. Ei ollut puhetta oviksen tikuttelusta tai muustakaan, käski jatkaa muutoin normaalia elämää, mutta muistaa syödä clomit. 4 kiertoa söin, ensimmäisestä clomittomasta kierrosta tärppäsi ja saatiin tuo meidän ihana muru. <3
Hassua ajatella, kuinka naiivi siihen aikaan olin, mielessä ei edes käynyt km, tuulimuna tms.
Toista on toivottu ja yritetty 8 vuotta, hoidot on tulleet tutuiksi. Ensimmäisen ivf:n aikaan toiveet oli korkealla, kun kaksi hyvää alkiota siirrettiin, mutta ryminällä tultiin alas. Alkioita on siirrretty lähes 20, aina negaa. Silti viimeiseen kolmeen vuoteen mahtuu 3 luomuplussaa (ennen tätä tän aamuista haamua), jotka kaikki on olleet täysiä ylläreitä, ilman yritystä ja hoitoaikaa odotellessa, mutta kaikista kkm vkolla 8 ja jouduttu tyhjentään lääkkeellisesti..
Rankka on ollut tää polku ja välillä on käynyt mielessä, josko luopuis täysin toivosta, laittas varmuudeksi vielä piuhatkin poikki, ettei vahinkoa tapahdu (ihan kuin siitä pelkoa olisi), mutta en vain osaa luovuttaa, kun toive toisesta on edelleen kova. :)
 
Täälläpä on hiljasta, missä kaikki? Mites Elli28 ja Sannuinen?

Täällä tuli itku heti aamusta, kun sain testiin kaks selkeää viivaa. Vielä täytyy digi hakea joku päivä apteekista, mutta tällä hetkellä raskaana, kunnes toisin todistetaan. :D
Yritän keskittyä kaikkeen muuhun kuin kropan tarkkailuun, vaikka se mulöe vaikeaa onkin. Eilinen päivä meni kuulostellessa menkkajomoja ja vähän välii juoksin vessaan tarkistamaan, alkoiko vuoto.
 
ja törkeää omanapailua! :) nyt kun yksi ajatusmörkö on voitettu, eli päätetty jatkaa hoitoja (näillä näkymillä lopetettaisiin jos tarvitsisi IVF tehdä) niin nyt alkanut miettimään, että mitä JOS nyt näillä pistoksilla saadaankiin se ihan ihka eka plussa niin jos sitten on tuulimuna tai tulee keskenmeno tai jos syntyy ennenaikaisesti tai jos lapsi sitten syystä tai toisesta ei olekkaan terve jnejnejne... miten sellaiset sitten jaksaa näiden hoitojen päälle? :confused: varsinkin kun siinä kohtaa pelkän plussan saamiseen on mennyt ikuisuus... :oops:
 
Takaisin
Top